Skip to content


Karácsonyi utózönge, avagy a kereskedők sanyarú sorsa

Szerző: Slanger - 2008.12.27. 16:37

Bookmark and Share

Hivatalosan is bejelentem, véget ért az idei karácsony. Remélem egyikkőtöknek sem égett le a háza, és nem kerültetek gyomorrontással kórházba.

 
Szerencsére úgy jön ki a lépés, hogy a lakosság nagy része –vagyis akik dolgoznak-, csak 5.-én kezdik újra a melót. Nem így a kereskedelemben dolgozók, hiszen ott már indul is újra mókuskerék. Nem szívesen lennék bolti eladó, pláne ilyenkor karácsony környékén. Az ünnep előtti néhány nap kész rémálom, alig lehet bírni a sok hülye vásárlóval, akik kérdésekkel bombázzák az amúgy alulfizetett és nagyrészt érdektelen eladókat.
 
„Ott van a 3. sorban”- nyögi a kérdésemre a választ, miközben a mennyezetet bámulja.
 
Na ez nagy segítség, csak tudnám melyik irányba induljak a 3. sort keresni. Persze mire ezt megkérdezném, már el is tűnik a drága.
 
A karácsony előtti napoknál is szarabb talán, az azt követő néhány nap. Ekkor jön el ugyanis az ideje, hogy kicseréltessük az ajándékba kapott rossz dvd lejátszót, a túl nagy pizsamát, vagy a hiányos barbie házat. Ez a kis akció általában nem megy zökkenőmentesen. Az eladót buzerálja a főnök, nincs kedve velem foglalkozni, de nekem meg nem kell a hibás termék, így akarva akaratlan konfliktusba keveredek, keveredünk. Na az ilyen helyzetekre kellene kitalálni valami okosságot, hogy zökkenőmentésebbé tegyük ezt a cseppet sem kellemes feladatot. Nem rossz módszer a „majd panaszt teszek a fogyasztóvédelemnél” taktika, ez ugyanis az esetek többségében meghozza a várt hatást és még talán egy kis mosolyt is csal az egyébként nem túl nagy életkedvvel rendelkező eladó arcára.
 
Szerinted mi a jó megoldás, hogy ne járjunk pórul?

Címkék: ajándék hellókarácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr43844037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.12.27. 20:03:38

Hozzáállás kérdése. Szerintem sokan a kereskedelemben itthon úgy gondolják, kegyelmet gyakorolnak a vásárlók felé azzal, hogy eladnak valamit. Mi pl. ettől kaptunk heresérvet és idegbajt, ezért mi mindenkivel igyexünk jófejek lenni. Szerintem hosszú távon nem lehet fennmaradni, ha bunkón állsz hozzá az ügyfeleidhez, vásárlóidhoz, még akkor is, ha egy rakás seggfej kopogtat az ajtóban. Hozzáteszem, nekünk szerencsénk van, aki kütyüt vásárol, általában ugyanolyan hibbant, mint mi, így jól megértjük egymást. Gyakorlatilag nem találkoztam még a klasszikus értelemben vett "bunkó ügyféllel".

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.12.28. 17:38:15

nem kell ßar ajandekokat venni, vagy ha megis bizonytalan vagy mielött megveszed tisztazd a csere lehetösöget

egy lakalommal vittem vissza 4 gombolyag fonalat, mert sok lett, elnezeset kertek, hogy mivel nem volt meg blokkja igy le kellett vasarolnom, 4€ nem okozott nagy fejtörest

egy nem müködö infralampa csereje - egeszen pontosan a penz visszaadasa - mert azt meg sem kerdezetek, hogy akarok e mast is, kb 1 1/2 percig tartott - nem Mo-on törtent

otthon meg sem probalkozom ilyesmivel