Skip to content


Re: Blogger lettem? Nem hinném.

Szerző: Slanger - 2009.01.05. 17:41

Bookmark and Share

Vissza kell, hogy csatoljak ehhez a poszthoz. Az eddigi hozzászólások, mind bloggerektől érkezett. Nos, a kérdésekre válaszolva, illetve a hozzászólásokra reagálva írom ezt a bejegyzést. Ha gondolod, olvasd el.

 
Talán azzal kellene kezdenem, hogy miért kezdtem el írni a tudtad.blog.hu-t.
Nem tartom magam túl műveltnek, de azért mindenről megvan a saját véleményem, és az esetek nagy részében nem is mondok túl nagy butaságokat (állítólag). Gondoltam, úgy egy hónapja, hogy ezeket az én gondolataimat leírom, hátha érdekel valakit, és talán kialakul egy vita az adott témával kapcsolatban. De lehet, hogy nem is ez volt a cél. Lehet, hogy azt szeretném csak tudni, hogy Te –Kedves Olvasó-, hogy látod az adott helyzetet, szituációt. Hogy mit gondolsz? (Hiszen a blogolásnak talán ez is a célja.) A bejegyzéseimet általában nem is szoktam lezárni, befejezni. Ezt inkább az olvasóra bíznám. Többé-kevésbé ez sikerül is, habár én nagyobb aktivitásra számítottam.
 
A következő napirendi pont a „klikkgyűjtögetés”
Mint ahogy az előző bekezdésben írtam, az olvasó véleménye érdekel. Magamnak nem írnék blogot. Ha csak saját érzéseimet szeretném elmondani, elmennék egy pszichológushoz. Mivel most ezt a bejegyzést olvasod, feltételezem, hogy valahonnét ide tévedtél. Vagy a google-ból, vagy más blogról, honlapról. A lényeg, hogy ki kell alakítanom egy olvasói tábort, aki tulajdonképpen nem csak olvas, hanem véleményt is nyilvánít. Erre a blogokat tartottam legmegfelelőbb forrásnak. Ezért szórtam a linket, mint az őrült. Bevallom nem ez a jó megoldás. De mi a jó megoldás? Index címlap, fene tudja. Igaz, hogy a látogatottság nő, de nem feltétlenül erre van szükség. Ide egy stabil kis csapatot akarok össze kovácsolni.
 
Vannak blogok azonban amelyeket előszeretettel olvasok, és általában hozzá is szólok a témához. A favoritok a következők, a teljesség igénye nélkül:
 
Autózz: azért mert én is kocsival járok, és próbálom túlélni a hülyéket
Belsőség: mert szintén autókkal foglalkozik
Izom Tibor: mert régen én is hasonló körökben mozogtam (szerencsére már nemJ)
Reakció, Konzervatórium: mert úgy látják ahogy én
Homar: mert az embert lépten nyomon átkúrják, tanulok az esetekből
Subba: hát mert subbás
Kötöttpálya: mert a tököm tele a vasúttal
Vastagbőr: mert ők a kedvenceim
 
A látogatottság növelésére, egy jó megoldás lehet a superfeed-be való bekerülés is. Na ez nekem még nem sikerült. (Ha van kedvetek, légyszi ajánlgassatok már oda. Kösz) A másik lehetőség, ha más bloggerek linkelik az oldalt. Na ennek is örülnék (felkérés a keringőre).
 
Végszónak, mert már kurva sokat pötyögtem, felteszem magamnak a kérdést. Mikor lennék elégedett? Nos, ha naponta 300-400 embert az rss olvasója hozna ide. Akkor elégedett lennék.

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr21859672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.01.05. 22:27:37

Jó, csak stabil csapat összekovácsolásához, s mellesleg napi 400 olvasóhoz tartalom is kell... gyakorlatilag napi rendszerességű, érdekes és aktuális poszt. Ezt egyedül nehéz megcsinálnod (az nem megoldás, hogy összecsapsz egy posztot, csak hogy minden napra jusson valami). Nem véletlenül írtam az előző posztodra azt, hogy ehhez vagy több ember munkája kell, vagy pedig olvasói levelek népszerű témákban (lásd a kedvenceidet: szinte mindegyik ilyen!). Vagy pedig nyomatsz egy erős marketinget (más szerint spammelsz, engem bevallom, nem zavar :-), de ez csak addig tart, míg tart ez a marketingkampány.

Ismered Kotler 4P-jét? A marketingtankönyvek alaptétele, mi kell a sikerhez: price, product, promotion, place. A price és a place itt a blog.hu-n adott (illetve nem te döntüd el), ehhez promóciót te is tudsz adni (reklámozol), de ott a negyedik p, a product, azaz a termék (a posztok)! Kívánok neked kitartást és élményanyagot, hogy folyamatosan tudjál valami újat vagy érdekeset mutatni, de ez nem lesz egyszerű, ez beláthatod.

A másik eset az, hogy megpróbálsz egy témára koncentrálni, s azon belül posztolni, azaz létrehozol egy színvonalas szakblogot, s akkor lesz napi kb. 20-100 visszatérő olvasód. Ezt egyszerűbb megcsinálni (habér megvan a veszélye, hogy senki nem fog olvasni, mert mást nem érdekel a téma), csak hát ez meg kevés a "világhírnévhez".

Mindenesetre érdeklődéssel követem blogod sorsát (mondhatnám, hogy érdekes kísérletet végzel), s időnként visszanézek, mert vannak érdekes posztjaid!

Kuruttya 2009.01.06. 14:18:25

Senki nem kérdőjelezte meg, hogy miért látogatod a blogokat, a gond azzal van, hogy CSAK azért kommentelsz, hogy reklámozd a blogod, és ez etikátlan, sőt, gusztustalan.