Skip to content


Forduljunk-e az NHH-hoz?

Szerző: c0 - 2009.01.16. 08:00

Bookmark and Share

Sokaknak gyűlik meg a baja a mobil/net/tv szolgáltatójával. Sokszor ezek a cégek visszaélnek erőfölényükkel és olyan helyzetek alakulnak ki, amikor a fogyasztók elkeseredetten fordulnának valamilyen felettes szervhez.

Vegyük a Nemzeti Hírközlési Hatóságot. Tegyük fel, a hajunkat tépjük, mert már harmadszor kapcsolják ki a szolgáltatást jogtalanul. Azt hinnénk, küldünk egy bejelentő e-mail-t és ők kivizsgálják a panaszunkat. Hát frászkarikát!

"Az Eht. 27.§ értelmében a Hatóságunkhoz meghatározott formai és tartalmi követelményeknek megfelelő kérelem nyújtható be, mely alapján panaszát a hatóság egyedi eljárásban kivizsgálja.
Ezen követelmények az írásbeliség, és az ügyfél azonosíthatósága, a közvetlen jogos érdek, illetve ezen érdek sérelme valószínűségének igazolása.
A kérelem benyújtása esetén az eljárásért az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdése alapján 2 200 Ft elsőfokú eljárási illetéket kell leróni illetékbélyeg formájában.
A 2004. évi CXL törvény ( továbbiakban Ket.) 35. § (1) bekezdése értelmében a kérelemben fel kell tüntetni a beadványos vagy képviselője nevét, a lakcímet (jogi személy esetében székhelyet, telephelyet). Amennyiben Ön meghatalmazott képviselője útján kíván eljárni, a beadványhoz csatolni kell az aláírt meghatalmazást.
A Ket. 15. § (1) bekezdése és az Eht. 27. § (1) bekezdése alapján a kérelemben igazolni kell az adott ügyhöz kapcsolódó jogos érdekét (ez történhet az előfizetői szerződés, vagy az Ön részére kibocsátott számla másolatának megküldésével), illetve jogos érdekének sérelmét legalább valószínűsítenie kell. Jogos érdekének sérelme akkor valósul meg, ha elektronikus hírközlési szabályban foglalt joga szenved sérelmet.

Megfelelően benyújtott kérelem esetén a hatóságnál a közigazgatási eljárás szabályai szerint elsőfokú eljárás indul, mely során a kérelmező ügyfélnek tekintendő, így megilletik az ügyfél jogai és terhelik annak kötelezettségei.

Amennyiben úgy dönt, hogy hatóságunknál eljárást kíván kezdeményezni, beadványát szíveskedjék benyújtani az alábbi címre:
Nemzeti Hírközlési Hatóság Egyetemes Szolgáltatás Felügyeleti Igazgatóság (4025 Debrecen Hatvan u. 43.) "

Felhívják még a figyelmünket, hogy "a Hatóságnak nem áll módjában eljárni olyan ügyekben, amelyekben a polgári bíróság jogosult dönteni. A szolgáltató és az előfizető közötti egyedi előfizetői szerződésből eredő jogviták, díjviták eldöntése a területileg illetékes bíróság hatáskörébe tartozik."

Éljen a Hatóság, éljenek az Illetékek!


Címkék: hatósági eljárás

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr58877611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mayaa 2009.01.16. 13:37:04

Miért is lenne ingyenes, ha mondjuk azt szeretném kivizsgáltatni, hogy megkárosítottak-e vagy sem, átvert-e a nagy Hatóság vagy sem. Aztán gyorsan elintézik egy formalevéllel, hogy nem áll jogukban eljárni, menj szépen a polgári bírósághoz mi meg benyeljük a 2200 jó magyar forintodat egy levélnyomtatásért. Brihihihi, aranyosak.

süti beállítások módosítása