Skip to content


Rasszista e vagyok?

Szerző: Slanger - 2009.03.02. 07:18

Bookmark and Share

 

Kopasz vagyok, vagyis nincs hajam. Kb. kétnaponta, borotválom a fejemet, és nem szeretném, ha cigány lenne a szomszédom. Nem szeretném, hogy a gyermekem mellett az iskolában cigány üljön. Ha szembe jön velem az utcán egy roma, inkább átmegyek a másik oldalra.
 
Ugyanakkor tisztelem azt, aki gondoskodik a családjáról, aki szorgalmas, aki dolgozik. Ezzel párhuzamosan kötelet kívánok annak a nyakába, aki embert öl, pláne gyereket. Kötelet érdemel az is, aki nőket erőszakol meg. Megvetem azt, aki más nyomorúságán akar meggazdagodni, és azt is, aki a társadalom szégyenekén segélyekből tengődik, azt aki putriban él. Nem vagyok tagja a Gárdának, és a Jobbikot sem támogatom. Nem "mocskos cigányozok" és még sohasem vertem romát.
 
 
A wikipedia szerint a rasszizmus:
 
"A rasszizmus olyan gondolkodásmódot jelent, amely az emberek külsejében megfigyelhető különbségekhez morális, társadalmi és politikai különbségeket vél hozzárendelni, és az így létrehozott csoportok között – feltételezett tulajdonságaik vagy értékeik alapján – hierarchiát állít fel."
 
Ennek alapján mit gondolsz, én rasszista vagyok?
 
/És végül, Te rasszista e vagy?/
 
 

Címkék: rasszizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr80974127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.03.02. 10:38:02

A wikipédia azért nem mindig autentikus forrás. Pl. különbséget tesz régies és új használata között. A rassizmus eredetileg fajok közötti különbségtételt jelent. A kopaszság meg nem egy faj. Bár valószínüleg a cigányság sem az. Az egy népcsoport, etnikum. Tehát mintha mindenki a saját kedve, ill. érdeke szerint használná ezt a fogalmat. És mindenki mást ért alatta.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.03.02. 16:26:57

@nanena: Hát éppen ez az. Mindenki mást ért rasszizmus alatt. Én személy szerint nem tartom magam rasszistának. De gondoljunk csak bele, hányan lehetnek ebben az országban akik úgy vannak a roma kédéssel mint én. Akkor ők mind rasszisták, vagy éppen ellenkezőleg?

vasziljevics 2009.03.02. 16:47:57

és ha valaki csak a cigányokat nem szereti? de a zsidókkal, négerekkel, arabokkal, szlávokkal stbstbstb semmi baja? na az micsoda?

Celtic 2009.03.02. 17:23:36

"Nem szeretném, hogy a gyermekem mellett az iskolában cigány üljön. Ha szembe jön velem az utcán egy roma, inkább átmegyek a másik oldalra."

Reszben igen.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.03.02. 17:31:19

Az az én jogom, hogy megválaszthassam, kit engedek be a személyes szférámba. Ezért kell, hogy megtehessem azt, amit Celtic ír.

tommybravo 2009.03.02. 17:51:49

@nanena: "Nem szeretném, hogy a gyermekem mellett az iskolában cigány üljön."

A gyereked személyes szférájába sem. Egy (cigány) kissrác mellett, akinek még ideje sem volt semmit elkövetni, de te azért jól elzárnád attól, hogy a gyereked példát mutathasson neki. Sarkítok, de te is.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.03.02. 18:11:01

@tommybravo: Kívánok neked egy cigány szomszédot, gyerekednek cigány padtársat. Tudom erre az lesz a válasz, hogy láttál már cigányt.

ShagBeckur 2009.03.02. 18:16:24

@tommybravo:

files.indavideo.hu/player/vc_o.swf?vID=957f958e01

Sok sikert.

bryan 2009.03.02. 19:31:20

Szerintem előítéletes vagy, (lehet, hogy utónak mondod, de maradjunk inkább hagyományos megfogalmazásnál). Mit tennél, ha cigány költözne a szomszédba, vagy más általad nem kivánatos kapcsolatba kerülnél cigányokkal? Inkább ez lenne a lényeg. Szerintem a rasszizmus egy elmélet, ami arról szól, hogy egyes rasszokhoz vagy etnikumokhoz tartozó embereket alacsonyabbrendűnek, nem kivánatosnak tartasz, származásuk miatt. Ez igy van? Akkor rasszista vagy. Nem igy van? Akkor előitéletes.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.03.02. 20:02:19

@bryan: Hány olyan ember van az országban, aki nem előitéletes? A magyar magyarok is előitéletesek a cigányokkal és az szdsz-szel szemben. A cigány magyarok a magyar magyarokkal szemben. Az szdsz a magyar magyarokkal szemben. És folytathatnám. A válasz erre lehetne, hogy töröljünk el minden előitéletet. Csak sok olyan esemény van, ami erősíti ezeket az előitéleteket. Minden oldalon.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.03.02. 20:05:16

@bryan: És még hányféle előitélet van? Mindenhol, mindenkor, mindenki felé. Koldusok, hontalanok, kínaiak, focisták, prostituáltak, taxisok, rendőrök, politikusok, vasutasok, stb. Ítéljünk el minden előitéletest, s Magyarország egy nagy börtön lesz. És az álliberálisok a börtönőrök?

bryan 2009.03.02. 20:33:34

@nanena: Nem azt mondtam, hogy minden előítéletet el kéne törölni, és rendeleti úton azonnal betiltani. :) De a cigányokkal szembeni előítélet rettentő sokat árt az országnak, ha nem teszünk valamit ellene, az értelmetlen pc-skedésen, és a szánalmas kampányokon kivül, akkor hamarosan nagyon nagy bajban leszünk (vagy vagyunk már most is). Ne érts félre nem azt mondom, hogy a cigányság helyzetéért csak az előitéletek felelősek, de nehezítik a megoldást, ezért csökkeniük kell majd fokozatosan el kell tünniük. Vagy az ország tűnik el jelenlegi formájában.
OFF
A magyar magyarokat a jobboldaliakkal azonosítod? Ezt tényleg nem értem. Én liberális vagyok, de szeretem a hazámat csak nem szeretek "nagybetűkkel beszélni" róla. Soha nem szavaztam baloldali pártra, se jobboldalira, 2009-ben fogok először szavazni választáson, az LMP-re, előtte csak a kettős állampolgárságra szavaztam igennel. Szdszesen vagy cigányon még nem vettem észre, hogy előítéletes velem szemben. Akkor én most magyar magyar-e vagyok? Nem kötözködni akarok, csak kiváncsi vagyok.

bryan 2009.03.02. 20:53:13

"/És végül, Te rasszista e vagy?/"
Nem vagyok rasszista, én is előítéletes vagyok, de próbálom ezt ésszerű határok közé szorítani, mert a közösségnek szerintem ez az érdeke.

bryan 2009.03.02. 21:10:18

Ésszerű határokról: nem hiszem, hogy zavarna, ha a gyerekemnek cigány lenne a padtársa, az viszont igen ha tetves, koszos, "rossz gyerek" mellett ülne. Nem zavarna, ha cigány lenne a szomszédom, de zavarna, ha hangos, agressziv, felelőtlen emberek élnének mellettem. Ha cigány jön velem szemben az úton nem megyek át a másik oldalra, ha hangos, agresszív csürhe tart felém akkor próbálom elkerülni őket. A lényeg, hogy eldöntsd mi a probléma. Az, hogy cigányok, vagy a fentebb felsorolt tulajdonságok.

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.02. 22:01:05

Azért a segély önmagában nem baj szerintem. A baj az hogy hogyan, milyen alapon, ki kapja, és miért. Nem?

Amúgy nem a rasszista a jó szó - mert a posztod alapján nyílván kerülted hogy ezt rád lehessen fogni. De azért remélem nem ez lesz a jövő gondolkodásmódja. Egy csomó normális cigányt miért is kell kirekeszteni - azzal például hogy nem szeretnéd hogy a gyermeked mellett űljön? Tudom hogy ez egy nagyon nehéz kérdés, de szerintem ez nem megoldás. A legnagyobb kissebségünk, és egyszerűen nem tudunk mit kezdeni egymással. Hogy nem a távolódás a megoldás, az sanszos.

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.03.03. 11:42:23

@bryan: Én is liberálisnak vallom magam. Azért használtam az álliberális kifejezést, mert az szdsz nagy részét már nem látom annak, csak szólamokban. Én eddig szdsz-re szavaztam, többet nem teszem, s lmp-re sem.
Mostanában különbséget tesznek a cigányok és magyarok között. Énszerintem mind magyarok vagyunk, a magyar magyar alatt a nem cigány magyart értem. Semmi szélsőjobbos gondolkodás nem volt bennem.
Én valóban arra gondoltam, hogy nem szeretem a tetves, agresszív, hangoskodó szomszédot, padtársat. Sajnos ebben minden nap van részem, a Belvárosban is, és nem cigányok részéről. Azonban, ha cigányok költöznének mellém, előitéletesen rögtön agresszívnak, összeférhetetlennek gondolnám őket. Egyszerűen a tapasztalatok erősítik ezt az előitéletet. Ezen az előitéletemen csak pozitív irányú megtapasztalások segíthetnének. Eddig ezek ritkák voltak. Szerintem először a cigányoknak, a helyzetüknek kell megváltoznia, utána változhatnának az előitéletek. Te ezt fordítva gondolod. Előbb változzanak meg az előitéletek és akkor a cigányok is megváltoznak. Véleményem szerint az én álláspontom közelebb áll a realitáshoz.

Illumination 2009.03.03. 16:04:21

Én kirekesztő vagyok, az találóbb kifejezés.

Balogh Ádám Software 2009.03.03. 16:50:57

Előítélet alapulhat tudatlanságon, tanulatlanságon. A valódi rasszistáknál pont ez a lényeg, fogalmuk sincs a másik kultúrájáról, de ők máshogy néznek ki, mint ő, meg akiket közelebbről ismer, és nem tudja elfogadni ezt a másságot. Általában a tudatlan emberek közül sokan agresszívak is, így rasszista támadásokat is elkövetnek. De semmiképpen nem úgy, hogy elmennek egy faluba, kiválasztanak találomra egy cigány család házát, felgyújtják, és belőnek. Hanem úgy, hogy ha szembe jön egy fekete vagy egy kínai, akkor megverik. Sajnos vannak ilyen csoportok is, bár Magyarországon szerencsére nem olyan sokan. Azért a külföldiek közül sokan félnek. Nekem is már sikerült késő este a mozgólépcsőn megkergetni egy idős kínait, pedig csak a villamos után futottam, mert olyankor már ritkán jár, csak épp az illető bepánikolt.

Ugyanakkor az előítélet alapulhat rossz tapasztalaton is. Akinél ezen alapul, azt nem szabad elítélni. Inkább azon kellene munkálkodni, hogy ne legyenek a jövőben rossz tapasztalatai senkinek a cigányokkal kapcsolatban. De ezt nem tudja az állam egyedül megoldani, igenis maguknak a cigányoknak kell tenni róla. De ha a politika még erősíti is őket a jelenlegi életmódjukban, akkor ne várjuk, hogy maguktól meg fognak változni.

Az emberek eleve nem hisznek politikusoknak. De még saját családtagjainak sem hisz senki jobban, mint a saját szemének. Akkor miért várják a politikusok, hogy pont nekik higyjünk a saját szemünk helyett. Amikor látjuk, hogy mi történik. Ők legfeljebb a cenzúrázott sajtóból értesülnek a cigányokkal kapcsolatos hírekről, ahol az elkövetőnek soha nincs bőrszíne, míg ha az áldozat cigány, akkor egyből rasszista támadásról van szó anélkül, hogy bármit tudnának az elkövetőről. Emlékezzünk csak a Mortimer-féle rasszista támadásra vagy a pécsi kézigránátosokra! Utcán nem gyalogolnak, nem tömegközlekednek, Rózsadombon vagy Svábhegyen laknak, honnan is lenne fogalmuk arról, milyenek a cigányok, amikor pont ők azok, akik 100%-ig elkülönítik magukat tőlük, egy steril, cigánymentes világba? Nekik végképp nincs joguk megítélni, hogy mi az alaptalan, és mi a megalapozott előítélet!

süti beállítások módosítása