Skip to content


Tudjon-e a légikísérő úszni?

Szerző: Droli - 2009.08.26. 08:00

Bookmark and Share

Véletlenül bukkantam rá a Wizzair álláshirdetésére, ahol "cabin crew"-t keresnek (magyarul légiutaskísérő).

De kiből lehet légutaskísérő? 

  • Aged 19 or over
  • Minimum 165cm (girls) and 170 cm (boys) in height
  • High school education degree
  • Fluent English both written and spoken
  • Ability to swim
  • Ability to reach the base airport in one hour during standby duty
  • Some face-to-face customer service experience and sales skills

Nem véletlenül emeltem aki az "ability to swim"-et, ami kb. annyit tesz, hogy tudjon úszni. Egy légiutaskísérő? Mé'? A repülő köztudottan ritkán tartózkodik vízen, sőt, ha ott van, már nagy baj van, másrészt zuhanásnál sem úgy megy az, hogy rázuhanunk az óceánra, majd szépen kiszállunk, s kiúszunk a partra. (Ezt higyjétek el nekem, nagyon sokat repülök, az nem olyan, hogy "fogom magam, s kiszállok"; másrészt egy zuhanásnál elég sokkos állapotba kerülhet az ember, volt már szerencsém pár rázós úthoz kisebb "megsüllyedésekkel", hát... egy nagyobbat nem szeretnék kipróbálni.") 

Mindenesetre ez nem mentesíti a kedves légiszemélyzetet: aki nem tud úszni, az nem repül, s punktum! Ezt meg tudná valaki magyarázni nekem?

Az egy másik kérdés, hogy hogyan tesztelik: bemondásra, vagy leviszik a Dunához, s "ússzon egy kicsit, kérem?" :-)


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr411334299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.08.26. 11:10:38

Még sosem ültem repülőn. Szerintem lehet olyan eset, hogy a vízen kell landolni valami miatt, ami nem feltétlenül jelenti az utasok, vagy az összes utas halálát, így nem árt, ha nem a személyzetet kell menteni, hanem képesek az utasokat kikoordinálni a vízből.
Mondjuk gondolom, kapnak oktatást, mint pl. pszichológiai, vagy elsősegély stb. Én hiányolom, hogy ilyen ismereteket nem kérnek. Tehát valami erős tesztnek vetném alá a jelentkezőket, nemcsak a külső számítana.
A filmekben mindig olyan szépek a nénik és hozzáértőek :D

daniferi 2009.08.26. 14:48:51

Kiemelhetnéd azt is, hogy
- Minimum 165cm (girls) and 170 cm (boys) in height

Milyen ez már kérem? Ha azt írnám egy álláshoz, hogy nem lehet cigány, akkor rasszista vagyok. Pedig ez tökre olyan. Ahogy a cigány se tehet arról, hogy milyen a külseje, én se tehetek róla, hogy 168 centinél nem nőttem nagyobbra.

Sőt, még akkor is megbüntetik az embert, ha azt írja, hogy nem dohányzó embert keresnek. Pedig aztán az részben az ember döntése, hogy cigizik-e vagy sem.

Szóval akkor mi is ez a diszkrimináció az alacsonyakkal szemben?

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.08.26. 18:56:10

@daniferi: Ezen én spec átsiklottam, mármint hogy hány centi magasságilag a jelentkező. (Látszik, hogy nem érdekel az állás :D )
Tudjuk, hogy minden melóhelyen van diszkrimináció, csak esetleg nem mondják ki.

KR_ 2010.01.15. 09:53:57

Full egyértelmű:

Úszás : vízre landulás esetén a csúszda ugye elvileg a mentőcsonak, márha nem esik ripityára a gép, és ált. azt szokták megkövetelni hogy tudjon 50-100m-t úszni hogy ha valamiért szükség lenne vízbe ugrani és ide oda húzni valakit akkor az menjen...

Magasság : el kell érni bizonyos dolgokat a repülőn: biztonsági dolgok, szekrények, stb. + pl. be kell tudni nyúni a 3. üléshez is ha gond van... Ehhez kell magasság

Tehát ezek nem diszkriminiációk, hanem fizikia követelmények amelyek szükségesek a munka biztonságos ellátásához...

Ilyen hogy buszsofőr ne legyen látáskorlátozott... csak ez egyértelmű és nem írják oda.

süti beállítások módosítása