Skip to content


Bank-rablás

Szerző: Droli - 2010.06.22. 10:00

Bookmark and Share

Tudjátok, mi mindenért tud egy bank pénzt levonni egy mezei bankszámláról?

Páromnak NET számlája van az OTP-nél, de már nem sokáig, mert átvisszük egy másik bankhoz - a horror költségek miatt. Külföldön sosem hallott díjak, hihetetlen pénzlevonások... de lássuk csak szép sorban, hogy mibe kerül az OTP-nél a fenti számlacsomag havi vezetése.

Maga a számlavezetési díj kb. egy szinten van a többi bank ajánlatával (jó, kicsit drágább): zöld bankszámlakivonattal havi 499 ft. De csak akkor, ha van rá rendszeres utalás, vagy legalább 150.000 forintos átlagegyenleg; mert ha nincs, akkor 1199 Ft. Már maga a számlavezetési díj is érdekes, hiszen a tranzakciókért külön "büntet" a bank, a számlavezetési díjat meg akkor is fizetned kell, ha semmilyen tranzakció nincs a számláddal kapcsolatban... akkor mit kell vezetni? És ha nincs rá rendszeres utalás, miért drágul meg a vezetése? Több munka van vele?

De ha csak ennyi lenne... minden egyes tranzakcióért külön pénzt vonnak le. Nem sorolom fel mindet, csak párat: bankon belüli rendszeres átutalás 57 Ft - biztos sok meló van azzal, hogy egyik OTP-s számláról átteszik a másikra a pénzt -, ugyanez bankon kívül 114 Ft, eseti átutalás bankon belül 0,2% (min. 332 Ft, max. 3332 Ft), a devizautalás meg min. 2200 Ft max 35.000 Ft (0,2%, max). Úgy tűnik, ezek nem tartoznak bele a számlavezetésbe, mert külön kell érte fizetni. És most jön a pofátlanság: aki azért választotta a netes számlacsomagot, mert azt hitte, hogy akkor legalább a neten keresztül ingyen tudja ezeket intézni, hát, tévedett: ahogy kijön a 2010-es inflációs adat, akkortól ezekre is megy a 0,2%-os költség! Igen, netes számlacsomagnál, ha belépsz a netbankba, és utalsz egy másik OTP-s számlára pénzt, akkor bizony azért lehúznak egy cseppet! Ez azért már a pofátlanság teteje! (ez a szolgáltatás még ingyenes, a többi banknál dettó.) Ha mondjuk eurót akarsz utalni a magyar számládra, akkor egy barátságos 0,05%-kal húznak le,  min. 5 euró, max. 25 euró. Az ír bankomnál ez régen 0,8 euró volt, de nemrég eltörölték, mert ott versenyeznek az ügyfélért. Magyarországon van egy rakat bank, de itt nincs verseny. Ki érti ezt?

De még nincs vége a megpróbáltatásoknak! Tegyük fel, hogy nem kell számlát letiltani (552 Ft), igazolást kérni (718 Ft), esetleg kamatkimutatást kérni (laponként 3542 Ft, drága dolog ám az!). Párom a netes számlához - ami feltételezi, hogy sokszor használja a netet pénzügyeihez - kapott egy interneten szinte használhatatlan Maestro kártyát! Hogy miért nem Visa Electront küldtek mondjuk, az fedje jótékony homály... szóval ennek is van díja, évi 1875 Ft. Igen, ez azért, mert a te pénztárcádban van egy kártya. Ha használod is, akkor jönnek a további költségek: belföldi saját automatánál pénzfelvétel 54 Ft+0,54%, nem OTP-s automatánál 830 Ft! Ez azért már rablás, nem? Ha OTP-s kártyáddal OTP-s automatánál felveszel 10.000 Ft-ot, levonnak 108 Ft-ot... Erstés automatánál meg 830-at... röhej... egyenleget már nem is mer az ember kérdezni 45 Ft-ért...

Van olyan vállalkozó kedvű kommentelő, aki összeadja, hogy mennyibe kerül egy "havi otépé" a fenti kondíciókkal, ha az ember mondjuk egyszer utal 10.000 Ft-ot OTP-s számlára, bankon kívülire szintén 10.000 Ft-ot, háromszor kivesz 10.000 Ft-ot? Persze az éves kártyadíj havi elhatárolását se felejtsétek el, meg a számlavezetési díjat... igen, ennyibe kerül egy átlagos magyar számlatulajdonosnak az, amit külföldön amúgy ingyen megkapna!

Hol van itt a konkurenciaharc?

xxxxxx

Ha tetszett az írás, olvassátok el mai banki vitanapunk másik öt írását is itt a Tudtad blogon!

http://tudtad.blog.hu


Címkék: bank

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr332091842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anarcho78 2010.06.22. 12:57:13

államilag kéne ebbe belenyúlni, amitől félnek az elvtársak (igen, a mostani fidesz is elvtárs, fel kéne már ébredni:))

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.22. 13:07:33

@anarcho78: Nagyon egyetértek! Én ott nyúlnék bele, hogy jelentősen megkönnyíteném a bankváltást.

A múltkor, mikor bementem a bankba, hogy szeretném megszüntetni a bankszámlámat, akkor csak a szájukat húzzták. Elkezdett a gyerek egy full üres word-fájlba megírni egy felmondási nyilatkozatot... stb húzták az időt, hogy legközelebb eszembe ne jusson ilyet csinálni. Aztán még ott van, hogy 5000 Ft-ot a számlán kell hagyni biztonsági célból, és majd ha minden tételt lekönyveltek, egy hét múlva, akkor menjek be újra elszámolni.

Plusz ott van még a sok átirányítás: fizetés, családi pótlék, átutalási megbízások, beszedési megbízások. Elég nagy macera. Plusz az éves kártyadíj hátramaradó része elveszik.

Valahogy úgy kellene ezt szabályozni, mint a kötelező biztosítást: Bemegyek a bankba, közlöm, hogy szeretném megszüntetni a számlát, itt az új bankszámlaszámom, az új bankomnak adjon át minden folyó ügyemet.

Olyan lehetetlen ez? Nem hinném. Csak kellene egy normális szabályozás, ami rákényszeríti erre a bankokat.

daniferi 2010.06.22. 16:28:59

Na, akkor az én költségeim az Unicredit banknál a számlakivonatok alapján:

Állandó költség:
Számlainformációs díj: - 29 Ft (ez nem tudom, mi, tavaly 25 Ft volt)
Havi zárlati díj: -549 Ft (ez a havi díj a számlámhoz, évekig 499 Ft volt, idén emeltek)
Alapban telebank járt csak, később kértem netbankot is, inkább azt használom.

Alkalmi kiadás:
ATM költség: -400 Ft (az első két felvétel ingyenes, utána saját atm esetében 0 Ft, illetve 400 Ft ha mást használok, ez egy hónapvégi otp automata volt)

Tavaly volt egy csoportos beszedés, ott nem volt külön levonás miatta, februárban volt egy utalásom, a fősulis felvételi díját (11ezer forint) utaltam el netbankon keresztül, ez se került külön pénzbe.

Sok-sok éve, mióta ott vagyok, két esetben voltam bent bankban, egyszer, amikor egy hibás erste automata nem adott pénzt, de levonta a számláról és ezt kellett intéznem, a másik pedig, amikor a netbankos szerződést mentem be alárírni. Neten kitöltöttem, bejelöltem, hogy mikor és melyik fiókba megyek, s csak alá kellett írni :) A hátránya, hogy kevés helyen van ATM-jük, így néha rákényszerülök mást használni, ha épp nem járok arra.

XSAk 2010.06.22. 16:33:41

Én pont egy-két hónapja tettem hasonló lépést. Az OTP-s Net-számlám havi költsége 1310-1980 Ft volt, pedig (sajnos) nem tartok rajta vagyonokat.
Kb. két hét alatt átvezettem a csoportos beszedéseket, díjnet, munkabér utalás, rendszeres átutalásokat, s most jóval olcsóbban működik "a rendszer" (havi költségem 400 Ft körül, a pénzfelvétek számától függően). A számla megszüntetése még hátra van...

OkoskaTo:rp 2010.06.22. 16:36:43

Egyszerű a megoldás: ott kell hagyni a fenébe az OTP-t. Azért az égő, hogy egy OTP-s automatából a másbankos kártyámmal olcsóbban veszek fel pénzt, mint egy OTP-s ügyfél. Vagy hogy kétszer akkora a deviza marzsuk, mint a jelenlegi bankomnak. A tetű lassú, kőkorszaki netbankjukról (amiben csak 3 hónapra lehet visszakeresni, ott is csak egyszerre 1 hónapra) már nem is beszélek.

Reman 2010.06.22. 16:41:27

Én is most megyek az OTP-től...
Az új bank minden átvezetést elintéz, és szól, ha kész, hogy meg tudjam szüntetni a számlát.
Ja, és MINDEN ingyenes. Persze mellette a látra szóló kamat sem nagy. Ja, hogy az az OTP-nél sem volt az?!?

Ha évente 100 ezren választanának bankot (ála gépjármű kötelező) akkor meglátnátok, hogy azonnal elindulna a verseny!

Rejtélyes 2010.06.22. 16:41:31

Erste Netbank:
Havidíj: 499Ft.
Átutalások netbankon keresztül: bankon belül-kívül, akár rendszeres, akár egyedi: 0ft :)
havi 2 KP-felvét saját ATM-ből ingyenes. A többi se számottevően drága, ha ügyes valaki, a havi 2-ből megoldható :) Kártyás fizetés ingyenes.
Minimum havi utalás, vagy egyenleg nincs megkötve.

Évek óta van ez a számlám, semmi gondom vele :)
Ha (asszem) 6-12 hónapja munkabér megy rá, akkor hitelkeret is igényelhető, akár a havi átlagutalás 2x-eséig.

Mielőtt még bárki azt hinné, nem vagyok fizetett hirdetés :D Csak elégedett ügyfél.

Murderface 2010.06.22. 16:43:02

Én abban a pillanatban szüntettem meg (na jó, még ez sem biztos, olvastam már a homáron, hogy több év után is jelentkezhetnek követelésekkel a megszüntetett számlával kapcsolatban) az OTP-s számlámat, amikor megláttam, hogy 18 rugót(!) képesek voltak levonni egy hónap alatt ilyen-olyan jogcímeken.
Ahogy Lemmy Kilmister mondaná: Fuck them and the horse they rode in on!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.06.22. 16:43:19

Ez egy rakás hülyeség. Persze igaz, miért kéne fizetni egy szolgáltatásért...
A bank nem használja a pénzedet, ami nincs lekötve, vagy legalább is olyan szinten szar kondíciókkal, hogy arra nem fizethet épkézláb kamatot. Tehát neked kell fizetned a költségeket, meg a bank nyereségét. Igen, furán hangzik biztos, de nőnek a számlavezetés költségei, mert ez jó nagy részben az alkalmazottak fizetéséből is áll, akik (szintén meglepő lehet), emberek és így néha szeretnek fizetésemelést kapni, meg azok a fránya közterhek, stb.
A bankautomata se ingyé' készül, drága a készülék, drága a helybérlet, a biztosítás, a pénzszállítás, meg még egy csomó egyéb szolgáltatás. És ez még csak a saját automata, a más automatákból való pénzfelvétel külön szolgáltatás, amiért külön kell fizetni, javarészt az automata tulajdonosának. Majd ha másik, olcsóbb bankot választasz, nézd meg például, hány saját pénzkiadója van, aztán vedd észre, hogy innentől kezdve minimum kétszer annyi lesz a készpénzfelvételi költséged, vagy kilométereket rohangálsz egy-egy saját automatáért...

Avatar 2010.06.22. 16:43:20

"Hol van itt a konkurenciaharc?"

Az OTP olyan masszívan piacvezető, és a magyarok olyan szinten analfabéták pénzügyileg, hogy a konkurencia lényegesen jobb ajánlatai mellett is eljátszhatja ezeket a játékokat.
Ha eddig nem tűnt fel, hogy az OTP a legdrágább, az nem azt jelenti, hogy állami beavatkozás szükséges, hanem hogy a kedves ügyfélnek ideje lenne körülnéznie.

mnandy 2010.06.22. 16:45:38

itt mindent kiszámolhattok:
bankvaltas.hu/

Három nehézségi szint van, a haladóban felviheted egy teljes havi számlaforgalmadat, díjakkal, terhelésekke, jóváírásokkal, és kiszámolja, hogy hol van a bankod a hazai mezőnyben. És a lista alapján választhatsz jobbat is.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.06.22. 16:52:33

Kedves kommentelők!

Ebben segítsetek:
www.twiigs.com/poll/Science/57074

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

igazságos 2010.06.22. 16:53:09

Nem lennék a párod helyébe, mikor meg akarja szüntetni a számlát.
Nem fognak egykönnyen elengedni.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2010.06.22. 17:01:16

"Páromnak NET számlája van az OTP-nél" idáig olvastam el a postot, a többire máér nem vagyok kiváncsi. Aki csak azért az oTP-nél van, mert "megszoktuk", az meg is érdemli. (Az oTP csak ebből élhet, mert éppeszű ember nem megy hozzájuk.)

kairouan 2010.06.22. 17:02:08

@Before: Havonta kétszer veszek fel pénzt ingyen bármilyen automatából. SZerinted hol van itt az a szörnyű többletköltség???

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.22. 17:03:03

@Before: Ez oké, de valahogy külföldön meg tudja oldani a bank ingyé'!

Johnny Web 2010.06.22. 17:04:59

Az OTP ráadásul asszisztált a PPO csaláshoz is. Ezt se felejtsük el.
Igazi "minőségi" bank.

2010.06.22. 17:05:38

CIB:

Számlavezetési díj: 0Ft
Kártyadíj (VISA electron): 0Ft
Internetszámla saját kártyával: 0Ft
Devizaszámla: 0Ft
Befektetési számla: 0Ft
SMS értesítés terhelésről: 25Ft / hó
Netbank: 0Ft
Átutalás bankon belül: 0Ft
Átvezetés devizaszámláról: 0Ft
KP-felvét: 2x ingyenes, bárhonnan, utána nem tudom, akinek kettőnél több kell az nem lehet sikeres ember.

gic33 2010.06.22. 17:10:45

Vidéken lakom, OTP volt közel, így először ott nyitottam számlát, de hamar megbántam. Inkább átmentem a CIB-hez - igaz, messzebb van a bankfiók, de szerencsére csak ritkán kell személyesen mennem. Sokkal olcsóbb, rugalmasabb bank.
Több ismerősöm, családtagom van az OTP-nél (mert megszoktuk alapon), és amikor elmondtam nekik, hogy mennyivel kedvezőbb feltételekkel bankolok, meglepődnek. :) Úgyhogy az OTP hamarosan újabb ügyfeleket veszít majd...

Brawn1 2010.06.22. 17:13:06

Az vagy hülye, vagy nagyon gazdag, aki az OTP-nél vezet számlát. Vagy a munkahelye miatt kénytelen. A Citibanknál én összesen BRUTTÓ 250 Ft-ot fizetek havidíjként. Semmi plusz. Ebben benne van az e-mail útján megküldött havi számlakivonat is.
Az OTP egy rohadék, gerincetelen, lehúzós bank. És általában olyan dilettáns idióták dolgoznak ott, mint a közhivatalokban is. Dettó olyan hülyék.

Brawn1 2010.06.22. 17:15:04

@Dr. Anspaugh: Meg is lepődtem volna, ha nem az OTP lenne az a bank, aki simán ellopott 3000 Ft-ot többszázezer ember számlájáról. Selejt banda.

G. Wolf 2010.06.22. 17:19:51

OTP-t én is megbántam.... nincs sok pénz a számlámon de havi szinten (úgy hogy van havi 1 utalásom, és kb 1 kivétem) 600-t minimum ugrik! volt olyna hónap hogy semmi forgalom nem volt a számlámon (csak állt rajta 100e forint) és így is számlavezetés meg minden 600 ft... és ha csinálok valamit pikk pakk fölugrik... jah meg asszem már betétnél is veszenke le betéti díjat... bár ebbe most nem vagyok biztos.

És valószínű BP Bank, vagy MKB lesz. Részermről idén nyáron OTP vége...

mokas_gizi 2010.06.22. 17:22:12

Az összes bank szemét de az biztos, hogy a OTP viszi a pálmát...

Ez viszont, elég érdekes összeg:
"nem OTP-s automatánál 830 Ft! "

Ha ez tényleg így van akkor igen sok dolgot megengednek maguknak, ez pofátlanul sok...!!!
Külföldre utalni az összes banknál egy vagyon, ezért javasolt paypal-t használni ahol lehet...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.22. 17:23:20

@Watt25: Hozzáteszem, az OTP net számlacsomagja eddig annyira nem volt rossz, ha az ember kizárólag a netbankot használta, és vállalni tudta a kedvezményes (499 Ft-os havi számlavezetési költséghez szükséges) feltételeket. Jó, persze ez is drágább, mint a többi... a végső lökést a váltáshoz az adta meg, hogy most már a netbankon indított tranzakciókért is fizettetni akarnak, ha kijön a 2010-es inflációs adat. Hát a nagy lóf...t! Kíváncsi vagyok, az ügyfelek egyáltalán ismerik-e a nem túl kedvező díjváltozásokat. Egy csomó mindenért fizetni kell, ami eddig ingyenes volt.

Kivancsi 2010.06.22. 17:31:25

Tobb eu-s orszagban van bakszamlam!

olcsobb mint otthon!!
- nemelyik ingyenes szamlavezetessel!!
- ingyenes ATM hasznalat!!
- ingyenes kartya hasznalat!!
- ingyenes internet eleres!!
- ingyenes cash felvetel a penztarbol
- ingyenes transzfer orszagon belul vagy jo par szomszedos orszagban..

reszletek:

NatWest - Anglia - ZERO koltsek...
free: szamlavezetes, kartya, internet, belso atutalas, ATM, cash felvetel penztarban!!!
viszont ha elfelejtek penzhagyni rajta mikor jon a beszedes akkor KEMENYEN buntet!!

ABN-Amro Hollandia - Szamlavezetesi dij:2.5eu/ho
free: internet, kartya, belso atutalas, ATM, cash felvetel penztarban!!!
viszont a szomszedos allamokon kivuli utalas eseten fizetni kell a tranzakcioert

ING belgium
free: szamlavezetes, kartya, internet, belso atutalas, ATM, cash felvetel penztarban!!!
par szomszedos orszagban ingyenes transfer
Magyarorszagi transfer!!!! 50euro/alkalom!!!! :):)

Szoval Magyarorszag egy rablobanda terulet!!!!!

SimiTomi 2010.06.22. 17:37:09

Hmm, az OTP-től már rég leléptem, miután össze-vissza vonogattak kártyadíjakat, meg mindenfélét, mert olyan kedvük volt. Szóval onnan Unicredit. Ami teljesen jó volt egy ideig, de hirtelen feltűnt, hogy a havi öt ingyenes utalásba beleszámítják a bankon belüli átutalásokat is, így már az sem ingyenes. Így onnan meg átmentem a Citihez 0 Ft-os számlára. Ott meg rákérdeztem mindenre, O Ft-ba kerül minden - hát, majd meglátjuk.

v2peti 2010.06.22. 17:38:36

Amikor egyetemre mentem, két lehetőséget ajánlottak fel! OTP és Mezőbank. Az utóbbiból rövidesen Erste lett. Netbank, tényleg jó. Van egy Mastercardom, amihez utasbiztosítás is jár, mivel határszélen lakom, ezért a pár órás vagy egy napos kiruccanás gyakori, azokra meg nem köt szinte senki sem biztosítást. Így viszont ez meg van oldva. Sőt ingyenes Virtual Visa Card is járhat hozzá, amivel a netes fizetés 100!-os biztonságos, mert fizetés előtt telefonon engedélyeztetem az alapból 0 Ft-os vásárlási limitet.

Kivancsi 2010.06.22. 17:39:40

nalam az ERSTE utotte ki a biztit....

Sajat ATM ben szamlaegyenleg lekerdezes = 30FT?????

Anyad!!!!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.06.22. 17:40:16

@Kivancsi: reszben igaz, hogy Magyarorszagon lefosztanak mindenkit, de azert a banki, penzugyi kultura se pont azon a szinten all, mint az emlitett orszagokban. Hosszasan lehetne fejtegetni, de valoszinuleg egyikunk se lat ra annyira, hogy valos kepet kapjunk.
En nem nagyon nezegetem a bankszamlamat, biztos sporolhatnek, ha valami jobban testhezallo szolgaltatast keresnek, de az az igazsag, en nagyon elegedett vagyok a cibbel, ahol mar vagy 12 eve vezetem a szamlamat. Mondjuk amiota ok is azt az elviselhetetlen automata telefonos helpdesk cuccot hasznaljak a regi, kedves, segitokesz emberi operatorok helyett (elott), sokat csokkent a lelkesedesem.

Seravy 2010.06.22. 17:41:52

Na én akkor hagytam ott az OTP-t végleg amikor kb párszáz forint tartozás miatt (amit egyébként ők generáltak a havidíjakból a semmiért, mert a számlát már vagy fél éve nem is használtam) olyan hangvételű figyelmeztető levelet írtak mintha legalábbis ki akartam volna őket rabolni fegyverrel vagy milliókkal tartoztam volna. Na akkor tartozás rendez, számla megszüntet. Később amikor megint kellett számla, már Erste. Az se olcsó de legalább nem vernek át (annyira...azért számlakivonatot pár évig nem kaptam amig rá nem kérdeztem miért nem...aki nyitotta a számlát valamit elfejeltett beikszelni, gondolom új volt neki hogy emailbe kértem. De ez emberi mulasztás, és nem szándékos lehúzás.)...havi 499 számlavezetés, kártya asszem 4000 évente, de az cserébe olyan kártya is, megy PayPalon meg bárhol ahol akarom (máshol mondjuk még eddig nem akartam). Szóval összesen 8800 egy év és kész. Ha jól emlékszem 2 kpfelvét is ingyenes de azt nem szoktam használni...inkább befizetni szoktam és neten elkölteni, kivenni nem jellemző.

SimiTomi 2010.06.22. 17:43:23

Jah, nem mellesleg: 2000-ben voltam Angliában, aupair voltam, gondoltam nyitok egy bankszámlát. A Barclay's volt legközelebb, bementem, mondtam, hogy itt dolgozom, aupair vagyok, számlát szeretnék nyitni. Elgondolkodtak, azt mondták, hozzak egy papírt, hogy tényleg ezt csinálom. Hoztam. Nyitottak számlát, adtak bankkártyát, adtak hitelkártyát, csekkfüzetet, volt netbank, mindez ingyen. ATM használat ingyen.

2000-ben. És akkor még a "Non EU" sávon át érkeztem hozzájuk...

Balek 2010.06.22. 17:46:22

és mit tippelsz, az idei extra 200 milliárd viktoradó hatása mi lesz ezekre a díjakra? Csökkennek, nőnek, vagy nem változnak majd?

eibmurb 2010.06.22. 17:46:41

Szlovák bankszámlámnál a következő díjak vannak:
Normál számla, Visa Electron kártyával, Internet banking-gel.
Havi díj: 3,3 Euró
Utalás az egész Unión belül: 0 (nulla) Euró
Pénzfelvétel saját automatából: 0 (nulla) Euró
Internet banking: 0 (nulla) Euró
Számlakivonat interneten ingyenes

Hajrá Magyarország ... van hová :-(

pannonfunk 2010.06.22. 17:48:20

2001 óta nincs OTP számlám, se nekem, se a családomnak. Én azon lepődöm meg mindig, hogy még nem ment csődbe.
@Leon Trout:
nekem kicsit megalázó volt a Barclaysnél számlát nyitni 2002-ben, annyit kekeckedtek, hogy a végén a tanszéki adminisztrátor ment be anyázni, onnantól kezdve mosolyogtak szépen rám, és 0 penny az összes tranzakciós költség, ingyen van a Visa Electron (most már Visa) debit card, ingyenes a pénzfelvét, a számlakivonat. Kapok egy-két penny kamatot, vagy használom a kártyámat netes vásárlásra, küldik a számlakivonatot a mai napig Magyarországra, ingyen.

gabbor 2010.06.22. 17:49:12

Egyszer, jó pár éve voltam állásinterjún OTP-nél. Egy ultra kövér nővel kellett beszélgetni, minden jól ment, angolul is dumáltunk, majd a végén megkérdezte, hogy ki az OTP vezérigazgatója... bakker, nem jutott eszembe, ezen buktam az állást. Hülye bank ez, Csányival az élen!

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.06.22. 17:50:33

AXA is és CiTi is ad ingyenes bankszámlát, egy db ingyenes dombornyomott kártyával.
A netbankos utalások ingyen vannak.
(Citi-nél kell 150.000 havi utalás a számlára, AXÁnál nincs ilyen, és ott 500.000 felett még kamatot is adnak, nem úgy, mint a többi banknál, ahol gyakorlatilag nincs kamat, csak költség a nem lekötött betétekre.)

Kivancsi 2010.06.22. 17:51:19

@eibmurb:

IGEN ok mar az EU ban vannak
nyugaton igy mukodik a bankrendszer
nem a lakossagon akarjak magukat megszedni
vege a nagylehuzasoknak, extra profitnak :):):)

nalunk meg megtehetik az allam meg aszisztal is hozza :):)
ilyen es hasonlok miatt nem vagyok biztos abban,
hogy annyira mindenki szeretne csatlakozni :):):)

nyikk 2010.06.22. 17:53:12

Nos, ha még nem volt:
élni kell az "állampolgári engedetlenség" eszközével.Nem kell folyószámlát nyitni,tartani.Mindent személyesen kp-ban intézni.Ha egy szolgáltató nem tetszik, továbbállni...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.06.22. 17:53:52

Ja, AXÁ-nál persze a bankkártyás pénzfelvét nagyon drága. Talán 150, vagy 250 Ft is lehet...
Citi-nél ingyenes, minden magyarországi ATM-ből, csak ott kell a havi fix jóváírás.

kocs is 2010.06.22. 17:54:12

@gabbor: Örülj neki!
Ha elnyered az állást, nem csak beszélgetni kellett volna az "ultra kövér nővel"...

ati27 2010.06.22. 17:54:24

Én még a zsemlét is kártyával veszem.. A pénztárcámban nem hordok kp-t sem, évek óta. :) Ja van benne pár forint mutatóban. Persze itt nem megyek vele sokra: Svédország... :)

Rókakígyó 2010.06.22. 17:54:25

Magyarországon van egy ember, akit a nép választ vezetőnek és felette néhány ember, aki megmondja, hogy ez az ember mit csináljon. Ezeknek az embereknek is van egy főnöke: az Ember. Ezt az Embert senki nem választja. Az országban azt csinál, amit akar és kb mindenki azt csinál, amit ő mond. Ennek az Embernek majd mindenki tudja a nevét az otp kapcsán. Ő a Király az országban. Csak egy módon lehet ellene védekezni: az OTP-nél NEM SZABAD SZÁMLÁT VEZETNI.! SOHA!

A posztoló figyelje meg milyen nehéz lesz tőlük megszbadulni.

halbikvera 2010.06.22. 17:55:14

Ennyi fikát.:) A Netszámlát nem ismerem, sima LAFOm van, de semmi ilyen horrort nem észlelek. Pedig netbankom is van, látom a költségeket. A havi zárlati díj is csak kb. 300 ft, nem 500. De ettől még lehet h a netszámlán annyi, azt nem tudom.
A kpfelvétnél meg kimondottan jó az OTP, annyi az automata, h bárhol rábukkansz egyre.
Úgy vettem észre, ezen a blogon nagy divat otp-t fikázni, de én - legyek bármily népszerűtlen - tökéletesen elégedett vagyok velük. Sőt. (Hogy nem a levegőbe beszélek, volt Postabankos - hiperszar, és Este Bankos számlám is, utóbbiról sem vagyok jó véleménnyel. Az OTP nekem tökéletesen bevált.

MC Kékruha-Piroskarszalag 2010.06.22. 17:55:21

OTP-vel teljesen felesleges kapcsolatot létesíteni. Vigyázni kell velük, ők keményen lehúznak ott ahol tudnak - szépen kihasználják a piaci helyzetüket. Alaposan körül kell ebben az országban nézni mielőtt bankszámlát nyitsz az tuti.
Nekem a CIB-nél van Online számlacsomagom, ők valamennyire visszafogják magukat díjszabás terén. Havi 149 Ft-ot fizetek, mert minden hónapban van min. 50.000 Ft beérkező utalásom. Az utalásért nem kell ráadásul fizetni, akkor sem ha bankon kívülre megy.
És ott van ugye a Citibank 0 Ft-os számla is azoknak akik minimum havi 150.000 Ft-os jövedelmet utaltatnak a számlájukra. A verseny elég korlátozott valóban, de némi fény azért már pislákol az éjszakában..

schdl (törölt) 2010.06.22. 17:55:23

K&H-s jelentkezik :)
OTP-től most válok, mert elavult és drága szolgáltatásai vannak..
Meggyőződésem, hogy lassan csak nyuggerek maradnak ott, mert hát oda megy a nyugdíj és "Margitka kislánya olyan bűbájos, ahogy dolgozik a bankban. Mindig nagyon kedves..." bla bla bla.
Azért tegyük hozzá, hogy egy kisnyugdíjas exkohómunkás Bözsi néninek a Netbank nem opció :D

ZERO számlacsomag a K&H-nál (nomen est omen):
Havi rendszeres 150eFt feletti utalásnál minden ingyenes

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.06.22. 17:56:19

Egyébként én is otthagytam az OTP-t pár hónapja, írtam is róla:
as.hu/blog/2010/04/04/1989

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.06.22. 17:57:01

Félelmetes látni hogy az emberiségnek 100+ év kell ahhoz hogy észrevegyék: a bankok azt csinálnak velük amit akarnak, röhögve.

schdl (törölt) 2010.06.22. 17:58:44

@schdl: A félreértések elkerülése véget: K&H-s számlatulajdonos vagyok, nem alkalmazott :D

halbikvera 2010.06.22. 17:58:51

Ja, a megszabadulás. Igen. Erre is akartam még írni. Ismerős szüntette meg a számláját. Se 5000 ft, se semmi egyéb itt írt hülyeség nem volt. A benn lévő pénzt odaadták, adtak pár papírt, aztán kész. Se lebeszélni, se időt húzni, se egyebet nem akartak. Adtak egy nyomtatványt, opcionális megjelelöléssel, mi sem töltöttük ki, abban arról érdeklődtek, miért lépett ki a kedves ügyfél s h van-e vmi javaslata. Ja, ez is OTP.

SimiTomi 2010.06.22. 18:00:36

@pannonfunk: Na, ezt én sem értem soha, hogy hogy lehet az OTP még mindig piacvezető meg ennyire nyereséges... Arra meg egyébként nem is emlékszem, hogy mennyire volt nehéz megszüntetni a számlát - de gondolom nem lehetett akkora gond, ha ilyen mély nyomot hagyott bennem...

Avatar 2010.06.22. 18:01:20

Szerintem az OTP azért drágább a többieknél, mert a magyar embereknek extra jóérzést jelent az, hogy a multinacionális bankok zsebének tömése helyett az igaz magyar Csányi zsebét tömi a profit, és ezért az extra jóérzésért szívesen hajlandóak vállalni a többletköltségeket. :)

Silverhand Jóska 2010.06.22. 18:01:22

"Az OTP-nél NEM SZABAD SZÁMLÁT VEZETNI.! SOHA! "

Így van!

Kiegészítve azzal, hogy egyetlen Mo.-on működő banknál SEM SZABAD SZÁMLÁT VEZETNI ! SOHA! CSAK máshol (pl. EU).

eibmurb 2010.06.22. 18:01:23

Ja még hogy tovább fokozzam a hangulatot, a bankfiókban ahová járok nincs számítógépes hívórendszer ellenben van nagyon kedves és felkészült hosztesz hölgy, aki minden belépőhöz odalép, köszön és megkérdezi mit óhajt és elmondja, hogy most éppen 2-5 percet kell várni, ezért elnézést kér egy mosoly kíséretében.
Egyszerre kb. 5-6 desk üzemel, mindenhol lehet mindent intézni, mindenki mosolyog és segítőkész. (Az egész bankfiók alapterülete kb. 100 nm, nem egy hatalmas valami.)

halbikvera 2010.06.22. 18:06:05

@eibmurb: Voltam ilyenben , már nem tudom, melyik banknál. Rohadtul idesített, egy pénzfeladáshoz, felvételhez ne kelljen már bájcsevegnem, egy asztalhoz helyet foglalnom. Az OTP-s pultos megoldás sokkal praktikusabb.

eibmurb 2010.06.22. 18:07:31

@halbikvera: Nem kell bájcsevegned ... itt a gesztus a fontos ...

halbikvera 2010.06.22. 18:09:07

@eibmurb: Voltam ilyenben , már nem tudom, melyik banknál. Rohadtul idesített, egy pénzfeladáshoz, felvételhez ne kelljen már bájcsevegnem, egy asztalhoz helyet foglalnom. Az OTP-s pultos megoldás sokkal praktikusabb.

ORGASMUSFORSCHER 2010.06.22. 18:10:33

Ez a rohadt mocsok helyzet arra kényszeríti az embereket szerintem, hogy kooperáljanak. Nálunk kb. 1 éve 5 családtagnak egy db számlája van, az utalások online mennek, így ingyenesek s a csomagban van ingyenes pénzfelvétel is, ezt is kihasználjuk, meg azt is, hogy ingyen lehet vásárolni kártyával. Ez van. Mivel a bankok megbolondultak, nem marad más hátra, mint bekeményíteni s ahol lehet elkerülni a költségeket.

Amúgy a kormányváltás kapcsán közzétett legundorítóbb hír az volt, amikor a bankszövetség fönöke elkezdte magyarázni, hogy mennyire megdöbbent, meg mennyire igazságtalan a bankokra kivetett különadó..... amit persze majd továbbhárítanak az ügyfelekre... mocsok banda...

Az is hülye volt, aki kitalálta, hogy az egykori magyar bankokat el kell adni külföldieknek, mert az eredmény az lett, hogy a piaccal együtt eladtunk egy aranytojásttiojó tyúkot megint.... de milyen hülye lehet az a nép, amelyik többször is a szocikra bízza a kapitalizmus építését????????? Ezen sokaknak el kellene gondolkodni.

gande 2010.06.22. 18:10:39

MO-on nincs konkurencia, csak piacrésztvevők vannak. a felügyeletet meg egyáltalán nem érdekli.

turboczi 2010.06.22. 18:11:15

AXA Bank: másképp, mint mások... a szlogenjük. Számlanyitás után a magánszámláról ingyenes utalás, cégesről utalásonként fix 99 (értsd: 100) forint. Számlavezetési díj nincs. A netes rendszer nem a legjobb, de jó. Rendszeres utalást (egyelőre) csak telefonon vagy faxon lehet leadni, de dolgoznak rajta. Korrekt, olcsó, hatékony.

Boz Cordolla 2010.06.22. 18:11:28

@dollarpapa: az sms-értesítés a CIB-nél sms-enként kerül 25 Ft-ba, nem havonta. Ezt azért jó tudni.

Ianas 2010.06.22. 18:19:44

@bogancs: Nem. Ilyen pl. az USA-ban a brókercégek között az ACATS rendszer (Automated Customer Account Transfer Service). Szerintem is így kellene működnie.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.22. 18:30:32

saárga csekk fizetése kb 200 forint összegtől függetlenül.

Jarod1 2010.06.22. 18:33:01

Az OTP a legjobban lehúzós bank, el is hagytam, el is hagytam

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.22. 18:37:46

@Gyurma73: De a sárga csekkért nem te fizetsz, hanem a szolgáltató. Persze van aki továbbterheli, de egyenlőre ahogy én tapasztalom, ez nem jellemző.

kinot 2010.06.22. 18:41:52

az átlagos magyar számlatulajdonos otépés? Szerintem már mindenki, aki nem vak, süket és hülye az elment onnan...a kedvenc otp-s havi költségem: vegyes költség :DDD
de szerencsére így is piacvezető. nem szeretném, ha az árfolyam nagyon leszállna :D

dollarpapa: a felnőtt számláknál kicsit más a helyzet, de amúgy nem rossz kondíciók.

halbikvera 2010.06.22. 18:44:55

Az amúgy igaz, hogy az Ertsét leszámítva nem vagyok tisztában a többi konkurens áraival. Vannak olyan tevékenység az OTP-nél (másutt mint írtam, nem tudom), ami kurva drága, pl. bankfiókban számláról pénzt felvenni. Ez mondjuk szerintem elég könnyen kikerülhető, hiszen az ügyfelek 99.99%-ának van kártyája.
No, amit mondani akarok, minden itteni negatív komment ellenére nekem az sokkal többet nyom a latba, hogy ha bankfiókba kell mennem, azt nem kell keresgélnem, ha automata kell, vadidegen környezetben is pillanatok kérdése, hogy találjak egyet. Ezzel szemben nem egyszer kellett befizetnem más bankokban fiókokban pénzt (CIB, City, Budapest Bank pl.). Rendszeresne az volt, hogy keresgélnem kellett egy hozzájuk tartozó fiókot, mert "csak úgy" gőzöm nem volt, merre van. Vagy amikor kénytelen voltam annak idején a diákhitelhez postabankos számlát nyitni, a 11. kerületből a Deákra jártam bankba (a kártyámat elkeverték valahol). Hát, kösz, akkor inkább legyen drágább az OTP (amit én meglepő módon nem észlelek, dacára annak h mindig átnézem az összes tételt), mintsem hogy a világvégére kelljen mennem egy szimpla fiókért, vagy úgy kelljen felkutatnom azt a néhány ATM-et, ami a bankhoz tartozik. Kösz nem.

1kutya 2010.06.22. 18:45:27

@schdl: na nekem is! 3 utalásból ha megvan a 150k jóváírás:

- 4db kp felvét ingyé
- ingyenes kártya (igaz csak elektronikus)
- ingyen mobilinfo
- mellé 10ft csak az esemesdíj
- ingyen DD
- mellé ingyen átköltöztetik a korábbi bankomtól
- ingyen e-bank (csippkártyás!!!)
- mellé ingyen utalás

ha mégsem lesz meg a 150k/hó jóváírás, mindezekért ~600Ft...

halbikvera 2010.06.22. 18:48:03

@kinot: ha gondolod, bemutatom a számlakivonatom. Én miért nem kapok vegyes költségről szóló levonást? Valahogy nehezen hiszem, hogy a kommentelő fikagépekkel ellentétben pont én lennék az OTP csókosa, akitől semmi olyan ktg-et és olyan mértékben nem vonnak.
Akkor már sanszosabb, hogy az OTP-t fikázni divat, s olyanok szidják, akiknek gőze sincs róla.

csiribi (törölt) 2010.06.22. 18:48:53

Jól látom?
Elkerülte volna a figyelmemet?
Az ALLIANZ Bank senkit nem érdekel?
Nem akarok felsorolást tartani, nézzétek meg a honlapjukat, ha van egy kis pénzetek, odautaljátok a fizetést, nyugdíjat, havonta mondjuk háromszor kártyával fizettek, vesztek fel pénzt bármely bank automatájából EURÓPÁBAN!!!, ÖSSZESEN legalább 40E Ft értékben, majd minden költséget jóváírnak. ALLIANZ biztosításokra komoly kedvezmények.
Az ügyintézők kedvesek - legalábbis Szolnokon - mindenben segítenek, nem sorolom.
Ajánlom kipróbálásra!

dido_ (törölt) 2010.06.22. 19:07:05

Már megszüntettem az OTP számlám. Unicredit banknál tavaly 449, idén azt hiszem 549 Ft-ot vonnak netszámlámról havonta. Átutalások netszámlán intézve ingyenesek korlátlan mennyiségben, mind saját, mind másik bankba. Amennyiben utalásokról van sms információ igényelve, annak van 25, vagy 29 Ft díja/db, nem tudom fejből. Én csak jóváírásról kérek sms-t, tehát ez fizetés, ilyesmi, annyit ki lehet bírni. Az sms díja számlainformációs díj címen szerepel a havi költségek között. Fentieken kívül más költségem nem szokott lenni. ATM-ből készpénzfelvétel saját bankautomatából mindig ingyenes, korlátlanul, viszont a havi első két kivétel is ingyenes, független attól, hogy mely pénzintézetből. Tehát a havi első két felvételt lehet ingyen is intézni idegen ATM-ből is, de a havi első két kp felvét után a saját ATM továbbra is ingyenes, idegen ATM 400 Ft körüli. De nem nagyon szoktam pénzt felvenni, ahol lehet kártyával fizetek, pl. vásárlásoknál, vagy számlák díját neten utalom.
Az éves kártya díjakat sajnos nem tudom fejből.
Én unicreditbankkal meg vagyok elégedve.

A poszthoz, eredeti bejegyzéshez.. A visa elektron semmivel sem jobb, mint a Maestro, egy kategória. Neten dombornyomott kártyákkal lehet fizetni sok helyen, pl Visa (nem Visa elektron, elektron nélkül) és a Master Card például. még dombornyomott.

Unicreditbanknál ha jól tudom, Master Cardot és Maestro kártyát-t lehet alap esetben kérni, de nyilván eltérő költségük van, nyilván drágább a Master Card éves díja.

2010.06.22. 19:09:37

Hol van itt a konkurenciaharc? Az OTP-t összehasonlítottad.. mivel is? Tessék keresni másik bankot. Random mintavétel eredménye is nagyságrendekkel jobb lesz.

Nekem a számlavezetés, kártyadíj, másik számlára utalás (bankon kívül), kártyás fizetés, befizetés, meg minden baromság: 0 HUF, egyedül a készpénzfelvét: 120-200 HUF / alkalom. De mivel minden más ingyér' van, kb. havonta 1x veszek fel kápét.. És ez az a csúnya gonosz népnyúzó bank, akit annó a (mély)magyar vállalkozók szövetsége "megsemmisítéssel" fenyegetett..

(BTW: OTP-nél az volt funny, amikor még volt, hogy a netbank az ingyenes volt a számlámhoz, de csak SMS-ben kapott jelszóval lehetett belépni, amit meg 100 HUF-ért küldtek alkalmanként.. De a netbank, az ingyen!)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.22. 19:10:35

@dido_: pl. repülőjegynél jól jöhet a Visa Electron :-)

SiKom 2010.06.22. 19:10:55

OTP a lúzereknek van, akiknek felesleges a pénz... dobjátok csak ki az ablakon!

A CIB jó, bár sajnos ott is csúszik le a színvonal, de azért még jó.

uni1002 2010.06.22. 19:13:15

Apám állította, hogy ha a nyugdíjából az OTP bankfiókban személyesen betesz a számlájára készpénzt, az ingyen van. Meg tette minden hónapban, bezarándokolt, mígnem egyszer beteg lett. Átpattintottam neki OTP Direkten, a neten és jött a meglepi. Levontak 115 forintot.
Tetszik érteni. Ha korszerűen elektronikusan bankon belüli átutalással küldöm, az pénzbe kerül.
Ha személyesen beballagok, és befizetem a kisasszonynak, az ingyenes. És tényleg, ez van a díjszabásban. Nesze neked logika, technika, korszerűség...

dido_ (törölt) 2010.06.22. 19:18:28

Azt kihagytam, hogy unicreditnél a saját ATM-ből történő kp felvétel ingyenessége nem csak belföldön, hanem külföldön is, pl. ha Ausztriában vennék unicredit ATM-ből az is ingyenes korlátlanul.

nemecsek ernő áruló 2010.06.22. 19:21:41

Igazából ezért nem értem, miért nem hagyják ott az emberek tömegesen az OTP-t, akárhogy is vesszük, a létező legdrágább bank, de mivel rengeteg ügyfele van, nem szükséges változtatnia - minek, úgyis ott van a sok marha, aki "fizet" azért, hogy számlája legyen.

Emlékszem, amikor lejárt a Junior számlám (aminek még egyébként egész korrekt költségei vannak), egy-két hónapig még volt OTP-m is. Aztán bementem megszüntetni. Megkérdezték, miért? Mondtam, hogy ebbe most inkább ne menjünk bele, mert sokan állnak mögöttem. :)

Szeptim 2010.06.22. 19:22:09

Pédául Németországban alig találni olyan bankot, ahol számlavezetési díj lenne. A tranzakciókért is csak nagyon kivételes esetekben számolnak fel költséget.

Friccc 2010.06.22. 19:23:18

Rengeteg ilyen költségen lehet spórolni havonta akár több ezret, kezdve a lakásbiztosítástól a rossz megtakarítási programokig casco bármin... meg egy rossz magánnyugdíjpénztár esetén is az ember elveszít sok pénzt, ami a nyugdíjára megy.... pont ilyennel foglalkozom jelenleg, ha valakit érdekel ilyen felmérés ingyen akkor írjon rám nyugodtan :)

Szeptim 2010.06.22. 19:23:25

A magyarországi bankok egyértelműen összejátszanak és magasan tartják a költségeket. A versenyhivatal meg asszisztál hozzá...

nemecsek ernő áruló 2010.06.22. 19:25:19

@Sir Kommentor: Én nekem az AXA is bejön. Az összes hátránya, hogy nincs saját automatája, így (nem OTP-s) automatából felvéve konstans ~300 ft a felvétel, meg a netbankos alkalmazása csak windowsra van. Viszont minen más tökingyenes, és a kamatok se rosszak. Én mindig meglepődöm, milyen sokat írnak jóvá lekötés nélkül. :)

Red Fox 2010.06.22. 19:28:17

Citibank:

Magyarországon lévő bármilyen ATM-ből kp felvétel: 0 ft
átutalások bankon belül és kívül : 0 ft
Első éves kártya díj: 0 ft

Gyakorlatilag az első évben minden ingyen van náluk ha 0 forintos bankszámlát nyitsz náluk.
Ennek feltétele, hogy minden hónapban egyszeri 150 000 Ft utalás érkezzen a számládra bármilyen jogcímen!

Nem mellesleg tavaly amikor Malév hitelkártyát váltottam náluk akkor ingyen repülőjegyet adtak amivel Hollandiába voltunk.

OTP-s számlám volt nekem is, mert lusta voltam váltani.
AMikor megszüntettem a számlámat akkor kérdezték is, hogy miért és el is mondtam.
Amikor mondtam, hogy a Citibanknál minden ingyen van akkor nem akarták elhinni.
Ajánlottam, hogy olvassanak utána.

Mindenkit lebeszélek az OTP-ről, mert egy szemét banda és szemét módon bánnik az alkalmazottaival is!

dido_ (törölt) 2010.06.22. 19:28:18

@Droli: repülőjegyeknél az adott légitársaság függvénye. Van aki visa elektronos foglalásnál ingyenes, de van más fapados társaság, ahol nem a visa elektront, hanem a Master Card valamely formáját preferálják. Nem az alapján választok bankkártyát, ha egyszer, pl. éves nyaralásr anem autóval, hanem repülővel mennék, akkor erre a légi társaság a foglaláskor ingynességet biztosít-e. Ha a repjegyet kifizetem és a reptéri illetéket, akkor ezek már nem osztanak, nem szoroznak. Én összegésszében a dombornyomott bankkártyát kedvelem, mert többet vásárolok ilyen kártyával a neten, mint repülőre ülnék :) Másrészről vannak légitársaságok, ahol meg tök mindegy milyen bank kártyád van, egyiket sem preferálják jobban mint másikat.
Szóval kinek mi jön be, ki mire használja a kártyákat :)

Urstoppos 2010.06.22. 19:36:44

Miért vagytok kiakadva a költségeken? A bank egy szolgáltatást nyújt számodra. Ha bemész a kisközértbe 2 zsömléért, akkor nem kell érte fizetned?
Egyik bank sem kötelezheti az ügyfeleit, hogy náluk vezessenek bankszámlát, vegyenek fel kölcsönt...
Azok a számlák amelyeken nem történik mozgás az egy veszteséget generál a banknak... Csomó olyan munka van vele, amit az ügyfél nem lát. Ez emberi munkaerő ráfordítást és egyéb költségeket generál a banknak. bár nem korrekt ezért magasabb számlavezetési díjat kérni. Ezt elismerem.

Tucsok84 2010.06.22. 19:54:46

Az OTP kihasználja buta embereket :-) mint magyarország legnagyobb bankja és egykor állami cég sokan azt hiszik a bank = OTP és minden más külföldi cég csak rossz lehet. Plusz OTP-s ATMből van a legtöbb. Voltam én is OTP-s a netes felülete tetszett, de minden szarért fizettem nem keveset. 1éve a Citinél vagyok 0 Ft-os számla csomag. Semmiért nem fizetek. Korlátlan pénzfelvétel bármelyik ATMből. Külföldön 2x ingyen havonta. SMS szolgáltatás 1000ft feletti tranzakciókról netbankkal, telebankkal. Ez mind "ingyen". Néha még egy kis kamatot is kapok. Kevés Citi bank van még kevesebb ATMjük. De eddig csak egyszer voltam bent náluk, mikor megkötöttem a számlámat és elintéztem pár csoportos beszedést és rendszeres átutalást. A kisbetű csak annyi, hogy havi 150.000-Ft érkezzen rá egy összegben.

dido_ (törölt) 2010.06.22. 19:56:07

@Urstoppos:
szerencsére van választásunk, vannak pénzintézetek, akik jóval olcsóbban kínálják szolgáltatásukat. Ha díjak vannak, az oké, de ennek mértéke nem mindegy. Pl. netes számla esetében nem szép dolog a havi díjon felül pluszban külön az az utalásokért is pénzt kérni (amit én pötyögök be, én indítom otthonról, saját gépem erőforrásait kihasználva, nem pedig a banki ügyintéző dolgozik emiatt külön a banki rendszerben, nem az ő körme kopik). De szerencsére vannak bankok, ahol netes utalás korlátlanul ingyenes. Az oké, hogy ennek van egy díja, hogy használom x bank netbank szolgáltatását és ezért fizetek, de azzal, hogy utalok otthonról, azzal utalásonként plusz költsége nem lesz a banknak. OTP-től én ezért is váltam meg, nem tudom most mi van, de régebben olyan csomagom volt, hogy minden hülyeségért pénzt kértek, külön még egyesével az netes utalásaimért is.

Még egy normális számla megszüntetést sem tudnak megcsinálni. Utána hónapokig kaptam még számlakivonatot, megint bementem, mondták többet nem kapok, majd ismét kaptam. Azóta elköltöztem, lehet csak ezért nem kapom azóta, azt nem tudom :D (Biztos ami biztos alapon viszont nem dobtam ki a számlám megszüntetéséről a papírokat, mert a végén még megtalálnak és jogtalanul kérnének valamit. Majd lobogtatom és felőlem fejre is állhat bármely ügyintéző, nem fog érdekelni).

1kutya 2010.06.22. 19:57:16

@Red Fox: Első éves kártya díj: 0 ft

utána meg évi 2k! gyak ugyanott vagy ahol a part szakad...

Tucsok84 2010.06.22. 20:00:57

@1kutya:
Évi 2k még sem havi :). Plusz dombornyomott kártyát sehol nem adnak puszira

csendesbob 2010.06.22. 20:05:18

otp, pffff. L O S E R!

1kutya 2010.06.22. 20:07:13

amire oda kell figyelni (tapasztalat):

- zárlati díj?
- kivonatküldés díja (elektronikusan is??)
- kártyadíj (mint Red Fox-nál) csak első évben díjmentes!!! (utána évi 1,5-3k, de van olyan csomag, amelyiknél a dombornyomott is díjmentes)
- sms díj (van ahol 25ft, van ahol csak 10!)
- internetbank (csak a használata díjmentes, de az átutalásért már fizetni kell, stb... az sem mindegy, hogy van é csippkártya és utalhatok annyit, amennyit akarok, vagy csak sms-es és 50-100k a felső limit)

szóval: mindenki a bankolási szokásainak megfelelő csomagot/bankot keresse meg és öröm, bódoccsá...:-DDD

choko 2010.06.22. 20:07:50

...itthon "lehúzzák" a bankok az embereket...nem véletlen a kimagasló banki eredmény Magyarországon...
...az OTP piacvezető, igy azt csinál, amit akar...és ezt sokszor ki is használja....reklám nélkül is mindenki itt tartja a pénzét...de ez az előny lassan eltűnik!

1kutya 2010.06.22. 20:08:24

@Tucsok84: hiszed vagy sem, van ahol igen:)

PeriAttila 2010.06.22. 20:17:49

Én az AXA banknál vagyok. 3,5%-ot kamatozik a pénzem lekötés nélkül és az internetes utalás ingyenes. Nekem ennyi elég!!

Rainbow_ 2010.06.22. 20:18:01

Nekem egyszer volt egy otp-s számlám, bementem az egyik bankfiókjukba mert valamit el akartam intézni, esküszöm már nem is emlékszem mi volt, de miután másfél órát várattak, mire oda jutottam a pulthoz, mondtam, hogy köszönöm akkor itt és most szüntessük is meg a számlámat... Persze jötttek ezzel "az 5000 forintot hagynia kell a számláján" halandzsával, erre mondtam, hogy jó, akkor ne szüntessük meg a számlát, csak a rajta lévő megbízásokat, illetve adják ide az összes pénzem, és a továbbiakban nem tartok igényt a számlakivonatokra sem. Ez kb 15 éve volt. Az otp-nek a környékére sem megyek azóta.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.22. 20:22:33

@bogancs:
hát én arra gondoltam amikor a sárga csekket interneten keresztül fizetem be,mert nem akarok félórákat sorba állni a postán.
Na ezért számol az OTP majd 200 forintot .

Urstoppos 2010.06.22. 20:26:40

@dido_:

Ha az ember nem az igényeinek megfelelő bankot, számlacsomagot választja akkor ne csodálkozzon azon, ha ezrekbe kerül neki egy számlavezetés átlagosan havonta... és itt jön elő a banki alkalmazott felelőssége, hogy felmérje azt, hogy te mint ügyfél mire szeretnéd használni a számlád... és azt tapasztalom, mint bankos, és mint banki ügyfél, hogy sok helyen sajnos ez nem történik meg...
ha valamint mond a tanácsadó nem feltételenül azért mondja, mert terve van és ha nem hozza be akkor dorgálást kap, hanem mert segíteni szeretne...

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2010.06.22. 20:30:02

Nem csípem az OTP-t, de egyet mondjatok, melyik banknál van normális [b]netbank[/b]? Értsd: nem valami trágya windows-os programocska, hanem sima html alapú, ami mindennel megy?

Urstoppos 2010.06.22. 20:35:58

@Gyurma73:
a bankadót a bank szerinted kivel fogja megfizettetni?:D valószínűleg nem terheli rá az ügyfeleire ugye?:D

RC_storm 2010.06.22. 20:41:03

Ersténél devizaszámla vezetés díja 2 EUR, otpbank: 75 Ft.
Mindenhol van ilyen és olyan költség, mérlegelni kell...Otp-nél ott a fiókhálózat és az atm-hálózat, illetve a regionális jelenlét, aminek pl. Horvátországban jó hasznát vettem.

A bank egyébként az aktuális díjkedvezményeket felülvizsgálja, valszeg a KSH jelentést követően is biztosítja a kedvezményeket.

Azt mondjuk egyébként nem értem, hogy a bankadó eredményeként megemelkednek a bankolás költségei (bármely banknál is legyünk), a drága kis takarékszövetkezetek pedig mentesülnek. Ezt hogy?

a katona fehérben 2010.06.22. 20:44:57

@ORGASMUSFORSCHER: LOL, konkrétan melyekre gondolsz az "egykori magyar bankok" alatt? Én úgy emlékszem, hogy egykor volt az OTP, az OTP, meg az OTP, csak akkor még mindhárom azt jelentette, hogy Országos Takarékpénztár. Ja, és ez meg annyira el van adva, hogy te is résztulajdonosa lehetsz, ti. árulják a tőzsdén.

Chicano 2010.06.22. 20:52:38

@dollarpapa: Igen, én is a CIB-nél vagyok és úgy van ahogy írod. Plusz udvarias kiszolgálás. Kár hogy nincs túl sok fiókjuk, de a megyeszékhelyeken például mindenhol van tehát szinte mindenkinek elérhető. Cool.

mememellen 2010.06.22. 20:53:34

A fentiek miatt jöttek el anyumék is az OTP-től, azóta Citibank és nicns gond.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.06.22. 20:59:54

otp...?

lol..:-)

aki otp-s az sikeres ember nem lehet:-)

lehetne kulonben, csak az otp tuszulejti a penzet es megsarcolja kemenyen.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.06.22. 21:02:00

@mimindannyian: mondjuk ahol en vagyok, ott remek a netbank..
nem irom le a nevet, mert reklamnak minosulne, de annyit meg hagy mondjak el, egesz europaban ingyen veszek fel lovet az automataibol..:-)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.22. 21:04:34

@Before: Tévedsz. Az Allianz Banknak nincs automata hálózata, és így bárhol veszel fel pénzt, az ingyenes!

Nazareus 2010.06.22. 21:05:42

Én meg pont a CIB-töl jöttem el, mert nem volt elég kedvezö. Most az AXA-banknál vagyok, szinte minden ingyenes, bankon kivüli átutalás is, és a legmagasabb folyószámlakamatot adják. Két dolog nem ingyenes: automatából való felvétel és van egy egyszeri belépési költség.

Sokáig voltam a CIB-nél, de aztán egyre rosszabb lett. Pl. engem kifejezetten irritál, ha egy szolgáltató (legyen az bank vagy telefontársaság) mindenféle kedvezményekkel csábitja az új ügyfeleket, de a régiek nem kapják meg azokat a kedvezményeket. Ez volt a CIB-nél is.

Rainbow_ 2010.06.22. 21:14:42

@mimindannyian: az erste banknál böngészőből megy a netbank.

tangerine71 2010.06.22. 21:19:18

@Nazareus:

Nézzetek utána az AXÁnak, mert júli 1.-től változnak a kondiciók, és nem pozitívan. AXA monnyon le!

ivanhoe78 2010.06.22. 21:39:27

Szintén Anglia, HSBC.

számlavezetési költség: 0,
utalás bankon belül: 0,
visa debit kártya: ingyéé adják,
utalás külföldi számlára 2000 fontig 17 font,
persze jár az legalapabb számlához is internet bank.

A barátnőm kint volt 2004-06 között, majd utána két évet itthon, de a számlájt nem szüntette meg.És láss csodát, két év után nem mínuszban volt, hanem a négy fontból csináltak nyolcat.
Ez otthon már mínusz 30e plusz a kamatok.

Szasza_boy 2010.06.22. 21:54:04

Nekem havi 400 Ft-ba van az OTP. A számlavezetés, a devizaszámla díja, az OTP direkt, meg 2 csop. besz. megbízás. Alap LAFO + OTP direkt. Engem is megpróbáltak rábeszélni, hogy legyek NET számlacsomagos, de utánaszámoltam...

rou 2010.06.22. 21:58:15

Üdv!

Itt írta valaki "ha bemész a boltba is fizetsz a zsemléért."

Igen fizetek DE nem fizetek hogy bemegyek, nem fizetek a kosárért, nincs az ha a boltba 5 nél többet lépek fizetnem kell, nincs külön kassza díj, nem kell kosár visszatételi pénzt fizetnem és mikor távozok kilincslenyomásért fizetnem és tsai.

Másik dolog meg hogy legtöbb helyen a munkáltató KÖTELEZ bankszámla vezetésére, szóval az átlag embernek nem is kéne tudnia többet annál, hogy ide kapja a pénzét ( addig amíg nem vesz igénybe más banki szolgáltatást). Amúgy meg törvény szerint nem kötelező a bankszámla munkához sem, csak kevés ember tudja, pl. a postás házhoz kiviszi a fizud, csak sok munkáltatónak kényelmesebb utaltatnia, mert csak egy entert nyomnak le hónap végén.
Én meg erre azt mondtam oldják meg.
Nekem nincs is bankszámlám egy darab sem. :)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.22. 21:59:01

@csiribi: Elkerülte a figyelmedet, én már említettem az Allianz Bankot, azzal kapcsolatban, hogy mivel nincs automata hálózata, bárhol ingyenesen vehetsz fel pénzt az idegen automatákból.

Kivancsi 2010.06.22. 22:03:20

@Urstoppos:
menj ki kulfoldre es probalj megelni ezzel a felfogassal!!!
ugyneznenek rad mint a marslakora vagy azt hinnek meghulyultel!!!
en meseltem a bankomban hollandiaban a magyarorszagi helyzetrol
neztek ram es nem ertettek!! Az eletben meg csak nem is hallottak egy-ket
otthon (ilyen faszkalap miatt mint te is vagy...) befezetett koltsegekrol :):)

bounty123 2010.06.22. 22:03:57

Hát ez röhej. CIB online számlacsomag 200ft-ba kerül havonta, ingyenes minden utalás ki/be, ingyenesen jár hozzá külön internetszámla internetkártyával online vásárláshoz. 10 éve elhúztam az otp-től, nem bántam meg.

Kivancsi 2010.06.22. 22:11:27

a bank helyzetre ugyanugy igaz a megallapitas mint az egesz orszagra...

NEM VOLT IGAZI RENDSZERVALTAS!!!

Az Mo-on levo hatalmi rendszer (politikusok) valamint az orszagban levo cegek (OTP)
es a piacra belepo cegek (egyeb kulfoldi bank)..
Nem europa egyik fuggetlen piacgazdasagu allamaban el vagy jon... hanem meg mindig a "szocializmusba-kommunizmusba".. mutyizasok, kenopenzek, korrupcoik, nyaklo nelkuli fizetesek mindenfeli kis biz-baz banki szolgaltatasert..

SAJAT MAGUNKNAK KOSZONHETJUK... 20 ev nem volt eleg..
Talan a kovetkezo 20 evben ledolgozunk 10 evet az 50 eves lemaradas bol..
es nem 70 ev lesz mar akkor csak 60... Mint egy jo kis deviza hitel eseten :):):)

Jozsó_ 2010.06.22. 22:20:42

Azt én is látom, hogy nagyon nagy divat szidni az OTP-t. Azért nem ártana kicsit figyelmessebben elolvasni a kondíciókat. A 2010-es inflációs adatokat pl. vmikor 2011 tavaszán teszik közzé. Vagyis az összes csillagos szolgáltatás addig ingyenes.

Ezt egyébként már eljátszották párszor. Először 2010 februárt írtak, aztán áprilist, most meg ezt. Ennek is van oka, hogy miért csinálják, mondjuk az is elég szemét.

Akkor meg mi marad a netszámlán költség? 499 forint, plusz az első két beszedési megbízás az 2*45. Ez így 589 Ft. A rendszeres átutalásoknak is van díja, bár nem tudom, ilyen ki, milyen gyakran csinál (nekem van mondjuk havi három, de nekem még Elektronikus számla csomag van, az ott díjmentes).

A bankkártyát sem tudom hol nézted, számlánként egy díjmentes és a következőkből lehet választani:
Maestro vagy Sajátkártya Maestro vagy VISA Electron vagy Sajátkártya VISA Electron vagy MasterCard Online ISIC vagy MasterCard Online vagy Sajátkártya MasterCard Online.

Havi két készpénzfelvét szintén ingyenes (ez Elektronikus Számlacsomagnál 4 db)

Szóval mondjuk az eredeti komment 95%-a nem igaz.

Egyébként van az Axa-nál is számlám egyébként. Az igaz, hogy egyszer volt egy kb. 5000 forintos költség a bankkártya legyártása, azóta meg semmi, viszont az is igaz, hogy a netes kezelőfelülete olyan fapad az OTP-hez képest, hogy csak nézel. Olyan, hogy rendszeres átutalás (ha már ott tartunk) mondjuk nincs is.

Nem mondom, hogy az OTP vmi nagy hűha, én is menekülnék tőlük, ha nem lenne több hónapos hercehurca mire mindent átviszek, de azért legyünk már egy kicsit objektívek.

Kivancsi 2010.06.22. 22:30:02

@Jozsó_:
Akkor en objektiv leszek....
Mo tol 300km rel arrabb amit most itt firtatunk, hogy ez 12ft50filler vagy amaz 31ft30filler stb stb..

AZ OTT INGYENES....

Felesleges vizslatni a kondicios listat meg inflacios ratat meg Csanyibacsi fasza hosszat.. stb stb..

Kicsit arrebb max fizetsz 3eu/ho (de meg a full ingyen is jatszik)...
es nincs mas koltseg...

OBJEKTIV voltam?????

Vilagos a problema...
Amelyik bank ennel tobbet ker az egy rablo-zsido-uzsoras geci.... Szoval MIND...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.23. 14:09:17

Csaba e-amilben küldött kommentet, bemásolom:
Valós adatok, 2010. június OTP LAFO

Bevétel - 8.000 Ft
1.000.000 Ft lekötve (havi megújuló)
Éves kamat 1 (egy) %
-20% kamatadó,

Kiadás:
1)
Számlavezetési díj:
299 Ft/hó, 1 évre 3.600 Ft
2)
Készpénzfelvét a folyószámláról:
50.000 Ft/hó (oda megy a nyugdíj)
díja: 324 Ft/hó, 1 évre 3.888 Ft
3)
Bankkártya díja: 1.800 Ft/év

Költség összesen: 3.600+3.888+1.800=9.288 Ft
Bevétel össszesen: 8.000 Ft

Egyenleg: -1.288 Ft

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.23. 14:13:56

@Jozsó_: Ott van az a csillagos kitétel benne a posztban!

Amúgy persze, ha az ember "kiegyensúlyozza" a költségeket, tehát a maximális ingyenes szolgáltatásokat veszi igénybe, még el lehet viselni a költségeket.

A gond ott van, hogy úgy tűnik, jövőre ezek nagy része is megszűnik... pontosabban hátha a poszttal sikerült hatni egy kicsit rájuk, és nem :-)

parazsi 2011.01.09. 15:17:03

@nyikk: boldogan megtenném, ha a munkahelyem hajlandó lenne KÉSZPÉNZBEN fizetni...

VT2 tulaj 2011.08.24. 23:31:12

Az OTP visszaél helyzetével, és kizsákmányolja az ügyfeleit. Nem ajánlom senkinek, alig tudtam megszabadulni tőlük!
A Citibankhoz mentem át, jó ideje nekik van a legjobb ajánlatuk a piacon:

www.citibank.hu/hungary/homepage/landing_page/nulla-forintos-bankszamla/index.htm?type=1

Ezt szeretném kiemelni: "0 Ft készpénzfelvételi díj bármely hazai bankautomatából, korlátlanul"

pannonfunk 2011.08.25. 08:09:23

@VT2 tulaj: És ott is van burkolt kicseszés, mint a sárga banknál, ahol minden tranzakciónál "gyűjtesz" a "megtakartási" számlára? Ami annál kevesebbet kamatozik, minél több pénz van rajta, és ha visszavezeted onnan a pénzed a 0 Ft-os számládra, akkor levesznek több száz forint tranzakciós díjat?

Persze a zöld bank a szopatós emblémával még ezeknél is rosszabb, az kétségtelen :)

VT2 tulaj 2011.08.25. 09:22:20

@pannonfunk: Tudtommal a Citibanknál nincs ilyen, alapból nem is nyitottam megtakarítási számlát, csak a 0 forintos számlám van.

Amiről te beszélsz, az szerintem a te bankodnál is egy külön szolgáltatás, amit le lehet mondani.

pannonfunk 2011.08.25. 13:29:17

@VT2 tulaj: Már le akartam mondani, nem lehet. Minimum 100 Ft megy tranzakciónként a "megtakarítási" számlára. Amire persze adnak kamatot, 3-4%-ot 200000 Ft-ig, utána meg kevesebbet. Persze, még mindig több, mint amit a 0 Ft-os számlára adnak. 0.3% az utalási költség vissza a 0 Ft-os számlára, de minimum x száz Ft. Ez nem szolgáltatás, szivatás.

VT2 tulaj 2011.10.22. 12:44:00

2 hónapja váltottam OTP-ről a Citibankra, és a tapasztalataimat szeretném megosztani.

Közel 15 évig az OTP-nél vezettem a bankszámlámat, évi több mint 10.000,- Ft ment el különféle díjakra (számlavezetési díj, kézpénzfelvételi, díj, kátyadíj, utalási díj, ...). Már sajnálom az itt kidobott pénzeket.
Jelenleg a Citibank 0 Ft-os bankszámlával, nincs SEMMI KÖLTSÉG!
Ráadásul alapból dombornyomott kártyát kapsz (társtulajdonos esetén ő is kap), aminek szintén nincs semmi költsége, bármelyik bankautómatánál, akárhányszor vehetek fel ingyenesen pénzt.
Ezenfelül a postai sárga csekkek kártyával történő fizetése is ingyenes.
Itt nincs ez a megtakarítási számlára való utalgatás mint, amit az előttem hozzászóló említett.

Egy szó, mint száz: Eddig 100 %-ban meg vagyok elégedve!

VT2 tulaj 2011.10.22. 21:50:12

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ezt részleteznéd, légyszíves?

Egyébként egyelőre biztos nem tervezem a megszüntetését, mert semmi okom nincs rá...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.10.23. 09:23:43

@VT2 tulaj: Nincs kedvem kikeresni, de itt van, mazsolázgass a citis baklövések közül:
homar.blog.hu/search?searchterm=citi&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s

Anyámnak meg hitelkártyája volt náluk, megszüntette (volna), de még két évig jöttek a csekkek, levelek és nem a mi hülyeségünk miatt.

VT2 tulaj 2011.10.23. 09:37:12

Nem találtam semmi olyat, ami a tegnapi hozzászólásodat igazolná.
Amúgy amikor megkötöttem a szerződést erre, direkt rá is kérdeztem, és mondták, hogy minden további nélkül meg lehet szüntetni (ha 6 hónapon belül szünteted meg, akkor valamennyit fizetni kell, de 6 hónap után ez is teljesen díjmentes).

Mióta szokás a hitelkártyát, és egy lakossági folyószámlát - mint szolgáltatást - egy kalap alá venni?
Hitel (hitelkártya) igénylésnél, nem véletlenül, jóval több kitelezettség vonatkozik rád!

süti beállítások módosítása