Skip to content


Látszatország

Szerző: Droli - 2009.05.18. 19:48

Bookmark and Share

Manapság, ahogy nő a munkanélküliség, az állam egyre több pénzt költ arra, hogy az embereket elhelyezze, segélyezze, vagy tanfolyamokat szervezzen nekik. S erre nagyon büszke, hirdeti ezerrel, nyomja bele a pénzt... s mi az eredménye? Elmesélek egy történetet. Egy ismerőst beíratta a munkaügyi központ egy tanfolyamra. A tanfolyam lényege az volt, hogy a résztvevőket megtanítsa az önálló vállalkozói munkára plusz egy szakmára, s nem mellékesen a tanfolyam idejére fizetést is kaptak, mégpedig minimálbér körüli összeget. Ez így elméletben jól hangzik.

 

S akkor leírom, mit tanultak a gyakorlatban. Adójog, munkajog, polgári jog, de olyan mélységekben, hogy én, akinek közgazdász végzettsége van, hát bizony én is beleizzadtam. Mik lehetnek a rendkívüli felmondás indokai közalkalmazotti jogviszony esetében? Milyen adókedvezményeket ismer? Mi a vállalkozói kivét, s hogyan adózik? Mi az osztalékadó?

 

Nos, ezeket tanították többnyire olyan embereknek, akiktől az is nagy szó volt, ha helyesen le tudták írni azt a szót, hogy mondjuk adójogszabály. Vizsga előtt kikérdezgettem az ismerőst, akinek halvány lila gőze nem volt a témáról, s akkor még finoman fogalmaztam. Persze nem kell aggódni, átment a vizsgán, tán még papírt is kapott róla, hogy ő mindezekhez ért :-)

 

Anno mikor katona voltam (én még voltam), emlékszem, nálunk is volt valami tanfolyam, aminek egyik óráján előadták, hogy a harci repülőknek milyen típusai vannak, a szomszéd országok ezek közül melyeket használják, s ezek hogyan néznek ki, mindezt kb. egy órában, ledarálva, ábrákkal. Utána szerintem úgy voltak vele, hogy ezentúl, ha valami légiizé feltűnik az égen, akkor én csak csettintek egyet, s rávágom, hogy „á, ez az ukrán légierő ATI 235-as bombázója!” (most csak írtam valamit). S gondolom, ebből is készültek nagyon szép statisztikák, hogy igen, Droli honvéd erre is ki lett képezve a NATO-n belül!

 

Nos, ez a látszat. Statisztikailag mi nagyon okosak, ügyesek, szépek vagyunk (lásd érettségizettek, meg a rengeteg diplomás!), ez az ország valahogy mégis alig akar működni.


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr801130121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása