Skip to content


Műszaki vizsga

Szerző: Slanger - 2009.12.07. 11:09

Bookmark and Share

Ez a hét is jól kezdődik. Biztos többen hallottátok már, hogy ismét egy baráti megoldást terveznek megvalósítani, az autók műszaki vizsgáztatásával kapcsolatban.

Valamikor még a nyáron felröppent a hír, miszerint 2010. januártól megváltozik az autók műszaki vizsgáztatása. Nem hinném, hogy sokan jól fognak majd járni, ha valóban bevezetésre kerül a zöldkártya, és a műszaki vizsgáztatás egy kalap alatt történő elintézése. Vagyis lehet, hogy azok jól járnak, akiknek új autója van, de az aki 10-12 éves kocsival közlekedik (mert erre van pénze), az valójában sanszos, hogy megszívja. Az idős kocsik gazdáinak ugyanis előreláthatólag évente kell majd műszakira vinnie a kocsiját. Mennyi most egy műszakiztatás? Na, azt minden évben le fogják húzni a parasztról.
 
De akinek ez még nem elég, annak itt van a következő remek ötlet. Amennyiben ugyanis valamilyen oknál fogva nem felel meg a kocsi a műszakin, azt nem elég, hogy elhúzzák, de automatikusan kivonják a forgalomból is. Tegyük fel, hogy elviszed a kocsidat műszakiztatni, de útközben kiég egy izzó, és azt a vizsgabiztos veszi észre. Mit csinál? A vonatkozó szabályok szerint kivonja a forgalomból. Te felhívsz egy trailert és hazaviteted, hiszen nem közlekedhetsz vele. Kérsz egy újabb vizsgaidőpontot, és persze útvonalengedélyt – vagy szólsz megint a traileresnek- és elmész újra a vizsgára. Azt nem tudom, hogy előtte még forgalomba kell e helyeztetned, vagy majd csak akkor, ha átmegy a vizsgán de az tuti, hogy ez megint egy mocskos nagy lehúzás.
 
Kinek jó ez? Hát elsősorban az államnak, hiszen minden egyes kivonás, üzembe helyezés stb. pénzbe kerül. Aztán jó a traileresnek, a műszaki vizsga állomásoknak, és nem utolsó sorban az újautó kereskedőknek. Ebből kifolyólag jó lesz a bankoknak is, hiszen ha valakinek annyira megtelik a töke a 10 éves suzukijával, hogy inkább vesz egy újat, azt majdnem biztos, hogy hitelre teszi.
 
Magyarország, én így szeretlek!
 
 

 


Címkék: zöldkártya műszaki vizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr281579862

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Azonnal kivonják a forgalomból a vizsgán megbukó autókat 2009.12.07. 16:16:20

Amennyiben a műszaki vizsgán egy gépjármű nem felel meg, akkor nemcsak közvetlen balesetveszély esetén, hanem automatikusan kivonja a forgalomból a vizsgabiztos, és ezt rögzíti az elektronikus jármű nyilvántartóban is – tartalmazza a közúti jármű...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stellaz1 2009.12.07. 14:38:30

@Evil One: A gagyi xenonosokra már ki sem térek....

robinzone 2009.12.07. 14:38:34

aki a műszaki állapot majd javul ösvényen keresgeti a megoldást, nagyon eltévedt! valaki szóljon nekik! :)

Bélabácsi 2009.12.07. 14:40:35

@trocadero: én meg nem tudom, hogy ennek a megjegyzésnek mi keresnivalója van itt, lévén semmi köze a témához......ilyen formában beszélgethetnénk az ittas jármüvezetök vs. müszaki állapot kérdéséröl is, aminek ugyanannyira nulla értelme lenne.....

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 14:40:55

@trocadero: az 1 meterrel rovidebb fekut, ami kulonbseg jelent egy tokeletesen mukodo es egy nem tokeletesen mukodo fek kozott, ugyanugy jelenthet kulonbseget halal es konyebb serules kozott is...

stellaz1 2009.12.07. 14:41:02

@Dövan: bocsánat, de most nem értem a dolgot.

A műszaki feltételek is változtak? Vagy mit szeretnél mondani a cilinderes témával?

Egyébként ha veszel egy lovat, de nincs pénzed etetni, akkor jó eséllyel megdöglik. Ha valaki azt mondja, ebben az esetben tán ne vegyél lovat, akkor az lenézés?

czejp (törölt) 2009.12.07. 14:42:07

Nemán, hogy ez gond legyen. Eddig is sok kocsi közlekedett műszaki nélkül, ezután még több fog. Sőt. Mit tud csinálni ekkor a rendőr ? Elveszi a bevont forgalmi engedélyt ? Ja és még egy, forgalomból kivont kocsi után már a KGF-et sem kell fizetni, tista haszon. Maximum rácsesznek az ország keleti részén balesetet szenvedett autósok.

porthosz 2009.12.07. 14:42:47

@az igazi Sipi:

Hagyjál már a ladával. Senki sem beszélt róluk, ~10 éves autókról van szó vs új autók ( a lada 20 éves de inkább 30...).

Egyébként is, hány lada furikázik az utakon? Nehogy ráfogjuk már majd a pesti szmogot a túl sok trabantra meg ladákra az utakon...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 14:43:46

@robinzone: hat az teny, hogy legelosszor az itt elo kisebbsegi komplexusos, sznob lakossagot kellene idenkent mentalis vizsgara kotelezni es parakat idonkent kivonni a forgalombol....

legalabbis azokat, akiknek az elso gondolatuk az, hogy na, majd hogy is basszak at ujra a rendszert es hisszuk magukat forradalmarnak, pedig csak budosszaju kis tolvajok...

robinzone 2009.12.07. 14:44:53

először is, mert nem ez a cél, hanem a sajátosan értelmezett "gazdaságösztönzés": mindenki meggondolja, mennyit ér neki az autója által biztosított szaDSág.
másodszor: a fekete füstölős béemwésnek van haverja, ahol majd átmegy a kocsi, a piros zsigás meg ugysem pazarolja vizsgáztatásra a drága semmittevését. ("nem azzal megy az autó")
harmadszor: mindenki képzelje magát a korrupt vizsgáztató helyébe: ha tudom, mekkora - ellenőrizetlen - hatalmam van a kispógár felett, majd nem élek vissza vele, mi? hülyeség. Magyarország, 2009.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 14:46:10

@porthosz: te ertetted amit odairtam?
vagy erted es pont azert beszelsz melle, mert kiderult szamodra is, mekkora vonyito ostobasagot hordtal ossze a teljesitmeny es karosanyag kibocsatas kapcsolatarol?

Nick Leeson 2009.12.07. 14:46:22

@az igazi Sipi: "az a verzio nem jutott meg eszedbe, hogy akinek nincs penze, az ne uljon autoba..?;-) "

A "nincs pénze" is relatív, meg az is hogy ki mire költ, meg hogy mennyire van szüksége autóra...

Az életveszélyes roncsokat tényleg ki kéne tiltani. De ez nem így fog lesülni, hanem az aránylag csóróbb réteg fogja megszívni...

Egyébként az hogy nálunk a gazdaság fejlettségéhez képest is öregebbek, meg szarabbak az autók, a regadóra vezethető vissza. Az újak és használtak is sokkal drágábbak mint bárhol máshol Európában.

Ebből pedig az következik, hogy ugyan annyi pénzért amennyiből máshol egy normális autót lehet kapni, itthon csak egy visszaterkert órájú, széthajtott szart lehet venni. Ezért pedig nem az átlag csóró állampolgár a hibás...

Eastbay1 2009.12.07. 14:47:56

@az igazi Sipi: Bicskanyitogató ám a stílusod, de ugye az irigység...:D . Én nem panaszkodhatom, nem érzem magam szegénynek (sajnos az adóhivatal sem...), de azért nem fikázom azt akinek 15 éves tonnás vasra vagy a fasztudjahányéves kockaladára telik. Az emberek nagy többsége így is erőn felül tart fenn autót, és általában nem azért, mert ciki bkv-val a Leroy-ba menni, hanem azért mert mondjuk 2-3 műszakba jár dolgozni a 30km-re levő munkahelyére, meg hozni-vinni kell a családot.
Egyébként meg nem tudom hogy jössz te ahhoz, hogy lehülyézz egy vízvezetékszerelőt. Biztos játszi könnyedséggel tudna adót fizetni, gyerekeket taníttatni, családot eltartani és még egy Berlingot is venni (persze kp), csak akkor papír nélkül 20ezer lenne a kiszállási díja+órabér. Mondjuk a fajtád még a jelenlegi szakmunkás tarifákat is sokallja.
Szóval csak vegyél vissza, mert ha ilyenek a megnyilvánulásaid az életben, előbb-utóbb valaki nagyon beveri a szád.

robinzone 2009.12.07. 14:47:58

@az igazi Sipi: gondold végig, mi a kockázat, mik a következmények. és ki kit ellenőriz. utána jöhetnek kisebbségi sznobok, vagy kik?:)

Axum 2009.12.07. 14:48:00

Nekem egyszer meghúzták a kocsimat a vizsgán, mert (autópálya)matrica volt a szélvédőn. Nem ám azt mondták, hogy szedjem le, hanem bukta. Azóta mindig szerelőn vagy szakszervizen keresztül vizsgáztatok. Bekaphatják!
Egyébként a németeknél kis szervizekben vizsgáztatnak és ott a szaki segit megjavitani amit kell, meg tanácsot is ad a jövöre nézve, pl. ez már kezd rohadni, stb. Miért nem ezt módszert vesszük át?
Mindenesetre a következő kocsim német rendszámú lesz végül is ezért van az EU, nem?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 14:48:13

@robinzone: es mi lenne, ha feljelentened amikor korrupciora akar kenyszeriteni a vizsgabiztos?

mert ertem en, hogy nagy felzudulas a korrupcio miatt, de amig az egysegsugaru allampolgar is halapenzt ad az orvosnak, lefizeti a vizsgabiztost, a rendort, addig nem tul sokmindent van joga szamonkerni masokon ezugyben..

trocadero 2009.12.07. 14:48:36

@stellaz1: sok embernek lenne pénze a ló etetésére, de arra már nem, hogy feleslegesen hetente patkoltassa.

robinzone 2009.12.07. 14:49:22

@Eastbay1: na, ez jó volt, kösz!:)

robinzone 2009.12.07. 14:50:36

@az igazi Sipi: te tényleg nem érted, hogy ez a szabályozás a 100-as benzin a korrupció tüzére, vagy tényleg ennyire hülye vagy/nem itt élsz?

sa_ttila2 2009.12.07. 14:51:52

Sach schon, akkor nem 30 lesz az "okos" vizsga, hanem 40. És évente :(
suzuki-fanoknak ajánlom a www.langlovagok.hu-t... írjátok be a keresőbe a kedvenc autómárkátokat.... képek után nem fogod még1x összemérni a dobozodat egy 20 éves nagyautóval... (vagy terepjáróval). de aki megengedheti magának, hogy egy masszívabb koccanásnál otthagyja a fél lábát, annak hajrá... 1x élünk....
ami meg az újautó-jóautó dolgot illeti... attól jó, hogy hordjátok a garanciális szervízekre? ott meg csupa becsületes szerelő dolgozik, mi? ciccolina meg szűz....

robinzone 2009.12.07. 14:54:19

@az igazi Sipi: akinek a családja/munkája miatt SZÜKSÉGE van az autóra, az nem fog kockáztatni! Felsoroltam két legális opciót is egyébként (elviszi "felkészíteni" a kocsit szervízbe, aki vállalja a vizsgáztatást, vagy átül másik autóba).
Na ülj le, gondolkodj, egyes.

stellaz1 2009.12.07. 14:56:27

@trocadero:

Az egy másik kérdés.

De korábban írtam is, hogy ha csak a lehúzás lesz meg, akkor basszák meg.

Én személy szerint azt támogatnám, hogy 2-3 évente műszaki vizsga, de lennének mobil vizsgahelyek, ahol szúrópróba szerűen ellenőriznének, + a nyilvánvalóan alkalmatlan autókat a rendőr is állítsa meg, bünti+rendszám elvétel. Egy gagyi xenont, fekete ablakot, leszakadt kipufogót, vagy füstokádó autót (vagy BKV-buszt, ugyebár), azért fel lehet ismerni komplett vizsgabázis nélkül is.

robinzone 2009.12.07. 14:56:30

@az igazi Sipi: mire itt a feljelentéséből bármi is lesz, évek is eltelhetnek, jó eséllyel eredmény nélkül, neki meg addig kihúzzák a s.gge alól az autót. vagy ez neked újdonság?("Magyarországon van ilyen?")

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.07. 14:57:36

Hát, nemigen értek egyet ezzel: "Kinek jó ez? Hát elsősorban az államnak, hiszen minden egyes kivonás, üzembe helyezés stb. pénzbe kerül. Aztán jó a traileresnek, a műszaki vizsga állomásoknak, és nem utolsó sorban az újautó kereskedőknek. Ebből kifolyólag jó lesz a bankoknak is, hiszen ha valakinek annyira megtelik a töke a 10 éves suzukijával, hogy inkább vesz egy újat, azt majdnem biztos, hogy hitelre teszi".

Szerintem elsősorban azoknak jó (a sűrűbb vizsgáztatással, a szigorúbb, vagyis kevésbé kijátszható környezetvédelmi vizsgálattal együtt), akik eddig is rászánták azt az összeget a járművükre, amit rá kellett.

Az nem kifogás, se nem mentség, hogy "csóró vagyok". Arra végképp nem, hogy életveszélyes csotrogányokkal veszélyeztessék a közlekedőtársaikat.

jermann.blog.hu/2009/12/07/a_gepjarmuvezetes_nem_szocialis_vivmany

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 14:57:56

@robinzone: neked nem jut eszedbe az egyenes ut? csakis a lopas, korrumpalas?
es minderre ilyen cmetgelhetesi bunozos magyarazat teli kcsak toled, hogy szukseges es muszaj?:-)))

nekem kurvara szuksegem lenne egy helikopterre. de mivel nem tudom fizetni a koltsegeit, nem lesz helikopterem, mivel a jelenlegi helyzetben csakis buncselekmenyek es szabalysertesek elkovetesevel tehetnek szert egy ilyen jarmure. es ami neked belefer meglelhetesi bunozes cimen, kicsirigo, az gerinces, tisztesseges embereknek nem.

erted ugye, mirol beszelek?;-)

fda 2009.12.07. 14:58:27

Látom most sokan örülnek, hogy a rozzant szarokat legalább kiszorítják. Ennek én is örülök.
A nagy baj az, hogy vizsgán kiégett izzóval, repedezett gumiharanggal vagy koszos motortérrel is meg lehet bukni és azért az szép lesz, ha valaki a forgalomba visszaállítást is ki kell hogy fizesse és sorakozza...
A hülyéket se szeretjük, csináljuk azt ezentúl az egyetemen, hogy aki megbukik az például veszítse el az állampolgárságát automatikusan, hogy aztán jó pénzért visszakaphassa.

Egyébként tök mindegy hogy mi megy a műszakin, ha az utána következő 1-2-3 évben senki nem ellenőrzi a kocsik állapotát, még szemre sem.

Én még nem láttam olyat, hogy füstöt okádó, vagy kiégett izzóval közlekedő rozzant kocsit rendőr megállított volna. Sok kocsi mozgásán 100 méterről látszik, hogy szabályos vizsgán biztos nem tudna átmenni...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.12.07. 14:59:26

A felháborodás teljesen jogos, egy dolgot kiegészítésképp azért leírnék.

Ha jól tudom ez a szabály csak arra vonatkozik, ha valaki úgy viszi el az autót vizsgázni, hogy jónapot, itt az autóm jöttem műszakizni.

De aki okos nem így és nem is a kpm-be hordja az autót. Elviszi egy olyan helyre ahol előbb átnézik (régen elővizsgának hívták, vagy mi) aztán ha megvan az állapotfelmérés és tudják mi a baj akkor azt megjavítják és úgy viszik vizsgázni.

Ilyeténképpen egy izzócsere nehezen hiszem, hogy bukási ok, bár kétségtelen, hogy a rendszer magában hordozza ennek lehetőségét is.

porthosz 2009.12.07. 15:06:28

@az igazi Sipi:
Ezt irtam:
"a mai autók 2x akkora teljesitményüek mint a hasonló kategóriájú ~10 éves autók, ami azt is jelenti hogy legalább másfélszer annyit fogyasztanak igy arányában nagyobb a károsanyagkibocsátás is."

a te válaszod:
"vagy erted es pont azert beszelsz melle, mert kiderult szamodra is, mekkora vonyito ostobasagot hordtal ossze a teljesitmeny es karosanyag kibocsatas kapcsolatarol?"

Sajnálom, idiótákkal nem vitatkozok. Ajánlom figyelmedbe a magyar nyelvtant, abból is különösen a szövegértelmezés témakört. Esetleg a magyar értelmező kéziszótárat, hogy mit is jelent pontosan a "másfélszer annyit fogyasztanak", ha már egyszer képtelen vagy felfogni. Hülyegyerek...

Donor 2009.12.07. 15:07:48

Aki azt mondja, hogy "akinek autóra telik az fizessen" az egy nagy pöcs.
Az egy dolog hogy kifizetem az üzemeltetését, de elmennek a bús francba azok akik szerint az egyre növekvő bürokratikus költségeket fizesse ki a paraszt ha autózni akar.

Ne nem probléma. Régi mondás de nagyon igaz, hogy az autó/motor nem papírral megy hanem benzinnel, ha ez kell a köcsög politikusoknak megkapják. Motorral soha nem kapnak el, autóra meg lesz frankó nigériai rendszám.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.12.07. 15:15:25

Látom többen meglovagoltátok ezt a kiégett az izzó dolgot. Tudom, hogy nem jellemző emiatt meghúzni a kocsit a vizsgán, de azért láttam már erre példát. Számos olyan apró baja lehet a kocsinak, amibe a vizsgáztató beleköthet, tehát az izzó helyett írhattam volna gumiharangot is. És igaza van annak, aki azt mondja, hogy a szakadt szar állapotban lévő csotrogányokat ki kell vonni a forgalomból. Csak ugye nem minden 12 éves kocsi szar, csotrogány. Egyszerűen csak öreg.

@az igazi Sipi: "
ez a "jajjmileszaszegenyemberrel" duma meg igazan szanalmas, mivel akinek autoja van, barmilyen oreg vas, az havi szinten egy bkv berlet aranak minimum 3-4szereset kolti a szarara, ergo nem szegeny...."

ja, akinek kocsija van az nem szegény (bzmg), csak tudod, nem mindenki él ám budapesten. bkv meg mint tudjuk csak ott van, vidéken nincs :)

Parajpuding 2009.12.07. 15:15:54

Mindenkinek megsúgom, hogy semmivel nem lesz levesebb a rozoga jármű. Ugyanis a közlekedésfelügyelet mellett a maszek vizsgaállomások továbbra is úgy működnek, ahogy eddig. Megfelelő lé ellenében szinte bármit átengednek, így viszont még többet tudnak kaszálni. Többen fogják odavinni és többet fognak a "félrenézésért" elkérni. Az egész egy, vagy egy rakás idióta íróasztalszakember ötlete, akit magasról nem érint a dolog. Végre egyszer ezek elverhetnék a sajátjukkal is a csalánt.

hgizmo · http://www.flickr.com/photos/hgizmo/ 2009.12.07. 15:17:11

Egyértelműen még több lesz a szlovák/román rendszámú autó. Nekik jól jön a bevétel. Idáig csak gondolkoztam rajta, most már nem. Ott regisztrációs adó sincs, így jó állapotban lévő német/osztrák/svájci 10-12éves autókat ők üzembe tudják állítani, amik jobbak mint egy akár egy 2-3 éves hazai utakon futó gazdaságos csoda. Nekem egy 18 éves autóm van, 2l-es motorral, kényelmesen elférünk benne 5-en, lehet vele előzni biztonságosan, és napi használat mellett (bp-bp külváros) 8l-t fogyaszt. Országúton 90-120 között 7l. Egy 1.3-as mi autónk többet fogyaszt, több a szervízköltsége, kényelmetlenebb, és a legrosszabb befektetés. Persze a bankoknak jó... érdemes megnézni, hányan vesznek kp ilyen autót? És milyen bukóval szállnak ki belőle 3-4 évesen? Egy ugyanolyanba... nézzünk meg egy itthon gyártott 12 éves swiftet, meg egy 18 éves behozott német autót, amit normálisan használtak.

Jók az elvakult "végre kiszórják a sok szemetet" hozzászólás... majd kiderül hogy ez csak árt mindenkinek...

bolsh (törölt) 2009.12.07. 15:17:22

Látom fő ideológusaink és azok végrehajtói, a "népet képviselő" politikusok jó munkát végeztek. Teljesen sikerült nekik szétválasztani az állam és az államot alkotó polgárok fogalmát. Sajnos ettől fogva bármit kitalálhat a hatalom -csak fűzzön bele egy kis irigység faktort-, sima útja lesz.

Itt is ez van, majdnem általános a vélemény, hogy hulljon a férgese. Pedig a véreinkről, barátainkról, rokonainkról, vagy "csak" honfitársainkról van szó, kiknek segítő kezet kéne nyújtani, és nem belerúgni. Minél nagyobb lesz a szerencsétlen, csóró, kiskeresetű emberek tengere, annál kevesebb lesz a felettük még úszni tudó réteg is. Hisz mindig a szegény-nyomorgatott többség húzza magával a még evickélni tudókat, és sosem fordítva! De már messze is mentem, és persze hiába,

tehát Kálmán, fda, és még páran, tényleg elhiszitek (még magatoknak is) hogy ez az újabb hatalmi sarc csak a "roncsautóknak, rozzant szaroknak" a rovására-kárára, és ezekkel ellentétben a "többség javára" fog szolgálni?!

Donor 2009.12.07. 15:19:35

@klarky: Én mindig saját magam hordom a KPM-hez a kocsit/motort, és mindig magam készítem fel. Főleg azért mert szerelőkben nem bízok, másrészt pedig töredéke költség volt a KPM vizsga, így ha elmeszeltek akkor másnap vagy jövőhéten újra mehettem még mindig olcsóbb volt mint szerelőnek beadni.
A KPM egyébként nem volt soha köcsög velem. Mindig korrektek voltak a Mozaikban is meg a Vass Gereben utcai telephelyen is. Egyszer meszeltek el egy olyan futómű hiba miatt amit csak rázópadon lehet kimutatni. A biztonságot ilyen korai stádiumban nem veszélyezteti. Megjavítottam és másnap levizsgáztam csont nélkül.

Most az lesz a menet egy ilyennél, hogy meghúznak, kivonnak a forgalomból, kertek alatt haza sunnyogok, megjavítom, okmányirodában 3 hétre előre időpontot kérek (merthogy korábban nincs) sok idő és pénzért visszaállítják a forgalomba, elsunnyogok a vizsgaállomásra ahol nem egyszer volt hogy rendőr büntette aki műszaki nélkül érkezett. Azután megint levizsgázok és mehetek tovább.
Tehát az egész rendszer csak annyit változik, hogy sokkal több utánnajárás és pénzbe fog kerülni, és ezért van teli a fa..om velük....és ezért fogom kérni a nigériai (vagy valamilyen banánköztársaság beli) állampolgárságot, mert nem fogok ilyen aljas lehúzásokat fizetni.

indapass90210 2009.12.07. 15:20:01

@stellaz1: Jó, akkor elmagyarázom. Vegyük a lovat. Vennél lovat, mert szeretsz lovagolni, de 10 zsák krumpliba kerül évente a te részed annak az apparátusnak a fenntartásában, amelyik ellenőrzi, hogy jó-e a lovon a patkó. Igaz, hogy 5 zsák krumpliért minden évben lehet lovat patkoltatni, meg a bűntetésekből fenntartani egy apparátust a lópatkók ellenőrzésére, de ez senkit nem érdekel a lóügyi minisztériumban. Inkább beszedik a 10 zsák krumplit, meg mindenki oldja meg a patkolást, ahogy tudja.... Tehát még mindig az erőforrások rossz elosztásával van a probléma.

milike47 2009.12.07. 15:20:57

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
A számítógépet emberek kezelik. Egy műszakilag rendben lévő autó adataival még a legsz@rabb is átmegy. Naiv vagy ha azt hiszed, nem lehet kijátszani.... lesz korrupció.

sa_ttila2 2009.12.07. 15:22:25

Donor, ott a pont!
Egy dolog a szükséges költségek viselése, meg más dolog a szivatás. Elhinném az őszinte jobbító szándékot (autópark frissítése, környezetvédelem), ha lennének autócsere-programok, jelentős adókedvezmények alternatív üzemanyagokra (nem zsebatomerőműre gondolok, hanem pl LPG)..
Ja, meg mondjuk 50% önrész alatt nem adnék hitelt... lehet hogy ez pont ellentmond az előző mondatnak, de 0%os 10évre eladósodott buzukis ne verje már itt a nyálát arra, hogy ő az okos, meg "csórójárjongyalog", amikor még az átiratásra is kölcsönkért...

stellaz1 2009.12.07. 15:25:39

@Dövan:

Persze, biztos, hogy nem jó a rendszer.

De az is biztos, hogy van nagyon durva autókkal járnak egyesek (BKV-val az élen). A gagyi xenon sem az a kategória, hogy azért van neki, mert nem volt pénze sima izzóra.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.12.07. 15:26:08

@gitáros: az ilyen,és hasonló hozzászólásoknak tényleg semmi értelmük. Aki eddig is ronccsal járt (kényszerből) eztán is azzal fog, csak lehúzza majd a szerelője és a vizsgáztatója.
Szépreményű egyetemistaként mindig volt +20eft-om, hogy tutira átmenjen a 15 éves skodrim! Mondjuk én 5ekm-ként toltam szervízbe, fék, futómű, motor mindig biztonságos volt, de a rohadásokat bizony úgy javíttattam, hogy rendben legyen, színe meg "vmi zöld amit találsz a műhelyben, hogy ócsó legyen"
Az árnyalatkülönbségekkel tutira elmeszelték volna, sőt a kiégett izzóval is, ha nem jattolsz, így én inkább vizsgáztató "szakemberre" bíztam ezt. Mindig ott volt az autó a vizsgán és mindig át is ment! Hát így. Ha vkinek nincs annyi esze (vagy pénze), hogy a minimális biztonságot fenntartsa autójában, ne aggódj megtalálja az utat, hogy levizsgázzon a verda.
Viszont a nagyokosok (akik itt a szabályokat méltatják) majd észreveszik, hogy, ha ők vizsgáztatnak személyesen, akkor egyrész órákat várnak majd, másrészt egy törött izzóért, vagy be nem állított fényszóróért is elvágják az autót. Na ez lesz jan.1-től baromi drága! És te is le fogod tenni a lóvét a helyszinen a biztosnak, (csak, hogy egy nehezen bizonyítható állítással vágjanak meg).
A roncsok meg robognak majd tovább, pár 10eft-tal drágábban.

stellaz1 2009.12.07. 15:27:27

@sa_ttila2:

Ja, meg mondjuk 50% önrész alatt nem adnék hitelt... lehet hogy ez pont ellentmond az előző mondatnak, de 0%os 10évre eladósodott fosvágenes ne verje már itt a nyálát arra, hogy ő az okos, meg "csórójárjongyalog", amikor még az átiratásra is kölcsönkért...

igaz, igaz, én támogatom

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.12.07. 15:29:05

@sa_ttila2: Még annyit, hogy elhinném a jobbító szándékot, ha el(törölnék, feleznék, harmadolnák) a regadót, esetleg exponenciálisan csökkentenék a regadót eur. 4 (5) kategóriánál tisztább és/vagy 1200 (1400) cm3-nél kisebb járműveken.
Meg egy csomó hasonló.

czejp (törölt) 2009.12.07. 15:33:09

Ja, a legfontosabbat elfelejtettem. A szlovák, albán, lichtenstein-i, stb. rendszámú kocsikat nem is kell nálunk műszakiztatni.

Alf (törölt) 2009.12.07. 15:34:02

na eddig a szerelgetésre költöttem a pénzt, de ezután kénytelen leszek azért fizetni, hogy BIZTOSAN átmenjen...

sunblind 2009.12.07. 15:34:19

ha tegyükfel a fólia, meg egykét apróság miatt már ígyis hátszeles vizsgát csináltatnék a kocsimra immár harmadik alkalommal, akkor annyira nem is nyugtalankodnék emiatt a hír miatt. :) ... ez a remek intézkedés semmire nem jó, csak a zsebes pénzmozgás nő tőle valamelyest ... deazér gratulálunk hozzá, persze. mennyit sikerült kifizetni tanácsadásért? hetvenmilliót?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.12.07. 15:34:54

Szerencsére lehet már szlovák (román, német, spanyol, kameruni) rendszámú autókat bérelni hosszú távra. Még egy ok, hogy egyre többen megtegyék.
Én már régen nem vetek követ a külföldi rendszámosokra, bár nem tartozom közéjük, de ha egyszer veszek másik autót, egész biztosan "átnyergelek" én is. Aki már most megtette, az egyszerűen hozott egy gazdasági döntést és él ez EU-n belüli szabad mozgással az áruk, szolgáltatások (eseteg személyek, munkaerő) tekintetében. Hála istennek, ezt már nem lehet törvényesen megakadályozni, maximum ilyen tartalmú sajtóközleményeket közzétenni.

balage 2009.12.07. 15:38:02

Ez megint csak korrupció gerjesztő, dilettantizmust bizonyító, nagy fizetésért kényelmes állami autóból meghozott döntés. Hát hova viszem a 13 éves autómat? ... és a 26 évest? Úgy-úgy, ahol átmegy........

sa_ttila2 2009.12.07. 15:38:18

stella, típus mind1... a 0% a lényeg.. meg a lánglovagok.. :)
Popeye, ez is igaz. Fasza autókat lehetne behozni 1-2 milláért (vagy olcsóbban), de ki fog rá 3M regadót fizetni? -->nigériai rendszám...
>1200 cm3: járjon mindeki 1.0ás háromhengeres bármivel?

beszélő 2009.12.07. 15:39:58

Higyjétek el drága honfitársaim, minden rajtunk végrehajtott zsebmetszés, gondosan és tetszetősen becsomagolva,(mellébeszélve) arról szól hogyan lehet a benszülöttekről minél több bőrt lehúzni.
Természetesen mindennek van politikai előélete.
Aki ezt nem hiszi az már korábban is bedőlt olyan dumáknak, hogy világnézetileg semleges, meg független.
Ilyenek a valóságban nincsenek.
Szó a mi szó mindenki mérje föl a helyzetet, mielőbb nekirugaszkodik, majd hogy kire adja szavazatát, és jusson eszébe ki mennyire szipolyozza a magyar lakosságot, miközben mutogat minden felé, hogy ő nem tehet róla, csak minden és mindenki más.
Kár is minden részleten külön-külön bosszankodni ezek úgy szemetek ahogy vannak.

öregkopasz0208 2009.12.07. 15:51:23

Egész életemben öreg és használt autóim voltak. A legutóbbi Volvo 740 D-t 21 éves korában adtam el, hibátlanul, s a vizsgáin minden alkalommal, protekció és külön zsebbe fizetett összegek nélkül ment át. 9 évesen vettem, motorfelújítás, futómű felújítás, a kasznihoz nem kellett nyúlni, mert 21 évesen is gyári volt a festés. Ha valami kiment, azonnal cseréltem. Nem gyárira, hanem utángyártottra, de vadonatújra. Még a tetőkárpitot is kicseréltettem műbőrre. Tehát nem igaz az, hogy egy öreg autót nem lehet rendben tartani és szabályosan vizsgáztatni.
Az új rendeletben én is lenyúlást érzek. A cél maga a lenyúlás, nem a rozzant bontószökevények kiszűrése. Amennyiben a járművek tulajdonosait kényszeríteni akarnák a roncsok forgalomképessé tételére, nem a forgalomból vonnák ki azokat. A rendelet, mint eszköz, nem fogja hozni az elvárt eredményt.
A hiba a vizsga idejének egyszeri alkalomra való szűkítése. Így annak a lehetőségnek az elvétele, hogy egy ott kiderülő hiba kijavítására a rendszer lehetőséget adna adminisztratív büntetési kényszer nélkül. Mert a forgalomból kivonás költségeinek az üzembentartóra terhelése, bizony ebben a formában pofátlan lenyúlás.
Ha a cél nem az állami bevétel növelése - sokadszor és újra a megfogható autósok révén - célszerű lenne a vizsgáztatás időintervallumát tól-ig-ként nyitva hagyni, meghatározott ideig. Amennyiben valóban létezik a rendeletben az a kapu, hogy sikertelen vizsga esetén, ha a forgalmi érvényessége még nem járt le, a járművet el lehet vinni és új időpontot kérni, akkor ez megoldás leget.

gt203 2009.12.07. 15:52:05

na azért egy picit nagyobb szögben kéne nézni a dolgokat. igaz, hogy sokan szivják majd a fogukat egy buktánál (én is) de hosszú távon még kinek hasznos ha sok új autót veszünk?
-> aki gyártja -> aki dolgozik a gyárban -> aki dolgozik a sok sok ezer magyar beszállítói hálózatban. ezeknek mind mind munkát teremt. talán rosszul látom?

min 2009.12.07. 15:53:10

Nem normálisak...

bolsh (törölt) 2009.12.07. 15:55:21

Meg aztán mi a roncsautó fogalma pontosan?! Az amit itten előszeretettel sugallnak, miszerint a 10-20 éves gépjárművek? Vagy pedig azok az agyonhallgatott (mások dárdájával csalánt verő) céges kocsik, amelyek "ingyé" tankolódnak, ingyé szervizelődnek, és a hajtójuk (sok esetben nem azonos a tulajdonos jogi avagy természetes személlyel) felelőtlenül tép vele árkon bokron, féket, benzint, futóművet nem kímélve?! Ugyanis ismerek olyan (nem is egy) cégautót amely 3 ÉVES korára ronccsá van gyepálva, éppen a nemtörődöm tulajdon, és finanszírozási viszonyoknak köszönhetően.

Mindezek ellenére (itteni tapasztalat) úgy látomhogy a "roncsautó" leginkább a SZOMSZÉD TEHENÉNEK -most éppen- műszaki vizsgás köntösbe bújtatott tárgyi' alanya..

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:01:42

Audi. S3as, quattro. 10 eves, de audi. Be kene hozatni, de nincs mibol. ugyanis a forgalomba helyeztetese tobbe kerul majdnem, mint a kocsi. Sokat jarok kulfoldon, latni a romant, bulgart, litvant lengyelt, kiloszamra viszik a jo allapotu hasznalt autokat. Anyameke volt, de neki nem kell, mert vettek masikat, es inkabb odaadna nekem, minthogy 3000 euroert otthagyja valami telepen.
De nem, mert felmillioba kerulne behozni. Az unio bokdosi is kis orszagunkat ezert, de kis orszagunk erre tojik ra. Full illegalis ez a gyakorlat, mert az unioban se nyilvanosan, se burkolt formaban nem letezhet behozatali vam, marpedig a regado ilyen formaja az. Itt a legdragabb behozni, forgalomba helyezni, uzemben tartani a kocsikat.
Nagy seggberugas kene ide az unio reszerol, nem ejnyebejnye. Nagy maffia ez az orszag, kijatszak a torvenyeket a mi rovasunkra.
Szoval inkabb jarok az oreg opelemmel, mert itt Magyarorszagon a hasznalhato kocsi meg mindig luxuscikk, nem ugy, mint csehorszagban, szlovakiaban, lengyelben, vagy mashol.
Az s3as audi quattrot, pedig leadjak valami telepen.
Valakit kedvem lenne ilyenkor jol tarkon vagni ezert.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:11:40

@gt203: igen: meg munkat teremt a bankaroknak, meg sok penzt az allamnak, meg a fonokoknek. Meg a sok semmirekello korrupt hivatalnoknak. Szegenyeknek most legalabb jut meg egy kis penz a zsebebe...

kukahontas 2009.12.07. 16:11:47

@]{udarauszkasz:
az is roncs bakker
félmillió kilométer meg a többi
3 évesnél öregebb autóm nem volt, anyámnak sem
ne sírj, dolgozz
és lesz autód
így is a roncsok országa vagyunk, szerintem nem kell több

Mindthegap 2009.12.07. 16:16:33

Akarki akarmit mond szemet dolog hogy az autosokat huzzak le allandoan.
A sok gyoker frocsogsnek azokanak sok irigy gecinek akik nem ertik meg hogy manapsag az auto NEM LUXUS.
S ha megnezzuk az atlag fizteseket nem a managerek meg vezetoket,hanem a proli embereket akik eltartjak ezt a sok kibaszott lehuto gecit aki munkanelkulin van, tb ado csalo, es ne feledkezzunk meg a sok tetu ciganyrol sem akiket szinten a sok proli tart el.

Es most nezzuk meg az arakat minden teren EL VANNAK SZALLVA, es a fizetesek mar evek ota a beka seggenel van.

Szoval a sok rosszindulatu fasszopo frocsogo meg mind baszodjon meg!!!! a kormannyal egyutt!!!

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:18:30

@kukahontas: Egy 180 ezer ftos berbol (ami azert atlag feletti) hogy veszek uj autot?
Es azert a 10 eves audi nem roncs am... Nem mindenki teheti meg, hogy vadiuj kocsival rohangaszik, jo neked, hogy te megteheted 3 evente.

scsaba1 2009.12.07. 16:20:48

@az igazi Sipi:

Hol mondtam ilyet? Nyilván zéró fékkel, félig leszakadt futóművel igen, de amikor csak CO rossz, akkor kapjon egy 5 napos haladékot, mert nem az a cél, hogy tönkre tegyük az autóst...

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:21:38

ja, hogy hitelre? Na, ez a baj ebben az orszagban. Mindennek luxusszintre kell felnyomni az arat, hogy a bankok jol jarjanak. add el a lelkedet 10 evre, vagy jarj gyalog. (Ja, es nalunk sincs BKV, naponta busz 3x, buszpalyaudvar, vasutallomas a varos ket szelen, stb....)

Astar Seran 2009.12.07. 16:23:02

A rozzant verdákat most is ki lehetne szűrni. Törekednek rá? Egy frászt! A szomszédomnak több, mint 1!!!!! éve lejárt a zöldkártyája és naponta közlekedik a kocsijával!!! Könyörgöm!!! Ha mögé áll egy ellenőrzésre jogosult szerv, akkor ez látszik is! És mi történik? Semmi!!! Egyébként a kocsiján levő gumik is hagynak némi kívánnivalót maguk után, a szélvédő is repedt. És halál nyugalommal ül bele minden reggel!!! Budapestről beszélünk és nem egy kisforgalmú úttal rendelkező településről! Ne legyünk naivak! Aki már volt vizsgán autóval, az tudja nagyon jól, hogy minden átmegy, csak a tulajdonos hozzáállásán múlik a dolog... Ez igenis lehúzás lesz ismét!
Csak pártolni tudnám az elképzelést, ha valóban a közlekedés biztonságának javítása lenne a cél!

scsaba1 2009.12.07. 16:24:36

@az igazi Sipi:

De azt ugye nem fogod fel, hogy az ilyen idióta intézkedések csak ezt a mentalitást erősítik?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 16:25:34

@Slanger: igen
akinek kocsija van az nem szegeny. vagy ha kocsija van es szegeny, akkor idiota es pontosan ezt a sorsot erdemli.

tessek szepen felfogni, hogy az auto luxuscikk. dolgozni jarni, lanykollegium elott gumitcsikorgatni, tescobabevasarolni, gyereket oviba/iskolaba hordani lehet auto nelkul is. videken is.

elhiszem, hogy sokkal kenyelmesebb autoval, de ugye ebben az esetben az auto mindenkeppen luxuscikk. v an, aki dolgozik az autojaval. na neki nem az. de ha egyszer az a szabaly, hogy bizonyos felteteleknek meg kell felelnie az autojanak, hogy reszt vehessen a frogalomban, akkor tessek szepen tudomasul venni. ennyi.

eppen eleg nagy szarban vagyunk az agyatlan autotulajdonosok miatt (is). akar a hitelvalsagot, akar a kornyezetszennyezest nezzuk.

en pl marhar anem ertem, minek ebben az orszagban minden baromnak auto...
fuggetlenul attol, hogy megengedheti-e maganak a fenntartasat, a reszlet fizeteset, a biztonsagos uzembentartasat, vagy nem.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:26:39

@Astar Seran: igen, ez ok, de ezzel egyutt a regadot is torolni kene a privat importos kocsikra. Itt is ugyanaz a cel, mint a gaznal (csak ott nem lehet kommentelni, talan nem veletlenul, tele lenne karomkodassal....)
A kis emberkeket kell lehuzni, errol szol az egesz. Csak senkinek sincs batorsaga kimenni az utcara. Parszazezer emberke a Hosok teren, es a kornyeken mar mozditana valamit...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.07. 16:28:57

@az igazi Sipi: Nem autóval járni sokkal többe kerül, mint autóval.
Legalábbis, ha az ember nem cigány/közalkalmazott/köztisztviselő/magyarigazolványos.

Netuddki. 2009.12.07. 16:29:08

"Tegyük fel, hogy elviszed a kocsidat műszakiztatni, de útközben kiég egy izzó, és azt a vizsgabiztos veszi észre. Mit csinál?"

Mi vaaaan?
Elviszem a szervizbe, ott átnézik, kicserélik amit kell, aztán levizsgáztatják. Azt meg kötve hiszem, hogy egy izzó miatt ne engednék át. Vannak durvább dolgok is ami miatt nem vonnak ki a forgalomból egy kocsit. Ebben szerintem semmi nem fog változni.
Nem a vizsgáztatáson kellene szigorítani, hanem az ellenőrzésen.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 16:29:46

@scsaba1: tudtommal a vizsga az sosem meglepetesszeruen erkezik..
tehat aki vizsgaztatni viszi az autojat, az elotte fel kell, hogy keszitse ra.

amikor nekem volt - szerencsere elloptak.. - en is mindig ugy vittem vizsgaztatni, hogy elvittem a szerelomhoz, hogy _mindent_ nezzen at rajta, mit kell kicserelni, mit kell allitani, mert en elvbol nem vagyok hajlando korrumpalnbi senkit. se vizsgabiztost, sem orvost, sem rendort.

lehet, hogy igy belekerult egy vizsga 3x annyiba, mintha megkentem volna a szukseges zsanerokat. de legalabb tudtam, hogy igen, az en autom egyben van.

aki pedig nem engedheti meg maganak azt, hogy karbantartson egy autot, az ne is akarjon vele kozlekedni.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:29:47

@az igazi Sipi: De NEM luxuscikk. Videken nem az, mert a munkabajaras egyszeruen nem oldhato meg massal. Naponta 3x jar busz, es ha hiv a fonok, hogy menni kell, akkor baromire nem erdekli, hogy 4 ora mulva megy a kovetkezo buszom....

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 16:32:33

@scsaba1: ez csak kifogaskereses..

ezt a mentalitast az itt elok szellemi alultaplaltsaga erositi, akiknek szent meggyozodesuk hogy az allam egy fejostehen, akinek az a feladata, hogy az arra alkalmatlanoknak is joletet, autot, lakast, mittomenmit biztositson.

hat itt nagyon elvannak tevedve a kadar alatt szocializalodottak...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 16:33:26

@]{udarauszkasz: a kenyer es a viz az, ami nem luxuscikk, meg a penicilin.

az auto luxuscikk..
izlelgesd a gondolatot, szokd csak meg...

Netuddki. 2009.12.07. 16:33:51

@Mindthegap: "es ne feledkezzunk meg a sok tetu ciganyrol sem akiket szinten a sok proli tart el."

Ezzel csak saját magadat járatod le.
Amúgy meg a segélyekről nem a romák tehetnek, hanem az aki megszavazza.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 16:34:35

@kolbászoszsömle: tevedes

bkv+taxi comboval harmad-negyedannyibol kozlekedek, mint amikor autoval tettem..
es ha hiszed, ha nem, joval gyorsabban is...

Netuddki. 2009.12.07. 16:36:52

@az igazi Sipi: Az autó pedig NEM luxuscikk. Csak a polgenyák szeretnék ha az lenne. Luxuscikk az amiről le tudsz mondani a mindennapi életed során.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:37:30

@az igazi Sipi: Te mar eltel kenyeren es vizen? Voltal hajlektalan? Jo, nincs kocsid, mert "halistennek elloptak" , es hidd el, volt alkalmam izlelgetni a gondolatot, elesben is.
Ettol az auto meg nem luxuscikk, latogass el barmelyik szomszedos orszagba, cseh, szlovak, lengyel, vagy akar romanba. Meglatod, hogy nem az.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:39:16

@az igazi Sipi: De mit csinal az, akinel NINCS bkv?? Mert nalunk pl. nincs. Mint mondtam volt parszor: napi 3x busz, osz kesz. Nagybatyam a volannal dolgozik, es hidd el, nem jo a helyzet.

kukahontas 2009.12.07. 16:41:32

@]{udarauszkasz:
akkora autóval járj amekkorát megengedhetsz magadnak
elégedj meg 1.4-es Corsával
és ne akarj Audi Q4-et
az a baj, hogy ezt kevesen látják be és túl vállalják magukat
utána meg oda áll a rokkant parkolóra hogy rálásson az életére
neked pl. 5 éves Peugeot 206 1.4 benzines már lehetne kb 1,1 mFt-ért
és azt még fennt is tudod tartani

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:43:47

Beszeljenek a szamok: 200ftos buszjegy be a varosba, plusz 150 ftos a helyijarat a telephelyig. ez 350 (1L gazolaj 305ft nalunk, ebbol odavissza megjarom az utat.) plusz ido, plusz sz***a azok, megfazom, beteg leszek, az is koltseg am....

Wesszájd Gábor 2009.12.07. 16:45:33

@az igazi Sipi: Van átmenet a szegények és a gazdagok között. Ennyi erővel Te is gazdag vagy, mert az internet "luxuscikk". Ezzel a mentalitással: "autós fizess", akár azt is mondhattad volna, hogy az autósok fizessék ki a buszbérletedet, mert akinek van kocsija az gazdag. Ez a rendelet különben sem fogja csökkenteni a feketevizsgáztatást. aki okosba csinálta, most is azt fogja tenni. a szerelődben meg vagy megbízol és elhiszed, hogy kicserélte amit kell, vagy nem. hányszor volt olyan, hogy "véletlen" nem töltötték utána a motorolajat, nem volt fékbetétcsere. az nem balesetveszélyes? "tehat aki vizsgaztatni viszi az autojat, az elotte fel kell, hogy keszitse ra" na ez az! felkészíteni. nem a vizsgára kéne felkészíteni a kocsit, hanem mindig toppon kell, hogy legyen. szóval Te se vagy/voltál különb!

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:45:50

13 eves opelem van, es fent is tudom tartani. Az audit is fenntudnam, mert az ugyan tobbet enne literben, de a biztositasa nem lenne sokkal tobb (elmultam 30, es kis faluban lakom) De a regado miatt nem megy.

scsaba1 2009.12.07. 16:50:18

@az igazi Sipi:

Jó, hát akkor ne akard megérteni, amit mondok.

Másrészt nem tudom, hogy feltűnt-e, de Budapest körül van egy ország is, ahol nincs BKV meg taxi. Vonat van, ami óránként jár, ha éppen nem késik kettőt, ill. busz van. Mondjuk, ha nincs szerencséd, napi három. Munkalehetőség pedig nincs, csak 50-60 Km-re. Nekik is luxuscikk az autó, zsenikém?

De egyébként reménytelenül ostoba vagy, így be is fejeztem a párbeszédet veled. (És nem azért, mert nem értünk egyet, hanem azért mert minősítgetsz...)

]{udarauszkasz 2009.12.07. 16:50:57

Egyebkent most volt muszakin, es ki lett cserelve egy halom cucc rajta, (pl. komplett fekrendszer hatul, es majdnem a komplett kormany felfuggesztes elol...) De meg igy is megerte, mert ha esetleg nincs munkahelyem, tobb helyen van eselyem talalni, gyorsabban ott tudok lenni barhol, es a kozhely szerint az ido penz. Sot, manapsag a jovod mulhat azon, ha lekesel valamit.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.07. 16:58:57

@az igazi Sipi: Ha nem mész sehova, és ezt egyedül csinálod, akkor biztos van ilyen eset is.

Ám, ha van két gyereked, egy feleséged, és legalább az egyik nagymama egy másik városban lakik, akkor nincs olyan drága üzemű autó, amely ne lenne versenyképes a tömegközlekedéssel.

Evil One 2009.12.07. 16:59:22

Az autó tényleg luxuscikk. Leginkább a tengernyi kibaszott adónem miatt, amivel terhelik.
Ha mondjuk semmilyen nem lenne rajta, az átlag kocsi fenntartási költsége nagyjából a negyedére-ötödére esne. Ha még a szervizben meg alkatrészek vásárlásánál sem kérnének áfát, akkor hatodára. Így lehet is luxus.
Ezek fényében nem egyszerű dolog azért osztani az észt ezerrel. Az átlagos autó semmivel sem lesz jobban karbantartva, én meg fizethetek többet, megint.
De megdöbbent ez, bazdmeg, de megdöbbent.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 17:01:46

@]{udarauszkasz: dohanyozni is sokan dohanyoznak - pl en is -, alkoholt is fogyasztanak - pl en is -, kavet is sokan isznak - pl en is - megsem lesz tole alapveto cikk egyik sem, marad luxus.

jo lenne tisztaban lenni azzal, hogy mi is minosul luxusnak es mi nem...

es igen, voltak az eletemben nehez idoszakok, amikor en megtanultam, mi is az, ami elengedhetetlen a letezeshez es mi az, ami nem...

Mindthegap 2009.12.07. 17:02:27

@kovi1970: en nem jaratom le magam es kurvara nem erdekel a te velemenyed

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 17:03:02

@Evil One: valaminek a luxuscikk mivoltat nem az ara hatarozza meg, hanem a szuksegessege.

az, hogy valaki kibaszott lusta meg nem teszi az autot alapveto cikke.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 17:05:19

@scsaba1: te minositettted magad, mert ezek szerint az altalam elmlitett spontankoldusok es ingyenelok csoportjaba tarrtozol, akik azt gondoljak, nekik minden jar.

mas okok miatt nem vehetted magadra...

]{udarauszkasz 2009.12.07. 17:07:26

@az igazi Sipi: Nalatod. Amit mas elsziv, megiszik, elkavezik, en abbol siman eljarok dolgozni. Beleszamitva a kocsi fenntartasi koltsegeit is.
Viszont nalunk az auto azert elengedhetetlen a letezeshez, mert massal nem lehet kozlekedni. Itt az orszag szelen nincs bkv, csak napi 3 buszjarat, es taxi, ami nem a legolcsobb. Es ha dolgozni akarok, kenytelen vagyok valamivel dolgozni menni, kulomben nem lesz penzem, es se kenyeret nem tudok venni, se futeni telen, se egyebet nem tudok.
Es akkor valaszthatok, hogy megfagyom, vagy ehendoglok telen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.07. 17:09:19

@az igazi Sipi: Sipi!
Ha tömegközlekedéssel szeretném megoldani a gyerekeim, feleségem, meg az én utazásom, az többe kerülne, mint az autó.
Ez tény.
És nem azért, mert rengeteget utazok, hanem azért, mert drága a busz.
Két bérlet árából egész hónapban elautózok a városban, és még a teszkóból sem kell cipelnem haza a sok szart, így, ha az anyagiakat nézem, és a költségeket akarom optiomalizálni, akkor nem alternatíva a tömegközlekedés.
Nem azért, mert kibaszott lusta vagyok, hanem azért, mert DRÁGÁBB vele az életemhez nélkülözhetetlen utazás, mint autóval, így nekem, ha nem autóra költök, hanem valami alternatív közlekedési eszközre, az a LUXUS., mert többet költenék, mint a minimum.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 17:09:20

@az igazi Sipi: a cigaretta, a kave, a szesz. Az auto nem az, mert azzal keresem a kenyeremet.

Evil One 2009.12.07. 17:09:25

@az igazi Sipi:

Szerintem erről senkit sem fogsz meggyőzni. Nem, az ember általában nem hal meg, ha nincs autója. Nem hal meg, ha nincs internetje. Sőt. Akkor sem, ha nincs telefonja, de még attól sem, ha nincs áram a lakásában, vagy mondjuk nincs folyóvíz. Általában még attól sem, ha az utcán él, vagy csak a kukából eszik. Hosszú, szép éveket lehet így eléldegélni, kinek mi szükséges.

Ettől függetlenül a kibaszott XXI. században, Európa kibaszott közepén az egész kibaszott ország szégyene, hogy van, aki joggal kibaszott luxuscikknek tarthatja az autót. Ha már a kibaszottnál tartunk.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.07. 17:11:41

@kolbászoszsömle: folyt.

És ezzel gyakorlatilag mindenki így van, aki nem Budapesten lakik és laknak látogatandó rokonai Budapesten kívül.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 17:12:35

naigen. ha varosban elnek, minden jo lenne, meg franko, de akkor se jarnek szerintem bkvvel, hanem valoszinu, hogy atulnek biciklire, vagy robogora. Vagy az is luxus? a tomegkozlekedesnel mindenkepp olcsobb. de a kocsit is megtartanam, hosszabbtavu utazasra, vagy ha szakad az eso. ugyanis Magyarorszag klimaja at fog menni mediterranba, ami annyit tesz, hogy hiaba lesz melegebb, mint pl. irorszagban, tobb eso fog esni, mint az ireknel. Es semmi kedvem naponta ronggya azni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 17:13:12

@]{udarauszkasz: es tul kenyelmes vagy a biciklihez es/vagy a menetrendhez igazodashoz..

ezt tedd hozza, mert az igazsagnak ez is resze...

ettol meg luxuscikk marad, hogy te nem akarsz tekerni, vagy buszra varni
esetleg valakivel/valakikkel, aki szinten arra megy kb abban az idoben megosztva a koltsegeket kozos autoval utazni..

szoval ha az ember megoldasy keres kifogasok helyett, akkor talal. persze, nem konnyu a statuszszimbolumrol lemondani. hiszen mekkora laza mar kikonyokolni a bal egyen, bermilyen rozsdameto is az...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2009.12.07. 17:15:40

@]{udarauszkasz: taxis vagy?

mintha az elobb azt emlitetted volna, hogy munkaBA jarsz autoval...
ebben az esetben nem dolgozol az autoval, mindossze helyet valtoztatsz.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 17:21:50

Sofor vagyok. es lehet, hogy 17:15re kell menni rakodni, de lehet, hogy 10:30ra. 8-18h kozott barmilyen idopont elkepzelheto. Mutass 1 menetrendet, amihez igy lehet alkalmazkodni. Vagy akar barki mast, aki hosszutavon hajlando alkalmazkodni ehhez.

]{udarauszkasz 2009.12.07. 17:23:36

@az igazi Sipi: mint mondtam elobb: ha varosban laknek biciklivel jarnek, mint ahogy jartam is, mikor meg bent laktam. Ja, koltozzek be ujra? Eleg luxus am a hatarmenti varosban lakast venni, itt Pozsony mellett, meg epp a magyar oldalon...

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.12.08. 00:42:30

@az igazi Sipi:
Sipi, bazmeg, igazi Szimplába járó belvárosi bölcsész vagy, mi?
Én a belváros kellős közepén lakom, ha lehet, BKV-val, vagy biciklivel járok. Mégis fenn kell tartanom egy autót, mert azzal járok dolgozni.
És képzeld, nem tudom megoldani mással, mert a vonatra nem tudom feltenni a digitális zongorámat meg az erősítőmet, és a többi cuccot (minden együtt kb 1 mázsa), arról nem is szólva, hogy éjjel hogy jövök haza???
Azok a fránya szállodák meg kúriák, ahol a rendezvény van, csak nem akarnak bejönni a kedvemért a Blaha Lujza térhez.
Egy 14 éves Mitsubishivel járok, az apám vette a gyárból, mindig vigyáztunk rá, még minden eredeti benne, alig fut valamennyit, tényleg szinte csak arra használjuk, hogy termelje a pénzt.
Szóval nehogy azt hidd, alkesz, nikotinfüggő bölcsészkém, hogy mindenkinek luxus az autó. Neked lehet, hogy az, mert a semmittevésedhez elég gyalog járni, de vannak emberek, akik arra használják, amire való: szállítanak vele.

Na, most jól kidühöngtem magam. :)))

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.12.08. 12:38:29

Miért, mit gondoltál, azért vontál össze a dolgokat, hogy nekünk autósoknak jobb legyen? Hol élsz te?

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.09. 19:02:41

Oké, hogy új autó, jó, szép, környezetkímélő ...stb., de mi van azokkal a tulajdonosokkal kik nem tehetik meg, hogy 4-5 évente lecseréljék vadi újra, az egyébként sem régi autójukat?? De miben is reménykedhetünk még ebben az országba? Az embert ott rövidítik meg, ahol csak tudják! Drága a benzin, mindenféle adókat fizess, kb. ne legyen semmid, mert az legalább nem kerül semmibe!

süti beállítások módosítása