Skip to content


Miért moderáltak ki a zolivagyok.blog.hu-ról?

Szerző: bogancs - 2010.06.17. 07:02

Bookmark and Share

Két hónapja foglalkozom blogírással itt a tudtadon, egészen idáig nagyon lelkes voltam, nagyon odatettem magam egy-egy poszt kidolgozásánál. Jöttek is a sikerek: index.hu címlapok, megtisztelő (és kevésbé megtisztelő) kommentek százai. Tegnap ért az első csalódás a műfajt illetően. Megtudtam, hogy van ez a Goldenblog díj, ahol minden évben díjazzák a legjobb blogokat. Tavaly többek között a zolivagyok.blog.hu lett a győztes. A posztajánlóban ma rámkacsintott legújabb posztjának ajánlója, hát gondoltam beleolvasok, hová kell eljutni ebben a szakmában. A három legfrissebb posztot néztem meg (linkek lejjebb). Az már elsőre lejött, hogy zoli vagyok jól bánik a szavakkal, de amit írt, azzal finoman szólva sem értettem egyet. Ez persze még nem is lett volna baj, el is kezdtem kommentálni bőszen mindhármat. A kommentek persze nem jelentek meg, mert utólag észrevettem, hogy előzetes moderáció van!! Hát kedves zoli barátunk jól ki is moderált mindháromból!!

Tudom én, hogy vannak emberek, akik nem bírják a kritikát, csak azt nem értem, hogy aki ilyen az minek ír blogot? Egyrészt kommentet jórész úgyis az ír, aki valamiben nem ért egyet a szerzővel, másrészt pedig az anonimitás miatt sokan úgyis jobban „elengedik” magukat. De attól még a vélemény az vélemény! Nem várható el minden kommentelőtől hogy az úri etikát mindenben betartó stílusban írjon.

Ismerem én a problémát, én is voltam már tudatlantól kezdve neoliberálisig és orvosi esetig minden, sőt már a tarkónlövést is kiérdemeltem egyszer. Mégis úgy gondolom, hogy nem szabad kimoderálni a kommentelőket. Egyfelől én megtisztelőnek tartok, hogy bárki is veszi a fáradtságot, hogy véleményezze írásomat, legyen az akármilyen kritikus, másfelől pedig ezekre is lehet higgadtan válaszolni, és megpróbálni meggyőzni az indulatos kommentelőt. A blogger felelőssége, hogy mentes legyen az általánosításoktól és előítéletességtől, de ugyanezt a kommentelőktől nem lehet és nem is kell elvárni. Másfelől a bloggernek, mint „közszereplőnek” muszáj elviselnie az „anyázós” véleményeket is.

Aki ezt nem bírja, az ne írjon blogot, hanem tartson akadémiai előadást, ott válogatott a közönség. A blog célja, hogy mindenkihez szóljon. Vagy ha nem az a célja, akkor ne hirdesse magát a posztajánlóban.

Szóval összesen három bejegyzést olvastam el:

http://zolivagyok.blog.hu/2010/06/16/vuvuzela_es_a_kisfarku_kommentelok http://zolivagyok.blog.hu/2010/06/15/goldenblog_iden_a_friss_hust_egyetek http://zolivagyok.blog.hu/2010/06/13/a_fideszes_sasjozsi

Miután ki lettem moderálva, itt szeretném közzétenni véleményemet az írásokról:

Az első poszt egy megkeseredett blogger anyázása a kritikus kommentelőkre. A vuvuzelát nem is értem, hogy keveredik ide. Rendkívül indulatos, hemzseg az előítéletektől és érthetetlenül általánosító. Kicsit úgy tűnik, mintha a foci vb-n kívül hirtelen beköszöntött uborkaszezonban nem tudott volna miről írni, ám blogírási viszketegsége miatt mégis megszületett ez a poszt! Most komolyan! Olyan ember nyeri a goldenblog díjat, aki a blogolvasókat és bloggereket „anyázza” és kimoderája? Ne már!

Ezek után csak egyetérteni tudok a második bejegyzés mondandójával, igaz stílusával nem. A győztes arroganciájával lekicsinylően ír a „friss hús”-ról. Hát én is tudnék ide most egy cifrát írni!

A harmadik posztnál végképp nem értem, hogy miért kell moderálni a kommenteket. Egyrészt kritikusan, előítéletesen és alpári stílusban ír a szolnoki Szigligeti Színházról, és még a kommentek közé sem engedi be az egyet nem értőket. Szolnoki gyökereim miatt különösen sért amit a színházról ír, mégsem állt módomban megvédeni a mundér becsületét. Egyrészt Balázs Péter az egyik kedvenc színészem, másrészt pedig valamennyi előadás teltházzal fut. Ennél nagyobb elismerés szerintem nem kell egy színháznak és színházigazgatónak. Az pedig szerintem megér egy külön posztot, hogy jó-e ha egy színész/sportoló/énekes pozícionálja magát a politikában. Ez egy megosztó téma, már csak a kiegyensúlyozottság miatt sem kellene moderálni.

Összességében kedves zoli vagyok, lehet, hogy rossz ütemben tévedtem a blogodra és nem a legjobb írásaidat olvastam, de előttem leírtad magad!

Kedves olvasók! Mondjátok, hogy túl hamar alkottam előítéletet, és olvassam el a többi posztot is! Győzzetek meg, hogy tévedtem, és vissza kell szívnom ezt a posztot sűrű bocsánatkérések közepette! Szívesen megtenném. Ha pedig jónak tartjátok többi írásunkat, és hozáállásunkat a blogoláshoz, akkor jobb oldalt ajánljatok minket a Goldenblogra. Előre is köszi mindenkinek.


Címkék: cenzúra anyázás goldenblog zolivagyok

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr322087822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mememellen 2010.06.17. 08:26:47

Az előzetes moderáció egy lehetőség, ami szűrőként szolgál, de épp így, vissza is lehet vele élni, hogy csak a neked tetszőket jeleníted meg. Ámbár, erre itt is lehetőség van, miután megjelenik a hozzászólás és nem tetszik, akkor kimoderálod. Nem tartom egyiket sem korrektnek, én elvislek minden fajta véleményt. Zolit régóta olvasgatom, egy szabadszájú blogger, néha talán túl sok bazmeggel. Nyilván, egy országos elismerés el tudja vinni az embert, akár a rossz irányba is. Egy trackbacket kéne nyomnod valamelyik linkelt posztra.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 08:30:26

@mellen: Én úgy látom, hogy trackback-et sem enged..

mememellen 2010.06.17. 08:34:43

@bogancs: Próbáld meg, meg egy továbbot biggyesz az első bekezdés után :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 08:41:13

@mellen: Upsz! Tényleg a "tovább"! Kösz, hogy szóltál. :-)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 08:47:55

Egyre jobb a helyzet! Most látom, hogy zolivagyok kivette a Tudtad-ot a blogajánlójából. Tegnap még ott voltunk az ötödik-hatodik helyen. :-((

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 09:54:43

@SilentSound: Már olvastam. Bővíteni kellene a tiltólistát. TV-t sokat nézek, rég elmúltam 18 és nem csinálok politikai pártreklámot. Igazából ez is egy antiposzt. Tényleg ez a legjobb?

Értem én, hogy szűrni akarja a spam-előket, de a saját példám alapján ennek más is áldozatul esik. Ha csak a sajátjai kommentjét akarja látni, akkor szerintem ne nyirvános blogot írjon - amit ráadásul hirdet is a blogajánlóban - , hanem körlevélben értekezzenek egymás között. A blognak értelmezésem szerint pont az a lényege, hogy írok valamit, majd az egyetértők, és főleg az egyet nem értők kommentelik azt. Így kialakul egy jó kis vita, ami remekül kiegészíti a posztot.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 09:57:54

Csak egy gondolat még a poszthoz: Azért is pártolom kimoderálás helyett a meggyőzést, hiszen a kommentelők mögött mindig egy-egy szavazópolgár áll. Sajnálkozhatunk azon, hogy milyen a politika, de közben észre kell venni, hogy olyan a politika, amilyen a közönsége. A buta, rossz meggyőződésű, tévedésben lévő embereket nem elhallgattatni, hanem tanítani, meggyőzni, a helyes útra terelni kell. Ez lehet egy blogger küldetése. Ha valakit elhallgattatnak, pláne ha érdemtelenül, azzal pont az ellenkezőjét érjük el.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2010.06.17. 10:02:27

... és mennyit vártál az első hozzászólás után, hogy kikerüljön a mondandód? egy órát, egy napot, egy hetet? aztán lettél dühös?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 10:36:53

@gusvagyok: Tegnap késő délután írtam kommentet a poszban jelölt három bejegyzésre. Azóta vígan kommentelt, kivette a blogajánlójából a blogunkat, és persze a kommentjeim még sehol.

Nem hinném, hogy egy hetet várnom kellene, mert ez megöli a párbeszédet. Nem vagyok dühös, inkább csak egy vitát szerettem volna kezdeményezni hogy érdemes-e, és mit érdemes moderálni. Például ír egy megosztó cikket a szolnoki színházról meg Balázs Péterről. Miért kell ezt moderálni?

Másfelől bántóan előítéletes. Ilyennek miért kell díjat adni?

Ha már az előítélekről van szó, én is ajánlanám az egyik első posztomat:
tudtad.blog.hu/2010/04/21/hogyan_szuletnek_meszaros_tamas_eloiteletei

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2010.06.17. 10:53:37

valami okot csak adtál arra, hogy ne rakja ki a hozzászólásod. de nem akarom újra linkelni a posztot ahol választ lehet keresni. :-)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 11:01:17

@gusvagyok: Sajnos nem tudom szó szerint idézni a kommenteket, mert nem mentettem le magamnak, nagyjából leírtam a posztban. Zolivagyok látja egyedül, esetleg ha berakná legalább ide.

Írtam neki, hogy erről van szó ma itt a Tudtad-on, úgyhogy talán követ minket.

Megnéztem az említett posztot, reagáltam is rá a 9:54-es kommentben. Nem hinném, hogy bármely pontjába beleesnék. Persze az egy gumiszabály, mert leírja, hogy bármikor bővülhet a moderálandók köre..

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.06.17. 12:06:56

A saját blogjával mindenki azt kezd amit akar, ha moderál, akkor moderál. Én sem moderálok, de ha már van ez a lehetőség, az minden bloggernek sajátja.
A másik, hogy szerintem egyáltalán nem lekicsinylően ajánlott más blogot a goldenblogra.

Én személy szerint nem szeretem a bloggert megbántani, így ha csak káromkodni tudnék egy-egy íráson, akkor hozzá sem szólok inkább. Nyuszi vagyok :D Vérnyuszi haha

Mindenesetre, én szeretem a Tudtadot, szeretem Zolit is, szóval egyiket sem törlöm az rss-ből, ha nem gond :)

Örülök, hogy többen írtok ide, szegény Droli már nagyon magányos volt :)

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2010.06.17. 12:12:15

"Tudom én, hogy vannak emberek, akik nem bírják a kritikát, csak azt nem értem, hogy aki ilyen az minek ír blogot?" Az ír blogot, aki akar.

"Nem várható el minden kommentelőtől hogy az úri etikát mindenben betartó stílusban írjon." Nem. Meg minden bloggertől sem várható el, hogy toleráljon minden kommentet.

"A blogger felelőssége, hogy..." A blogger felelőssége?! Hagyjál már...

"... a bloggernek, mint „közszereplőnek” ..." A blogger, mint közszereplő?! Könyörgöm...

"A blog célja, hogy mindenkihez szóljon." Ugyan már.

"Most komolyan! Olyan ember nyeri a goldenblog díjat, aki..." Majd ha te leszel a zsűri, akkor majd te mondod meg, ki nyerje a díjat. Addig nem annyira elegáns.

"Hát én is tudnék ide most egy cifrát írni!" Azt' ugyan ki tart vissza? Írjál!

"Győzzetek meg, hogy tévedtem, és vissza kell szívnom ezt a posztot sűrű bocsánatkérések közepette!" Azt' ugyan miért kellene bárkinek győzködni? Talán egyszerűbb lenne úgy véleményt kinyilatkoztatni, hogy aztán vállalni is tudd, másokétól függetlenül...

"Ha pedig jónak tartjátok többi írásunkat, és hozáállásunkat a blogoláshoz, akkor jobb oldalt ajánljatok minket a Goldenblogra." *hány*

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2010.06.17. 12:14:03

"Tudom én, hogy vannak emberek, akik nem bírják a kritikát, csak azt nem értem, hogy aki ilyen az minek ír blogot?" Az ír blogot, aki akar.

"Nem várható el minden kommentelőtől hogy az úri etikát mindenben betartó stílusban írjon." Nem. Meg minden bloggertől sem várható el, hogy toleráljon minden kommentet.

"A blogger felelőssége, hogy..." A blogger felelőssége?! Hagyjál már...

"... a bloggernek, mint „közszereplőnek” ..." A blogger, mint közszereplő?! Könyörgöm...

"A blog célja, hogy mindenkihez szóljon." Ugyan már.

"Most komolyan! Olyan ember nyeri a goldenblog díjat, aki..." Majd ha te leszel a zsűri, akkor majd te mondod meg, ki nyerje a díjat. Addig nem annyira elegáns.

"Hát én is tudnék ide most egy cifrát írni!" Azt' ugyan ki tart vissza? Írjál!

"Győzzetek meg, hogy tévedtem, és vissza kell szívnom ezt a posztot sűrű bocsánatkérések közepette!" Azt' ugyan miért kellene bárkinek győzködni? Talán egyszerűbb lenne úgy véleményt kinyilatkoztatni, hogy aztán vállalni is tudd, másokétól függetlenül...

"Ha pedig jónak tartjátok többi írásunkat, és hozáállásunkat a blogoláshoz, akkor jobb oldalt ajánljatok minket a Goldenblogra." *hány*

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2010.06.17. 12:16:37

Hoppá, bocs. Egyszer is elég lett volna. :-)
Hülye mobilnet...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.17. 12:19:30

Zolivagyok moderálási elveivel nem értek egyet, de tiszteletben tartom.

Én ezzel úgy vagyok, hogy ide mindenki azt ír, amit akar, kaptam már én is bőven ellenvéleményt, belefér, hiszen lehet, hogy nincs igazam. A blog amúgy is arra az alapszabályra épül, hogy a kommentekkel lesz teljes egy poszt.

Persze, ha valaki annyit tud írni, hogy "buzi, fasszopó köcsög, menjél anyádért a sarokra", azt az ember hajlamos kiszedni; mondjuk én azt a véleményt vallom, hogy minden hozzászólásával magát minősíti az ember, úgyhogy ez nem rám nézve sértő, hanem rá. De az ellenvélemények kimoderálását,csak azért, mert pusztán nem ért velem egyet, hát arról igen durva véleményem van.

Ami viszont nem tetszik, az az előzetes moderáció rendszere (mindenhol). Megöl minden vitát, ha a szerző nincs gépközelben, és nem "élőben" csinálja.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.17. 12:26:50

@Vorg a Halhatatlan Báró:" Örülök, hogy többen írtok ide, szegény Droli már nagyon magányos volt :)"

Én is :-))))

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.06.17. 12:41:34

@Droli: Igazad van, ha nem ülsz ott egész nap és nem figyeled folyamatosan a kommenteket abban az esetben, ha moderálsz, nos hát akkor vita nem nagyon alakulhat ki

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 12:47:47

@riczike: Összefoglalnálak, ha megengeded, csak hogy még így is tartod-e a véleményedet, vagy csak opponálásra volt jó. Tehát: Az ír blogot aki akar, de nem várható el tőle, hogy toleráljon minden kommentet. A bloggernek semmi felelőssége, és nem is közszereplő, ettől függetlenül úgy kell véleményt nyilvánítania, hogy azt másokétól függetlenül vállalni tudja. A blognak nem célja, hogy mindenkihez szóljon. A zsűri mondja meg, hogy ki legyen a győztes, azt véleményezni nem elegáns.

Jól foglaltam össze? Végül is ez is egy álláspont. Én azt nem értem csak, hogy ha így van, azt Te hogy kötöd össze azzal, hogy még ma is megjelenik a posztajánlóban a vuvuzelás/kisfarkas cikk? Kinek ajánlja, és miért? Engem például a kimoderáltak csoportjába küldött. Szerinted vállalja velem szemben a kisfarkú... stb véleményét? Aki ismer, az tudhatja, hogy nem szoktak anyázósakat írni.

Én egyébként úgy tűnik, pont mindenben az ellenkező véleményen vagyok, de hát nem vagyunk egyformák. Nincs is ezzel gond. :-))

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 13:05:31

@bogancs: nem szoktam - bocs az elírásért

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.17. 13:14:11

Mielőtt kitörne a "blogháború", mert majd lesz, aki annak értelmezi, jelzem, hogy szó sincs erről. Nincs választási kényszer, pl. én is olvasni fogom továbbra is a Zolivagyok blogot, sőt, a "Kedvencek" menüben is marad. Ezt csak az esetleges félreértések miatt írom.

Bogáncs véleménye viszont nagyon érdekes, különösen a nyílt blog vs moderáció része.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 13:23:56

@Droli: Egyetértek. Take it easy! :-))

A vita egy jó szellemi agytorna. Ekként kezelje mindenki, és akkor csak a javára válik. Felhúznia magát senkinek sem éri meg miatta.

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2010.06.17. 17:57:58

@bogancs: Felőlem az a véleményed, ami tetszik, csak kicsit nehéz komolyan venni, ha ilyen látványosan nem érted, hogy a blogírás nem újságírás, nem "szakma". Igen, akárki csinálhatja, és igen, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja.

Amit a véleménynyilvánításról írtam az meg nem a bloggerekkel, hanem úgy általában minden emberrel szembeni elvárásom. Én nem szeretek segget csinálni a számból, meg hülyét magamból...

Továbbá azt véleményezel, amit akarsz, csak, ahogy arra fentebb utaltam, kissé hányingerem támad attól, hogy durcásan érdemtelennek nyilvánítasz valakit egy díjra, amire aztán mindössze néhány bekezdéssel később szívélyesen ajánlod magad, ezzel egyszersmind egyértelművé téve, hogy miről is szól ez a gyermeteg műbalhé... Na, az a nem elegáns.

mememellen 2010.06.17. 18:46:44

Húhú srácok! Beindult az élet. riczike minden mondatot kivesezéni és részenként válaszolni nem annyira bejövős, szerintem. Igen is fontos, hogy amit mond, azt olvassák mások is, épp ezért, ha a kommentjét nem fogadták el ott, elmondja itt, na ez is a blogolás része ám.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2010.06.17. 22:00:04

ricsi: én megértem, hogy picsog, pár éve amikor blogolni kezdtem, én is belefutottam a kezdők által elkövetett hibákba. :-)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 22:03:18

@gusvagyok: Lehet, hogy naív vagyok még, de olyan pályát nem szeretnék befutni, hogy a végén olyan legyen a hozzáállásom a kommentelőkhöz, mint Zolivagyok-é.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.17. 22:07:03

@riczike: érdemes ezt a posztot olyan szempontból is megnézni, hogy mit mond egy új látogató a Zolivagyokról. egy olyan látogató, aki még "szűz", nem olvasta le a "teljes életművet". Ezt látja, ezt gondolja. Nem tetszik neki ez az előzetes-moderálós rendszer, meg a moderáció ilyen formája. Megfontolandó.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2010.06.17. 22:09:48

pedig előbb-utóbb eljut az ember oda. én is moderálok, tiltok ki embereket, stb. csak nem fogalmazom meg olyan szépen az indokaimat mint Zoli.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.17. 22:34:38

@gusvagyok: A Tudtadon büszkék vagyunk arra, hogy még senkit nem moderáltunk ki. Nem is tervezzük :-))))

A neten amúgy sincs értelme ennek. Zolivagyok kimoderálta Bogáncsot, ő megírta itt, és gondolom, trackbackelte. Minden ott van, ahol elkezdték. Ez a mai webkettő márcsak ilyen. :-)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 22:45:25

@gusvagyok: És mit gondolsz a 9:57-es kommentemről? Azon túl, amit Droli írt az előbb, szerintem még ezért is kontraproduktív a moderálás.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.17. 22:49:30

@riczike: "aztán mindössze néhány bekezdéssel később szívélyesen ajánlod magad"
Igazad van! Nem akartam összekötni a két ügyet, csak a dolog aktualitása miatt írtam a végére.
"Ha pedig jónak tartjátok többi írásunkat, és hozáállásunkat a blogoláshoz, akkor jobb oldalt ajánljatok minket a Goldenblogra. Előre is köszi mindenkinek."
Szóval ezt a mondatot kivettem a poszt végéről.

robertdani · http://robbiedani.tumblr.com 2010.06.17. 23:20:20

@bogancs: aki ráér erre, annak hajrá. én is támogatom a meggyőzést, a változtatásra bíró gondolatokat, a másik véleményének formálását, erről szól a blogom, de ha valaki egy-két alkalom után is kötekedik nálam, anyázik, buzizik, zsidózik, stb akkor őt győzze meg más. szerintem én nem fogom tudni, mert elzárja magát a külvilágtól. megreked.

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2010.06.18. 00:06:28

@mellen: "minden mondatot kivesézni és részenként válaszolni nem annyira bejövős, szerintem." Ha nem bejövős, nyugodtan ki lehet moderálni. Épp erről van szó. Én nem fogok hisztizni miatta. :-)
Azt meg véletlenül sem kifogásoltam, hogy itt, a saját platformján, közli a kommentárjait (vagy tesz bármit, ami jólesik neki). Épp ellenkezőleg...

@Droli: Lehet elmélkedni a végtelenségig, de a lényeg, amit optimális esetben nem is kellene külön magyarázgatni, ugyanaz marad: ha a Zoli nemkívánatosnak talál egy kommentet az ő saját blogján, akkor az nem lesz ott, azt' kész. Az ő blogja, az ő szabályai. Get over it.

@bogancs: Miattam aztán igazán nem kellett volna kivenni semmit. Épp erről próbálok pofázni itten. Nekem nem tetszett, oké, most akkor mi van? Szerintem semmi. Attól még nyugodtan promózhatod magad a goldenblogra, azért van. De persze Te tudod. :-)

zoli vagyok · http://zolivagyok.freeblog.hu 2010.06.18. 09:12:32

Kedves Bogáncs!
Egyetlen komment erejéig fogok beszállni ebbe a fölösleges és abszurd vitába.
Először is, a kommentjeid (mert floodszerűen végiglőve az utolsó témákat, többet is írtál), nem tartalmi okokból kerültek a szemétbe. Azért nem jelentek meg, mert az utolsó elküldése után alig 18 perccel már írtad is a felháborodott kommentet, hogy mivel téged itt kicenzúráztak, ezért majd a saját blogodon fogsz választ adni.
Soha nem engedek be olyan kommentet, aminek a gazdája nem képes megérteni, hogy nem ülök állandóan a gép előtt, és 18 percnyi késedelem miatt már cenzúrát kiált, meg blogháborút szervez.
Jegyezzük meg azt is, hogy ha alig két hónapnyi bloggerkedés után azzal kopogsz be hozzám, hogy én mindent szarul csinálok, és inkább "írjak körlevelet a fanoknak", meg "blogírási viszketegségből megírtam ezt a förmedvényt" - az se a legerősebb motiváció arra, hogy beengedjem a kommentedet.
m.blog.hu/zo/zolivagyok/image/pic02/bogancskomment.jpg

Részemről ezzel befejeztem (illetve el se kezdem) a vitát, legközelebb akkor beszéljünk, amikor bocsánatot kérsz.

Ui: Ha már ennyire rágyógyultál a Goldenblogra, akkor leírom külön is: természetesen megígérem, mint zsűritag, hogy a tudtad blog részemről semmilyen hátrányt nem fog szenvedni a viselkedésed miatt.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.18. 09:40:30

@zoli vagyok: Nézd! Ha megbántottalak, bocsánatot kérek. Nem ez volt a szándékom. Szóval bocsánatot kérek. Remélem rendezni tudjuk a dolgokat, és nem leszünk örök haragban.

Ellenvéleményemet azonban - ha megengeded - továbbra is fenntartom. Értem én, hogy ki akarod szűrni a trollokat, de szerintem túl magasra tetted a küszöböt.

u.i.: Nem emlékszem már pontosan, a képen a legalsó kommentemből nem maradt még le néhány sor? Csak a teljes tárgyilagosság miatt kérdezem.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.18. 10:20:41

@bogancs: Még annyit, hogy ez a vuvuzelás volt az első cikk, amit olvastam Tőled. Eléggé szabadszájú volt a poszt, ezért a kommentben kicsit próbáltam igazodni a stílusához, kicsit én is jobban elengedtem magam.

Olvasom lebetegedtél, jobbulást kívánok!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.18. 12:11:03

@riczike: "Lehet elmélkedni a végtelenségig, de a lényeg, amit optimális esetben nem is kellene külön magyarázgatni, ugyanaz marad: ha a Zoli nemkívánatosnak talál egy kommentet az ő saját blogján, akkor az nem lesz ott, azt' kész. Az ő blogja, az ő szabályai. Get over it."

Kétségkívül így van, lásd az első hozzászólásomat. Nem értek egyet a moderálási alapelveivel, de tiszteletben tartom.

Ez a trollos téma szerintem erősen túl van reagálva. Nemrég a Trianon emléknapunkon volt itt vagy 15.000 látogató, meg vagy kétszáz hozzászólás, és egyet sem kellett kimoderálni (pedig volt ellenvélemény bőven). Szerencsénk lenne, vagy esetleg jól reagáljuk le a helyzetet? Nem tudom, mindenesetre amúgy sem szeretnék "God" üzemmódba átmenni, és más véleményét nem leközölni, csak azért, mert a hozzászólás alatt ott figyeg a "moderál" gomb. Neki ez a véleménye, ő ezt ide megírta, semmi jogom hozzá, hogy eltakarítsam onnan. A való világban is ha kimondanak egy szót, azt már nem lehet visszavonni, max. bocsánatot kérni utána.

Az előzetes moderációról meg nagyon durva véleményem van, mintha azt mondaná a szerző: "nem bízom meg bennetek, olvasók, a kommentekkel kapcsolatban, de itt vagyok én, majd kiválogatom, mi megy ki." Felesleges erőfitogtatás, amivel azt éri el az emberke, hogy aki nem tudja, ez mit jelent, az még fog küldeni pár kevésbé tartalmas hozzászólást, amitől emberünk persze bizonyítva érzi, hogy a net tele van trollokkal.

Ez az én véleményem; Zolié minden bizonnyal más, és ezt természetesen tiszteletben tartom.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2010.06.18. 16:36:39

@bogancs: ez a poszt egy bazi nagy mellényúlás volt szerintem. Mindenkinek szíve joga eldöntenie, hogy milyen hozzászólást enged be a blogjára. Zolit rengetegen olvassák, és ezért elkerülhetetlen, hogy a trollok is betévedjenek. Ezért moderál. Az előzetes moderáció pedig azzal jár, hogy mindig a gép előtt kellene ülnie. Ezt viszont ugye senkitől sem kívánhatjuk?!

skandigraun 2010.06.18. 19:00:55

LOL, de azért trükkösen a mail címet benne hagyta jóarcúan a screenshotban :D

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.18. 20:31:05

@Slanger: Nehéz erre mit mondanom. Értem én, amit írsz, meg Zoli moderálós szabályait is megértettem már. Abban azt hiszem egyetértünk, hogy megosztó témát sikerült választanom, hiszen még a blogunk tagjait is sikerült megosztanom vele. Ilyen szempontból nem vált hasznára a blognak, ez igaz. Azt viszont maga Zoli javasolta szabályzatában, hogy a kimoderáltak saját blogjukban fejtsék ki véleményüket.

Két dolgot még mindig nem értek. Egyrészt: Szabad stílusban (hogy enyhén fejezzem ki magam) írt egy anyázós blogot a trollokról, trollnak beillő módon, hiszen hemzseg az előítéletességtől. Lehet, hogy tényleg olyanok a trollok a valóságban, ahogy ő leírta őket, de lehet hogy nem. Szóval én kommenteltem, ő kimoderált. Ezek szerint én is trollnak számítok Zolinál? Akkor én is megsértődhetnék az ilyen "gatyájukban picuri pöcörőt pátyolgató lúzer", meg "próbálsz valami pozitívat, önigazoló élethazugságot kovácsolni abból, hogy te még sosem álltál ki magadért" meg "meg szoktam nézni az "előtörténetét". Hajmeresztő életművek sorakoznak ilyenkor" típusú kijelentéseken. De nem sértődöm meg, más se tegye. :) Másrészt nem értem, hogy miért ilyen érzékeny ez a téma, hogy még beszélni sem lehet róla? Pedig a sok kommentet látva az igény meglenne rá.

De rendben, itt Te vagy a főnök, úgyhogy most befejezem ezt a témát. Legfeljebb ha egyszer lesz saját blogom, majd újra előveszem és kivesézem kedvemre. Zolitól egy előző kommentben már nyilvánosan bocsánatot kértem a "viselkedésemért". Nem magam miatt, mert azt nem bánom ha rólam csúnyákat gondol - bár továbbra sem értem, hogy mivel szolgáltam rá - hanem a blogunk miatt. Ő meg is ígérte, hogy miattam nem húzza le a blogot, úgyhogy remélhetőleg elfogadja a bocsánatkérésemet.

De ez is milyen, hogy a "viselkedésemért"!! Írt egy anyázós posztot. Mégis milyen úri módon kellene azt kommentelnem, hogy jó legyen Neki? Kicsit arrogánsnak tartom, hogy Ő a Nagymenő megengedi magának, hogy a magas lóról beszélhet velem, "kicsivel", meg egyáltalán akárkivel.

Ha gondolod, Tőled is bocsánatot kérek, hogy ilyesmire használtam azt a blogot, amelyet Te alapítottál és futtattál fel. A többit majd priviben.

Csak még egy utolsó érv: Demszky Gábort rendszeresen kifütyülték a Petőfi szobornál. Nemhogy a szimpatizánsok "éljenzése", de sokszor Demszky hangja sem hallatszott. Orbán nagygyűlésein ez nem jellemző. Sőt Gyurcsányt sem fütyülte ki annó senki 2006-ban az Andrássy úti kampánygyűlésen, mikor többtíz(száz?)ezer híve előtt beszélt. Szóval ha a valódi hozzászólók elnyomják a trollokat, akkor minden OK! Ha a trollok vannak többségben, akkor meg így jártam. Levonom a megfelelő következtetést. Hiszem, hogy normális témában a normális emberek vannak többségben. Ha nem így van, akkor csak a blogolóval, vagy az írásával lehet a probléma. A neten nem érvényesül egy-az-egyben a hangos kisebbség/csendes többség elve. Ahogy Te is írtad, anonimitásban azok is megszólalnak, akik valójában visszahúzódóbbak. Aki a való életben visszahúzódóbb, az még nem feltétlenül rossz ember. Nyerhet velük a neten a „jó” oldal is, nemcsak a „rossz”. Itt mindenki hangja egyforma. Én eddig megpróbáltam, és megpróbálok ezután is mindenkivel szót érteni. Aki eleve nem akar érdemben hozzászólni, csak floodolni, azt pedig megpróbálom szóra bírni.

Persze mint minden példa, ez is sántít egy kicsit, tehát bele lehet kötni, de nagyjából így gondolom. Az, hogy Zolinak más a módszere, azt elfogadom. Azzal viszont, hogy egyeseket kirekeszt, óhatatlanul létrehoz egy „elitklubot”. Persze, hogy ez visszatetszést kelt a kirekesztettek körében! (Ez a példa is sántít, de lásd például az operabál körüli anomáliákat.)

Hát ennyi! Lapoztam! Persze csak én fejeztem be (kivéve persze, ha Slanger engedélyt ad a folytatásra.), bárki más nyugodtan elmondhatja a véleményét. Az én posztomban teljes szólásszabadság van.

u.i.: @zoli vagyok: Az e-mail címem mint személyes adat nyilvánosságra hozása tényleg nem volt szép! Lám, Te is elkövetsz néha olyan dolgot, amiért azután bocsánatot kell kérni. Ha meg szándékos volt, akkor...

College · http://college.freeblog.hu 2010.06.19. 12:32:21

Drága jó szűz Máriám, hogy a picsába lehet ennyire ráérni, hogy kitöltse a teljes napjaidat az azon való picsogás, hogy valahol beengedik-e a kommentjeidet, és ha igen, akkor miért nem, és minderről hosszadalmas, terjengős, döbbenetesen unalmas posztokat és kommenteket is hajlandó vagy írni?
Get a life / girlfriend / boyfriend / dildo. (Nem kívánt rész törlendő.)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.19. 14:40:41

@College: Hmm! Bagoly mondja.. Kinek mi a hobbija. Szerintem jobb ez, mint mondjuk kirakni egy 2ezer db-os puzzle-t. De másnak meg az tetszik. Tudod ülök a gép előtt és mailt kapok róla, ha valaki hozzászól az egyik posztomhoz és ha épp ingerenciám van rá, akkor válaszolok. Egyébként nagyon igazad van, nagyon túlhúztam már ezt a témát. Eggyel ezelőtt is megfogadtam már, hogy nem szólok többet hozzá és tessék. :-)) Ez a hozzászólásod Zolivagyok-nál tuti moderálást érne. Neked jólesne, ha egyszer már dolgoztál vele?

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.06.20. 22:24:49

bogáncs, hogy te mekkora nagy kibaszott buzi vagy
mondjuk zolika dettó

szép kis fasztarisznya így a kettő

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.21. 14:49:16

@Csönd-Nesz-Rizs.®: @Panther_V: Jól elvagytok :-)

Senki nem buzi, senki nem szar. Ütköztek a vélemények, oszt' ennyi.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.21. 21:43:43

@Droli: Fenti kritikák csak szabadszájú minősítések, jelzése annak, hogy nem értenek egyet akár a témával, akár a vitával. Nem is kell szó szerint venni. Én viszont zolivagyok-nál elmebeteg tinédzser lettem. :( Attól tartok, hogy Ő viszont tényleg komolyan gondolja ezt:

"1. zoli vagyok:
2010. 06. 18. 20:39
Beteg, vannak ilyenek.
Én mindig csak attól félek, hogy közben diplomát szerez, bekerül valami szervezetbe, és iksz idő múlva mondjuk főosztályvezetőként komplett generációkat tesz tönkre, meg kényszerít a saját bomlott elméje szerinti működésre. Mint mikor a Tótékban az őrnagy mindig átugrálja az árnyékot - mire ásnak bele egy gödröt, hogy oka legyen rá."

Forrás: londonfever.freeblog.hu/archives/2010/06/18/mu-ha-ha/

tbb 2010.06.23. 16:54:49

@Slanger:

"Mindenkinek szíve joga eldöntenie, hogy milyen hozzászólást enged be a blogjára."

Így van. Ezzel persze azt is eldönti, hogy milyen társaságba pozicionálja magát. Zoli pl. a bolgár györgyök és a csintalanok közé. Hát bizony tényleg nem sokat változtak az idők, ha még ma is ez kell a goldenbloghoz.

VaTi 2010.12.05. 07:18:04

Ezért megírni ennyi hülyeséget. Sokkal kevesebb energiádat emésztette volna fel ha kb ilyen terjedelemben csak azt ismételgeted: "Irigy vagyok Zolira és savanyú a szőlő. Irigy vagyok Zolira és savanyú a szőlő. Irigy vagyok Zolira és savanyú a szőlő"...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.12.05. 15:20:15

@VaTi:

Ez igaz, dehát nem ezt akartam írni annó.
Miért kellene irigynek lennem?

Ma már nem írnám meg ezt a posztot, de akkor még lelkes voltam. Vagy talán sok időm volt felesleges dolgokkal foglalkozni, nem tudom. :)

A véleményem ma is változatlan. Mindenesetre felkavarta egy kicsit a kedélyeket, ha elolvasod a kommenteket. Ja és a kommentelők között vannak annak a blognak a tagjai is, amelyet eredetiségénél fogva a legjobb blognak tartok.

Mindenesetre ezen poszt (illetve hozzászólásuk) alapján találtam rájuk, és ennek örülök. Ilyen szempontból hasznos volt.

süti beállítások módosítása