Skip to content


Mire elég 104 ezer forint?

Szerző: Slanger - 2009.01.24. 08:31

Bookmark and Share

 

Úgy tűnik, a posta másodszor is nekifut a 4800 darab kerékpárról szóló közbeszerzésnek. A tavalyi zátonyra futott tender után, idén is megpróbálják. A tavalyi kiírásban még 1,1 milliárd forintért akarták beszerezni a bicikliket, idén már 500 millióból is meg tudnák oldani.
 
Úgy vélem kezdünk közeledni a reális összeg felé. Ámbár, a 104 ezer forintos bicikli, még mindig nem mondható olcsónak. Utána néztem kicsit, hogy ennyi pénzért milyen bringát lehet beszerezni a magyar piacon, ami talán a postásoknak is megfelelő lenne.
 

 

Schwinn Csepel – Budapest C típus

 
A kerékpár két változatban érhető el, a drágább 52.100 Ft.

 

 

 

Neuzer - City 26 CLE Nexus 3

A képen látható bringa ára 52.900 Ft.

 

 

Rengeteg hasonló kategóriájú biciklit lehet találni, hasonló árfekvésben. Az árak egy kerékpár megvásárlása esetén érvényesek, tehát 4800 darabnál, már komoly árengedmény érhető el. Igaz ugyan, hogy a postásoknak szüksége van még két, a bringára szerelt kosárra is.

Akkor most a két kosár kerül 50.000 Ft-ba?


Címkék: posta bicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr71899079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.01.24. 10:05:50

a posta tenderében szerepel a garancia és a szervíz is hosszú évekre. Csak a pontosítás végett, nem akarom védeni azt a rabszolgatartó társaságot.

pgsm 2009.01.24. 10:09:47

a mostani tenderben nem...
csak a pontosítás végett.
www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=255157

drfarkas 2009.01.24. 10:12:46

T. postoló! ha láttál már postás dolgozó által használt kerékpárt, akkor tudod, hogy ezek a kerékpárok kifejezetten nagy igénybevételnek vannak kitéve (a rengeteg újság, levél, küldmény nagyon megterheli a kerékpárt), így a rendes forrásokból beszerezhető kerékpárok nagyon hamar tönkremennek, pl. váztörés, csapágyak, egyéb alkatrészek csereéretté válnak. Így a postai igénybevételnek megfelelő kerékpárok drágábbak, mint a normál használatra tervezettek. Ez a világon mindenhol így van. a posta most is hassznál sok Schwinn-Csepel kerékpárt, csak azokra a bringa eredeti vételárának sokszorosát ráköltötte már a szervizelés során. Tehát gazdaságosabb megvenni egy drágább kerékpárt, amely kifejezetten ilyen igénybevételre van kifejlesztve, mint megvenni egy olcsóbbat, majd 2hetente szervízbe hordani és ott kifizetni a dringa árának többszörösét.

Tessék kicsit utánanézni a dolgoknak, mielőtt fikázunk vmit!

ui.: nincs közöm a postához, mielőtt bárki félreértené. csak láttam már pár postás bringát

janper 2009.01.24. 10:17:47

A ket belinkelt bringa ipari hulladek. Nehezek, szar alkatreszek vannak rajtuk. 50000 forint uj bringara edeskeves, foleg, ha rendszeresen nehez csomagokat szallitasz vele.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2009.01.24. 10:18:09

Jó köszi. Tévedtem , elnézést kérek.

maydayray 2009.01.24. 10:18:12

@Farika: kivételesen én is igazat adok a postának, 100 ropi (azaz 400 ojró) az egy erős, stabil bringa ára, ami kell is.

Alan Caselli 2009.01.24. 10:18:45

Hát igen, pár hónap alatt tuti szarrá menne a hajtás valamelyik része.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2009.01.24. 10:21:15

sztem is full reális ez az ár, lásd felettem nyilatkozókat. én még a kilencvenes években dolgoztam a postán (járatkísérőként - értsd: postakocsis) de láttam miket kell bírniuk a bringáknak, és hát a napi sokórás tekerést a kiváló vidéki utakon tényleg nem bírnák ezek az szimpla utcai cangák

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.24. 10:22:20

@janper: azért azt nem mondanám, hogy a csepel ipari hulladék.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.01.24. 10:22:39

50000 a kisker ára ezeknek a valóban kissé gagyi bicajoknak. Azonban egy ilyen tendert nem kisker áron kell számolni, szvsz 50000-ért bárki összerak egy strapabíró biciklit a postának, kosarakkal együtt. De rakja össze 80ért, akkor is szakít valaki 20 rongyot bicajonként...

Mondom még egyszer, hogy gyártási áron, max. nagyker áron tessék számolni!!!!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.01.24. 10:24:02

az meg, hogy milyen bicikli mit bír, tessék megkérdezni bármelyik futárt.

janper 2009.01.24. 10:31:27

@Tudtad?: ugyanugy Tajvan/Malajzia a szarmazasi terulet tokmindegy, milyen matricat ragasztanak ra. Adott penzert adott minoseget kapsz, mint mindenhol - miattam lehetne Trek is, 50000 forintert nem kapsz jo minosegu, sarvedos-lampas bringat.

Konkretan azok, amiket belinkeltel, meg az 50000 forintos kategoriaban is gyengek.

PuruttyaIrto (törölt) 2009.01.24. 10:34:24

Baszod, szerinted erős biciklit fognak venni a köcsög tolvajok? Faszt!

Vesznek egy még ezeknél is gyengébbet 100 000 Ft-ért, és biciklinként leosztanak maguk között 70 000 Ft-ot.

Azt majd megmondják a postásoknak, hogy évente egy szervíz fér bele, és aki eltöri a vázat az a saját béréből téríti meg.

Ne legyünk már olyan naívak, hogy azt hisszük, hogy a postai beszerző egy pillanatig is nézi majd, hogy a postásnak mi lesz a jó, meg hogy hogyan spórolhat a szervíköltségen.

Ő, a beszerző már 15 éve ott dolgozik, lojális a céghez és így 50 felé közeledve igazán megérdemel pár milliót, hogy megalapozza a nyugdíjas éveit.

Miért kell ilyen gecinek lenni, hogy még azt a pár milliót is sajnáljuk tőle? Az jár ennek a lojális postai beszerzőnek!

memo62 2009.01.24. 10:39:04

Bocsi, de a mai gazdasagi helyzetben ha valaki egyszerre 4800 bringat akar venni, kozvetlenul a cegtol, akkor azert igen komoly engedmenyes arajanlatokat kaphat.

petrocelli111 2009.01.24. 10:40:37

De bizony kapsz 50000 ft-ért strapa biciklit. Ekkora mennyiségnél nehogy összehasonlítsd már a bolti árral. Mert ott még a kisker árrés is rajta van. Tehát nyugodtan belehet szerezni a feléből is. Egy pillanatra se higgye senki, hogy nem a mutyi miatt 100000 ft az a bicikli, mert akkor nagyon naív.

Vix 2009.01.24. 10:42:40

Illene rá legalább egy hetes agyváltó a magyar domborzati viszonyok miatt, teleszkóp előre, rugós nyeregcső, különben a postás előbb esik szét mint a bringa, normális világítás hogy ne vasalják ki sötétben, meg mondjuk spéci kosarak, amiket 30 kiló levélre terveztek, nem egy vekni kenyérre meg egy marék almára. Egy hasonló paraméterű , alapkivitelű városi bicikli 500 € körül kezdődik, szóval szerintem benne van a kedvezmény meg a kiskerárrés abban a 104 ezerben. Nézd meg mondjuk idehaza a Gepida Reptila szériáját.

Vix 2009.01.24. 10:44:04

Ja, persze, egy szóval se mondom, hogy nincs benne egy forint mutyi se, de legalább nem annyi, mint az előző pályázatban....

Big-B 2009.01.24. 10:44:16

@PuruttyaIrto: ezért tartunk itt, mert mint te is, természetes dolognak veszed a sikkasztást. Pedig nem az.

Vix 2009.01.24. 10:46:26

Viszont, és végül, egyelőre csak feltételezéskeről beszélünk. Fogalmunk sincs arról, hogy mit fognak venni ennyi pénzért, csak azt tudjuk, hogy mit lehetne és mit lenne érdemes. Ha vasznek belőle 4800 darab, piaci áron 20000 forintos parasztbájkot, akkor visszatérhetünk a témára.

Vix 2009.01.24. 10:48:02

@Big-B: Nem lehet, hogy azért vesszük természetes dolognak a sikkasztást, mert itt tartunk, ahol?! :)

SzuperKiraly 2009.01.24. 11:02:36

Szerintem minden kérdés teljesen jogos azzal kapcsolatban hogy miért ilyen drágák ezeket a biciklik.

Még akkor is ha az igénybevétel és gari miatt teljesen jogos is.

A Postának kellene kommunikálnia az emberekkel, de úgy tűnik leszarják, mert ez a szokás. Fizetsz paraszt. Pedig én is elhiszem hogy reális lenne az ár ha a fentiek mind igazak, de az ilyen állami beszerzéseknél úgy tűnik nem érzik fontosnak hogy megmagyarázzák az adófizetőknek hogy mit miért.

Pedig nem lopakodót fejlesztenek vagy valami diktátort pénzelnek evvel a harmadik világban, úgyhogy semmi akadálya annak hogy elhasznált Csepeleket meg szervizelési számlákat mutogassanak.

nyekk 2009.01.24. 11:04:48

Most akkor az erősített biciklikhez erősített póstás is lesz!? Ne mondja már senki, hogy az a tíz-húsz kg küldemény úgy megterheli a biciklit, mikor a félrokkant ötvenéves póstás egy nap alatt végig csigázik vele a falun. ez azért nem egy down-hill. Csak meg kell nézni egy bp-i futárt húszezer forintos biciklijével napi száz kmt is meg, járdáról le-fel. Vagy vidéken, ahol a paraszt zsák búzát viszi rajta. Az igénybevétel. Azér mennek tönkre a postások által használt biciklik, mert nem gondozzák, ebek harmincadján vannak.Nemegyszer látni pl. lapos gumis postásbiciklit, pedig attól nem csak tönkre megy, hanem kigrik a szeme a postásnak, olyan nehéz tekerni, még sem fújtatja fel. (persze lehet, hogy nincs hozzá pumpa, vagy nem olyan a szelep rajta, hogy benzinkútnál is fel lehessen nyomni. A beszerzésnél ilyesmire is kellene figyelni, nem csak a zsebtömésre)

haaaaaat 2009.01.24. 11:06:54

Ez az ár - amit te sérelemezel - totál reális egy jó minőségű bringáért (pláne szolgáltatásokkal együtt). Másrészt tuti mutyi lesz belőle.

Vix 2009.01.24. 11:21:01

@nyekk: Ezaz! Induljunk a pályázaton! Húszéves használt versenyvázból (új ára 150e Ft) épített fixit minden postásnak, hagy combosodjanak!

janper 2009.01.24. 11:22:47

@nyekk: a futarok folyamatosan toljak bele a penzt a bringakba.

dimmick 2009.01.24. 11:24:34

@petrocelli111: mutass már egy 50000 Ft-os kerékpárt, ami szerinted nagyon fasza minőségű! Azt aláírom, hogy nagy tételnél tudsz kedvezményt kiharcolni, de ez nem a kisker ár fele lesz, az tuti.

AZso · http://www.azso.hu 2009.01.24. 11:28:35

Nos, anno kiszámoltuk az első pályázatot is, és bringásként nem tűnt soknak. Strapabíró célszerszámok, több éves karbantartással. Az is korrekt volt, csak rossz volt a marketingje.

Persze, ki lehet hozni feléből is, negyedéből is, aztán mehetsz majd menteni a lerobbant postásokat...

Boltban kapható kerékpárokkal összehasonlítani minden szempontból öngól a postás-kerékpárokat. Nagyobb mennyiség, strapabíróbb alkatrészek, nagyobb igénybevétel, stb.

Próbálj meg egy ilyen Neuzerrel minden nap húszkilónyi szart fuvarozni házanként megállva, elindulva, stb! Sok sikert!

Egyébként ez (még) mindig csak a jéghegy csúcsa, liberalizálni kell a piacot és lássuk, ki hogy bírja. Állami postát is privatizálni, de inkább felszámolni és felsózni a helyét. Akkor biztosan nem lenne állami pénzből susmus, mivel nem lenne állami pénz benne...

ChPh 2009.01.24. 11:35:21

azért tök relatív minden, tudjátok, az én bringám 20K volt anno, most legyen 25, amire én használom elég, de mondjuk kérdezzetek meg valakit aki Yasec vázas bringát használ, 1-2 komolyabb összetevővel... szvsz soha életbe nem ülne át az én bringámra, másodsorjából hirtelen sem tudom, hogy mennyivel drágább egy olyan bringa, alsóhangon :D

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.01.24. 11:37:54

Pekingben ilyen bringa 10000 Ft a boltban, kepzelhetitek mennyiert lenne ha a gyartol rendelnek ilyen sokat. kb 3000 ft

herut 2009.01.24. 11:39:26

Mi lett volna,ha néhány pályázó kerékpárját kipróbálhatták volna a naponta használók,amióta ez a cirkusz folyik?!
Aztán majd ők döntöttek volna,hogy NEKIK melyik a legjobb?
Megmondom!Az egy másik ország lenne...

hydromek 2009.01.24. 11:44:17

ezt rendesen benézted

yanchi345 2009.01.24. 11:47:07

@PuruttyaIrto: Látod, mindenki magából indul ki. legfeljebb még irigy is, ha nem fér hozzá a mézesbödönhöz, de nem is feltételezi, hogy a másik ilyen helyzetben is becsületes.
Annyi embernek nagy az arca, hogy ennyire meg annyira olcsó. Fogd a pénzed, szervezd le, szállítsd le, add gyártási áron, és tied a bolt. Ja, ha nem felel meg a cucc, akkor te adj helyette másikat, javíts garanciában, fizesd ki most, és várj kb. egy évet, amíg megkapod a pénzedet (ez alaphangon kb. 20% plusz), stb. És ha ezeket nem számoltad bele, akkor nyilván lövésed nincs az üzletről, úgyhogy inkább ne szólj bele.

Vidéki 2009.01.24. 11:55:23

Úgy látszik választott vezetőink haveri körükből (az értelmi fogyatékosok közül) válogatják ki a Posta vezetését és felügyelő bizottságát!

tcom 2009.01.24. 11:58:22

Ha nem az adófizetők pénzéből gazdálkodnának, akkor menne 40000-ből is. De éljen a 100% magyar állami tulajdonú Posta a flegma, lassú dolgozóival!

Vidéki 2009.01.24. 11:58:50

@yanchi345: Neked van lövésed az üzletről.
Az előző közbeszerzésnél ingatlanügynökségtől akarták beszerezni a kerékpárokat.
Neked az is nagyon szakszerűnek tünhetett!

Pszt! 2009.01.24. 12:17:39

@Chaoyang: Pekingben lehet forinttal fizetni?

süti beállítások módosítása