Skip to content


Arany szívek zálogháza

Szerző: Slanger - 2009.02.04. 07:59

Bookmark and Share

Évekig nem hallottam zálogházakról, bár tudtam létezésükről, de létjogosultságukról nem harsogott a média. Talán, évekkel ezelőtt volt nagy szenzáció, amikor egy ismert rockénekes zálogfiókját kirabolták. Siralmából megtudtuk, hogy nagyon nagy kára keletkezett. Akkor nem érintett meg és nem érdekelt ez a tény.

Zálogház volt a háború után, volt a kommunizmusban és van ma is. A tulajdonosok státusza változott, de a rászorulókat ez nem nagyon érdekelte. Megszorultak, kiürült a családi kassza, nyaralni ment a család, jött egy esküvő vagy temetés. Az ember bevitte a családi ékszereket, megkapta azok értékének bizonyos hányadát.  Egy- két hónap múlva visszament és kiváltotta az aranyait.
 

Riportfilmet láttam a minap és elszomorodtam.A zálogházi becsüs elmondta, hogy egyre többen adják be értékeiket (legfőképp ékszereket, családi emlékeket) és mindent ami reményeik szerint annyit ér, hogy legalább a " hónap végéig kihúzzák." Mit jelent ez? Nélkülözést, megélhetési gondokkal küszködő polgárokat.

Felmerült bennem a kérdés: mi van azokkal az emberekkel, akik már nem tudnak zálogba vinni semmit? A nyugdíjas szülők, akik gyermekeiket segítve pénzzé tették, felélték mindazt, amit egész életükben gyűjtögettek. A fiatalok,akik munka nélkül maradtak, gyerekkel és banki kölcsön törlesztéssel.  Nincs családi ékszer, nincs pénz, nincs semmi. Mit tudnak ők elzálogosítani?
 

Javaslom, nyissák meg az "Arany szívek zálogházát". Ide mindenki beléphetne, aki "hivatalosan" igazolja, hogy egész életében becsületesen dolgozott, segítette a rászorulókat, mindig tisztelte a törvényt, nem bántotta embertársait sem szóval, sem bottal (az állatokat úgyszintén), tehát élete során "arany szíve" volt. Ezt adhatná családi ékszer híján zálogba és talán kicsit megváltozna körülöttünk ez a cudar világ!
Ismertek ilyen embereket? Én nagyon sokat!

Évikati


Címkék: emberség zaci

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr87921722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daniferi 2009.02.04. 09:43:42

Én is gondban leszek, ha elvesztem a munkahelyem, pedig nekem még hitelem sincs. Mindössze annyi "bűnöm" van, hogy nincs szakmám, mert érettségi után el kellett mennem dolgozni, hogy valamiből megéljek.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.04. 16:05:45

Ha beadja arany szívét zálogba, onnantól aljas bűnöző lesz-e, aki élősködőként mar a társadalomba?

Évimama 2009.02.06. 15:51:43

@daniferi: Én hasonló cipőben jártam annak idején. Humán tagozaton érettségiztem, felvettek főiskolára, de a szüleim válása miatt dolgoznom kellett. Mindig le voltam maradva a munkatársaimtól anyagilag, mert "csak" érettségim volt. Elgondolkodtam és elkezdtem tanulni. 8 éven keresztül, munka mellett (később gyerek mellett) lehagytam a többieket. Ez a lehetőség mindenkinek adott. Nem gondolkodtál még? Levelezőn, estin - munkamellett.
Üdv.
Évikati

Évimama 2009.02.06. 15:54:36

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója: Igen elgondolkodtató amit írtál. Szív nélkül senki lesz az ember! Átvitt értelemben pedig arra gondoltam, hogy aki becsületes volt világ életében és most egzisztenciális gondjai vannak, mit tud tenni, hogy éhen ne haljon. Nincs semmi "kincse" csak az arany szíve:-)

süti beállítások módosítása