Skip to content


Bankkártya

Szerző: Droli - 2009.04.21. 10:00

Bookmark and Share

Ti mennyire tartjátok biztonságosnak a bankkártyát?

 

Oké, a készpénznél biztosan jobb, mert ha pénzt lopnak el tőled, akkor gyakorlatilag nem tudsz tenni semmit, míg egy bankkártyát le tudsz tiltatni.

 

De mi történik addig, míg nem veszed észre, hogy ellopták a bankkártyát? Pénzt kivenni és fizetni nem tud vele a tolvaj, hiszen nem ismeri a PIN-t (illetve kilesheti/kamerázhatja/stb, de ez már macerásabb dolog; az meg más kérdés, hogy sok helyen elég az aláírás is, de remélhetően ez a chipkártyák elterjedésével megszűnik majd).

 

Az én problémám az, hogy a „hiperbiztonságos” internetes fizetéshez gond nélkül használhatja. Az internetes fizetéshez (pl. repülőjegyvétel) a rendszer kéri a bankkártya számát, a CCV kódot, a tulajdonos nevét, valamint a lejárat dátumát. Nos, ez mind rajta van fizikailag a bankkártyán, tehát a tolvaj lazán tudja használni. Miért nem lehet megoldani úgy az internetes bankkártyás fizetést, hogy mondjuk a PIN-t is kérje hozzá?


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr171076592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daniferi 2009.04.22. 04:20:36

Én annak tartom teljesen.

Kell egy bankkártya, amit általában magadnál hordasz, veszel vele ezt-azt, pénzt veszel ki, de ugye ezzel nem tudsz vásárolni neten, mert nem credit card. Így ha elhagyod, pin nélkül nem mennek vele semmire, van is időd letiltani. Emellé pedig van egy hitelkártya, dombornyomott, neten is tudsz vásárolni vele (vagy valami hasonló, ezekhez nem értek). Ez meg valami biztos helyen van, s csak akkor veszed elő, amikor kell.

Én így csinálnám, ha vásárolgatnék neten is, de mivel csóró vagyok, tényleg nagyon ritkán teszem, felesleges nekem ilyen feature. Ilyenkor megkérem haveromat, fizesse ki ő, én meg átutalom neki vagy odaadom kpban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.22. 08:02:36

@daniferi: Nekem pl sima mezei (nem dombornyomott) Kh bankkártyám van, és simán lehet vele interneten kersztül vásárolni. Megjegyzem én sem szoktam, mert én is abba a bizonyos csóró kategóriába tartozom. De azért ha ellopnák a kártyámat nem lennék nyugodt.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.04.22. 11:20:27

@daniferi: nekem a repjegyek miatt kell...

Amúgy szinte bármely "mezei" kártyával lehet fizetni, melynek van ccv száma (aláírási sávon lévő számsor). Pont ezért nem érzem biztonságosnak a kártyát: ellopják, s a neten PIN nélkül is tud vele vásárolni a rabló. Minden adat ott van a kártyán, ami kell...

süti beállítások módosítása