Skip to content


Csillog-villog, de mennyit ér?

Szerző: Slanger - 2009.07.03. 09:54

Bookmark and Share

Egy héttel ezelőtt kaptam az elsőt és megcsodáltam. Forgattam, nézegettem, ámulatban ejtett a szépsége. Csillog-villog mint egy ékszer. Kósa István valóban ékszert tervezett. A Lánchíd emlékeket ébreszt bennem, büszkeséget érzek mindig, ha átsétálok rajta.

Most itt ragyog az érmén, melyet akár naponta simogathatok. Örömömet tetézte, hogy tegnap "nagy" pénzzel fizettem és visszakaptam belőle öt darabot. Büszkén mutogattam a családnak, hiszen a legyártott 71 millió darabból már hat az én tulajdonomban van. Lelkesedésem kissé lankadt, mikor a pénztárcámba gyömöszöltem a kedvenc érméket.

Fiam megjegyezte, hogy talán nem ártana egy nagyobb pénztárcát vennem, ha a pénzt rendeltetésének megfelelően szeretném használni. Papír zacskóban, vagy zsebkendőbe kötve mégsem hordhatom a táskámban. Hiszen már a százasokat is a malacba dobálom, mert nehéz, nagy helyet foglal. Át kell gondolnom a lehetőségeimet. A karácsonykor ajándékban kapott, valódi kecskebőr, "dizájnos" pénztárcámat kell lecserélnem, vagy a malacot, mert ezekkel az érmékkel őt sem tudom sokáig hizlalni.

Ma reggel zseniálisan megoldottam a problémát. Három embernek tettem szebbé a napját a 200 forintos új érmékkel. A piacon a zöldségesem, a hentesem és a virágos néni forgatta, nézegette és megcsodálta. Nagyon örültek. Ők még nem tudják:-)


Évikati

 

 


Címkék: évikati

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr661222951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.07.03. 13:00:26

Nekem jól jönnek a fémpénzek, legalább nem visz el a szél. Én is kaptam kettőt, de bedobtam egyből a kölök perselyébe, valahogy automatikusan rááll már a kezem :) Mellesleg, meg sem néztem. De gagyi vagyok.

Évikati 2009.07.03. 13:21:57

@Vorg a Halhatatlan Báró: azért nem bánnád ugye, ha annyi lenne belőle, hogy "badizhatnál" naponta a kilónyi érmékkel? :-))

Évikati 2009.07.03. 13:23:25

@Vorg a Halhatatlan Báró: Kapcsolódj be a Propeller fórumban, ott találod a posztot és a véleményeket a 200 Ft érméről:-)

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.03. 13:28:16

Én az összes pénzérmét egy nagy sörös korsóba gyűjtöm, és mikor már megtelik a fél literes korsó, elviszem a boltba és beváltatom. Egyszerű az ok: olyan pénztárcám van, amiben csak papírpénznek van hely (igaz, hogy ez nincs teljesen kihasználva :)

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.07.03. 13:39:37

@Évikati: Hát nem bánnám a sok érmét, az tuti, főleg ha a húszezres is érme lenne :D

Évikati 2009.07.03. 13:55:39

@Vorg a Halhatatlan Báró: akkor lesz itt nagy baj, ha már a húszezres is "vasból" lesz. Váltópénz:-)

vladtepesch 2009.07.14. 10:05:06

Szép-szép az új fém-kétszázas, már a negyedik pénz ebben a címletben, aki még emlékszik a 90-es évek elejére, csak sajnos rosszul lett verve, év vége felé bevonják és újra verik, mert lemaradt róla két nulla...
Már tervezik a fém ötvenezrest, és a papír 500ezrest. Az elsőn egy stilizált, árpád és fradi sávos fityisz lesz, a másodikon az egyik oldalon az IMF-szerződés egy részlete babérágak között, mely körül stilizált libák sétálnak (lesz egy kis csip is beépítve, amit ha megnyomunk, akkor a libák gágognak is), míg a másik oldalon B.Gordon koronás feje, akinek a szeme időnként pislog, ha a pénzt kicsit elmozdítod (mind régen a vetkőzőnős pénztárcák...)
Vásárlóereje az új pénzeknek: egy doboz gyufa illetve 10 doboz gyufa (egyszerű szorzás volt, na milyen ügyi vagyok?, habár 10-szer össze is adhattam volna?hm)

Évikati 2009.07.15. 20:33:43

@vladtepesch: Jóóó! Én is így gondolom:-D

süti beállítások módosítása