Skip to content


Hazajöttem 6. rész

Szerző: Droli - 2009.08.27. 09:00

Bookmark and Share

Ha már itthon vagyok, megnéztem a levelezésem. Kezembe került a magánnyugdíjpénztári egyenlegem is, melyben tudatták, hogy kb. úgy 100.000 forintos negatív hozamot sikerült elérniük. Gondolom, ezzel nem vagyok egyedül. Másrészt látom, hogy a befizetések 5%-a működési tartalékra megy el. Magyarul ebből fizetik a brókert, akinek sikerült ezt a mínuszos hozamot elérnie.

Fizessék, persze. Bevallom, nekem nincs időm átnézni az összes pénzügyi hírt, figyelni a gazdaságpolitikákat, a gazdasági mutatókat, a részvénypiacot több országra nézve is, ezért egyértelmű, áttételesen megfizetek egy szakértőt, aki mindezt megteszi helyettem. Tőle elvárom azt, hogy képben legyen, hogy az OTP árfolyama merre megy a negyedéves jelentés hatására, elvárom, hogy bizonyos mutatókból leszűrje, hogy az adott államban éppen recesszió lesz, vagy konjunktúra, s elvárom, hogy ha megkérdezem, hogy érdemes-e a távol-keleti országok részvénypiacába befektetni, akkor tanácsot tudjon adni. Mert ő ezért kapja a fizetését.

Van olyan ismerősöm, aki ilyen területen dolgozik, igaz, ő nem magánnyugdíjpénztárnál van. Kérdeztem, hogy érintette őket a válság. Ő elmondta, hogy nagy hatással nem volt rájuk, mert igenis, voltak jelei a lufikipukkadásnak, hiszen az USA-ban már 2008 elején is problémát okoztak a felelőtlen hitelek, s számoltak vele, hogy rövidesen bedől ez a rendszer, ezért kivették onnan a pénzt, s betették biztonságos állampapírba. És milyen igaza van; én is visszagondoltam, hogy 2008 nyarán már lényegesen kevesebb amerikai turista jött Írországba, ment is a sírás miatta rendesen, s ugyanezt az okot adták meg magyarázatul. Tehát a jó bróker észrevette ezeket a jeleket, s idejében megtette a szükséges lépéseket.

Na, aztán meg ott a rossz bróker, aki összehozott nekem laza 100.000 Ft minuszt. Kérdezem én, ő hogyan végezte a munkáját? Felfigyelt-e ezekre a jelenségekre, vagy tojt rá nagy ívben? Ha utóbbi, akkor meg miért kapja a fizetését?

Mindenesetre az utóbbi időkben rájuk járt a rúd, de az igazság az, hogy nem tudom őket sajnálni. Elég nagy kárt okoztak elég sok embernek.


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr171337875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.08.27. 09:20:38

Jó, hogy haza jöttél :)

Nekem is van valami nyugdíjpénztári akármim, de olyan régi, hogy lehet, már nem is létezik a cég. Nem küldenek semmi papírt, már többször félig rávettem magam, hogy kinyomozzam, mi is a szitu, lehet, már milliók vannak bent :D
Nem értem, miért nem küldenek egyetlen levelet sem évek óta. Ha jól meggondolom, 97 környékén léptem be :D

Tudom, jó nagy marha vagyok és ezért még külföldre sem kell mennem :)

anarcho78 2009.08.27. 13:28:39

ugyanazért kapja meg a fizut rossz döntés esetén, ami miatt a politikusok is megmaradhatnak az állásukban pár száz milliós "nem így gondoltuk" befektetés esetén.

de jó lenne, ha a köznépnél is ez lenne. Bocs főnök, rosszul mértem fel a feladatot, nem 200.000 kapunk, hanem 100.000 fizetünk ezért a munkáért. Semmi baj, kis csinovnyik, majd legközelebb sikerül, van még rá majdnem 4 éved.

Konklúzió:

MINDEN politikus saját vagyonnal feleljen az általa elkövetett hibákért. ha az utolsó falatot is elveszi emiatt a családjától, akkor majd végiggondolja, hogy a láblógatós, parlamentben olvasós "tevékenység"nél szerencsésebb lett volna napszámos szőlőmetszést választania.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.08.27. 14:38:48

@anarcho78: Viccelsz? Ilyenfajta becsületességet magyar politikusoktól? Arra a számlára sem utalták vissza a jutalmaikat -egy képviselő kivételével-, amit kimondottan erre hoztak létre. Nevetséges.

Droli, te hogy látod külföldön? Ott is elégedetlenek az emberek a kormányukkal? Ugyanilyen svindlik mennek? Erről írhatnál egy kis szösszenetet...

Hitetlen (ex)Bérgyilkos 2009.08.27. 15:33:30

Ha nem kapom meg a bkv-állást, te alkalmazol? légyszilégyszíííí! :D
Én tudok jó befektetést;)

süti beállítások módosítása