Skip to content


Sertésinfluenza-oltás: szeretnéd?

Szerző: Droli - 2009.10.03. 10:53

Bookmark and Share

Abszolút laikusként tekintek a sertésinfluenza témakörre, nem vagyok orvos, sem gyógyszerész, de pár dolog azért nagyon feltűnő a témával kapcsolatban. Tavasszal nagy hiszti volt ebből, hogy mekkora világjárvány lesz ebből, itt az apokalipszis, meg az új pestis, így utólag már csak mosolygunk az akkori címlapokon. A vírus persze bejött Magyarországra is, hiába, Veres nemcsak a gazdasági válságot nem tudta megállítani, ezt sem, pedig ez utóbbira több esélye lett volna, de ezt most hagyjuk; szóval azóta van két halálos áldozata is, de azt már lassan mindenki belátta, hogy ez korántsem olyan veszélyes, mint tűnt anno. Sőt.

 

Ehhez képest a magyar kormány tovább hisztizik. 4 millió ingyen oltás (Ingyen? Az állam nagyon szép pénzt fizetett annak a bizonyos ciprusi offshore-nak...), meg beoltunk mindenkit, tetőtől talpig, addig nem nyugszunk, míg minden seggből ki nem áll az a bizonyos injekciós tű (vagy vállból). (Várom már a Fidesz álláspontját ezzel kapcsolatban, valami ilyesmit: magyar seggbe magyar tűt!) Nyomják a fizetett propagandát, ótassátok be magatokat, mert különben ihaj-csuhaj, megdöglötök vazze, ez a vírus veszélyesebb, mint az APEH! (Habár Bajnainál nem veszélyesebb, mert több libás gazda lett öngyilkos, mint amennyien most meghaltak a sertésinfluenzában, kérdésem: Bajnai ellen mikor lesz védőoltás?)

 

Hasonlítsuk össze ezt a járványt egy másik, jóval több áldozatot szedő betegséggel, az AIDS-szel. Ez már egy régebbi betegség, lassan harminc éves, ennek ellenére gyógyszeresen elég nehézkes kezelni. Időnként kijön egy-egy új csodaszer, s akkor kijelentik az orvosok, hogy „igen ígéretes felfedezés, de még sokáig tesztelni kell, szóval ebből csak évek múlva lesz gyógyszer, stb...” - ezzel szemben a kb. féléves H1N1 ellen már lehet kapni a védőoltásokat, úgy, hogy kb. egy hónapig tesztelték, 120 emberen. Nézzetek kicsit utána, mit szólnak ehhez az orvosok, a legtöbb finoman szólva is kevesli ezt, s elégtelennek tartja a mellékhatások megállapításához.

 

De ne aggódjon senki, itthon beoltanak majd egy csomó embert, igaz, hogy járványról nem igazán beszélhetünk (kb. 2000 ember lehet beteg tőle), igaz, hogy ez az oltás nem legyengített, hanem teljes vírust tartalmaz, igaz, hogy nem tudunk semmit a mellékhatásairól, de semmi baj, a kormány nem hagyja veszni az ebbe ölt pár milliárd forintocskát. Mert ahogy Petőfi írta anno, „azért a pénz az úr.” (Vagy nem ezt írta? Rosszul tudta.)

 


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr451415990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.03. 11:13:42

Én nem oltatok. Ha kötelező lenne, akkor is bekaphatják. A gyerekeket sem. Valamiben meg kell halni, ha ezt méri rám az istenség, akkor dögöljek meg H1N1-ben, de ne a mellékhatásokban, amiket még nem is tudnak.

A mai napig sajnálom, hogy a világ egy olyan embert mint Freddie Mercury elvesztett az AIDS miatt, annyira értékes volt, olyannyira nincs még egy olyan hang mint az övé volt és tojnak rá, pedig ezrek halnak meg naponta. Megelőzés, igen, fontos, bár a fiatalságnak fingja sincs róla, mi is az pontosan, sötét mindenki mint az anyafőd, erre jönnek az influenzával.
Benne a sok lóvé, aztán ha megbetegszel a mellékhatásoktól esetleg, akkor megint dől nekik a pénz, mert veszed a gyógyszereket. Frankón ki van találva. Biztosan ezzel a lóvéval akarják kompenzálni a gazdasági világválságot.

Legyártom én az összeesküvéselméletet, ha kell :)

Horizont 2009.10.03. 14:25:49

Nem szeretném!!Én biztos, hogy nem fogom magam beoltatni. Ez a dolog is jó magyarosra sikeredett. Hülyítik a jó népet. Sajnos a magyar olyan ha ingyen van (azt hiszi, pedig nincs ingyen ebéd ugye)mindegy mi van, az jár neki! Hivatalból összevissza beszélnek róla. Hallom a rádióban, terhes nők is beadathatják, igaz hatástanulmány nem készült kismamákkal. Megáll az eszem.Inkább arra buzdítanának, hogy erősítsük meg egészséges, természetes módon az immunrendszerünket!!
Ugyanez van a gyógyszerekkel is. A TV-ben reklámoznak (??) egy gyógyszert másnap már rohannak a háziorvoshoz, hogy nekik olyan kell, mert már a Mari néni is azt szedi a szomszédban.Az orvos meg felírja, vagy rábeszéli egy másikra mert az orvoslátogató azt kéri tőle.Komoly nagy problémák vannak az egészségügyben(ami betegségügy)és nem biztos, hogy a pénztelenség a legnagyobb baj!

@Vorg a Halhatatlan Báró: Freddie Mercury-t én is nagyon sajnáltam. Emlékszem mennyire ledöbbentem, hogyan lehet, hogy egy ilyen talpig FÉRFI nem a nőket szereti.:((

daniferi 2009.10.04. 08:02:12

Én se oltatom be magam. Ez is csak egy influenza, csak adtak neki egy titokzatosnak tűnő nevet :)

Veronikamama 2009.10.04. 08:18:35

Én úgy 12 éve beoltattam magam az akkori járvány miatt, olyan beteg lettem, hogy 1 hétig nyomtam az ágyat, láz, az oltás helye feldagadt, bevörösödött, fájt.
Többet nem oltatom be magam.

daniferi 2009.10.04. 16:37:08

LOL, nem kaptam oltást, de kezdem is furán érezni magam :) Most akkor bajban vagyok? Vagy csak a körülöttem levők? :D

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.04. 18:00:44

@daniferi: Azért ne gyárts le magadnak valami fantombetegséget! :)

Zia1 2009.10.05. 12:38:16

Hivatalból ingyen járna nekem, mert veszélyeztett csoportba tartozom. Jött egy papír, töltsük ki, egyik oszlop hagyományos influenza elleni oltás bejelöltem kérem, másik oszlop H1N1 elleni oltás bejelöltem nem kérem. Két nap múlva újabb papírka Fluval AB: P igen vagy nem?
Úgy néz ki, csak akkor kapom a hagyományost (Fluval AB) ha a P-t (H1N1) is kérem.. Hát inkább egyik sem....
Nem vagyok mániás, de ez előre eldöntött dolog volt, eredménytől függetlenül jó lesz az anyag, hiszen már meg volt rendelve. az egész csak a pénzről szól........

szmoker (Homo Trollicus) 2009.10.06. 19:24:53

Vasárnap elkaptam valamit, ma nem mentem dolgozni mert elég szarul voltam reggel.

Ilyenkor beveszek napi 2x1000mg C-vitamint, pár Aspirin-C-t, meg köhögés ellen Fluimucilt, osztjónapot. Holnap meg már valsz. rendben leszek.
Nesze neked H1N1 :)

süti beállítások módosítása