Skip to content


A H1N1 elleni oltás mellékhatásai

Szerző: Slanger - 2009.10.16. 14:22

Bookmark and Share

 

A H1N1 elleni védőoltás kapcsán, napról napra röppennek fel hírek, amelyek egyes esetekben aggasztónak tűnnek, máskor pedig a témával kapcsolatos összeesküvés elméletek sorát gyarapítják.
 
Itt van például egy magyar nő története, akinek (állítása szerint) a H1N1 elleni vakcina káros mellékhatásai miatt, gyökeresen megváltozott az élete.
 
A média folyamatosan a sertésinfluenzával kapcsolatos híreket ontja. Már az elején eldöntöttem, hogy nem fogom beoltatni magamat, inkább megpróbálok a prevencióra koncentrálni. Itt elsősorban a gyakori kézmosásra gondolok, valamint elkezdtem használni a sertésinfluenza elleni törlőkendőt is. Sajnos mindezek ellenére az egyik nap arra keltem, hogy lázam van, ráz a hideg, fájnak a végtagjaim, és úgy általában, kurva szarul éreztem magam.
 
Nem volt mit tenni, kénytelen voltam elmenni a körzeti orvoshoz, aki azonnal a védőoltás beadását javasolta. Persze rákérdeztem, hogy milyen mellékhatásokkal kell számolnom. A doktor úr sajnos nem nyugtatott meg. Állítása szerint ugyanis nem tudja pontosan, hogy mi várható az oltás beadása után, hiszen nagyon új a vakcina és még nincsenek tapasztalatok a nem várt hatások tekintetében. Igazából engem az is zavart, hogy mikor megnéztem a vakcina dobozát, azon még a „Minőségét megőrzi:„ feliratot sem találtam. Természetesen ezt a hiányosságot is felvettettem a doktor úrnak, de ő egyszerűen annyit mondott csak, hogy húzzam fel a pólóm úját. Mire feleszméltem már meg is kaptam a védettséget.
 
Az oltást követően hazamentem, nem volt semmi gondom. Kicsit égett ugyan az oltás helye, de azt hittem ez természetes. A problémák másnak reggel kezdődtek. Reggel ugyanis megpróbáltam felkelni, de sajnos nem sikerült felállnom. Négykézláb kellett kimásznom a konyhába, hogy elfogyasszam a reggeli kávét. A hálószoba és a konyha közötti folyosónkon van egy tükör, ami elég alacsonyan van (hogy a kislányom is meg tudja magát nézni benne) ahhoz, hogy mászás közben is bele tudtam pillantani. Ez a kép fogadott. Tehát nagyon kérem Joshi úr, segítsen.
 
 

 

 


Címkék: fikció sertésinfluenza

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr971451446

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Oltás miért van? 2009.11.07. 15:52:17

Vírusok mindig is voltak. A vírus támogatja az evolúciót, támogatja az alkalmazkodást, fejben és testben is kondícionál. Amíg nem tudta az ember, hogy mi az a vírus, addig nagyjából az erősebb élt túl, aki kibírta a betegséget. Ma már tudjuk, hogy léte...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zia1 2009.10.16. 15:01:32

Nagyon jó........Joshi meg majd beidézi az orvost, a gyógyszergyártót, az eü. minisztert, hogy tegyék jóvá amit ellened elkövettek...készülj! ha kártérítést nem is, de a tv2-től kapsz 5 ezer ft-ot. Csak bírd haza vinni ebben a legyengült állapotodban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.10.16. 15:43:20

Na most, ha valaki már elkapta, nehogy beadassa magának.

nia72 2009.10.16. 17:25:59

Nagyon vicces! Koccintás a 4 pár cickóval egyszerre!!!!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.10.16. 17:40:50

@Vorg a Halhatatlan Báró: Nem jutsz levegőhöz? Hm, ez a sertésinfluenza egyik tünete is lehet :-)

András11 2009.10.23. 17:52:58

Üdv!
Tugtátok hogy a természetes gyogymodokkal is lehet gyögyitani és megelözni minden fajta vírust közte a sertés infulenzát is

Évikati 2009.10.23. 21:18:05

Tegnap olvastam valahol egy új kutatási eredményről. Akinek már beadták (akár évekkel ezelőtt) az általános influenza elleni védőoltást, azok védettek. Kialakult a szervezetben egy olyan védettség, mely a H1N1 ellen is védettséget ad.
Én már 3 év óta beadatom magamnak az influenza elleni védőoltást és (kopp..kopp) semmi bajom azóta sem:-)

anarcho78 2009.10.28. 16:40:26

múlt csütörtökön a cég nagyvonalúságának jeléül (gyk. nem akarnak kiesett munkaidőt:) ) kértem és megkaptam mindkét oltást. semmi bajom sem lett, pedig egész hétvégén aktívan horgásztam szélben, esőben egy szál pulcsiban.
de nehogy azt higyjétek, hogy fizetett patikai hirdetést láttok:), jelzem, hogy egy kolléganőm azóta lázas és sz@rul van...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.10.28. 16:57:55

@anarcho78: annak örülünk, hogy Te jól vagy, és én személy szerint irigyed is vagyok, hogy egész hétvégén horgásztál. Ja és üdv újra itt :)

bigyibogyo 2009.11.06. 08:31:40

@Évikati: link pls. merugye alap,h mutalodik az influenza, ezert fejlesztene minden evben uj vakcinat. az,h 3 eve nem votlal influenzas meg semmit sem jelent. en kb 10 eve nem es nem kaptam meg sosem. nem is hiszem,h hirtelen immunis lettem a virusra

@anarcho78: azert uyge tudod,h a megfazas es az influenza nem ugyanaz? meg akkor sem ha a tunetek hasonloak

gesa2 2009.11.06. 08:34:07

Á L L A T I jóóóóóóóó!!!!!!!!!!

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.06. 09:00:31

Természetesen az ügy ennél jóval komolyabb. De mit mondhatna egy blogger a A H1N1 elleni oltás mellékhatásairól, amikor még az orvosok sem tudják. Ezúton fel is hívom a figyelmeteket, hogy aki beadatta magának az oltást, az megoszthatná velünk a tapasztalatait.

commontalk 2009.11.07. 02:51:31

A vicces kép mát többhónapos. Én egy hete valóban beadattam, annyi mellékhatása van, hogy kicsivel gyakrabban fórumozom. Ez nem vicc. Eddig átlagban naponta három helyre írtam, most négyre.

Évikati 2009.11.07. 08:43:20

@bigyibogyo: én nem csak 3 év óta (mióta a védőoltást megkapom) nem voltam beteg. Előtte sem, hosszú évek óta. Felsőoktatási intézményben naponta nagyon sok emberrel találkoztam, közöttük nyilván betegekkel is, akik vírushordozók voltak. Soha nem kaptam el egy betegséget sem. Most azért adattam be a H1N1 elleni vakcinát, mert napi kapcsolatban vagyok az unokáimmal, akik ugye hazahozhatnak bármiféle nyavalyát az iskolából, vagy én fertőzhetném meg őket.
5 nap múlva védett leszek, addig "izgulok".
Eddig még semmi mellékhatást nem éreztem, a szúrás helye sem látszik:-)

Veronikamama 2009.11.07. 10:20:56

Tegnap este (nov.6-án) a Vitál TV-ben két orvos nyilatkozott arról, hogy a virus nem pártfüggő sem nem kampányfüggő ezért MINDENKINEK AJÁNLOTT AZ OLTÁS BEADATÁSA, mert aki nem oltatja be magát, sokkal nagyobb a veszélye annak, hogy meghalhat a virustól.
Én 12 évvel ezelőtt teljesen más influenza virussal beoltattam magam, utána 1 hétig feküdtem, az oltás helye égett, feldagadt és fájt. Egyéb mellékhatása nem volt.

donofrio 2009.11.07. 21:21:09

Meg is változik az ember élete.Már négykézlábra állt.Nem sokára már röfögni is fog!

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.11.07. 23:55:23

@Slanger: Több mint 2 hete kaptam az oltást. Semmi bajom sem lett.

Makkasz 2009.11.08. 13:10:27

Az influenza elleni védőoltás tévedés.

1. Egyénileg jó döntés lehet beadatni, de feleségem higanyra, Barna fiam tojásra allergiás, mindkettő van benne.

2. Az olyan problémák, hogy az emberek ellenállóképessége, immunrendszere majd csak rendszeres, szezonális védőoltásokkal lesz fenntartható, súlyos gond (kivéve gyógyszeripar). A populáció összeomlását tolja odébb és teszi drasztikusabbá.

3. Súlyos nemzetbiztonsági tévedés, hogy a védőoltást egy cégtől, egy félét, nem tudom milyen biztonsági (nem orvosi) ellenőrzések mellett rendelték meg, gyártatták le, és kampányszerűen akarják beadatni. A múltban is voltak gyógyszer mellényúlások, amik hamar kiderültek (max. néhány év), és a népesség kis hányadát érintették.
Ha beadják egy időben, 6 millió magyarnak, és véletlenül vagy szándékosan pl terméketlenséget okoz, vége a nemzetnek (nemzethalál:)). Ehelyett több gyártótól, több országból, ellenörzötten legyártott vakcinát kellett volna rendelni, és a népesség max 20%-ának beadni, összesen!

4. Egy kis statisztika, Ukrajna, 3 hét, 200.000 beteg, 100 halott. Ha 80 évig élne mindenki Ukrajnában (vagy ez az átlagos megélt életkor), akkor 200.000/80/365=7 ezt szorozzuk 21-el, az 147, tehát természetesen többen meghaltak volna mint így, betegen, tehát a H1N1 ellenállóvá tesz a halállal szemben.

Mára ennyit, döntsd el beadatod-e.

Makkász

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.08. 16:14:31

@Makkasz: elgondoltató amit írtál. Komolyan.

Corry 2009.11.11. 09:01:10

@Makkasz:
A szezonálisat én sem adattam be, de ezt a vírust én még nem "ismerem" ezért a H1N1 oltást beadattam. Másnap vezettem 600 kilométert meg úgy egyébként sem tudtam még nyomkodással sem megmondani, hogy hova kaptam.
A nemzetbiztonsági szempontokat osztom, ez politikai kérdés, jövőre fogunk szavazni, emlékezzünk erre is. A másik szempont az orvosi lehet, vagyis, hogy az Omninvest jó oltóanyagot gyárt az offshore tulajdonosi háttér dacára is, mert a kettő nem kell, hogy összefüggjön. Nem vagyok orvos, az utóbbi kérdés megválaszolását meghagyom nekik.
A statisztika készítését most még butaságnak tartom, mert jelzem azt, hogy még nagyon a dolgok elején vagyunk, a "külpolitikai helyzet" még fokozódhat.

Croma Soma 2009.11.12. 17:22:09

@Makkasz:
1.: pech, de nincs vele mit tenni. Azért kell, hogy a populáció kb. 60%-a fölvegye, hogy ne érvényesülhessen a falkahatás, így az immunológiailag védetlenek se kapják el nagy biztonsággal a vírust.

2. A később megváltozott szerkezetű vírussal szemben természetesen csak a homológ vakcina fog védeni, de a vírus szerkezete nem mindig határozza meg a virulenciát. A H1N1-gyel nem az a baj, hogy megváltozott szerkezetű a korábbi H3N2-höz képoest, hanem az, hogy virulensebb. Különösen a tüdőt károsítja nagy előszeretettel.
3. Megrendelni attól lehet, aki hajlandó szállítani, most pedig szűkösség van ezen a piacon. Később persze lehet gondolkodni bármin, de egy megbízható cég, amelyik le tudja gyártani a hatékony vakcinát és hajlandó azt nem elérhetetlen áron adni nagy érték, amit még támogatni is érdemes.
4. Valamit nem értesz szerintem. Így jár, aki túl képzett és sokat okoskodik.:)

Leggy 2009.11.13. 18:29:35

ma kaptam a H1N1 ellenit- nem vagyok rosszul, de úgy érzem, mintha az ereim (főleg a másik kezemben a véna) szét akarnának durranni

opotep! · http://opotep.blogspot.com/ 2009.11.17. 16:33:44

4 napja kaptam. Nincs semmi látszólag. Oltás után fél óráig erős izgatottság, szorongás.
Feleségem tegnap kapta meg, ő nagyon gyengének érzi magát azóta.

Veronikamama 2009.11.19. 08:58:40

@Slanger: A 13 éves unokám assztmás, ezért a veszélyeztetett csoportba tartozik. Javasolták at oltás beadatását, a szülők beleegyeztek. Persze nyilatkozni kellett irásban, hogy kérjük az oltást.
Most jöttünk az oltásról, igérem,ha lesz mellékhatása, visszatérek a bloghoz. Ha nem, persze akkor is. Addig is üdvözletem.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.19. 10:31:52

@Veronikamama: reméljük, hogy minden rendben lesz. Sőt, biztos vagyok benne! :)

Veronikamama 2009.11.21. 08:20:45

@Slanger: Köszönöm, igy van, sem a menyem, sem az unokámnál nincs mellékhatás, jól vannak.

Lacee06 2009.12.03. 22:48:30

Gyógyszerész haverom beadta magának a védőoltást. Csakhogy nem 1et...hanem 3at is( Az Alap influenza, a H1N1, meg ugye ami tüdőgyulladásos szövődményhez vezet) És 1 hétig nyomta az ágyat, de ennyi hatóanyagtól nem is csodálom, azóta kutya baja és szerinte csak felvan fújva ez a paranoia szerű állapot hogy ne adassa be magának senki.

DonerReed 2009.12.14. 14:38:08

Teljesen valószínű, hogy négykézláb kimászok kávét inni... -.-

süti beállítások módosítása