Skip to content


Távmunka - ismersz ilyet?

Szerző: Droli - 2009.11.03. 06:54

Bookmark and Share

Egy nem is olyan régi MTI-s hír:

Ismét megrendezik, immár nyolcadik alkalommal az Országos Távmunka Konferenciát a Szociális és Munkaügyi Minisztérium és szakmai tanácsadó testülete, a Távmunka Tanács, valamint a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ közös szervezésében - közölte Simon Gábor, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára, a Távmunka Tanács elnöke.

A tárca államtitkársága az MTI-hez eljuttatott közleményében emlékeztet arra, hogy a távmunka alkalmazásának ösztönzésével a minisztérium szakmapolitikai célja a foglalkoztatás és a versenyképesség növelése, az esélyegyenlőség biztosítása, a hátrányos helyzetben, illetve fogyatékkal élők visszatalálásának segítése a munka világába.

A minisztérium több egymásra épülő intézkedéssel kívánja megvalósítani az uniós költségvetési ciklus végére, hogy a távmunkás foglalkoztatás elérje az összes foglalkoztatott 8-10 százalékát. 

Ma Magyarországon a munkavállalók mintegy 5 százaléka dolgozik távmunkában, ami igen jelentős előrelépés a 2002-es 2 százalékról, de még mindig elmarad az Európai Unió 13-14 százalékos átlagától. 

A VIII. Országos Távmunka Konferenciát december 3-án rendezik Budapesten - tartalmazza a közlemény.

Most nem az a lényeg, hogy hány olyan állami szervezet van, mely konferenciákat szervez közpénzen. Engem az az 5% ragadott meg: azért ez már nem olyan rossz arány! Ez azt jelenti, hogy 100 munkaképesből 5 távmunkában dolgozik. Miután nekem több, mint 100 ismerősöm van (mikor anno rajta voltam az iwiwen, kb. 400 körül jött össze, ha jól emlékszem), ebből következne, hogy ismernem kellene ilyet, statisztika szerint legalább 15-öt, mivel ismerőseim többsége munkaképes. De szégyenkezve bevallom, egyikőjük sem dolgozik távmunkában.

Veled mi a helyzet? A Tudtad blogot több százan olvassák, tehát statisztika szerint közületek is van olyan, aki távmunkában dolgozik. Vagy ismertek ilyet? És ő mit dolgozik? És milyennek meséli a távmunkát? (Ha belegondolunk, a távmunka nem hülyeség, s egy csomó szakmát el lehet így látni pl. újságíró.)

Várom a válaszokat!


Címkék: távmunka

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr121493491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sátán meg a Jocó 2009.11.03. 09:02:07

Én spec az vagyok, informatikus :) De szvsz nem való mindenkinek, aki nem képes magán erőt venni és beosztani az idejét...

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.11.03. 14:20:04

Nehezen tudnék elképzelni egy fodrászt távmunkában :D Jó jó csak viccűtem.
Még mindig hihetetlen az embereknek, hogy létezik ilyen munka. Szerintem sokan úgy gondolják, lébecolás, piramisjáték, az ilyen nem is munka stb. Mert ugye nem haladnak a korral (nem sütnek váncza sütőporral :D ) és sokan csak úgy tudják a munkát elképzelni, hogy reggel felkelnek, elmennek, délután haza, lefekvés, másnap ugyanez előről.
Az informatikus meló simán lehet távmunka. Én is gondolkodom rajta...

rusty 2009.11.03. 15:43:31

Nem akarok szőrözni, de a munkaképes és a munkavállaló nem ugyanaz... :)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.03. 15:55:07

@rusty: jóvanna', azért gondolom, megvan, mire akartam utalni :-)

Eddig egy távmunkásunk van (Sátán meg a Jocó); majd megkérdezem Slanger elvtársat, hányan olvasták el ezt a posztot (ezt csak holnap tudja megmondani), s mi is százalékolunk :-)

Horizont 2009.11.03. 18:10:25

Biztos van távmunka, de általában csak az átvágás megy. Én is próbálkoztam sokszor, csak munka mellett szerettem volna valami otthoni munkát. Mindegyik pénzt kért előre, a továbbiakat nem tudom , mert egynek sem küldtem.....

Nyünyőke 2009.11.03. 18:24:19

Nekem volt egy ismerősöm, aki jelentkezett, "otthon végezhető munkára". A dolog úgy nézett ki, hogy postán kapott egy hatalmas csomagot, hozzá egy levelet, hogy a bolyhokat, kell kisebb bolyhokra vágni! Na, több sem kellett neki, kidobta az egészet a kukába.
Azóta ha meglátom azt a szót, hogy otthonról végezhető vagy távmunka röögtön ez a sztori jut eszembe!

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.11.03. 21:06:38

@Nyünyőke: Jaa! Volt kábeldugdozás, az egész szoba egy nagy kábelköteg volt.
Aztán Tesóm meg Apukám csináltak fa karácsonyfadíszeket. A következő: kibott kacifántos minták kivágása vékony fűrésszel a falemezből. Legalább lett néhány szép díszünk, meg emlékünk, mert nem fogadták el nekik. A konyhában esténként fűrészelgettek.
Szóval ha így beszélünk távmunkáról, akkor köszi, nekem sem kell.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.04. 07:31:23

Az biztos, hogy terjedőben van a távmunka, de ahogy mondtátok is elég kevés olyan szakma van, amit otthonról lehet végezni. Az informatikus pl. ilyen. Javítsatok ki, ha nem így van, de szerintem itthon még a cégek sem annyira preferálják a munkavégzésnek ezt a módját. Sajnos nálunk nem csak az a fontos, hogy a munka kész legyen, hanem az is, hogy a 8 órát letöltsd. Távmunkánál pedig ezt a cég nem tudja ellenőrizni.

2012.03.26. 15:12:01

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

süti beállítások módosítása