Skip to content


Megélhetési sörlopás

Szerző: daniferi - 2009.11.20. 21:43

Bookmark and Share

Péntek este gondoltam egyet, hogy még zárás előtt leugrom a boltba, ilyenkor kevesen vannak, nem nagyon kell sorban állni. Egy pénztár üzemelt csak, s bár egy öreg hölgy először nem találta a megfelelő címletet fizetéskor, mégis a sor gyorsan haladt, mert addig a pénztáros srác bepakolt a táskájába. Ez fel is dobta a napomat, szeretek olyan helyre járni, ahol segítőkész emberek dolgoznak. Közben néztem a szalagon elhelyezett dolgokat és olyan gondolatokkal múlattam az időt, hogy "Az a zöld doboz vajon mi lehet?".

Sorra került az előttem levő. Egy darab sör. Hát jó, én is jöttem már le egy doboz sörért este fél nyolckor. Fizet, aztán elindul. Ám az idősödő biztonsági őr megszólítja: "Jó estét, légy szíves, húzd le a kabátod cipzárját!". A válasz sem maradt el: "Haggyá' má', csak egy sört vettem." Míg fizettem, tovább folyt a vita, egyre hangosabban. A részegnek tűnő ember próbált elmenni, de az őr mindig eléállt. Majd bevallotta (vagy csak elszólta magát), hogy csak egy sör van ott.

Ekkor olyan ajánlatot kapott, hogy tegye ki a pultra. Szerintem, ha így tesz, elmehetett volna. Ám inkább ütésre emelte a kezét, mire az őr rákiáltott, hogy meg ne próbálja. Emiatt meggondolta magát és inkább próbálta félre lökni az őrt, de nem sikerült. Közben elhaladtam mellettük, figyelve a küzdelmet. Aztán láttam, jött a boltvezető, így eljöttem haza, anélkül, hogy aktív részese lettem volna.

Persze felmerült néhány kérdés bennem...

Mint tudjuk, ez csak szabálysértés, sőt, a rendőr talán ki is neveti a boltost, ha egy 200 forintos lopás miatt akarják kihívni. Ám mégis lopás. Mi lenne a megoldás? Levágni a kezét? Sokan mondanák, aki lop, annak le kell vágni, s legközelebb már nem fog neki menni. Vagy kis összegnél elég lenne eltörni? Mi legyen az összeghatár? S mi maradna a politikusokból?

Beszélnek a jogvédők mindenféle megélhetési bűnözésről, meg hogy sajnálni kellene a szegényeket, főleg így, a válság közepén. Na de a sör az nem igazán a megélhetéshez kell. Kezdjük azzal: láttatok már kenyeret lopó embert? Na ugye.

Mellesleg meglepődtem a biztonsági őrön, hogy szakszerűen intézkedett, s a méretbeli különbségek ellenére állta a sarat, anélkül, hogy komoly összecsapás lett volna. Igazából ezért is álltam meg nézni, hátha kell segíteni, de az biztos, hogy ez így jobb mindenkinek, mert ugye tudjuk, ebben az országban a bűnözőknek vannak jogai. Viszont a rasszizmus legalább nem játszott volna, lévén az elkövető nem cigány volt.


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr301540701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Évikati 2009.11.21. 08:20:05

Az egyik nagy belvárosi élelmiszerboltban szinte minden reggel megjelenik egy idős (ápolt) hölgy. A sűrű pultok között, lassan, feltűnés nélkül elfogyaszt egy kiflit és egy pohár kefirt. Az eladók ismerik, tudják, de nem szólnak. Ez még belefér a kálóba, csak izgulnak, nehogy egy vásárló kiszúrja a "tolvajt" és bejelentse a boltvezetőnek.:-)

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.21. 08:50:39

Hát a megélhetési bűnözésnek ugye nem a sörlopás a tipikus esete. Mondjuk ilyenkor az lenne a minimum, hogy az elkövetőt kitiltják az üzletből (van ilyen?). Bár ezt is nagyon macerás ellenőrizni. Franc se tudja, hogy ilyen esetekre mi a megoldás. Az a baj, hogy a 200 forintos tételnél nagyobb lopásokat sem tudják megfékezni. Szigorítani kellene a btk-t, de hát ki csinálja meg? Az impotens drazsé?

Évikati 2009.11.21. 16:10:36

Bizonyos asszonyok olyan szoknyát varrnak maguknak, melynek az alsószoknyája egy hatalmas zseb. Ide pillanatok alatt bedobálják az üzletekben amit érnek. Az amúgy is testes nőknél (hacsak a biztonsági kamera nem látja) a legkisebb gyanú sem merül fel arra hogy loptak. Még a szemfüles őrök sem gondolják, hogy a szoknya alatt van a sok szajré amit nagy "gyakorlattal" vcsnnek ki a boltból.

Liora · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.11.24. 11:44:40

Szerintem olyasmit kellene alkalmazni, mint amit az APEH is csinál, persze a körülményekhez igazítva. ha ellopsz (vagy csak ellopNÁL) egy 200 forintos sört, akkor 1: visszaadod a sört, 2: fizetsz 200 forint bírságot. A jegybanki alapkamat kétszeresétől itt eltekinthetünk:)

Normális ember értékrendje szerint lopni bűn, bármit is lop az ember.

süti beállítások módosítása