Skip to content


Platón intelmei (ajánlás a politikusainknak)

Szerző: Slanger - 2009.11.23. 18:09

Bookmark and Share

Tegnap hallottam a hírt, hogy Oszkó Péter befizette a részére kirótt büntetést, a szabálytalan villaépítés miatt.  Hétmillió forint megérte neki, hogy végre békén hagyják. Ne macerálják már állandóan, ezzel a fránya budai villaépítkezéssel, elvégre van őneki éppen elég munkája. Itt van mindjárt a költségvetés, a sukorói mutyizások kivizsgálása...stb.  Egy kicsit ugyan megszegte a törvényt, de becsülettel vállalja annak következményeit. Minisztériumában a  problémás  közügyek halmozódnak és nem lenne tisztességes dolog, ha a magányügyeit ezek felé helyezné. Így hát ki a mellényzsebből azt a 7 milliót és spongyát rá, de végleg. Egyébként is - mint mondta - hozott ő már ennél nagyobb áldozatot is, amióta pénzügyminiszter.

Nem régen kaptam egy felszólítást az APEH-től, hogy 15 napon belül fizessek be 102 Ft-ot (egyszázkétforintot)! Két évvel ezelőtti adóbevallásomnál egy tételt rossz sorba írtam. Ez valamiféle büntetés volt. A formalevélen nagyon rámijesztettek, mert mint írták, amennyiben nem teljesítem a befizetést, eljönnek hozzám foglalni, és ha törik, ha szakad behajtják rajtam a büntetésül kiszabott összeget. Egy egész délelőttöm ráment, de törvénytisztelő polgárként becsülettel befizettem. Úgy tettem, mint Oszkó Péter. Nem fellebbeztem.

Azért a fenti hír hallatán kicsit elgondolkodtam. Véleményemet leginkább az alábbiakban idézett, ókori, görög filozófus, PLATON szavaival tudnám elmondani:

..."ahol a törvény a vezetők kényének van alávetve, és érvénytelen, ott kész a romlás az állam számára, ahol azonban a törvény az úr a vezetők fölött, s a vezetők az ő szolgái, ott a jólét, fennmaradás és minden jó remélhető, amit csak az istenek adhatnak egy városnak."

Végezetül pedig, ha már Platónt idéztem, jöjjön a másik, megszívlelendő intelme, melyet kifejezetten Lendvai Ildikónak üzenek:

..."ha tükröt tartasz mások elé, ne felejts magad is tükörbe pillantani!"

Évikati

 

 


Címkék: politika oszkó évikati

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr991546801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kevercs 2009.11.24. 09:05:39

Jobban szeretném, ha helyettem a Viktorka pillantana a tükörbe. Még igazából -formálisan- nincs is hatalmon-, de már kezdi az alkotmányt cikizni.....(Jó lenne,ha a szavazók is figyelembe vennék a politikusok minősítésekor az ókori bölcs szavait...)

Évikati 2009.11.24. 14:39:32

Mint ahogyan az utóbbi felmérésekből kiderült, a szavazók igencsak megszívlelték az ókori bölcs szavait.
Úgy látom, hogy az üzenet célba ért:-)

süti beállítások módosítása