Skip to content


Megéri nekünk a magyar Forma 1-es nagydíj?

Szerző: bogancs - 2010.07.29. 06:27

Bookmark and Share

Hétvégén lesz a 25. Forma 1-es Magyar Nagydíj! Ez nagyon üdvözlendő, hiszen már alig akad nemzet a világon aki nálunk több versenyt rendezett volna. A véletlen műve lenne ez, vagy más oka is van ennek a kimagasló eredménynek? Évről-évre árnyalják a rendezvény sikerét a piszkos anyagiak. Idén például 5 milliárd forintot kell beletennie az államnak a rendezvénybe.

https://m.blog.hu/tu/tudtad/Red-Bull-Racing-RB5-Renault_1.jpg

Ez a pénz gyakorlatilag egy az egyben Bernie Ecclestone cégéhez vándorol. A futam megrendezéséért ugyanis minden rendező országnak jogdíjat kell fizetnie az említett cégnek. Ezt a jogdíjat a legtöbb Nagydíjon nem tudják kigazdálkodni a szervezők, ezért szinte mindenhol az állam vállalja magára.

A magyar állam tehát kifizet 5 milliárd forintot, nézzük mit kap cserébe: Egyfelől szokták emlegetni, hogy a Forma 1 hírnevet, ismertséget és elismertséget hoz országunknak. Igaz ez? Én például rendszeres nézője vagyok a Forma 1-nek, de a rendező országokról minimális információ jut el hozzám a TV-közvetítésen keresztül. Szerintem vajmi kevés az ilyen jellegű haszna az országnak. Ellenben ha valamilyen malőr van, például lemaradnak a kamerák egy-egy fontosabb előzésről, vagy egy baleset után akadozik a sérült autók eltávolítása a pályáról, akkor rögtön előkerül a rendező ország felkészületlensége és kontársága. Ez a fegyver tehát maximum visszafelé sülhet el.

Nézzük a másik érvet az állami támogatás helyessége mellett: A magyar gazdaság a támogatásként nyújtott 5 milliárd forintnál jóval többet profitál: teltházzal futnak a környék szállodái, az ideérkező szurkolók költései pedig a költségvetés áfabevételeit növelik. Ez az érv már jobban hangzik, és nagy valószínűséggel igaz is.

DE!!!

Ezt az érvet alkalmazhatnánk még egy csomó mindenre, mégsem tesszük. Tegyük fel, hogy én Ferrari zászlókat gyártok, amelyeket a verseny helyszínén szeretném értékesíteni. Az önköltségem darabonként ezer forint. A versenyen azonban egy román árus 900 forintért árul ugyanolyan zászlókat, ezért én a termelésem leállításán gondolkodom. De ha zászlónként 200 forint támogatást kapnék az államtól, akkor rögtön nyereségessé válnék, és az állam sem járna rosszul, hiszen a behozott román zászlók helyett az enyémet vásárolnák a szurkolók. Az én adómból és az eladott zászlóim áfájából pedig simán visszajönne a támogatás értéke.

https://m.blog.hu/tu/tudtad/tüzijatek.jpg

Másik példa: 5 milliárd forint nagy pénz ám. Mi lenne, ha ebből az összegből az árvízkárosultakat támogatnánk? Megvagyunk mi Forma 1 nélkül egy évig. Sőt esetleg megcsinálhatnánk, hogy nem adjuk a teljes összeget az árvízkárosultaknak, hanem néhány százmilliót lecsípnénk belőle, és rendezhetnénk egy világraszóló tűzijátékot augusztus 20-án. Ezt meghirdetnénk külföldön is, és tódulnának a külföldi vendégek megnézni a mega tűzijátékot. Továbbfejlesztve az ötletet, mégis engedélyezhetnénk aznapra a Red Bull Air Race-t, így garantáltan még több külföldi látogatna hozzánk a repülős verseny kedvéért. Azoktól az emberektől meg kérnénk két nap türelmet a repülők zaja miatt, akik a környéken laknak. Végül is ennyit kibírhatnak az árvízkárosultak támogatásáért cserébe. A Lánchídra meg kötünk egy biztosítást repülőgép becsapódás ellen, ennek az árát is lecsípnánk még az ötmilliárdból.

https://m.blog.hu/tu/tudtad/red-bull-air-race-3.jpg

Szóval milyen az ötlet? Mindenki jól járna. Forma 1 helyett tűzijáték+repülőnap, és még az árvízkárosultak is örülnének.

Komolyra fordítva a szót: Én nagy Forma 1 rajongó vagyok, és örülök, hogy Magyarország is rendez futamot, de azt lassan át kellene gondolni, hogy az az évi 5 milliárd forint adófizetői pénz hasznosulhatna-e jobban is.

Szóval akkor indítsuk a Facebook csoportot?


Címkék: forma 1 tűzijáték red bull air race árvízkárosultak

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr62180532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2010.07.29. 09:14:13

Sikerült meggyőznöd, hogy ötleted lelkes ellenzője legyek.
A Forma 1 egyike a világ legrangosabb eseményeinek. Olyan, mint mondjuk a wimbledoni teniszbajnokság. Magyarországon ennek már hagyománya van. A agyar futam legtöbbször nem csak egy a többi közt, hanem hoz valami meglepetést is. Gyakran borul itt a papírforma. Kár lenne ezt a hagyományt valamilyen éppen aktuális helyi esemény miatt megbolygatni. Ráadásul szerződés kötelezi az országot a futam megrendezésére. Komolytalanná válna üzletileg a magyar fél, ha "most éppen fáj a fejem" okok miatt egyoldalúan megszegné a kötelezettségét. Gyanítom, hogy ha agyament ötletedtől vezérelve lemondanánk a rendezést, az 5 milliárd többszörösét kellene kártérítésként leperkálnunk Mr. Ecclestone markába. A különbözetet Te fizeted?

Ha mindig azt néznénk, hogy hány bajba került emberen segíthetnénk, hány defibrillátort, inkubátort, tüdőszűrő berendezést lehetne venni egy kulturális- vagy sportrendezvény szervezési költségéből, akkor sosem rendeznénk semmit.
A Forma 1-ben rendezőként szereplés anélkül is hírnevet ad, hogy bármit mutatnának a futam közben Magyarországról, bár emléxem rá, régebben a hivatalos főcím előtt a közvetítés része volt, hogy pár percig a rendező országról egy mini filmet adtak le. Mióta a Retek Klub közvetíti, ebből nem látunk semmit. A filmvetítést szüntették meg, vagy csak a Retek Klub ad helyette reklámot?
Ha egy távoli ország lakója meghallja az országunk nevét, egyből beugrik neki, hogy: aha, az az európai ország , ahol az egyik Forma 1-es futamot rendezik. Ha mondják neki: Románia, azt se tudja, hogy melyik földrészen van, és hogy az egy ország, vagy csak egy tájegység.

Nem tapsikolnék örömömben azért sem, ha az általam befizetett adómból a te Ferrari zászlóid gyártását támogatná az állam, és az EU-s szabadversenyes szabályokkal is ütközne. Abban sem vagyok biztos, hogy a zászlók árulásáért a Ferrarinak nem jár valamilyen jogdíj.

Szerintem ötleteded a DEV/NULL-ban publikáld!

reKorrekt 2010.07.29. 11:20:05

@Szakaly Gyorgy: "az EU-s szabadversenyes szabályokkal is ütközne"

Aha, és akkor az ír marhahús miért kerül kevesebbe mint a hazai? Mert odakint olcsóbb a fű?
Ne beszélj már marhaságokat...

Ssipak 2010.07.29. 11:35:40

"Ha mindig azt néznénk, hogy hány bajba került emberen segíthetnénk, hány defibrillátort, inkubátort, tüdőszűrő berendezést lehetne venni egy kulturális- vagy sportrendezvény szervezési költségéből, akkor sosem rendeznénk semmit."

Ámen.

2010.07.29. 13:29:01

Ember, 2 dologra hívnám fel a figyelmed:

- Minden F1 futamnak 500 millió fölötti TV-nézője van. Ne hasonlítsd már ezt vmi nyomorult petárdadurrogtatáshoz, vagy reklámrepülők showjához.

- Lehet nem a magyar közvetítést kéne nézned és akkor tudnád, hogy de, nagy reklámot csinál az országnak, amennyiben minden rendben megy.

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2010.07.29. 14:42:31

@reKorrekt: Na, akkor most fogok marhaságokról beszélni:
1. Az EU csatlakozás egyik feltételeként aláírták nagyjaink a mi nevünkben, hogy mivel nálunk a mezőgazdasági dolgozók bére csak a töredéke a "bennszülött"-ekének, ezért mi az EU mezőgazdasági támogatásának csak töredékét fogjuk kapni, mint a "bennszülötteké". Az pedig erősen le lett korlátozva, hogy a magyar állam saját forrásból támogassa a mezőgazdaságban ténykedőket. Az EU így akadályozta meg, hogy a közép- és keleteurópai olcsóbb mezőgazdasági termékek kiszorítsák a nyugati mezőgazdasági termékeket saját hazájuk piacairól. Továbbá ezzel sikerült elérniük, hogy minket szorítottak ki a hazai piacainkról (pl. olasz tejtermékekkel).
2. Az élelmiszerfeldolgozó ipart kilóra megvették a nyugati és a szlovák cégek. A nyers áru feldolgozásáért, csomagolásáért akkora árrést tesznek rá a termékre, ami már nem is rés, hanem szakadék. A feldolgozóipar tulajdonosai hülyére keresik magukat, míg az alapanyagot szállító magyar termelők, tenyésztők nyomorognak, elviszi a bank a fejük felől a tetőt.
Ezért olcsóbb a külföldi élelmiszer, mint a hazai.

reKorrekt 2010.07.29. 16:26:28

@Szakaly Gyorgy: De itt zászlókról volt szó eredetileg ;)

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2010.07.29. 17:33:02

@reKorrekt: Legyél már reKorrekt!
Eredetileg zászlókról volt szó, amíg bele nem kutyultad az ír marhahúst.
Mi ez a komolytalankodás a hozzászólásod végén?

AkarkiJ 2010.07.29. 18:22:49

ehh, iszonyat verseny van az országok között az f1 rendezés jogáért

nem lehet azt, hogy idén kimarad a hungaroring, mert ha egyszer kimarad, jó eséllyel soha többet nem lesz itt f1 futam

ha pénzt akar az állam, pénzt kell költeni - ennyi

reccs 2010.07.29. 18:25:23

Mindenesetre ahhoz, hogy tűzijátékot meg air race-t nézni idejöjjenek a turisták, hosszasan kellene őket győzködni, ami szintén pénz, a Forma 1-re meg jönnek maguktól.

udvari bolond 2010.07.29. 18:35:35

ez alatt a 3 nap alatt a bp-i és környéki szállásadók (hotelek, egyebek) fullon vannak, éves bevételük jelentős részét ezen a hétvégén realizálják. tudtad? munkát adnak, tudtad? errészre meg tüzijátékra kurvára nem jönnek ennyien, tudtad. hülye vagy.

ColTuci 2010.07.29. 18:37:20

@reKorrekt: Nem is olcsóbb az ír marhahús... viszont tény hogy sokkal jobb. A fű pedig odakint a sok eső miatt sokkal nagyobb mennyiségben van, kissebb földön több marha kajálhat. Vagyis olcsóbb.

hivatásos naplopó 2010.07.29. 18:37:55

hagyjuk már az air race-t. különben is, melyik patinás versenysorozat engedne meg magának ilyet: hvg.hu/sport/20100729_egy_evig_szunet_red_bull_air_race

ilyen történhet a forma 1ben? nem. de ha egy évben lemondjuk, mert jajj, akkor keresztet vethetünk az egyik legnagyobb turistagenerátorra...

gentry 2010.07.29. 18:41:20

A tűzijáték egy totál gáz proliünnep, amit minden értelmes ember messze elkerül. Ne hasonlítgassuk már semmihez.

Khayness 2010.07.29. 18:42:39

"Egyfelől szokták emlegetni, hogy a Forma 1 hírnevet, ismertséget és elismertséget hoz országunknak. Igaz ez?"

A "honnan jöttél?" "Magyarországról" szóváltás után általában az első kérdés a "Úhh, voltál már a Forma 1 pályán?" szokott lenni (Nyugat Európában). Valamennyire igaz.

tangara 2010.07.29. 18:47:32

Ezt a demagóg hülyeséget...

Honnan tudod például azt lemérni, hogy a pár ezer német turista, aki nálunk nyaral, nem azért jött-e, mert látta a tv-ben, hogy itt van f1. Esetleg ki is megy. Elver néhány száz eurót.. stb.
Nem tudod így mérni a dolgot.
De tekintsd ezt gazdaság ösztönzésnek. Van olyan tag, aki ebből él mogyoródon. Az év 3 napjából. Szóval mielőtt elköltenél 5 milliárdot lélegeztetőre, nézz utána, hány ember, és mennyit fizet azért, hogy a futamra mehessen.

Parasite 2010.07.29. 18:50:56

red bull air race ne legyen. sosem értettem mi az értelme, sosem értettem minek és alapvetően sosem értettem, hogy a ki a bánat kiváncsi rá? mert én nem. hogy hétvégéen korán reggel arra keljek, hogy zúgnak a gépek a házam felett. meg előtte napokig. reggel, délután, este, egész nap. ne zúgjanak. nem ide való. a tüzijáték sem. a tökmagszottyiiiiiiióccsóóapereeeec árusok sem, a zug dobozossör árusok sem meg az egész proli nép aki kimegy megnézni. mert a tüzijáték proli. mint a majális. az árából rendezzenek egy valamirevaló október 23át meg március 15ét. mert azok meg csapnivalóan bénán vannak folyton megrendezve. szintelen szagtalan élvezhetetlen, pedig több kijárna nekik.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.29. 18:55:18

Ne legyen semmi, ami pénzbe kerül, s akkor az állam is megszûnhet. Ha valaki F1-et akar szerezzen szponzorokat. Ha rendet, szervezze meg. A Parlament épületében meg kell csinálni a világ legnagyobb luxusbordélyát. Abból majd lesz bevétel.

færie (törölt) · http://totalisfutball.blog.hu/ 2010.07.29. 19:01:36

egy mondatban összefoglalva: az ötleted populista és az érveid csak az általad elképzelt elméletben létező dolgokat veszik figyelembe - nem is szánnék rá többet ha megengeded, üdv!

mréveiller 2010.07.29. 19:01:55

ez hülyeség, ha nem lenne Hungaroring meg Sziget azt se tudnák nyugaton hogy Magyarország létezik. ez nagy marketing az országnak

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.29. 19:03:36

Mi a francért kell tudni a külföldieknek, hogy létezik Magyarország?! Hagyjanak minket békén.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.07.29. 19:05:56

Inkabb Bernie zsebebe vandoroljon az az 5 milliard, mint a politikusaink zsebebe.

hivatásos naplopó 2010.07.29. 19:07:45

Panther_V · kigondoltam.blog.hu 2010.07.29. 19:03:36

hja, ne legyen kereskedelem, turizmus, ne legyenek multik által adott munkahelyek

szerintem szakadj le az internetről is és mennyi vissza a barlangodba. köszi

csudri82 2010.07.29. 19:08:56

Nem veszitek észre, hogy a post szerzője irónikusan írta, amit írt?

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.29. 19:10:28

@hivatásos naplopó:

Mindenki megtermelhet mindent az áldott magyar földön. Nincs szükségünk idegenekre.
Internet helyett Magyarhálót. A barlangomat lecseréltem mert kevés volt a fény a paradicsomnak.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.29. 19:11:22

@csudri82:

Akkor jelezte volna valahogy. Szerintem komolyan gondolta ahogy én is minden szavam.

mxplanet 2010.07.29. 19:13:27

kell a forma 1 és kész!szomorú hogy red bull nem lesz. én szerettem.
azok az árvízkárosultak,akik nem fizettek biztosítást, vagy vályogot építettek, szopjanak le.

bda 2010.07.29. 19:14:50

@reKorrekt:
igen pontosan, egyrészt olcsóbban tudnak termelni az írek éghajlati adottságokból kifolyólag, tudod nem mindegy, hogy azt füvet az állat lelegeli ingyen és bérmentve vagy ez helyett más takarmányokkal pl: siló, szenázs, kukorica stb pótolják a kieső mennyiséget ennek az egyszerű magyarázata, hogy nálunk lényegesen rövidebb ideig tudnak legelni a marhák, ebből a szempontból tök versenyképtelenek vagyunk egy Írországgal. de még sok más országgal szemben, másrészt lehet, hogy költség hatékonyabb technológiát alkalmaznak, harmadrészt azt is eltudom képzelni, hogy ott az ágazat nagyobb állami támogatást élvez mint nálunk.
Tudod az agráriumot az állam mindenhol támogatja, ennek az egyszerű oka, hogy az élelmiszer olcsóbb legyen, kevesebb legyen az éhínség, ha ezek a támogatások nem lennének lehet, hogy pont Te vagy Én tudnám szükséges élelmiszereket megvenni.

vomita 2010.07.29. 19:18:38

Az 5 milliárd forintot adópénzekből fizetik. Tehát az ország plusz bevételéből legalább ugyanennyi adónak kéne befolynia az államkasszába. Nagyon durván +25 milliárd forint bevételnek kellene lennie a F1 rendezéséből. 5 rendezési nappal számolva az 5 milliárd forint/nap. Én ebben kételkedem.

Brawn1 2010.07.29. 19:21:05

Én egyet nagyon utálok ebben a rohadt F1-ben. Azt, hogy ahhoz, hogy láss is valamit, egy 400 Eurós Super Gold jegyet kell venned, mert a többi hely egy rakás kaki. Ahhoz meg, hogy sétálgathass a paddockban, és a versenyzőkkel találkozhass, másfél millát kell kipengetned. Vagy a Palik egyik agyatlan celebspanja kell legyél, akkor utóbbi ingyen megvan. Szóval erre az unalmas, tét és előzések nélküli gagyiért kibaszni csomó pénz NEM MENŐ. Elmenni helyette egy jót nyaralni, NA AZ MENŐ!

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2010.07.29. 19:24:07

"mindig elképzeltem a blog.hu szerkesztőjének arcát, ahogy megjelenik rajta a kérdés: na, ma kire öntsem rá gőzölgő pöcegödrünk tartalmát, legsötétebb olvasóink halamzát?"

Ezt most bogancs nyerte :)

mxplanet 2010.07.29. 19:24:09

@vomita: közgazdásznak ne menj

daniferi 2010.07.29. 19:26:11

@csudri82: Hát a nagy vicc, hogy szerintem akik most hörögnek a poszt ellen, azok írják a hitelkárosultakra, hogy funkcionális analfabéták :D

Pedró27 2010.07.29. 19:29:13

Sziasztok!
A cikk szerzője írta egy remek nelegyentűzijáték-fészbúkcsoport-paródiát. Teljesen egyetértek vele.
És igen, fel lehet tenni a kérdést, hogy miért a 200 milliós tűzijátékot akarták egy csomóan lemondani, és nem a több mint húszszorosába kerülő F1-et.

dean23 2010.07.29. 19:39:50

Ha F1 se lenne akkor csak akkor hallanának erről a pöttöm országról, mikor összebalhézik az EU-val és az IMF-fel! Ez a reklám kell az országnak!

Artie 2010.07.29. 19:42:08

@Szakaly Gyorgy: "nemzet, aki"; helyesírási és vesszőhibák tömkelege. Nem hiszem, hogy meglepő, hogy ilyen szintű "véleményre" képes a kedves szerző.:S

2010.07.29. 19:45:29

most, hogy van F1 ez akkora reklám, hogy orrbaszájba jön a turista? aki kiváncsi rá élőben eljön, elkölt pár eurót és hali. az átlag amerikai továbbra se tudja, hogy magyarország fővárosa nem bukarest. a befektetők a magas kamatra jönnek, és kizsigerelek az országot, tesznek az f1-re.

szvsz, a 320 as ft/euró mellett több turista jönne, mint az f1 miatt.

nekem nem hiányoza a forma egy, állatira unalmas.

Kivlov 2010.07.29. 19:45:43

"De ha zászlónként 200 forint támogatást kapnék az államtól..." ???
minden sz*rt az állam támogasson? olyat kell csinálni, amihez értesz, apa, és nem 1000 az önköltséged, hanem csak 500.

2010.07.29. 19:56:41

A magyar futam szar. Unalmas a pálya, ha nincs eső semmi sincs. Felszántani, bevetni. Legyen önnfenntartó.

Johnny Web 2010.07.29. 20:00:52

Egyértelmű, hogy megéri.
Érdemes elolvasni a beszámolókat:
www.bookf1.com/hungarian-formula-1-grand-prix-121/reviews.htm?orderByHelpful=true&overallRating=5

www.f1fanatic.co.uk/f1-information/going-to-a-race/hungaroring-hungary/

Sokan később is visszatérnek az országba, akkor már nem csak az f1 miatt.
Ha jól érzik magukat, elmondják az ismerőseiknek is.

Nem véletlenül állnak sorban az országok a rendezésért...

Arie135i 2010.07.29. 20:06:33

@vomita: 5 milliárd naponta ugye?
érkezzen 100.000 ember magyarorszagra az F1-el kapcsolatban (szerelő, túrista, feleség aki nem akar jönni, újságíró, bernie ecclestone - mariott lakosztály napi 1 milla plusszért stb)
80.000 autóval, jól kihasználva 4 ember / autó (20.000 autó) - autópálya díj
átlag 30 liter dízel v benzin (jövedéki adó) / min 1x de inkább 1,5x a hétvégén
átlag 1.500 Ft csoki chips kóla a benzinkúton / autó / hétvége
15.000 vonat, busz (közte máv, volán is lesz)
5.000 repulo (malev, illetékek, adók stb)
átlagosan 2,5 nap szállás 20.000 szoba - 30.000 Ft éjszaka áron (amiben van camping, hostel és four seasons meg boscolo is)
napi átlag 4.500 Ft - kaja / fő
napi átlag 4.000 Ft cigi, sör stb jövedéki termék (muhaha összeg)
forma 1 jegyek átlag 30.000 / fő / hétvége (sokkal több, de lehet nem lesz 100.000 ember)
itt abbahagyom, az apróságokat hogy még senki nem vett semmit sehol, senkit nem dugtak meg (a kurvák nem adóznak de a pénzt boltban költik áfa) meg ilyeneket nem számolom bele, mert nem könyvet akarok írni. a lényeg - csak ezeket add össze, szorozd be :) simán kijön az 5 milliárd naponta
a cikk szerintem is irónikus, csak sajnos nem elég ütős.
a helyzet igazából az, hogy azokat akik a tüzijáték vagy forma 1 vagy red bull air race vagy hasonló események ellen küzdenek - akármilyen okból (pl most árvíz, holnap jégeső, holnapután bozóttűz) gazdaságpolitikai okokra hivatkozva meg kéne buktatni vagy lemondatni vagy mind a 300ezret kibaszni a facebookrol vagy nem tudom.
rendes TV-n például BBC fél órát vagy órát beszélgetnek a forma 1 előtt, nincs reklám csak bejátszások és mutatják az országot. a pilóták imádják az országot, szeretnek idejárni - élvezik a budapesti életet. mindenki más is. külföldön tanultam, most dolgozom - sokkal jobb a megítélése Magyarországnak itt - mint otthon ezt érzékeltetni próbálják egyesek. a sorrend hollandiában egyénként inkább: puskás, kiprich, forma 1, lányok, sziget, pálinka . németországban inkább balaton, forma 1, 54-es VB döntő, jó kaja
na mind1...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.29. 20:09:47

csinaljunk foccistadiont a hungaroringbol!!

mennyi csokott agyu, korlatol, irigy barom lakik ebben az orszagban...

ideje lenne mar odacsatolni valami civilizalt allamhoz:-DDD

==T== 2010.07.29. 20:25:50

Jó kis demagóg poszt.

Jelenleg kb. az F1 az egyetlen dolgog, ami Magyarországgal kapcsolatban pozitívumként jelenik meg külföldön.

A külföldi adók komolyabban veszik az F1-es közvetítést, mint a retekklub. Nézz meg egy BBC közvetítést, a verseny előtt és utána is majdnem egy óra, amiben jócskán van Budapestről. Német RTL szintén.

A jegybevétel sem mellékes. Az ülőhelyek 250-500 Euro árakon mozognak, az állóhely is 100 Euro. Elég szép pénz van belőle, a licenszdíj jelentős részét már ez fedezi.

Ez az 5mrd közpénz egyike a legjobbhelyre menő közpénzeknek, mert ez legalább visszajön. Akkora nagy F1 rajongó pedig nem lehetsz, ha alapdolgokat sem tudsz az F1-rőél...

ca2 2010.07.29. 20:33:00

Sztem speciel az államnak egyetlen fillért sem kéne a F1 rendezésbe beletenni. Ha valóban olyan óriási bevételt generál a F1 akkor tegyék bele azok a pénzt ahol ez az óriási bevétel jelentkezik! Az állam max. annyival támogathatná a dolgot, hogy a verseny támogatását nem a vállalkozás költségei hanem az adóból leírható támogatások közzé sorolja. Ez is bőven több, mint amennyit bármely más- az ország hírnevét szintén öregbítő- vállalkozás kap.

gitáros 2010.07.29. 20:40:11

Ez de buta egy írás, öcsi... :)

flippant 2010.07.29. 20:48:22

"Ez a pénz gyakorlatilag egy az egyben Bernie Ecclestone cégéhez vándorol. A futam megrendezéséért ugyanis minden rendező országnak jogdíjat kell fizetnie az említett cégnek. Ezt a jogdíjat a legtöbb Nagydíjon nem tudják kigazdálkodni a szervezők, ezért szinte mindenhol az állam vállalja magára. "

Miért nem tudják kigazdálkodni a szervezők? Milyen tulajdonban van a magyar F1?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 20:51:55

@tangara: "Szóval mielőtt elköltenél 5 milliárdot lélegeztetőre, nézz utána, hány ember, és mennyit fizet azért, hogy a futamra mehessen."

Így van! Ezt kellene kiszámolni, hogy mi éri meg jobban. Az F1-es jogdíj ugyanis - szerződés szerint - minden évben 7,5%-kal emelkedik. A német túristák száma meg nemigen emelkedik ennyivel évente. Tehát van egy gyanúm, hogy a haszon évről-évre kisebb.

AutosVilli 2010.07.29. 20:56:47

Útálom a formaegyet,a fő köcsög palikkal az élen. inkább fagyiznék abból az 500Ft os ból amibe kerül ez nekem évente.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 20:59:37

@færie: "egy mondatban összefoglalva: az ötleted populista és az érveid csak az általad elképzelt elméletben létező dolgokat veszik figyelembe - nem is szánnék rá többet ha megengeded, üdv! "

Hozhatnék még millió példát, amit ha egy kicsit az állam megtámogatna, akkor mindjárt jobban haladna. Kérdés, hogy akarjuk-e ezt? Ki döntse el, hogy mit támogatunk, és mit nem. Ezeket kellene kiszámolni. Lehet, hogy a Forma-1-ben van a legjobb helye annak az ötmilliárd forintnak, de lehet, hogy az árvízkárosultaknál, meg az is lehet, hogy a magyar kisvállalkozásokat kellene belőle támogatni. Ez itt a kérdés. Kiszámolta ezt szerinted valaki, vagy csak megszokásból mennek a dolgok. Tavaly is kellett a Forma-1-re fizetni, idén is kell. Ja, hogy egyre többet kell fizetni, az ország ebből származó bevétele meg stagnál?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:02:04

@Handras: Jól sikerült! Grat! Remélem jogdíjat nem kérsz érte. :-)) Én egy másik oldalon találtam.

bestofsemmi.blog.hu

Itt is vannak jó "tüzijátékos" fotók.

Mózsi bá (törölt) 2010.07.29. 21:04:56

@mxplanet: "kell a forma 1 és kész!szomorú hogy red bull nem lesz. én szerettem.
azok az árvízkárosultak,akik nem fizettek biztosítást, vagy vályogot építettek, szopjanak le."
Nem írtad be a címed, hogy hová mehetnek az árvízkárosultak szopni. Természetesen nem. Hisz csak egy gyáva sulinetes homokozós kis kakihuszár vagy.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:05:03

@csudri82: "Nem veszitek észre, hogy a post szerzője irónikusan írta, amit írt?"

Bingóóóó!!!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:10:17

@Panther_V: "Akkor jelezte volna valahogy. Szerintem komolyan gondolta ahogy én is minden szavam."

Elvi kifogásaim nincsenek, a Forma-1-et szeretem. Én már csak ilyen vagyok. De az tök mindegy nekem, hogy Mogyoródon van a verseny, vagy Indiában. Öt perccel 14 óra előtt leülök a TV elé, és négy órakor felállok. Ennyi. A versenyre úgysem jutok el soha, mert kisebb vagyon a jegyár. Itt van a verseny Magyarországon, de a magyarok közelébe se nagyon mehetnek. Legalábbis a nagy többség. És erre adjuk mindenki 5 milliárdját, mert megéri a szállodásoknak, meg a hot-dog árusoknak. hmmm!!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:16:27

@dean23: "Ha F1 se lenne akkor csak akkor hallanának erről a pöttöm országról, mikor összebalhézik az EU-val és az IMF-fel! Ez a reklám kell az országnak!"

Egyébként ez nem feltétlenül egy rossz reklám szerintem. Lehet, hogy a párszáz bankárnak nem annyira tetszik, de az emberek felkaphatják a fejüket. Persze kérdés, hogy hogyan tálalja nekik a dolgot a helyi média...

italmester 2010.07.29. 21:18:08

leszarom a forma1..az fizesse aki nézni akarja.. legyen dupla ennyi az ára.. az állam meg ne adjon bele egy forintot se..

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:21:53

@Kivlov: "minden sz*rt az állam támogasson? olyat kell csinálni, amihez értesz, apa, és nem 1000 az önköltséged, hanem csak 500. "

Pont erre akartam célozni a zászlós példával. Ha az állam beavatkozik egy nem versenyképes tevékenység támogatásába, akkor torzulnak a dolgok. Zászlót kezdek el gyártani hatékonytalanul, ahelyett hogy azt csinálnám, amihez értek.

Az F1-gyel az a gond, hogy minden állam támogatja a saját futamát. Ecclestone meg röhög a markába. Ha egyik állam sem támogatná, akkor (elvileg) minden maradhatna a régiben, csak Börni-nek nem jutna egy fillér sem. Végül is jól csinálja az öreg, el kell ismerni..

Arie135i 2010.07.29. 21:24:04

@ca2: pont ez történik. az állam teszi bele a pénzt, mert ő a legnagyobb haszonélvező. nem a gofri árus a hungaroringen. de ne izgulj nem a te szja-d direktbe :)

Parasite 2010.07.29. 21:26:58

törlöd a kommentemet? ennyire csicska vagy?

Parasite 2010.07.29. 21:27:33

@Parasite: megtaláltam, visszavontam! jelen esetben a csicska én voltam!

T1GRIS 2010.07.29. 21:29:41

@bogancs: Tehát ezek szerint komolyan írtad... Reméltem, hogy annak a hozzászólónak lesz igaza, aki szerint csak egy facebookcsoport-paródia az írás.

Valóban, 7,5 százalékkal emelkedik a jogdíj évente. Azért csak ennyivel, mert 2016-ig van szerződésünk a FOM-mal, így sikerült elérni, hogy ne 10 százalékkal dráguljon a jogdíj évről évre. Idén valamivel több mint 22 millió dollárt kell fizetni, ez messze alatta marad a többi helyszín által fizetett jogdíjnak. A szingapúri rendezők például 62,5 millió dollárt fizettek tavaly, Melbourne 47 milliót, az átlagos jogdíj 37 millió dollár volt tavaly, tehát az idén gyaníthatóan 40 körül van. (Ellenpélda is van azért: Monaco nem fizet egy fillért sem, de hát Monaco, az Monaco, külön kategória).
No, de maradjunk a 7,5 százalékon, amelyen lovagolsz. Hogy nem nő a turisták száma évente 7,5 százalékkal? (Ez már viszont biztosan provokáció, ennyire ostoba tényleg nem lehetsz.)
@Arie135i az előbb levezette Neked (vagy legalább a felszínét megkapirgálta), hogy mi mindenből állnak össze a bevételek. Tehát szerinted a szállodai szobaárak, kempingárak, a verseny jegy- és bérletárai, a repülőjegyek, a vonatjegyek, a benzin, a taxi, a sör, a pizza, a gyros, a chips, az üdítő, az ásványvíz mind-mind hatósági áras, ezek ára nem változik egy fillért sem, tehát a jogdíjak emeledését egyetlen módon lehet "utolérni", ha 7,5 százalékkal több látogató jön minden évben.
Átgondolt álláspont.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:30:41

@Arie135i: Vedd számításba, hogy nem mind német aki érkezik. Például sok a lengyek Kubica fan. Nem hiszem, hogy ez az átlag költés, amit leírtál. Lengyelből szerintem sokan elindulnak reggel autóval meg hűtőtáskával, megnézik a versenyt, aztán húznak haza. Ja és ott tankolnak, ahol olcsóbb. Nem biztos, hogy nálunk..

Abban is kételkedem, hogy mindenki számlát kap a költéséről és a szállásdíjáról. Így máris kiesik sok áfa..

adam434_ 2010.07.29. 21:31:22

Magyarországra minimum 50.000 turista érkezik a forma-1 ideje alatt(de szerintem több). Csak abból, hogy ez az 50.000 turista 3 éjszakát itt tölt, és ez alatt, eszik, iszik, megveszi a drága csapatcuccokat legalább elkölt annyi pénzt, hogy mindenféle ÁFA, idegenforgalmi adó stb. dolgokból visszajöjjön elég sok pénz ebből az 5milliárdból (egy német turista minimum 30.000 forintot elkölt a forma1 területén a belépőn felül). Nem beszélve arról, hogy többen nem csak erre a 3 napra jönnek, hanem úgy időzítik a nyaralásukat, hogy el tudjanak jönni. Ha az ember végignézi az árakat, rájön, hogy európai szemmel nézve ez a legolcsóbb futam, tehát ide éri meg nekik jönni. És jönnek is.

Utó Pista 2010.07.29. 21:31:39

Valaki rakjon már be egy grafikont, hogy a F1 alatt mennyivel nő az idegenforgalom bevétele.
Csak azért kérdem, mert a haverom egy 5*-os szállodában dolgozik, és max 5%-al nő a forgalmuk.
A német meg kimegy pénteken és vasárnap húz vissza. Itt lakom mellette.
A reklámértékéről meg annyit, kíváncsi lennék arra, hogy kapásból hány ember tudja felsorolni a futamok helyszíneit.

keménykalap és 2010.07.29. 21:32:45

Ugyan kérem, mára sajnos ez az egyetlen dolog, ami pozitív képet fest az országról a külföldieknek. Ha kikerülünk a forgásból, akár csak egy évre, soha nem tudunk visszajutni, sorban állnak a jelentkezők. Bernie pontosan tudja mennyit ér ez a cirkusz és megkéri az árát egy normális állam meg örül, hogy fizethet. Gondold csak el mennyibe kerülne egy országimázs reklámot eljuttatni ennyi emberhez, arról már nem is beszélve, hogy egy pl. Tony Curtis féle balfaszság, messze nem népszerűsít annyira, mint az F1 három napja.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:35:19

@==T==: "Akkora nagy F1 rajongó pedig nem lehetsz, ha alapdolgokat sem tudsz az F1-rőél."

'92 óta minden versenyt láttam. Az azelőtti eredményeket meg visszanéztem neten meg könyvekben. Szerintem elmondhatom magamról, hogy a Top 3%-ban vagyok az országban az F1-es ismereteimet tekintve.

Milyen alapdolgotka tévesztettem? M

tobias2 2010.07.29. 21:36:39

Nem lehetne, hogy az F1-et egy szántóföldön rendezzék és az autók után ekét kössenek? Vagy billencsekkel egy központi veszélyeshulladék-gyűjtőhely és az óbudai gázgyári szemétlerakó között, 25 fordulóval? Vagy fúrópajzsokkal Budapest alatt? Van még ötletem...

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:36:52

@ca2: "Ha valóban olyan óriási bevételt generál a F1 akkor tegyék bele azok a pénzt ahol ez az óriási bevétel jelentkezik!"

Sajnos a nemzeti összefogás nem tart még ezen a szinten. :-))

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:38:16

@gitáros: "Ez de buta egy írás, öcsi... :)"

Buta aki nem érti! :-))

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:41:21

@flippant: "Miért nem tudják kigazdálkodni a szervezők?"

Mert a szervezők közvetlen bevétele elmegy a pályafenntartásra, a rendezés költségeire, a rendezők fizetésére... stb. Kb. önfenntartó lenne, ha nem kellene még Ecclestone-nak is milliárdokat jattolni. Gyakorlatilag lefölözi azt a hasznot, amit az országnak jelent a verseny. Ez a lényeg, ezt értsétek már meg!!

glabla 2010.07.29. 21:41:51

NEM bazmeg nálunk semmi nem éri meg! iylen parasztoknak semmit ne csináljanak ebbe a tetves országban. nézzétek a tv-t azt kész legyen elég ennyi. istenem ennyi barmot.

Onlooker 2010.07.29. 21:44:19

A cikk irója tájékozódjon már a vélemény nyílvánítás előtt.

www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/23493

tessék, 15-20 milliárd forint bevétele van az államnak.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:44:38

@italmester: "leszarom a forma1..az fizesse aki nézni akarja.. legyen dupla ennyi az ára.. az állam meg ne adjon bele egy forintot se.. "

A szomszéd fűje meg mindig zöldebb ugye? :-)))

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:46:31

@Parasite: "megtaláltam, visszavontam!"

Írjál amit csak szeretnél. Nem fogom törölni. Sajtószabadság van! :-))

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.29. 21:47:14

Irjatok paran, hogy a tuzijatek maradjon el, mert penzkidobas (lehetne masra kolteni), meg proli unnep, stb...
Nincs igazatok!
Augusztus 20 allamalapitasi unnep! A legfontosabb unnepe egy orszagnak.
Most az USA-ban dolgozom. Itt 6 unnepnap van egy evben, ami kevesebb, mint ami otthon van, es nincs kozte vallasi alapon munkaszunette nyilvanitott nap. Ebbol a 6-bol csak julius 4-e, a fuggetlenseg napja (meg talan a halaadas), az ami szamukra a legfontosabb. Mert ok buszkek az allamalapitasukra, ok buszkek arra, hogy ilyenkor kiulnek a kertbe, sutnek, mindenhol a barbecue soran hasznalt szen es fa kesernyes szaga terjeng. Jol erzik magukat. A gyerekek jatszanak. Este meg tuzijatek. Nem kicsi, hanem nagy... Mindenhol az orszagban...
A tuzijatek resze a buszkeseguknek... Ezt a buszkeseget megtanulhatnank toluk. Talan elonyunkre valna...

Arie135i 2010.07.29. 21:47:57

@bogancs: a bevétel akkor stagnálna ha nem lennének áremelkedések. 2009 augusztus és 2010 augusztus között a benzinen kívül sokminden drágább lett 7,5%-al. amiről te beszélsz az a gazdasági növekedés, az más tészta. a magyar gazdaság több más európai (és túli) gazdasághoz hasonlóan lelassult növekedéssel bír mondjuk stagnál. ennek elég összetett okai vannak, de a forma 1-nek legfeljebb áttételesen van hozzá köze.
amit pedig leírtam nem populista (szerintem) hanem tény. 2008-ban 106ezren voltak kint, tényleg eljönnek ennyien, és tényleg minden ennyibe kerül, sőt többe. a forma 1-ben részt vevő haszonélvezők - nagy cégek, kisiparosok, kereskedők stb. illetve ideértve a hungaroring-et is -- képtelenek kitermelni az 5 milliárdot. egyetlen olyan cég, vállalat nincs itthon aki ezt meg finanszírozni - viszont nagyrészt mindenki fizet járulékot, adót stb. amiből összejön az 5 milliárd az államnak. az államkasszában futnak össze a forma 1-ben érdekelt cégek adói és a túristák pénzének adó tartalma. ezért az állam a haszonélvező és fenntartja a működő befektetését. az meg hogy ecclestone milliárdokat keres... 5 milliárd forint az olyan 17-18m euro ebből egy rendes spanyol focistát nem lehetne venni :)

Handras · http://www.handras.hu 2010.07.29. 21:49:33

"Remélem jogdíjat nem kérsz érte. :-))"

Nem amig nem keresel vele penzt :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:50:58

@T1GRIS: "No, de maradjunk a 7,5 százalékon, amelyen lovagolsz. Hogy nem nő a turisták száma évente 7,5 százalékkal?" Persze, hogy mindennek nő az ára itthon is. De szerintem nem 7,5%-kal évente. Főleg nem dollárban. Sőt, ebből van most a gond, hogy a gyenge forint miatt magasabb a jogdíj összege forintban, mert bizony kemény amerikai dollárban kell fizetnünk a jogdíjat.

Arie135i 2010.07.29. 21:53:56

@bogancs: jogos van ilyen is. én jártam kint, pesten szállodában laktam. nincs üres szoba egyetlen Bp-i szállodában, sem a környéken. az árak az éves átlag 1,5x - 2xse. az árak a leírtak többszörösei. pesten egy 4 fős társaság elmegy vacsorázni közepes árfekvésben, majd megiszik pár sört és hazamegy taxival akkor elmegy a fejenként 8e körül. azt pedig te vedd számításba, hogy mindenki eszik és tankol nálunk - az a zimmer feri-s is aki számla nélkül altatta a kelet németet. :) nem lehet meginnod egy sört, vagy elmenned a tecsóba a fekete pénzzel anélkül, hogy vissza ne kerüljön az államhoz az áfa vagy jövedéki adó vagy valami. persze van feketegazdaság - de valamikor valahol el kell költeni a pénz - és nem lehet mindent elnyaralni meg ukrajnában eltankolni,

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 21:56:50

@glabla: "NEM bazmeg nálunk semmi nem éri meg! iylen parasztoknak semmit ne csináljanak ebbe a tetves országban. nézzétek a tv-t azt kész legyen elég ennyi. istenem ennyi barmot."

Nono! Nehogy szívinfarktust kapj itt nekem! Beszélgetünk szabadon egy témáról. Ahány ember, annyi vélemény. Meg talán egy kis pluszinfót is felszed itt a témáról mindenki, hogy csiszolhassa saját véleményét. Nem kell ezen felhúzni magad. Just take it easy!

Melchi Zadok 2010.07.29. 21:59:06

@lazarus: nekem pl te nem hiányzol.

MCMLIX 2010.07.29. 22:00:10

@gentry (18:41): Annyira alpári ez a duma, h a tűzijáték "proliünnep". Ja, Mátyás király is proli volt, meg a franciák (júl.14.), angolok (dec.31.), amerikaiak (júl.4.) stb. (sorolhatnám hosszasan, de neked fogalmad sincs a tűzijáték lényegéről) ők is prolik? Azt kell tudomásul venni, hogy Mo-on van kb. 3-3,5millió ember, aki a tűzijátékot utálja (ebből 2millió biztosan kutyatulajdonos), és van kb. 4-4,5millió, aki meg az F1-et nem szereti. De sorolhatnám tovább, hogy ki mit nem szeret (én pl. a kutyaszart...), és ez így van rendjén. Ezért nem kérdezik meg az embereket, hogy mit támogassanak, mert akkor soha semmit lenne a vége. Egyáltalán nem tudom megbecsülni a F1 5milliárdjának végső egyenlegét, de - gondolom - ehhez értő emberek számolgattak. Sztem jó ez így. Az árvízkárosultakat pedig nagyon-nagyon sajnálom (én utaltam is az ökumenikusnak), még azokat is, akiknek nem volt biztosítása, mert ami történt, az tragédia, és az államnak kötelessége az árvízvédelem, így MINDEN károsultnak segíteni kell, de nem úgy, ahogy a facebook-on kezdeményezték.

medvetoka 2010.07.29. 22:01:44

Én nem szeretem az F1-et, de a bejegyzés írója biztosan nem közgazdász. Igazából ez ellen a rendezvény ellen nem sok ellenérv van.

Kedves Bogancs, ez az egész gazdaság dolog egy nagy körforgás, az egyik felén bemegy a pénz, a másik felén pedig ki. Fogadjuk ezt el, anélkül, hogy bemenne a pénz, nem fog kijönni egy huncut garas sem. Sajnos nem lehet minden pénzt lélegeztetőgépekre és házak újjáépítésére fordítani. Nyilván te sem füvesítenéd be a 3 hektáros földedet, hogy ingyen sportpályákat alakíts ki a rászoruló gyerekek egészsége érdekében, legalább egy részén tököt kell termesztened, hogy legyen bevételed.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.29. 22:02:49

" Én például rendszeres nézője vagyok a Forma 1-nek, de a rendező országokról minimális információ jut el hozzám a TV-közvetítésen keresztül. "

Ne az RTL-Klubon nézd!

Nézd pl a német RTL-en, és ne csak 13:50-től, hanem a felvezető műsort is. Rengeteg info jön!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:04:08

@Arie135i: "nem lehet meginnod egy sört, vagy elmenned a tecsóba a fekete pénzzel anélkül, hogy vissza ne kerüljön az államhoz az áfa vagy jövedéki adó vagy valami. "

Nna! Akkor szeretnék én is kikerülni az áfa körből. Végül is a fekete pénzemet úgyis elköltöm előbb-utóbb a Tesco-ban. Senki sem járna rosszul, én viszont milyen jól járok! Szerintem ez így nem működik.

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.07.29. 22:04:53

"Ezt meghirdetnénk külföldön is, és tódulnának a külföldi vendégek megnézni a mega tűzijátékot."
a külföldiek otthon biztos nemlátnak nagy tűzijátékot.. :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:08:53

@Tomivagyok: "a külföldiek otthon biztos nemlátnak nagy tűzijátékot.. :)"

Ok! Ez felejtős érv volt. :-))

min 2010.07.29. 22:08:55

Nemzetközi bringaversenyt, air race-t ide a forma 1 baromságot meg a budiba.....

Miklós52 2010.07.29. 22:09:35

Mennyi a környezetszennyezés egy F1 verseny rendezésénél, a föld kincseinek öncélú pazarlásáról már nem is beszélek, és ez igaz a Red bull-ra is.

T1GRIS 2010.07.29. 22:12:51

Amúgy, ha megpróbálom elfogulatlanul nézni a hazai Formula-1 futamot, szinte nem is hiszem el, hogy ezt mi csináltuk(juk). :) Ez annyira nem magyar... :)))
Ebben a sorozatban, amelybe hatalmas gazdasági potenciállal rendelkező országok próbálnak bekerülni, és komoly a sorbaállás, 24 éven keresztül megragadni... nem semmi. Ezzel nagyon sok legendás helyszínt már most leköröztünk. Aztán itt van ez a hagyományos nyár közepi időpont, a túristaszezon csúcspontja. Ez se fér a fejembe, ezt hogy sikerült 24 éven keresztül megtartanunk, miközben egy csomó pálya helyet cserélt már a naptárban, mások ideiglenesen vagy végleg kikerültek.
Nyilván hatalmas szerencsénk volt azzal, hogy '86-ban az első szocialista ország voltunk, amelyik beengedte a Formula-1-et a vasfüggöny mögé. Budapest közelsége szintén fontos szerintem a futam sikere szempontjából - kevés más európai futamnak van ennyire vonzó "körítése". Olvassátok el a pilóták nyilatkozatait a magyar pályáról: www.formula1.com/news/headlines/2010/7/11077.html Bár beszélhetnének kizárólag magáról a versenyről meg az esélyekről, szinte mindegyik fontosnak tartja megemlíteni, hogy szívesen jönnek ide, mert az egész hétvége atmoszférája különleges, Budapest álomszép, a szurkolók lelkesek stb. Azt is jónak tartom, hogy a Hungaroring nagyon technikás, nehéz pálya (ld. interjúk: egy csomóan felhozzák az "olyan, mint Monaco, csak épített"-párhuzamot) ez, kiegészülve azzal, hogy általában kurvanagy a hőség, mindig hoz valami csavart a futamokba, több a kieső is, mint máshol, ez emeli a nagydíj rangját. És szintén emiatt egy csomó pilóta épp itt, Magyarországon szerezte meg az első pontjait, első dobogós helyezését, első futamgyőzelmét, és ezt rendre meg is említik minden interjúban. (Harmadszor is ld. a linket: Timo Glock, Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton, Pedro de la Rosa, Heikki Kovalainen.) Egyébként a nemzetközi sajtóban szezon elején és végén menetrendszerűen előkerülő "kedvenc pályád?" kérdéseknél is gyakran kerül elő a magyar pálya, és itt is meg szokták említeni Budapest egyéb vonzereit is.
A rendezésre eddig ritkán volt panasz, ha jól emlékszem, 2002-ben a szezon legjobban megrendezett versenye címet is beseperte a Hungaroring. A tavalyi év után idén ugyebár mindenki a medical teamet dicséri újfent, Massa balesete kapcsán. És még egy szubjektív dolog, amelyben szerintem világelsők között van a rendezőcsapat, az a közvetítés (a kameraképek) minősége. (Ezért nem tudom, kit kell konkrétan dicsérni). 24 éve nézek Formula-1 versenyeket, keveset hagytam ki, de a hazai versenyen mintha sosem kellene bosszankodnom amiatt, hogy a rendező lemaradt valamiről, míg más helyszíneken ez gyakran előfordul. Ellenpéldából, zseniális képekből meg több is beugrik, pl. ahogy Mansell kerékrögzítő anyája lecsavarodik, és lepattog a kerékről (pedig akkoriban még nem voltak olyan szuperlassított-szuperközelik, mint manapság).

Szóval, visszagondolva, igazi sikersztori a Magyar Nagydíj - és ez annyira nem jellemző ránk. :)

uFo 2010.07.29. 22:19:24

BBC Sport-t vagy a nemet adok egyiket kell nezni. A magyar RTL Klub csak a futamra koncentral es ott is eleg gyenge a kommentar, inkabb csak elbeszelgetnek a futam alatt tobbe kevesbe oda kapcsolodo temakrol. Kivetel Palik, mert o olyan, mintha egy box meccsen ulne inkabb ....

5 milliard allami szinten nem sok penz, 1.5 km autopalya, parasztvakitas lenne errol lemondani "sporolas" celjabol. Valobban sokkal nagyobb presztizsveszteseg lenne nem megrendezni, mint belefektetni a lovet.

T1GRIS 2010.07.29. 22:20:59

@Utó Pista: "A reklámértékéről meg annyit, kíváncsi lennék arra, hogy kapásból hány ember tudja felsorolni a futamok helyszíneit."

Az F1-rajongó, az nyilván fel tudja az összeset, a Formula-1 iránt felületesen érdeklődő, azt kedvelő tévénéző meg mondjuk a 18-19 helyszínből saccperkábé fel tud sorolni tízet. De aközött a tíz között ott lesz a Hungaroring, ebben biztos lehetsz. Mint ahogy ott lesz - természetesen - Monaco, Silverstone, Monza...

T1GRIS 2010.07.29. 22:26:13

@bogancs: Ez igen dicséretes! Ugyanakkor ennek fényében még szomorúbb, hogy egy ilyen írást publikálsz, ami a teljes tájékozatlanság látszatát kelti (bennem is azt keltette, úgyhogy ezért most utólag is elnézést).

ps. Aki a top 3 százalékba sorolja magát, az szerintem Formula-1-nek írja/mondja a sportág nevét. ;) Én ezt az évek során nagyon pontos indikátornak figyeltem meg, komolyan. Aki tényleg ott van a sportágban, és igényes a beszédére/írására, az így használja.

Nem én vagyok, hanem én 2010.07.29. 22:26:46

@T1GRIS:
Ez teljesen igy van...
Tavaly hetekig beszeltek Massa baleseterol, a rugo becsapodasat mindenhol atvettek, az a lassitas kb. ugyanakkora, mint a Mansell kerekrogzitojerol keszult lassitas...., majd tele volt a media a korhazi ellatassal, hogy elviszik Parizsba, mert ott jobb, aztan nem tettek, mert itt is tokeletes volt, a csalad a korhaz elott halalkodott... Sikersztori... Ezert iden Massa fog nyerni... :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:27:41

@uFo: "5 milliard allami szinten nem sok penz, 1.5 km autopalya, parasztvakitas lenne errol lemondani "sporolas" celjabol. Valobban sokkal nagyobb presztizsveszteseg lenne nem megrendezni, mint belefektetni a lovet."

Ez így önmagában oké! Csak tegyük mellé, hogy egyrészt a magyar F1-et többségében nem magyarok nézik a helyszínen. Másrészt a tűzijátékot vagy Red Bull Air Race-t sok magyar megnézné, mert csak erre telik, Forma-1-re nem. És akkor még az árvízkárosultakról nem is beszéltem. Az F1 szerintem is rendben van. A környezetét kellene a fejekben rendbe rakni.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:30:25

@T1GRIS: "az szerintem Formula-1-nek írja/mondja"

Hát nem vagyok egy Grétsy László. :-)) Én a Forma-1 kifejezést használom általában.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:31:42

@T1GRIS: Angolul Formula-1, németül Formel-1

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:35:36

@miklos.rabai: "Ezert iden Massa fog nyerni"

Ha már itt tartunk, és Buttonnak drukkolok. Verhetné már végre Hamiltont.

T1GRIS 2010.07.29. 22:37:05

@bogancs: "Nna! Akkor szeretnék én is kikerülni az áfa körből."

Simán megteheted. Dolgozhatsz feketén, vagy te is kereskedhetsz-szolgáltathatsz úgy, hogy nem adsz számlát. Attól, hogy törvényileg tiltott, még megteheted.
Természetesen, ha lebuksz, akkor - gondolom, ezt te is belátod -, úgy fair, hogy a szankciókat is viseld. (És akkor a morális vetületeket még bele sem kevertük, mert az valóban ingoványos, csak megmaradtunk pusztán a törvényi szabályozásnál). Innentől minden a te döntésed.

flimo13 2010.07.29. 22:39:14

Én inkább olyan facebook csoportot fogok indítani, hogy aki ártérben lakik kössön biztosítást.

KariKa 2010.07.29. 22:40:58

ez a facebook kábé akkora durranás, mint a milli vanilli volt annak idején, mindenki erre nedvesedik, de pár év és elfelejtődik

annyira kimondhatatlanul szánalmas a facebook-lelkesedés

a poszt színvonaltalan, én nem érzek iróniát benne, inkább valami betépett hülye ötlet volt, ami másnap cseppet sem vicces

na szevasztok

T1GRIS 2010.07.29. 22:46:26

@bogancs: "Másrészt a tűzijátékot vagy Red Bull Air Race-t sok magyar megnézné, mert csak erre telik, Forma-1-re nem."
Sokan meg mindkettőt (mindhármat) megnéznék, mert miért ne. Szerintem senki, aki itt vitába szállt veled, nem mondta, hogy F1 az legyen, de a Red Bull Air Race-t töröljük. Utóbbi nem azért nem lesz, mert van F1, hanem, mert gázok voltak az engedélyeztetéssel - vagy nekünk ezt mondják, és valaki nem kente meg az ilyenkor szükséges fogaskerekeket a megfelelő összegekkel. De mindegy is, a lényeg, hogy utóbbi - sajnos - elmarad.

"És akkor még az árvízkárosultakról nem is beszéltem."
És szerintem ezt jól is teszed. :)) Hagyjuk már ezt az árvízkárosultazást... Pár éve még lélegeztetőgépezés volt, most árvízkárosultazás van, de nekünk mindig kell valami toposz, amelyhez MINDENNEK a bekerülését viszonyítani lehet... De miért kell mindent leönteni ilyen populista faszsággal? Érvek mentén gondolkodni ciki, vagy mi van ebben az országban? Kizárólag érzelmek mentén, csak az a jó...
(Félre ne értsd, ez nem mind neked szól, bogancs, ez egy általános jajkiáltás a pusztába.)

MCMLIX 2010.07.29. 22:46:40

@KariKa:
Azt nem értem, hogy miért kell a posztot fikázni érdemi hozzászólás nélkül?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:50:03

@flimo13: "Én inkább olyan facebook csoportot fogok indítani, hogy aki ártérben lakik kössön biztosítást."

Na, a biztosítókról is megvan a véleményem:
tudtad.blog.hu/2010/05/25/a_biztositasi_piac_valojaban_szorongasipar_negativ_szerencsejatek

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:53:18

@bogancs: Lakásbiztosításnál kb. a valós kockázat ötszörösét kérik el a biztosítók biztosítási díjként. (Forrás: Magyar Biztosítók Szövetsége) Ez van a fenti linken, ha valaki nem szeretné végigolvasni.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 22:54:58

@T1GRIS: "Hagyjuk már ezt az árvízkárosultazást"

Gyakorlatilag erre a provokációra építettem a posztot. Már a tűzijátékkal sem kellett volna összekötni az árvízkárosultakat.

Talon 2010.07.29. 23:03:16

1. Tudom, hogy nem leszek népszerű, de az, hogy a futam ilyen profin megy évek óta, az biztosan Palik érdeme (is.). 2. Egyébként van olyan ötlet, hogy csak és kizárólag Áfa bevételből meg lehetne oldani az adóztatást, pont azért, mert a végtelenségig nem marad fekete semmilyen pénz, valamit venni fognak rajta.

AZso.hu · http://www.azso.hu 2010.07.29. 23:03:30

@T1GRIS: Nagyjából veled értek egyet.

A poszt jó helyen van az Index címlapon a Bullshit rovatban.
Azon filózni, hogy mennyibe kerül, miközben a szállodák tele vannak, ilyenkor aztán fizetik az ÁFA-t vastagon... A közvetlen jogdíjköltséggel szembe lehet állítani a 100.000 néző szállásköltségét, fogyasztását (és az ezzel termelt adót), az országimázst. Amiért sok ország izzadtságszagú reklámszpotot gyártat, nekünk elintézi valamelyik pilóta azzal, hogy majd Budapesten visszavágok és jönnek a hívei, mintha kötélen húznák őket.

Tegnap jártam az M3-ason, tele volt lengyelekkel az autópálya. Jönnek az osztrákok is a Red Bull miatt és itt költik az erős júrójukat.

Aki nekiáll azon fanyalogni, hogy mennyibe kerül, az sokezer ember kenyérkeresetét kockáztatja. A jogokért hosszú sor áll, secperc alatt elviszik innen a versenyt az oroszokhoz, indiaiakhoz, lengyelekhez (hogy csak olyan országokat említsek, ahol kész a pálya)...

MCMLIX 2010.07.29. 23:05:23

@T1GRIS: Én nem hagynám az árvízkárosultazást, mert a jelen gazdasági helyzetben MEGÉRTEM és ELFOGADOM, hogy nincs ANNYI pénz tűzijátékra (pedig azzal foglalkozom), csak azt nem tudom elfogadni, h SEMMI nincs. Mi, magyarok, általában végletekben tudunk csak "gondolkodni". Pl. Red Bull program: én nem tartom jó dolognak Budapest szívében, pláne nem a tűzijátékkal telepített hidak alatti repkedést (!!!), de az sem jó, hogy TELJESEN kirúgjuk őket (ámbár ma bejelentették, h 2011-ben egyáltalán nem lesz), inkább keresni kellett volna másik Duna szakaszt. A F1-et vmikor nézem, vmikor nem, de semmiképp nem venném a jogot, hogy betiltsam/lemondjam/ellenezzem, h az ne nézhesse, aki imádja. A "zöldek" meg ne jöjjenek a környzet"védelemmel", mert se a tűzijáték, se a F1, se a RBAR nem jelent (akkora) veszélyt a természetes környezetre.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 23:08:12

@Slanger - Találtál egy jó kommentet?: Nem baj, hadd jöjjenek! Úgy senkit nem lehet meggyőzni semmiről, ha úgy kezdem, hogy hülye vagy a véleményeddel együtt. Ha viszont túltámadják a posztolót az szimpátiát kelthet. Persze nem erre szeretnék azért építeni, de hát cél szentesíti az eszközt.

MCMLIX 2010.07.29. 23:13:05

A sok "végtelenül-egyszerű" hozzászóló (direkt nem mondtam gondolkodót), aki szerint nem térül meg a licencdíj, az egyáltalán nem veszik figyelembe, hogy a licencdíj egyben munkahelyteremtő támogatás is, és nem csak az azonnali adóbevételeket kell számolni, pedig érzésem szerint már az is pozitív.

fagzal 2010.07.29. 23:15:40

Rühellem a F1-et, de egy kicsit unom ezt az árvízkárosultak dumát is... ártérre nem kell építkezni, de legalább biztosítást kell kötni.

T1GRIS 2010.07.29. 23:16:03

@bogancs: (tényleg OFF) Magyarul meg szintén Formula-1, hiszen a sportág elnevezésének semmi köze a "formához", azaz az autó alakjához, annál több a "formulához", ami kb. szabály, minta, előírás (de utalhat a formula arra is, hogy több különálló tényező optimális összhangja szükséges ahhoz, hogy meglegyen a "nyerő formula"). Egyébként a német formel pont ugyanazt jelenti, mint az angol formula, egyedül a magyar jelentés tér el totálisan.
Tisztában vagyok vele, hogy az élő nyelv egy változó valami, ami ráadásul igen kedveli az egyszerűsítést, rövidítést (mozgóképszínház - mozi, köszönöm - köszi), nyilván ennek köszönhető a hibás alak népszerűsége, és azt is belátom, hogy a köznyelvben úgysem lehet érvényesíteni azt, hogy ez téves, magyarul ezen már nem változtat semmi. Csak azért szóltam, mert ha valóban áll az a Top3, akkor legalább te is figyelj oda rá, mert ez az igényesség jele azal a sportággal szemben, amelyet te magad is kedvelsz.
(Érdekes, hogy ez a torzulás csak a "királykategória" esetében észlelhető, a gyengébb sorozatokat mégis Formula-3000-nek, Formula Renault-nak stb. mondják. Még ezen a buzi RTL klubon is... - ja, ahol a játék előtt a főcímben is Formula-1 van írva! más feliratokon meg Forma-1, és az összes paraszt kommentátor is lelkesen "formaegyezik").

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 23:16:10

@AZso.hu: Persze-persze! Egyetértek azzal amit írtál. A Forma-1 jó az országnak. Ezt nem is cáfoltam az írásban. Csupán próbáltam rávilágítani egy-két tényezőre, ami azért homályosítja a fényét. No meg itt van ez az árvízkárosult kontra tűzijáték történet. Ilyen szemszögből olvasd a posztot!

szcsongor 2010.07.29. 23:16:20

@KariKa:
azért mert te nem regisztráltál, vagy nem láttad értelmét használni, attól még párszázmillió ember használja :)
na szevasz

T1GRIS 2010.07.29. 23:19:44

@Talon: "Tudom, hogy nem leszek népszerű, de az, hogy a futam ilyen profin megy évek óta, az biztosan Palik érdeme (is.). "

Baszki, ezt majdnem én is beleírtam az iménti Hungaroring-méltató kommentbe, de végül mégis képtelen voltam rá. :DDD Persze ettől még igaz. Az övé és az elődeié. (Remélem, Gyulay is jól fogja csinálni.)

killercsiga 2010.07.29. 23:21:11

Úgy bírom mikor a sok okos kommentelő beír olyanokat, hogy "ne hasonlítgasd, mert a tüzijáték proli ünnep". He-he. Mert az F1 nem az.
És ha az, akkor mi baj van vele? Hogy sok embernek jó? (A többi meg leszarhatja bátran...)

A poszt is ilyesmiről szól. Pár "értelmiségi" kitalálja, hogy ne legyen tüzijáték, mert költsünk másra, meg úgyis ciki proli dolog. Ennyi erővel ott az F1 is. Az ráadásul nagyobb összeg, ott biztos nagyobb a korrupció is. Meg a többi sportot se kéne (még ennyire se) támogatni, az is olyan proli dolog, hogy ott szurkolni, meg izzadtan kiabálni prolisörrel a prolikézben. Fúj.

T1GRIS 2010.07.29. 23:22:38

@palócház: "Mi, magyarok, általában végletekben tudunk csak "gondolkodni".

És pont. :(

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.29. 23:23:02

@T1GRIS: Hmm. Ezt nem tudtam. Köszi az infót! Én a formulát mindig a forma szinonímájaként gondoltam. A TOP3-at csak az eredményekre értettem. A számok embere vagyok, a nyelvészeté kevésbé. :)

T1GRIS 2010.07.29. 23:37:51

@bogancs: Szívesen. :) Nem javítok ám ki minden embert mániákusan, aki Forma-1-et mond, tudom, hogy szélmalomharc lenne. De esetedben kivételt tettem. :)

Gest anyó férje 2010.07.29. 23:55:33

Ezek még mindig a forma 1-nél trtanak? Rendezzük meg a forma 1 pluszt az lesz a nagy buli

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.30. 00:04:19

@bogancs:

A posztoló egy zseni! Minden betûje gyöngy a disznók elé.

Unter Bahn (törölt) 2010.07.30. 00:16:57

Szerintem a magyar F1 globálisan nem pénzkidobás... egy viszonylag olcsó eszköz, hogy a turizmus még mindig ne felejtsen el minket, merthogy mégiscsak F1-futam vagyunk és bármi megeshetik (pl: 'bumm a fejbe...' pl. egy rugó)...

Ne felejtsük el, hogy a kiadás egy része (ha nem is mind) így vagy úgy megtérül, sokkal inkább, mint a Hagyó-féle havi 50 mFt/hó vagy az alföldre komplikált völgyhíd és tsi:-(((

Mogyoródból (és Sávolyból vagy a Pannónia-ringből) élelmes ember többet is ki tudna hozni, de persze ahhoz annyi ész kellene, ami már nem csak nekem, de sokan másoknak sincs... persze attól még láthatom, hogy akinek esze van, az semmivel vagy furkóssággal áll elő:-(((

vladekkk 2010.07.30. 00:49:12

megéri, ez egy ok amiért érdemes adót fizetni.
a kérdés itt az, hogy érdemes e eltartani az etnikumot évente x-szer több pénzért mint a forma 1, ja persze, ezt nem hozza nyilvánosságra senki.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.30. 00:52:28

@vladekkk:

Hé! Massa és Hamilton sem fehérek. Csak szôke csajokat az F1-be.

A nép fia 2010.07.30. 00:58:25

Mit is szoktam erre mondani? Hm....
Ja! Megvan!

A 10.000.000 Formula-1 szakértő országa...

cbc 2010.07.30. 01:01:47

"aki kiváncsi rá élőben eljön, elkölt pár eurót " - na ebből látszik, hogy mi tombol a magyar átlagember fejében. sötétség, de az nagy.

árvízkárosultak: kövezzenek meg, de az a TARHÁLÁS amit az elmúlt egy hónapban levágtak ezen a címen, az már inkább visszataszító volt - a végén majd napi 10 deka kenyeret lehet megenni, mert a maradék 90 az árvízkárosulaknak JÁR...

wulfi 2010.07.30. 01:26:18

a Forma1-el nem lenne semmi baj ha nem ugy mukodne ,hogy az allam zsebbol kiegeszitene a minuszt a rendezesert, persze mindig limitalva. az erdekes az egeszben csak az hogy amikor pl. 500millioval szall be akkor 500 mill a minusz stb stb a lenyeg hogy a minusz mindig akkora amekkora az allami tamogatas, a meg erdekesebb hogy ez a 'minusz' ami 'kepzodik' meg a verseny utolso napjanak ejszakajan cash formajaban elhagyja az orszagot! 2000-ig legalabbis igy mukodott. szoval akkor nem ertem ,hogy miert is minuszos ez a dolog ha meg sem!?!?!?!? arrol nem beszelve hogy anno amikor volt a jegyhamisitasos botrany a rendezok dobtak piacra a hamis jegyeket is! es a forma1 csak egy a sok kontrolalatlan disznosag kozul ami miatt ott tart az orszag ahol.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.30. 01:29:44

Mindenkinek:

Magyar Állam 69,84 %
OSTERMANN GMH Co KG. 19,17 %
MALÉV Zrt. 3,16 %
Hungarocamion Zrt. 3,16 %
ARAGO Befektetési Holding Zrt. 2,33 %
Magyar Autóclub 1,73 %
Kisrészvényesek 0,61 %
Összesen 100 %

Az állam zsebe. Ennyi.

knomi 2010.07.30. 06:11:05

Nem olvastam el a ciket, de hogy a gcbibe ne érné meg? Ma találkoztam két hót szerencsétlen
francia tinivel, akiket 700 euróra húztak meg két pohár sör után egy budapesti szórakozóhelyen. A formula egyre jöttek. Mondták nekik a hotelben, hogy van very cheap formulaegy transzfer, only 100 euro. Amikor mondtam nekik, hogy bármelyik taxitársaság kiviszi őket 25 ért, vagy hévvel kimehetnek 3 euróért akkor nagy szemekkel néztek.
Ennyi baszki , velkám máj frencs frend.

==T== 2010.07.30. 06:19:35

@bogancs: pl. arra, hogy milyen költségekkel és bevételekkel jár egy F1 verseny rendezése...

weirds 2010.07.30. 06:25:59

szerintem sem kéne forma 1, se tűzijáték, se red bull air racing, se koszorúzások, se fesztiválok, se SEMMI!
mindenki üljön otthon és adjuk oda az összes pénzt az árvízkárosultaknak, mert ha az én házam dől össze mindenki szarik rá, de ha jön az árvíz akkor állam bácsi máris finanszíroz...ezt ÚGY HÍVJÁK H KOMMUNIZMUS (csak szólok).
...amugy nem vagyok szívtelen, de már elegem van ebből a szánalmas minden pénzt az árvízkárosultaknak...miközben a kórházak pl. anyagi gondokkal küzdenek szerte az országba. SZÁNALMAS

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2010.07.30. 06:29:22

Hülye egy gondolat... inkább örüljünk, hogy még ez van, s tegyék rendbe a pálya körüli részeket!!!

E.G.O. 2010.07.30. 07:12:14

Turisták által itt hagyott pénzt kiszámolni. Utána felköpni és aláállni, kérem!

eszkep 2010.07.30. 07:16:58

bogancs , ha már blogot írsz, tájékozódjál legalább minimális szinten. A Red Bull Air race nagyon rossz példa, mert azon bukik az állam.

hetivalasz.hu/itthon/miert-engedte-at-a-kancellaria-az-ingyen-jogot-egy-magancegnek-30505

vasgyuszi 2010.07.30. 07:24:44

A posztoló hülyeséget veszél. Ha gond van a közvetítéssel, rendezéssel, vágással, akkor pl. a német rtl-en mindig kihangsúlyozzák, hogy a Bernie tulajdonában lévo cég felelos a képekért... Ez nem jött be öcsi ;)

kajajegy 2010.07.30. 07:36:05

Azért még emlékszem arra, hogy a formula1 miatt a balatoni(!) szállodák is tele voltak, nem csak a budapestiek. Igaz, akkor még márkával fizettek. Azt is meg lehet nézni, hogy a mogyoródi pálya mely városokkal van egy lapon említve, és mely országok próbálnak bekerülni ebbe a cirkuszba. Örülnék, ha ebből a körből nem kerülne ki az ország. Bár lenne más is, ahol az ország akár a 19.-ként lenne említve...

J.G. 2010.07.30. 07:46:22

Ha akkora biznisz az F1, akkor miért is kell támogatni?
Ha viszont nem olyan nagy biznisz, akkor miért kell támogatni?

Lakóparkot, vagy plázát a Hungaroring helyére! :)

tjunior 2010.07.30. 07:58:46

Szerintem ne legyen Forma1! Ne legyen nyáron egy darab fesztivál sem! Sőt ne legyen egyáltalán semmi! Üljön le a földre, bámuljunk ki a fejünkből és csorogjon a nyálon, hátha történik valami.
Amúgy megjegyzem eddig is el akartam jutni Spanyolországba mert oda még nem sikerült, de amióta láttam a Valenciai futamot, eldöntöttem mindenképp elmegyek, jövő nyáron ha lesz rá keretem, ennyi.,

stratez 2010.07.30. 08:24:43

Az lenne a minimális elvárás, hogy az F1 tartsa el magát, ehelyett folyik a ködösítés, és a mai napig nem lehet tudni, hogy tulajdonképpen mennyibe kerül az adófizetőknek az F1 cirkusz.

balage28 2010.07.30. 08:34:56

@weirds: én is ezt akartam írni... :)

Kicsit elegem van, hogy mindenki az árvízzel kampányol. Vannak emberek, akik b***k megkötni a biztosítást a házukra, és most gondban vannak. Tudok olyanról, akinek az új lakása égett ki, nem volt biztosítása, bebukta, mégsem kampányolt, mert a saját hülyesége volt.

(félreértés ne essék, emberileg nagyon sajnálom őket - és még sokan másokat is)

odamondom 2010.07.30. 08:38:24

Kicsit jobban belegondolva néhány számtani alapműveletet elvégezve érdekes következtetésekre lehet jutni. A tavalyi évet nézve 184 000 néző a három nap alatt átlagosan 61 300 fő napi látogatót jelent.
A tavaly kifizetett jogdíj 3,14+1,74 milliárd Ft egy rendezvény napra eső része 1,63 milliárd.
Ahhoz hogy az állam befektetése megtérüljön, naponta minden látogatónak annyit kellene költenie, hogy az 26 600 Ft áfa és egyéb adó bevételt jelentsen az államnak.
Szerintem alábecsülve is ehhez látogatónként, naponta 100 000 Ft elköltése szükséges.
Tehát pl. egy háromfős Kubica-drukker lengyel családnak, (akik leginkább a pálya melletti olcsó kempingben, vagy az autójukban alszanak, és az otthonról hozott sört és vodkát hányják a Ring falának tövébe), a három nap alatt 900 000 Ft-ot kellene elkölteni. Ugye ez eléggé hihetetlen hogy így történik?
Szokták emlegetni, hogy milyen hatalmas turista áradat jön a Forma 1 alatt az országba. Igen, ez igaz, de a vendégek száma évről évre csökkenő. Az év 365 napjából 3-5 napot érint, csak a Budapest és a pálya környéki településekre korlátozódik, mértéke pedig kb. 4-5 %-os emelkedés. Tehát éves szinten vizsgálva, és összevetve az évente fizetett jogdíjakkal, elenyésző a jelentősége.
Nem szóltunk még arról sem, hogy az állam kiadásai messze nem csak a jogdíjak kifizetését jelentik.
Orvosi készenlét, rendfenntartás, forgalomirányítás, reklámok, ingyen BKV a pályához, VIP jegyek tömkelege ( a pénztáraknál utolsó nap a több százezres jegyeket tizedáron árulták az üzérek, tehát a jeggyel rendelkezők nem kis része nem a jegyen feltüntetett összegért jutott be a nézőtérre, illetve ez a bevétel nem a HRing kasszába folyt be).
Ritkán emlegetik, hogy az Ecclestonnnal egyeztetett gyakori pálya alakításokat, melyek éves szinten esetenként milliárdos nagyságrendűek, szintén az állam fizeti, nem a kisebbségi tulajdonos OstermannForma-1 Kft.
És mindezek után úgynevezett "sport közgazdászok" nyugtatják a közvélemény, hogy higgyük el, az államnak ez hatalmas bevétel.
Tavaly júliusban az Önkormányzati Minisztérium kiadott egy MTI közleményt, hogy Oszkó és Varga minisztériuma nem fogja támogatni a F1 jogdíjak további folyósítását.
Alig pár napra rá újabb hír jelent meg, miszerint a kormány felhatalmazza Varga minisztériumát, hogy 2016-ig szerződést hosszabbítson Ecclestonnal. Majd Varga 26-án ünnepélyes keretek között, mintha Eccleston tenne nekünk szívességet a rendezés lehetőségéért, aláírta a szerződést. Jó lenne tudni mi történhetett pár nap alatt?
A szerződés részletei persze titkosak, annak ellenére, hogy az adózók pénzét költik.
Vajon kitér-e a szerződés arra az egyáltalán nem kizárható esetre, hogy a BMW után a többi FOTA csapat is végleg kiszáll a F1-ből, és az érdeklődés még a mostaninak is csak töredéke lesz?
Vajon ennek a lehetőségnek a nagyon is nagy kockázatát a nagy tudású sport közgazdász tanácsadók hogyan vették figyelembe?
Az alábbi linken található újság 12. lapján olvasható "Csendes Forma1" cikk részben magyarázatul szolgál, érdemes elolvasni.
www.kerepes.hu/resources/File/Kerepesi_Velemeny_2008_augusztus.pdf
Nagyon nagy pénzekről van itt szó. Mit számít ilyenkor, hogy közpénzeket herdálnak, környezetvédelmi rendeleteket szegnek meg? Egy szűk érdekkör, akiknek megvannak a megfelelő, magas szintű (gyaníthatóan nem kimondottan csak egy párthoz fűződő) politikai kapcsolatai, úgy tudja befolyásolni a legfelsőbb szintű döntéseket, hogy az érdekeik a közérdekkel szemben érvényesülhetnek. Egyelőre.
Ha már említettem a környezetvédelmet, érdemes egy a témához kapcsolódó MTI közleményt is elolvasni:
ots.mti.hu/news.asp?view=2&newsid=56894
Nos el lehet dönteni, akkor jó ez nekünk adófizetőknek, vagy nem.

Melchi Zadok 2010.07.30. 08:39:08

ajaj, strateznek baja van az f1-gyel! ez baj, tudván, hogy ő csak és kizárólag a fidesz hivatalos álláspontjával képes egyetérteni.
mondd barátom, ez már biztos?

és ha mogyoródot alcsútra költöztetnénk? esetleg akkor ok?

viragimado 2010.07.30. 08:39:36

Mekkora idióta, aki ezt írta! A Forma1 nemzetközi hírnevet, nézettséget jelent. A szánalmas tüzijáték alig érdekel már valakit, repülőnap meg a fenének sem kell, csak az amúgy is rossz levegő minőségét rontja tovább!
Ha a postoló nem szereti a Forma1-et, az egyéni szempontja, de attól még turizmust hoz, reklám bevételt hoz, és egy rangot is, mert nagyon sok ország szeretne ebbe a sport sorozatba bekerülni! Nálunk jóval gazdagabbak is.
Örüljünk annak, hogy legalábbb egy valami van, amiben nemzetközi élvonalban lehetünk! Más úgy sincs.

okostojgli (törölt) 2010.07.30. 08:40:54

Ebből a öt milliárdból Bernie bácsi hány nokiás dobozt ad vissza vajon? Egyet sem?
Bezzeg a haverok által szervezett tüzijátékból és koronaúsztatásból!

Melchi Zadok 2010.07.30. 08:41:21

@odamondom: nos, én mint adófizető (és nem az adófizetők pénzéből adót fizető közalkalmazott vagy köztisztségviselő) eldöntöttem: IGEN, JÓ!

genyamagyar 2010.07.30. 08:45:19

Természetesen nem kell Forma-1, de az így megamaradt pénzt nehogy már az árvízkárosultak kapják meg! Csöbörből vödörbe!

Lord heckman 2010.07.30. 08:46:52

Az ilyeneket nagyon nehezen hiszem el.... a tévécsatornák vagyonokat fizetnek a közvetítési jogokért.. a belépők arany árban vannak, a benti étel ital árusok szintén brutál árakkal dolgoznak (mert így is sorban állás van).. nem létezik, hogy veszteséges a cucc.... amúgy párszázmillából hogy akarsz orbitális tüzijátékot rendezni, ha a sztenderd aug 20. i móka 1 milliárdba szokott fájni? De tetszenek az ilyen téri összehasonlítások :) Jó lenne a post arról, hogy a 4 es metró mennyire jó vagy nem jó nekünk, és mit lehetne az árából venni :D (az én javaslatom egy a Dubai ban levő Burj óriás torony 1 az egyben történő felépítése a hajógyári szigeten, és a tetejére kitűzni egy 1 méteres rudat még, hogy mi legyünk a világrekorderek :) Az is vonzaná a turistákat, és ki is jönne a 4 es metró árából :D

Coolya 2010.07.30. 08:48:30

Ez a post egy Zagyva baromság. Egyrészt unalmas mindent az árvízkárosultakkal összehozni, másrészt mennyi egyéb olyan rendezvény van amit a zállam támogat - pl. foci- és tényleg kidobott pénz az ablakon.

genyamagyar 2010.07.30. 08:49:06

Ha jól tudom, mindenhol rentábilis a forma-1, csak nálunk nem. Gratula!

genyamagyar 2010.07.30. 09:02:22

Az egész forma-1 mára már nem más mint pankráció. Sőt, annál gyermetegebb. Egy nulla.

eszkep 2010.07.30. 09:03:14

@J.G.: Nem kell támogatni, és nem is támogatják. jogdíjat kell fizetni. El kellene olvasni a posztot,amihez hozzászólsz!

hagymásbab85 2010.07.30. 09:15:39

Boldog lyukból, bolond szél fúj. A butaságot nem kéne reklámozni. Ennyi...........

Melchi Zadok 2010.07.30. 09:22:54

@genyamagyar: nem, nem tudod jól. ha ennyire hülye vagy a témához, akkor illene nem okoskodnod. de hát más posztoknál tapasztaltam, neked ez lételemed.

Peetee 2010.07.30. 09:27:57

Nagyon-nagyon sokmindent hozzá lehet még adni a adóbevételekhez:

Pl.: Autópályamatricák (kb. 40.000 autó érkezik és távozik a hétvége során), Szállodaipar bevétele (ezen a hétvégén a budapesti szállodák 90%-a) teljes kapacitással üzemel.

Sok külföldi, aki megteheti ,hogy egy hétvégén Bp-en töltsön, és 1-2szer kimenjen pár óra a hungaroringre nem úgy "nyaral" mint a magyar. Nem hozza a rántotthúsos szendvicset, NEM: Ebédel, vacsorázik, borkostolóra jár, múzeumokba, kiálításokra...stb. Vesz minden sarkon kólát, fantát, forgácsfánkot, lángos, babgulyást, tokaji bort; és tele börönddel megy haza.

Szerintem visszajön az az 5 milliárd tokkal-vonóval.......

Móg 2010.07.30. 09:29:48

dehogy kell nekünk forma-1
árvizet kell rendezni
a lánchidnak nekivezetni egy repülőgépet
megvan a tüzijáték is
a lánchid biztositási?összegéből meg
jól palotát épitünk az árvizkárosultaknak

genyamagyar 2010.07.30. 09:32:15

@melchi zadok: de, de jól tudom. Azért mert hülyeségeket ugatsz, még nem lesz igazad... A forma-1 csak nálunk veszteséges.

Démonmac1 2010.07.30. 09:34:24

Megéri mindkettő, az idegenforgalmi bevételek miatt.
Elég sok embernek ad munkát, hoz bevételt, stb stb.

Psyman 2010.07.30. 09:37:19

A Forma 1 mindent összevetve legalább tízszer akkora bevételt hoz (tisztán), mint a tűzijáték és a repülőnap együttvéve. Óriási marketing-értéke van Magyarország és különösen Budapest számára, százezres nagyságrendben érkeznek rá turisták, akik aztán itt esznek, alszanak, várost néznek, szuvenírt vesznek, megveszik a belépőt a futamra, sokan utána maradnak és Budapesten, vagy a Balatonnál nyaralnak stb. Szóval az az ötmilliárd sokszorosan visszajön, csak nem közvetlenül állami, hanem vállalkozói kézbe. Többet számít egy F1-es nagydíj, mint jó néhány kisebb-nagyobb adócsökkentés, amiket a kormány bevezetett.
Aki azt mondja, hogy nekünk nem kell a Forma 1, az vagy őrült, vagy csak nagyon nincs tisztában a sorozat marketing erejével.

J.G. 2010.07.30. 09:40:46

@eszkep: Akkor leírom másképp: Ha veszteséget termel, akkor el kéne gondolkozni. Az, hogy a veszteség kifizetését támogatásnak, vagy hozzájárulásnak hívod, esetleg a jogdíj kifizetésének, az teljesen mindegy. A lényeg, hogy pénzt kell beletolni, mert önmagában nem éri meg. Így, hogy azt mondják, hogy nem támogatás, csak a jogdíj kifizetése, csak máshogy könyvelik el a betolt összeget. Ha nem a jogdíjat fizetnék ki, hanem a pálya fenntartását támogatnák, akkor is ugyanennyibe lenne, csak akkor támogatásnak hívnák.
Mivel az állam többségi tulajdonosként, tolja bele a pénzt, azt jelentené, hogy termel hasznot a cég. De valahogy nehezen hiszem el, hogy az egyéb tulajdonosok is befizetnek, csak azért, hogy működni tudjon. Tehát támogatás, amit az állam beletesz.

motoszka 2010.07.30. 09:40:51

ÓÓó én, pedig azon "dühöngtem", hogy 25 éve rendeznek F1 futamot (és még sok mást is!), de a pálya körüli látkép és az ide vezető út egyszerűen gusztustalanná vált az elmúlt évek alatt. Soha nem értettem, hogy miért nem lehet legalább ezt a környéket rendbe hozni. Mintaszerűnek kellene lennie ehhez képest kb. az országunk állapotát tükrözi :S

odamondom 2010.07.30. 09:41:33

@J.G.: Röviden, tömören ez a dolog lényege, jó meglátás!
Még annyit, pár éve a HRing egyik vezére azt mondta, a F1 olyan az államnak, mint egy fekete doboz. Beletesz X összeget, és ki lehet belőle venni 3X összeget. Ez régen még nagyjából igaz is volt. Mostanra a nézőszám csökkenés (csak tavaly negyedével csökkent az előző évhez képest), a jogdíj irreális emelése, a forint árfolyam miatt ez már nem igaz. Arról nem is szólva, hogy az állam beleteszi az X (évről évre növekvő) összeget, de mielőtt kivenné, a dobozba mások is benyúlkálnak, és mire ki akarná üríteni a dobozt, nincs benne semmi.
Na ezért nem kell nekünk F1. Egyébként nehogy elfogultsággal vádoljanak, én szeretem a F1-et, most indulok a helyszínre, és kint leszek mind a 3 napon. De ami tény, az tény. Az országnak, az adófizetőknek ráfizetés.

Móg 2010.07.30. 09:46:45

kedves bogancs
örülök,hogy országunk előrehaladásáért és jólétéért ,jó magyarként, semmi marketing
ötlet nem idegen számodra.
ez a jelenlegi,amit itt kifejtettél nagyjából annyi haszonnal jár,mint az ősmagyar
puli bodros szőrében a bogáncs

hard 2010.07.30. 09:46:46

Érdemes megnézni a német RTL közvetítését, ami a futam előtt 1 órával kezdődik. Ott azért bemutatják a rendező országot is. Sőt 2 éve volt egy külön adás is, ahol a legnagyobb értékeit mutatták a rendező országnak. (Pl a pármai sonkagyárat mutogattak Monzánál)

Melchi Zadok 2010.07.30. 09:47:39

@genyamagyar: utoljára mondom: nem csak nálunk az.
ausztrália
bahrein
kanada
kína.
csak így elsőre. mondom, nem kell neked mindenhez értened, ehhez speciel síkhülye vagy. inkább gyúrj rá a magyar IT szakma túlértékeltségére, azt a troll alakítást meggyőzően hoztad, de itt már az első mondatodnál arcraestél, mint egy bohóc.
innentől meg etessen téged az, akinek karitatív ösztönöktől vezérelve van némi szimpátiája az üresfejű trollokhoz.

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2010.07.30. 09:55:33

"Mi lenne, ha ebből az összegből az árvízkárosultakat támogatnánk?"

Ha több évre szerződsz egy céggel, amihez nagyon súlyos további milliárdos cégek+népvándorlás tartozik, csak úgy lemondasz egy évet?

Apropó1a: Te mivel támogattad az árvízkorsultakat?
Apropó1b: Minek küldjem oda a forintjaimat, ha az 5milliárd töredékét sem tudta kezelni az önkormányzatuk???
Mi rendeztünk több árverést, több mint 12 milliót+rengteg használati tárgyat, kaját, ruhát, játékot raktunk össze nekik. MI mentünk oda, MI osztuttuk szét. Hatékonyan. Te mit csináltál közben?

Apropó2: kivettek a zsebedből 500 forintot. Évente. Mennyit költesz egy nap kajára? (nem tudom cigizel-e, azt meg se kérdezem)

Apropó3: "rendezhetnénk egy világraszóló tűzijátékot augusztus 20-án. Ezt meghirdetnénk külföldön is, és tódulnának a külföldi vendégek megnézni a mega tűzijátékot."

Hallottad, hogy svájcban milyen tüzijáték van minden évben?

Tudod, nem ezzel az 5 milliárddal van itt probléma. A probléma azokkal a milliárdokkal van, amiről nem tudunk, sem az összegekről, sem azok hovakerüléséről. EZ az igazi probléma, nem ez az 5 millárdocska.

Semper Augustus 2010.07.30. 10:01:16

az előző heti kommentár egész jó volt, végre nem úgy közvetíttek, mintha idiótákhoz szólnának, hanem normálisan azt feltételezték, hogy aki ezt a versenyt nézi, annak nem kell elmagyarázni minden alapszabályt. Szóval egész jó volt szerintem.

elkoltozott. 2010.07.30. 10:02:54

Szerintem meg. se F1 se tuzijatek es plane repuls bohckodas nem kell.
Az ervek:
az F1 velemenyem szerint nem szol semmirol. Jo lehet mondani h fejlesztesek meg miegymas, de sajnos NEM az a jovo amit ok ott muvelnek. Es az evek soran egyre gusztustalanabb modon csalnak a versenyeken. Tele van botrannyal. ( de talan ez nem is veletlen mert kezd csokkenni a nepszerusege, es hat valamirol beszelni kell) Kicsit atlatszo.
A magyar futam leginkabb a nemeteket vonzotta amig Sumi versenyzett, visszavonulasa utan drasztikusan csokkent a nezoszam. Jo most vissza tert... de minek??
Lehet hogy turista csalogato de ez evrol evre csokkeni fog.. Es lehet at kellene terniuk valmilyen kornyezetbarat mukodtetesre.. Na de errol hosszan lehetne beszelni.

2 .tuzijatek.> AKi latta kb 15 eve a Margitszigeten ( de lehet h 20 eve is van mar) a Japan tuzijatekot azt nem erdekli a magyar. Szanalmas... Ezen nincsen mit ragozni.

3 Repulos bohockodas. Nem jo semmire. Csak egy reklam fogas... keresnek par nevenincsen pilotat kinevezik oket helyi atyauristennek es ennyi. Biztositast a Lancihdira? Ne beszelj mar marhasagokat. Ez arepulos dolog egyetlen egy embernek jo. A Red bull tulajdonosanak. Arrol is lehetne par oldalt irni hogy a Redbull mint energiaital milyen egeszseges.. En szemely szernint az osszes ilyen szart betiltanam. Na de az tul drasztikus lenne.. uh mergezzetek csak magatokat.
Szep napot.

_Ske_ 2010.07.30. 10:13:57

Én csak azt nem értem, hogy a RBAR is hozott volna majdnem ugyanilyen hasznot az országnak, az miért nem volt jó? Ott mindenki azt mondta, ugyan támasszuk alá számokkal! Hát ezt ki tudja számokkal alátámasztani? Mindegy, leszarom. De hogy ilyen idióta legyen a magyar, azt nehéz megemészteni...

Móg 2010.07.30. 10:18:41

@odamondom:
kicsit jobban belegondolva és néhány számtani müveletet elvégezve
Magyarországot ki kellene költöztetni Mongólia közepére egy jurtába
ott nagy pénzekért mutogatnák a kormányt
befektetés 100 ezer ft.{jurta}
bevétel tiszta haszon
a Kárpát-medence közepe,meg lenne a Góbi-sivatag

genyamagyar 2010.07.30. 10:19:33

@melchi zadok: Na mi van? Csak nem IT-s "szakember" vagy? Érzékenyen érintett az igazság? Bunkó faszfej vagy, a Forma-1 CSAK NÁLUNK veszteséges.

Trollkodj csak tovább... :)

genyamagyar 2010.07.30. 10:23:16

Az egész Forma-1-et meg kéne szüntetni, igaz magától is el fog halni. Bohócokodnak, előre lezsírozzák a futamot, a sok hülye halálra izgul, hogy "hűdekafa, X megelözte Z-t" assssztamindenit...

Olcsó (nagyon is drága) játék hülyegyerekenek....

genyamagyar 2010.07.30. 10:27:05

@melchi zadok: Van egy különbség aközött, hogy a veszteséget ki finanszírozza? Mert csak nálunk van az, hogy azt az adófizetők és nem a szervezők!

Na kisköcsög, most takarodhatsz el innen...

genyamagyar 2010.07.30. 10:31:12

5 milliárd osztva tízmillióval, az annyi mint 500Ft. Egy négytagú családnál ez 2000 Ft. Ennyivel járul hozzá minden magyar négytagu család a forma-1-hez. 25 év alatt mai reálértéken ez 50.000 Ft.

ELÉG VOLT!

Melchi Zadok 2010.07.30. 10:37:19

@hard: ja hát az RTL -klubos közvetítés tényleg egy kalap ....

orient 2010.07.30. 11:05:48

1. "Megvagyunk mi Forma 1 nélkül egy évig." - Igen csak ez nem így megy, hogy idén akkor nem lesz mert szarul állunk, jövőre legyen. Akkor kiszállnánk az egészből.

2. Lehet neked sok nem jön le az adott helyszínből a közvetítésből, de ez nem így működik. Életem pár évet Skandináviában. Mikor valaki hallotta magyar vagyok ez volt az első: HUNGARORING. Sajnos. Én nem vagyok forma-1 rajongó, de sokan erről ismernek minket Európában. Sőt a legtöbb ember akivel ott találkoztam és járt nálunk az 80%ban a forma-1-re jött. És utána még párszor vissza mert annyira tetszett nekik. Tehát nem lehet leszűrni ennyiből, hogy kiadás-bevétel, és mínuszban vagyunk. Igen is van turista vonzó ereje, nemcsak azon a héten, hanem évek múltán is. Mondjuk ehhez az kéne hogy nem lenyúlni és átverni a külföldieket, hanem kinyalni a seggüket a pénzükért. Na ez még idő mire itthon felfogják.

3. Én sokkal inkább sajnálom, hogy pl. ezen a nyáron nincs semmi olyan jellegű kultúrális fesztivál, ami nyitott és tradicionális, pl Lánchíd fesztivál hétvégenként, Vörösmarty téren lévő kultúrális hetek, kirakodóvásárok. Az egyetlen jó dolog volt amit az MSZP erőltetett, és a Fidesz alatt lószar sincs sajnos. Pedig azokat lehetne akár nyereségesen is csinálni, de nulszásan biztos. (kevesebb lopással)

genyamagyar 2010.07.30. 11:13:47

@orient: Nekem van egy svéd ismerősöm. amikor megismerkedtünk, azt mondta hogy magyarorszár = korrpució. Igaza volt.

orient 2010.07.30. 11:21:18

@genyamagyar: lool. Ebben is igaza volt. De akkor ez egy tapló ismerős volt. Egyértelmű ezt gondolják rólunk, teljes joggal, de te is ilyen kedves vagy az ismerőseiddel?

pl.: Találkozol egy olasszal: "Áh maffia, és piszkosak vagytok" Egy amcsinak: "Mindenki dagadt mi és hamburgert zabál?" Egy románnak:"áh ti vagytok a szőrös-lábú, lopós banda mi?" Egy arabnak:"ti meg mind rohadt terroristák vagytok, van nálad bomba?"

Szóval lehet így is kezdeni valakivel. Igaz Magyarország korrupt, kérdés mennyire intelligens valaki aki rögtön ezzel kezd egy beszélgetést. Szerencsére én intelligens emberekkel találkoztam akik a pozitívumokra akartak elsősorban koncentrálni...És erről vagyunk ismertek: HUNGARORING.

Én is jobban örülnék hidd el mondjuk annak, hogy hallottam gyönyörű város, Parlament, Művészetek: Munkácsy, Csontváry...stb. 21. század. Nem ezek mennek sajnos...

genyamagyar 2010.07.30. 11:31:18

@orient: Igen, intelligens ember nem úgy kezdi a beszélgetést ahogy írtam, de a néhány kötelező udvariaskodó mondat után az üzletre terelődött a szó, és ekkor mondta, hogy "Magyarországon vállakozást? Hülyeség, mert ott mindenki korrput!" - (Ami persze nem igaz, mert akinek nincs lehetősége korrumpálodni, AZ nem korrput..)

genyamagyar 2010.07.30. 11:32:30

@orient: Egyébként Munkácsy és Csontváry csak nekünk(!) nagy festő. Egyébként középszerű művészek.

orient 2010.07.30. 12:06:37

@genyamagyar: attól függ. Munkácsy a maga idejében híres elismert festő volt Párizsban is. Több díjat nyert és nemzetközi értéke van a festményeinek. Ha neked van egy próbáld meg eladni Párizsban vagy New Yorkban. Nem keveset adnának érte azért. Nem Picasso hírességben, de azért ismert és nem nevezném középszerűnek.

Zsola777 2010.07.30. 13:15:08

A posztoló csak azt nem számolta ki, hogy mennyi nyereséget hoz a futam megrendezése. Említette, de nem számolta ki. Az országimázs-faktoron kívül pedig még nyereséges is lehet össznemzeti szinten.

T1GRIS 2010.07.30. 13:33:46

Öröm nézni, ahogy genyamagyar az érveiből gótikus katedrálist emel. :)) "Nem! De! NEM!!!" :DD

Még, sok ilyet! :)

odamondom 2010.07.30. 14:09:56

@Zsola777:
A futam veszteséges az államnak (nem jön vissza az 5 milliárd, még közvetett úton sem, ezt leírtam pár órája), de nyereséges néhány vállalkozásnak, elsősorban az Ostermann Forma-1 Kft-nek, ami egy külföldön bejegyzett offshore cég, tulajdonosa Frank Tamás, és úgy viszi ki a lóvét az országból mint a szél. Az állam meg tolja oda évről évre a milliárdokat az Ecclestonnak a mi adóforintjainkból. Köszönöm, akkor inkább ne legyen itt F1.
Aki meg azt mondja, hogy neki megéri, az ajánlja fel adója vagy jövedelme egy részét erre a célra. Mert ami most itt folyik azt nem lenne szabad közpénzből finanszírozni.
Viaskodik bennem a motorsport rajongó és a közgazdász, de józan ésszel azt kell mondani, hogy ELÉG VOLT!!!

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.30. 14:11:43

@odamondom:

Még egyszer:

Magyar Állam 69,84 %
OSTERMANN GMH Co KG. 19,17 %
MALÉV Zrt. 3,16 %
Hungarocamion Zrt. 3,16 %
ARAGO Befektetési Holding Zrt. 2,33 %
Magyar Autóclub 1,73 %
Kisrészvényesek 0,61 %
Összesen 100 %

orient 2010.07.30. 14:13:04

@odamondom: ok, akkor nem a nyereségességgel van itt a baj hanem a rohadt magyar rendszerrel megint igaz? Akkor az említett céget kihajítani a dologból, merthát ennyi píííz után azért valami beleszólásuk legyen már, és csinálja egy olyan vállalkozás aki itthon tartja a pénzt és adózik is utána.

Lehet máshogy nézne ki a dolog, de megint nem a forma-1 van a baj. (ismétlem sosem nézem, de külföldön azért van hangja és vonzás ide hosszútávon is)

odamondom 2010.07.30. 14:38:28

@orient:
Persze hogy nem a F1-el van gond. Csak hát hiába a magyar állam többségi tulajdona, ha olyan a megállapodás az Ostermannal, amilyen. Hogy pl. személyi kérdésekben sem dönthet az állam úgy, ahogy akar. Most hogy a Palikot lapátra akarják tenni, és helyette a Gyulai lenne (szerintem jó döntés), azt csak a Frank beleegyezésével lehet megtenni. Gratula azoknak, akik így hozták össze azt a társasági szerződést, hogy a magyar állam ilyen lehetetlen helyzetben van.

odamondom 2010.07.30. 14:50:02

Az előző kormány (Oszkóval az élen) tett egy bátortalan kísérletet a változtatásra. 3 nap alatt elkaszálták az érdekkörök a próbálkozást. Mondom, hihetetlen pénzekről van itt szó. Magánpénzekről, amitől a tulajdonosok nem akarnak elesni, és állami vagyonról, ami végül is állami közreműködéssel magán zsebekbe folyik.
Érdemes utánanézni, hogy a Hungaroring Zrt-nek hány fős az igazgatótanácsa. Minek oda ennyi ember, mikor többszörösét termelő multiknál töredék a létszáma a tanácsnak. És csak sejteni lehet mekkora pénzeket vágnak zsebre. Szörnyű egy helyzet, és nem hinném, hogy ezen könnyen lehetne változtatni. Gyanítom, hogy az érdekelteknek bebetonozott kapcsolataik lehetnek a politika minden oldalán.

orient 2010.07.30. 15:22:07

@odamondom: túl sok maffia filmet néztél. Azok ott mind tevékeny emberek, két kezükkel kaparták össze mindenüket. Politikusi kapcsolatok ilyen szinten??? Soha. Politikusok mind tisztességes emberek aki alig tudnak aludni este ha esetleg pár ezer adó forint rossz kezekbe kerül :))))

Na most ébredtem fel.

mxplanet 2010.07.30. 18:10:22

@Mózsi bá: szeretettel várom a magadfajta(bebukott plebs) pajtásokat mélytorkozni az alábbi címen:
London, wimbledon, bathurst avenue 5.
amúgy meg a kurva anyukád sulinetes te senkiházi:)

Várúr 2010.07.31. 12:16:59

Senkiházi szar sofőrök meg egy cápamentalitású üzletember meghívása a Parlamentbe.... Ez bizony hiba volt. Bunkók, ez várható tőlük. Motoros műpörgés... csalássorozat... szándékos gumifalba ütközés, első hely átadása... Egyfolytában csodálkozom, mi késztet egy csomó embert, hogy méregdrágán kimenjen, szar pólókat vegyen nyolcezerért, ehetetlen szendvicset, meleg sört ugyannyiért. Hogy nézhesse a hangyamenetet 300-zal. Ez nem sport - a hülyeség és a nagyarcúság csúcsa.

Melchi Zadok 2010.07.31. 16:10:39

@Várúr: senkiházi szar politiuksok, meg a megalomán kisebbségi komplexustól szenvedő vezér. hazugságok, önkényeskedés, orbitális mellényúlások, baromságok repetitív sulykolása.. csodálkozom mi késztet egy csomó embert, hogy ájultan csüggjön egy ilyen csoportosulás minden szaván és itt a neten akár a nevetségessé válás árán is nyaljon a melegszarig az imádott seggbe, mindezt többnyire ingyen.
ez nem semmi... default ostobaság, tökélyre fejlesztett szervilizmus csúcsa.

látod Várúr, nem vagyunk egyformák.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.31. 16:29:34

@Várúr: Á, nem ilyen vészes a dolog, ahogy leírod. Én szeretem a Formula-1-et, a pilóták viszont nem szeretik a kötelező diplomáciai szerepléseket. Ez van.

odamondom 2010.08.02. 07:50:08

Nem értem. Néhány hozzászólásnak köze nincs a témához. A nagyfokú tájékozatlanságról nem is beszélve. Valaki azt írja, milyen hatalmas összeg folyik be a TV jogdíjakból. Mielőtt leírsz valamit , legalább annyi fáradságot vegyél, hogy utánanézz. A TV-s jogdíjak a Formula One Managementhez futnak be. Ők a működési költségüket (gyanítom a hasznukat is) leveszik ,a maradékot pedig futamonként az első 10 helyezett között súlyozottan elosztják. Azaz, nem oda kerül vissza pénz, aminek az egyensúlyát vizsgáljuk (magyar állam).
A TV jogdíjért az RTL is fizet, mint a többi társaság.
Amúgy a 100 ezer körüli látogatót nézve az 5 mrd csak akkor jönne vissza, ha minden látogató annyit költene, hogy az állam fejenként (áfa, egyéb adók formájában) 50 000 Ft-ot visszakap. Jó esetben is, ehhez minden látogatónak (a gyerekeknek is) legalább negyedmilliót kellene elkölteni vásárlásra, szállásra, autópálya díjra, taxira, vendéglátásra....stb. Ugye belátható, ez nem teljesülhet.
Tehát a F1 jogdíjat az adófizetők zsebéből húzza ki az állam.

Szaki4 2011.10.06. 20:39:23

Ez a cikk az irója tökéletes butaságáról árulkodik... Semmiben nincs képben. Sajnos a neten ma már minden önjelölt okoska ronthatja a levegőt.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.10. 21:38:31

@Szaki4:

Ha hasonló stílusban szeretnék válaszolni, akkor azt írnám, hogy a cikk kommentelőjének szövegértési problémái vannak. :)

Komolyra fordítva: Ez egy irónikus cikk akart lenni, aminek épp a Forma-1-hez van a legkevesebb köze. Akkoriban indultak olyan facebook-os kezdményezések, hogy 2010 augusztus 20-án ne legyen tüzijáték, hanem az árát adjuk oda az árvízkárosultaknak.

Erre hoztam (kicsit valóban provokáló) javaslatként, hogy akár a Forma-1 is elmaradhatna egy évre a költségét az árvízkárosultaknak ajánlandó. Ugyanolyan szűklátókörűségre vallott volna.

süti beállítások módosítása