Skip to content


Péntek 13! Szerencsés, vagy balszerencsés nap?

Szerző: Slanger - 2009.02.13. 07:36

Bookmark and Share

 

Sok ember szerencsétlenségtől retteg, mások pedig megrohamozzák a lottózókat, bízva a "péntek 13"szerencsét hozó jóslatában. A hiedelem e nap balszerencsét hozó jelentéséről a keresztény valláshoz kötődik. (Jézus keresztre feszítése, Ádám és Éva bűnbeesése...)
 
Ezen a napon nem szerencsés új vállalkozásokba, munkába kezdeni! Nem szabad utazást megkezdeni, mert szerencsétlenséget hoz!
 
Nagy gondban vagyok ma, hiszen számomra nem ez az első olyan évforduló, melyet családi körben ünnepelhetek.
 
Nem vagyok babonás, de a "félelem" ott motoszkál az agyamban az alábbiak miatt:
-sikerül-e a tortát úgy elkészítenem, hogy annak elfogyasztása gasztronómiai élmény legyen mindenkinek?
-a rántott húst elegendő mennyiségben, frissen, ropogósan tudom-e elkészíteni, feltálalni?
-az influenzajárvány e jeles napon elkerüli-e szeretteimet?
- és végül kapok-e gyertyákat, (nem egyszer lejártam a lábam emiatt)  melyek az évfordulót jelképezik a tortám közepén. Egy hatost és egy kettest. (62)
 
Ha mindezek összejönnek számomra, szerencsésnek mondhatom magam!
 
Ma van ugyanis a születésnapom:-)
 
 
Évikati

 

 


Címkék: szülinap babona

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr43938915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2009.02.13. 08:17:46

Na, akkor te se tudtad.
Péntek 13 azért fél nap, mert a középkorban keresztes lovagokat e napon gyűjtötték be egy kis barbecue-ra, de sajnos nem vendégként...

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.13. 08:42:52

Felkeltem, eszembe nem jutott milyen nap van ma. Elolvasva ezt a blogbejegyzést, kicsit félve indulok munkába.

eberti 2009.02.13. 08:53:09

Babonás nem vagyok,de egy kb.40 éves történetem van: Egy középiskolai vizsgára mentem,a lakásunktól 10-12 perc,egy fekete macska került utamba. Az összes iskolába vezető út fel volt túrva egy kivételével.Elgondolkoztam...Ha kikerülöm a macskát akkor a kerülő miatt kb. 3/4 óra lett volna az út.
Döntöttem: a macska le van sz..va és folytattam utamat.
A vizsga sikerült.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.02.13. 17:29:12

Boldog szülinapot :)


A mai napomra igaz a balszerencsés péntek 13. Hajnal 2-kor indultam útnak az alföldre, az egyik kollégámmal. Árut szállítottunk, és az anyagi részét kellett volna elintéznem. A teherautónk lecsúszott az útról (szakadt a hó). Kb egy órába telt mire tudtunk szerezni egy gépet ami kihúzta. Az árut leadtuk, de a pénzt nem tudtuk elhozni. Remek kis nap volt. Azért a biztonság kedvéért feladtam egy lottót.

Évimama 2009.02.14. 19:37:10

@oceanman: Köszönöm az infót! Okosodtam:-)

Évimama 2009.02.14. 19:37:57

@eberti: Én is inkább a szerencsében hiszek még ezen a napon is:-)

Évimama 2009.02.14. 19:38:34

@karosultak: Köszönöm szépen, neked is minden jót:-)

Évimama 2009.02.14. 19:39:34

@Álmoselefánt: Köszönöm neked is, szép napokat!:-)

Évimama 2009.02.14. 19:40:51

@Tudtad?: Remélem nyersz a lottón, ez lenne a legkevesebb, a peches napért kárpótlásul. Én szorítok és megköpködtem a lópatkómat:-))

Évimama 2009.02.14. 19:41:37

@nanena: Köszönöm szépen, vidám napokat kívánok neked!:-)

süti beállítások módosítása