Skip to content


Csínytevés vagy lopás???

Szerző: Slanger - 2009.02.16. 09:15

Bookmark and Share

 

Szombaton egy nagy élelmiszerboltban a desszertek között válogattam.  A hosszú "csoki utcában" egyedül kószáltam a sok finomság között, nehéz volt a választás.  Rövid idő elteltével visszafogott, ám szenvedélyes szóváltásnak voltam fültanúja.
 
Egy 13 év körüli fiú és egy szöszi, vékony, 6 év körüli kisleány suttogása kíváncsivá tett. Mi válthatta ki közöttük a vitát? Arra gondoltam, hogy az édesség vásárlására talán nincs elegendő pénzük, mindkettő mást szeretne vásárolni. Talán a fiú ezért erélyesen, de nem durván magyarázza testvérének a lehetőségeket. Amint diszkréten odapillantottam, megláttam a fiú kezében a "gumicukros" zacskót. Közben a pici lányka makacsul és egyre hangosabban követelődzött: "nem ezt akarom, azt a csokit akarom!"  A fiú közben óvatosan, lassan és nagyon ügyesen kibontotta a cukros tasak tetejét és egy gumimacit nyomott a kicsi lány szájába. A kislány elhallgatott, örömmel ízlelgette a cukorkát, majd kicsi, vékony ujjacskáival belemarkolt a cukorba. Már nem egyet, nem kettő kapott be az édességből, számolatlanul  tömte a szájába. Ekkor a fiú kissé félve körülnézett,  én hirtelen elfordultam. 
 
Átfutott az agyamon, hogy szólnom kellene, megdorgálni őket, hiszen ez nem tisztességes dolog, ez lopás. Már nem a desszertekre figyeltem, jobban szemügyre vettem a két kis "szarkát". Ruházatuk kissé fakó, kissé kinőtt, de tiszta volt. Cipőjük szintén. A kicsi lány nyakában madzagon kesztyű lógott, a sál kétszer tekeredett nyakára. Azt viszont rögtön láttam, hogy nincsenek naponta édességgel  jutalmazva a jó tanulásért, a jó magaviseletért, mint sok más gyerek. Nekik talán az a jutalom, hogy az alapvető élelemben nem szenvednek hiányt, hogy nem fáznak a téli, hideg napokon és este talán szülői simogatást is kapnak egy-egy nehéz nap után.
 
Végiggondoltam, mit tehetnék? Ha szólok az áruház vezetőjének, ezt a két gyereket megbüntetik, meghurcolják a szülőket, vihart kavarnak a biliben. Ugyanakkor tudom, hogy sok áruházi tolvaj ügyeskedve, nagy értékekkel a szoknya alatt, kisétál naponta az üzletből. Mire agyamon végigfutottak ezek a gondolatok, a gumicukros zacskó üresen hevert a polcon.  A pattanásos, nyurga kis kamasz erősen szorította testvére kezét és elsétáltak mellettem a kijárat felé.
 
Furcsán éreztem magam, hiszen szemtanúja voltam egy "lopásnak", sőt cinkosa is. Magamban végig azért drukkoltam, hogy le ne bukjon ez a két gyerek. Talán még falaztam is nekik:-)
 
Bármennyire is ellenkezik erkölcsi felfogásommal, most örültem, hogy ez a két gyerek megúszta ezt a csínytevést és reménykedem, hogy soha többé nem "vetemednek" cukorlopásra.
 
 
Évikati
 
 

 


Címkék: szarkák

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr82945923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Álmoselefánt 2009.02.16. 13:14:25

Valószínűleg én is hasonló képen cselekedtem volna a helyedben.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.02.16. 15:10:53

Semmit nem tudtak volna kezdeni velük a biztonságiak... közvetlen bizonyíték nem volt, ráadásul kiskorúak...

De azért rájuk lehetett volna ijeszteni (mert azt a biztonságiak is meg tudják tenni), hogy többet ilyet ne csináljanak! Mert ha minden ilyen kis lopást elnézünk, akkor ne csodálkozzunk a "nagy" lopásokon, pl. négyes metró, meg hogy a lopás minden szinten szinte természetes.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.16. 19:52:28

(Szerintem) a helyes az lett volna, ha odamész, elveszed a zacsit a kezéből, miközben mondod:
Gyertek csak, megveszem, mert amit most csináltok az lopás,(...)

lótumfaktum 2009.02.16. 23:29:34

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója: Nagyon igazad van ez a legmegfelelőbb nevelés, ha még nem romlottak ez hatással lehetet volna rájuk. a be író meg sz&rjon sünt visszafelé.Álságos jó tevőnek érzi magát,közben egy piti bünsegéd.Ilyen alapon a boltokat szegény gyerekek szétlophatják?Tipikus liberális lózung!!!!!Ilyenekből lesz a meg élhetési bűnöző,ha időben nem lépnek közbe.

Évikati 2009.02.17. 12:20:43

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója: Egyetértek veled, az helyes lett volna. Egyszer már próbálkoztam így is,(pár évvel ezelőtt) de az anyuka gorombán visszautasította, pedig nem szégyenítettem meg. Nem mindenhol jó ez a recept sem.

Évikati 2009.02.17. 12:24:00

@lótumfaktum: Megpróbálkozom az általad kikísérletezett és javasolt módszerrel. Lehetséges, hogy nekem nem sikerül visszafelé sz...ni a sünt. Megtaníthatnád, ahogy olvasom a hozzászólásodat nagy gyakorlatod lehet benne. Szegényes lehet az érzelmi világod, ha az írásomból neked az jött le, hogy "álságos jótevő" vagyok.
Szép napot neked, így álságosan:-))

süti beállítások módosítása