Skip to content


Adóbevallás - a peh

Szerző: Droli - 2009.05.05. 18:17

Bookmark and Share

Úgy alakult, hogy tegnap elkészítettem az szja bevallásomat. Az is dilemmát okozott, egyáltalán el kell-e készítenem, mert tavaly nem volt Magyarországról származó jövedelmem, sőt, még csak nem is ott élek, de némi kutatás és egymásnak ellentmondó vélemény után úgy döntöttem, jobb ha megcsinálom a nullás bevallást. Éljen a technika, csináljuk meg számítógépen! Mivel az adóbevallás techinkailag alig több egy nagyobb excel táblánál, úgy gondoltam, hogy letöltök egy kis programot a honlapról, beírom az adatokat, az kiszámolja, kinyomtatom, s elküldöm, és hurrá, ennyi! Hát, tévedtem.

Szóval lássuk először az Apeh honlapját! Ott már rögtön egy link fogadott, hogy ha az szja-t szeretném megcsinálni, kattintsak ide; csodálkoztam is, hogy milyen kedvesek az apehosok. Nos, itt egy elég zavaros kép fogadott, felül némi magyarázat, utána 0853-as űrlap Javával, utána némi magyarázat pdf-ben, alatta a keretprogramok, nekem ez a felépítés kissé logikátlannak tűnt, de megértettem. Mivel nem szeretem a Javát (anno kaptam vírust ennek segítségével), ezért a hagyományos megoldást választottam, s letöltöttem az exe típusú keretprogramot. Mikor lejött, feltelepítettem, s kerestem, hogy hol a szja-s (0853-as) űrlap.

Nem volt ott. Megnéztem a honlapot, ott sem volt. Lefuttattam az update-et, ami felajánlotta az összes létező formanyomtatványt az elmúlt két évből, kivéve a 0853-asat, ami nekem kellett volna. Kedves Apeh, pedig ez az oldal pont annak lett létrehozva! Na, mindegy, nézzük akkor a Javás változatot.

Ehhez le kellett először is töltenem a Javát, mely úgy nézett ki, hogy először letöltött egy kis segédprogramot, mely aztán letöltött egy nagyobbacskát. Mivel nekem modemes netem van (3G/HSDPA csoda), kicsit sokáig tartott (felhős volt az ég), de úgy voltam vele, sebaj, addig megnézem az Apeh honlapon, hogy egyáltalán kell-e nekem adóbevallást készítenem, s aztán majd "dicsekszem" az információval mindenkinek. Személyi jövedelemadó fülecske, s máris megkaptam a hőn áhított oldalt. Ezt mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg, felhasználóbarát, nemde? Mindenesetre engem eltérített azon szándékomtól, hogy utánanézzek ennek a témakörnek (késő este volt már), inkább folytattam a letöltést.

Szóval lejött a Java, s letöltöttem a 0853 Javás változatát is, de rögtön jött a figyelmeztetés: töltsem le a keretprogramot is! Azt is letöltöttem (ez volt az 5. állomány/program, melyet az adóbevallással kapcsolatban letöltöttem már). Utána már pofonegyszerű volt, szerencsére maga a kitöltés egyszerű.

Végül is nem volt olyan nehéz, de elgondolkoztam valamin.

Mikor külföldön csináltam az adóbevallásomat, az egész annyiből állt, hogy felmentem a helyi adóhatóság honlapjára, login, majd online kitöltöttem azt a 10 sort, amit ki kellett (igen, vannak nálunk szerencsésebb országok, ahol az adóbevallás nem egy többkötetes könyv, hanem egy oldal). De felajánlotta azt is, hogy egy programot letöltök, azt futtatom, kinyomtatom, s mehet is postán a bevallás. Mondom, egy programot! Mert amint írtam, egy ilyen adóbevallás kb. egy nagyobb excel tábla, semmi több. Nekünk miért kell ennyire bonyolítani?


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr931104112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anarcho78 2009.05.06. 09:28:08

azért kell bonyolítani, hogy eltarthassunk egy csomó embert olyan munkáért, amit tizedannyi melóból meg lehet oldani.

nem értem ezt az országot? "odafenn" a fejükön ülnek, hogy még mindig őskori módszerekkel, pénzpazarlással csinálunk mindent????

mi lenne, ha kisepernénk a francba az összes nagyfejű bürokratát (természetesen nem kapnának jól fizető, kamu állásokat utána - ld. Szilvásy), fiatalokat be, ötleteket, miegymás.


süti beállítások módosítása