Skip to content


Beteg ember nem politizáljon!:-(

Szerző: Slanger - 2009.05.31. 13:30

Bookmark and Share

Unom a politizálást, unom a cigányozást,  unom a túllihegett, semmitmondó, figyelemelterelő híreket!


Szinte örültem, amikor az orvos injekciókúrát írt fel, az egyébként nem súlyos, de igen kellemetlen, reumatikus betegségemre. Legalább elücsörgök, pihenek az egészségügyi központban, amíg várakozom a soromra. Nincs politizálás, hiszen a beteg embereknek ott nem ez a legnagyobb gondjuk. Gondoltam én!

 Időpontot kaptam, szigorú utasításra kilenc órára kellett megjelennem az első "döfésre". Mindig kínosan ügyeltem arra, hogy a megadott időpontban megjelenjek, ne késlekedjek,  felborítva ezzel a szigorú sorrendet. Fél kilenc körül leültem a váróban egy idősebb nő mellé. Gondoltam, hogy nézelődöm, olvasok, majd csak eltelik az idő. Fél óra múlva pedig túl leszek a 3 perces "beavatkozáson". A mellettem ülő idős hölgy látszólag megörült nekem, mert rögtön társalgást kezdeményezett.
-Először van itt? Még nem láttam. XY doktornőre vár? -csak úgy záporoztak a kérdések.
- Igen, - válaszoltam - kilencre kaptam időpontot.
A nő erőltetett nevetésben tört ki és együtt érző hangon mondta:
- Maga csak hiszi kedvesem, hogy kilenckor behívják. Itt nem úgy megy semmi, ahogy azt maga gondolja. Nézze meg a táblát!  Ki van írva: rendelés 8-14-ig.  Egy hónap óta járok ide és még egyszer sem fordult elő, hogy az orvos 8-kor itt volt. Volt olyan nap, hogy fél órát késett, de lehet, hogy többet is. Akkor átöltözik, kávézik, reggelizik. Jó, ha 9 óra előtt elkezdik a rendelést. Néha jön egy-egy protekciós beteg soron kívül. Előfordul, hogy 2-3 órát várakozunk, pedig időpontot kap mindenki. Annak betartását senki nem ellenőrzi, nem illendő kérdezősködni. Régen nem így működött. Évek óta járok ide, akkor még SZTK volt és nem volt ilyen puccos, szép épület. Tudtuk, hogy ki volt az utolsó beteg, ki, ki után következik és várakoztunk türelmesen. Nem kellett időpont, jöttünk ha fájt valami, az orvos pedig vizsgált, kiírta az orvosságot vagy beutalt.  Most látja mi van? A beteg le van sajnálva:-( Alig van idő a betegekre, 3 papírt is alá kell írni minden alkalommal. Adminisztrálnak, többet foglalkoznak ezzel, mint a betegekkel. Csak akkor gyorsíthatja meg a dolgokat, ha borítékot dug a doktornő zsebébe. Én ilyet nem tudok megtenni, mert nagyon kevés a nyugdíjam.  Már a tizenharmadik havit is elvették, abból még néha tudtam adni a nővérkének is. Ezek meg "ott fönn" mind milliárdosok, milliomosok, azt sem tudják, hogy..............csak mondják, hogy legyünk türelmesek, pár év múlva már minden jó lesz.............
és betegtársam csak mondta  a magáét, politizált, beszélt a gazdasági válságról, a beépített térdprotéziséről, és a betegek kiszolgáltatottságáról.


Tíz órakor bekopogtam a rendelő ajtaján. Naivan közöltem az asszisztensnővel, hogy kilencre kaptam időpontot és még a kutya sem szólt hozzám. Lekezelő stílussal, hogy mindenki hallja a váróban rám üvöltött:
- A főorvos asszonynak rengeteg telefonja van, (gondolom, hogy betegektől) ezért csúszik az időpont betartása. Sem elnézést, sem türelmet nem kért, csak hülyének nézett.
 

Most igyekszem megszerezni a főorvos asszony elérhetőségét, intézkedem, hátha telefonon keresztül megoldható a kezelésem. Ily módon beadatom magamnak az injekciót, ő pedig telefonon keresztül megkapja a "borítékot". Talán így járnék a legjobban:-(((

Évikati

 

 


Címkék: egészségügy évikati

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr291154735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*ideiglenesen átnevezve* 2009.05.31. 13:54:20

pedig amire panaszkodott az idos holgy igy volt mar az atkosban is, utanna is, meg most is.
valahogy nem erzik az orvosok az allami szferaban,h amit ok nyujtanak egy szolgaltatas. majd remejuk ez a hozzaallas megvaltzik a kovetkezo generacioval (fiatal orvosokkal jobbak a tapasztalataim)

Évikati 2009.05.31. 14:39:07

@www.ahapc.hu: Nem vagyok biztos, hogy ezek az orvosok fiatal korukban is ilyen stílust, szemléletet képviseltek. Ilyenné tették őket a lehetőségeik. nem adok felmentést egyiknek sem, aki így viselkedik, de ma Magyarországon a diplomások (nem csak az orvosok) nem tudnak egzisztenciát teremteni maguknak. Magánkórházakban bizonyára kinyalják az ember fenekét, de az ma még csak egy bizonyos, szűk réteg számára érhető el.
A fiatal orvosokkal nekem is nagyon jók a tapasztalataim, de talán kevésbé bízunk bennük, éppen a fiatalságuk miatt:-)

hitetlen01 2009.05.31. 20:07:18

Minden a politikarol szol es ebbol ugy se lehet elkerulni. Nalunk is van egy ilyen korhaz nevet inkabb nem irnek, ottani dolgozokat atvette egy feleig magan es felig onkormanyzati holding. Kepzeld a helyzetuket lazan a biztonsagos kozalkalmazotti viszonyukbol kaptak egy olyat, mint a bolti dolgozok. Nalunk a korhazban a noverek es orvosok akik nem szerncsesek azok "kek igen es nem hanta konyvel" vannak alkalmazva. Tudod mennyi dolgozo hagyta ott oket? Es gondolod erdekli a holdingot? valasz nem. A betegeknek nem lehet mindig elmondani, hogy jelenleg a pl: nyolc emberbol jelenleg oten dolgoznak. De a betegek csak annyit vesznek eszre ebbol, hogy csuszik minden es esetleg a mentosok elsobbseget elveznek mindenkinel. Nagyon faramuci a helyzet, amin talan a teljesen magan korhazak fognak kicsit valtoztatni. De MEP finanszirozasu korhazakat ez nem erinti betegenkent kapjak a tamogatast es jelen korhazban az aszisztencia "alakalmi konyvecskevel" vegzi a munkajat. Ha mer szolni akkor csuklas nelkul kozlik vele, hogy szia told a biciklit mashova.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.05.31. 20:14:42

Slanger hidd el nekem, hogy beteges orvost járogató ember számára, kezd monotón megszokottá válni, az álltalad ecseteltek. Merem mondani országos jelenség. Most már csak annyit, akkor minek ez az időpont kuncsorgás! Mert egyébként arra megy ki az egész , hogy felmérjék, az az napi kínálatot, nehogy ne férjenek bele az idejükbe. A többi ahogy esik úgy puffan.

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.05.31. 20:20:40

Majdnem elfelejtém mondani, azt a morbid humoros szólást /orvosoktól halottam annó/: jó beteg nem totojózik hanem lazán elpatkól, így nem kellemetlenkedik sem az orvosokkal, sem az asszisztenciával.Üdv.

Évikati 2009.05.31. 20:34:34

@idosb: ez jó:-))
Én is írok egy viccet:

- Jöjjön gyorsan doktor úr! Meghalt a Kovács bácsi, a szimuláns!
- Hát, ez azért már túlzás, hogy mit megenged magának ez az ember!- mondja az orvos.

süti beállítások módosítása