Skip to content


Túlbonyolított ország

Szerző: daniferi - 2009.05.31. 12:05

Bookmark and Share

Rájöttem, miért kell ennyi közalkalmazott. Mert túl bonyolult az összes eljárás. 

Történt ugye, hogy megörököltem egy autót. Természetesen a közjegyző elküldte ennek a tényét az összes kapcsolódó hivatalba. Kaptam is az adóhivataltól egy felszólítást, hogy akkor fizessek. Ezzel párhuzamosan az okmányiroda is írt, hogy ejnye-bejnye, nem írattam át még a kocsit, tegyem meg, mert baj lesz. 

Rendben, értem én a célzást. 

Felhívtam az ügyintézőt, lehet-e kérni haladékot, mert most jár le a műszakija és sokkal egyszerűbb lenne már egyből új érvényességű forgalmit adni. Nem, ilyet nem lehet. Kapok új forgalmit, ami érvényes lesz 2 hétig. 

Ám legyen.  

Bementem, erre kiderült, hogy hát nem úgy megy az, hogy átiratom, mert a rendszerük szerint kellene lennie törzskönyvnek. Na igen, de az nincs meg, ki tudja, hol tartotta apám. A közjegyzőnek elég volt a forgalmi is, sőt, azt mondta, nem baj, ha nincs meg, mert amit ő ad papírt, azzal bizonyítom, hogy az enyém. A törzskönyv elvesztése utáni mód az, hogy "megköröztetik". Megjelenik a közlönyben majd, aztán rá két hétre, ha nem találják meg, kapok egy másikat, majd utána átirathatom és akkor kapok ismét egy újat, már az én nevemre. S majd akkor kérhetek időpontot újból, ha ők írtak nekem levelet, hogy most már átírathatom. 

Egyszerű, nem?

Na de lejár a műszakija, akkor most hogyan tovább? Hát az ügyintéző megnyugtatott, hogy mehet a kocsi nyugodtan műszakira közben. Pontosabban ha nincs érvényes műszaki rajta, nem lehet átíratni, de ha nem íratom át, akkor meg megbüntetnek és kivonják a forgalomból. Kaptam papírt is róla, hogy bejelentettem a törzskönyv elvesztését és folyamatban az ügy. Na hát ennek nem nagyon örültek a vizsgaállomáson, mert ők csak annyit tudnak megadni a rendszernek, hogy van vagy nincs törzskönyv és kidobhatja nekik a gép, hogy akkor most integrált műszaki vizsga kell, ami több idő és persze több pénz. Szerencsére nem ez volt, meg is lett a vizsga. 

De matricát nem kaptam. 

Ugyanis a fenti okok miatt csak egy műszaki adatlapot kaptam. Ezzel vezethetek elvileg. Ám 15 napom van, hogy rendszámmal együtt bemenjek az okmányirodába, ahol megkapom a rendszámra is és a forgalmiba is a matricát. Tehát most kérjek időpontot, hogy megkapjam a matricákat, s majd ha írnak, akkor ismét menjek be, hogy átvegyem az új törzskönyvet (még a régi névre), hogy majd mehessek újból, hogy végre át legyen írva. 

Előjegyzési idő átlag 3 hét, de azért 15 napom van...

 


Címkék: vizsga forgalmi okmányiroda műszaki átírás

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr461153930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.


süti beállítások módosítása