Skip to content


"Anyázó" autósok.

Szerző: Slanger - 2009.06.02. 13:47

Bookmark and Share

Olyan családban nevelkedtem, ahol a csúnya beszédnek, káromkodásnak nem volt helye. Nem is próbálkoztunk. Olyan gazdag a magyar nyelv, hogy érzelmi kitöréseinkre mindig megtaláltuk a megfelelő, de trágárnak nem nevezhető kifejezéseket. Ebben a szellemben próbáltam fiaimat nevelgetni, mondhatom, felnőtté válásukig eredményesen.

Az első, fiam szájából elhangzott "b...meg"-et éppen az anyósülésen ülve, első autójában hallottam, nem kis meglepetésemre. Sokkolt a félreérthetetlen szitok, melyet egy vele szemben szabálytalankodó autósra szórt. Nem értettem az őszinte haragot, de leginkább azt, ahogy ennek hangot adott. Az én jól nevelt fiam káromkodott. Mivel soha nem vezettem autót, csak utasként ültem mellette, nem is értettem haragjának indítékát. Később elmondta, hogy baj lehetett volna a másik autós felelőtlensége miatt, ezért "húzta fel" magát ennyire.

Később megtapasztaltam szinte ugyanezt a kisebbik fiamnál, aki, ha lehet mondani még szerényebb, szófogadóbb fiúcska volt kis korában. Az első autójában, az első velem tett kocsikázás közben, letekert ablaknál, beszólt egy autósnak, aki már nem is tudom, hogy mit csinált rosszul. A fiam, aki soha, senkire egy csúnya szót nem mondott a jelenlétemben,  "anyázott". Kudarcként éltem meg mindkét esetet, mire fiaim felvilágosítottak, hogy ők még "finomak" is voltak sok autóshoz képest.
 
Ezt így szokták csinálni, ez a menő? Nem értem és nem is tudom elfogadni. Valaki beül az autójába és nem viselkedik "úrvezetőként", ez nekem magas.
Sokszor voltam tanúja a zebrán lépkedve, hogy  gyalogos az autóst, az autós a hülye gyalogost szidja, melegebb éghajlatra irányítják egymást, malacságokat ordibálnak.  Hallottam buszvezetőt is káromkodni (bele a hangosba), de soha nem gondoltam azt, hogy talán a jogosítvány megszerzésének feltétele a káromkodás is.
Olvasom a hírekben, hogy egyetemisták kutatást végeznek hazánk vezetési kulturáját tesztelve, különös tekintettel az "anyázó", trágárkodó sofőrökre.
Én azt tudom tanácsolni nekik, hogy sok jegyzettömböt vigyenek magukkal, mert lesz mit írogatni a magyar autósok vezetési stílusáról, szokásairól:-)

 

Évikati
 

 


 


Címkék: közlekedési morál évikati

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr831159063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása