Skip to content


Szeretet egy életen át

Szerző: Slanger - 2009.06.20. 09:44

Bookmark and Share

A" főállású" nagymamák legboldogabb napjai az iskolai szünet másnapján kezdődnek. Én talán jobban vártam az évzárót, mint unokáim. Megszűnnek a kötelességek, lazítunk, szórakozunk, csak mi hárman.  Már hetekkel ezelőtt  megterveztük a programokat.  Ellátogatunk a Várba, múzeumokba, Városligetbe.

Első, együtt töltött napon a közeli játszótérre indultunk Fannival. A kamasz fiúnak ez már ciki, ő nem tartott velünk. Szuper játszótér, megfelel az EU elvárásainak. Lehet mászni, csúszni, kötélen himbálódzni, egyszóval olyan örökmozgóknak találták ki, mint az én kis unokám. Nehéz ilyenkor lépést tartani a kislánnyal, a türelmetlensége hajtja előre. Mikorra odaértem, már a mászóka tetejéről integetett.
Leültem a közelben egy árnyékos fa alá. Fiatal anyukák csoportja vidámkodott, hangosan tereferéltek,  pici gyerekeik  homokoztak. Tulajdonképpen egyedül néztem a népes, önfeledten játszadozó gyerekcsapatot.

Idős házaspár közeledett felém, kéz a kézben, a bácsi botra és a nénire  támaszkodva totyogott. Leültek a szomszédos padra. Néztem őket (természetesen csak fél szemmel, mert a másik Fannira ügyelt) és arra gondoltam, hogy milyen helyesek. Bizonyára több mint a fél életüket leélték egymással, és most sétálnak, levegőznek, pihennek. Ápolt ruhájuk, kedves arcuk, kezük szorítása, arra engedett következtetni, hogy kiegyensúlyozott, boldog öregkorukat élik. Örülnek a gyerekzsivajnak, szemlátomást élvezik e szabadtéri gyermekműsort.

A bácsi botja eldőlt, a néni lábával egyensúlyozva szerette volna felemelni. Nem sikerült. A bot egyre távolabb került a lábaitól. Ekkor az öregember (fakó szemeivel villámokat szórt a néni felé)  megszólalt: " Vedd fel!" - így parancsolón, cseppet sem kedvesen.  Akaratlanul odanéztem és hallgattam a haragos szópárbajt. "Vén hülye! Vedd fel te! Nem tudod szépen kérni?"- a néni hangja remegett és egyre hangosabban folytatta: "Örülj, hogy lehoztalak, nélkülem lépni sem tudsz!" Erre már az öreg is begurult és nem akartam hinni a fülemnek mikor így reagált: "Fogd be a pofádat, te csak kiabálni tudsz!" Zavarban voltam, felálltam és távolabbi padra ültem. Fél óra múlva totyogtak el előttem, egymást karolva. A néni remegő hangját hallottam amint elhaladtak: "Mindjárt melegítem neked a zöldborsólevest és ehetsz piskótát is kedvesem." A bácsi hálásan mosolygott és csak bólintott. Ez ám az igazi szeretet, - gondoltam mosolyogva - a holtomiglan, holtodiglan:-)

Évikati

 

 

 


Címkék: évikati

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr721196066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2009.06.21. 15:12:57

Az élet nem olyan mint a filmeken. Még azt is elhiszem, hogy ez az idős pár nagyon szereti egymást. De az élet soha nem fekete vagy fehér. Árnyaltabb. Persze nem szép, hogy így beszélnek egymással. De nem csupán virággal feldíszített úton megyünk végig 50-60 évig az utunkon. Néha az a legnehezebb, hogy saját magunkat elviseljük a nap 24 órájában. Mégis együtt van a két kisöreg, egymást támogatva. Ez is valami:)

Évikati 2009.06.21. 15:34:02

@Horizont: Számomra éppen az derült ki e kis jelenetből, hogy nagyon szeretik egymást. Az öreg bizonyára tudta azt, hogy a felesége holnap is lekíséri sétálni. A néni utolsó (általam hallott) mondata pedig a gondoskodás, szeretet érzését tükrözi.

Horizont 2009.06.22. 12:31:07

@Évikati: Amúgy olyan édes kis történet. Én meg csak arról akartam írni, hogy attól, hogy így beszélnek (néha) mennyire szerethetik egymást, de az is lehet, hogy a megszokás, az egymásrautaltság dominál.
Kösz a történetet, tetszett!

Évikati 2009.06.23. 19:09:04

@Horizont: Köszönöm szépen:-) Kedves vagy!

Angel7001 · http://aitra.wordpress.com 2009.07.07. 17:52:38

Valóban szép történet. Érzékelhető a szeretet, igen. Mikor Ők fiatalok voltak a holtodiglan-holtomiglan szó szerinti jelentésében tündökölt! Manapság hm... elgondolkodtató! Szóval van itt szeretet, bár lehet nem abban a formában, ahogy ma emlegetjük. Abban az időben nem foglalkoztak ennyit ezzel a témakörrel, mindkét nemnek meg volt a maga szerepe.... :) Ma már ez átértékelődött.

Évikati 2009.07.07. 20:37:55

@Angel7001:Igen, igazad van! A nagyszüleim és a szüleim is Isten előtt fogadtak egymásnak örök hűséget. Én sem tudtam máshogyan elképzelni az esküvőmet. Ma már ez is sokszor inkább divatból, mint hitből történik. Pedig az ott elhangzott "holtomiglan-holtodiglan" fogadalomnak egy élten át kellene tartania:-)

süti beállítások módosítása