Skip to content


Lehet-e szeretni a városi galambokat?

Szerző: Slanger - 2009.07.04. 09:04

Bookmark and Share

Elkötelezett természetvédő vagyok. Szeretem a növényeket, állatokat. Ahol csak lehet, szót emelek az állatkínzások ellen, a parlagfű terjedése ellen, és hangot adok nemtetszésemnek, ha valakit szemetelni látok bárhol. Egyetlen gyors- röptűvel nem tudok barátságban, békességben élni. Ezek a városi galambok. Nem szeretem őket. Elszemtelenedtek, pimaszok.

Észre kellett vennem, hogy egyre többen vannak a közvetlen közelünkben. Olykor, egy-egy példány pofátlanul rátelepszik  az erkély korlátjára, és távozóban otthagyja a névjegyét.

Kora reggel, kihasználva a reggeli hűs levegőt, ablakpárkányt és a korlátot  törölgettem.  Pár perc múlva, sötét felhőként, zajosan,  Hitchcock madarai csaptak le a házunk előtti parkban.  Mi ez a hirtelen támadás, hangos szárnysuhogás?  Egy perc múlva mindent megértettem.  Idős nő ült le a ház előtti padon.  Még a reklámszatyrát le sem tette,  kedvencei körbevették. Volt amely a vállára szállt, karjára, de legtöbb a padon és a nő előtt tipegett izgágán, várva a reggelit. A néni motyogva beszélt hozzájuk, becézgette őket, majd tele marékkal  szórni kezdte a zacskó tartalmát.  Morzsát és magvakat hintett a türelmetlen társaság közé. A zacskó nem akart kiürülni, a galambok viszont csak jöttek, jöttek. A nénit már alig láttam,  csak az örökmozgó, tollas társaság  csapkodott, serényen szedegetve az eleséget. Arra gondoltam, hogy ezek a madarak amellett, hogy betegséget terjesztenek, környezetet piszkítanak, a néninek bizonyára nagy örömet szereznek. Gondoskodik róluk, érzi, hogy szükségük van reá, hiszen nélküle, talán pár nap múlva továbbállna madársereg.
 
Tudomásom szerint a városban nem szabad galambokat etetni. Tönkreteszik, bepiszkítják a szép épületek homlokzatait, szobrok fejére pottyantanak, károsítják a környezetünket. Szólnom kellene.  Mégsem mozdultam, nem kiabáltam le, nem tiltakoztam. A galambok nem vennék nagyon a szívükre, de a néni kora reggeli sétája miattam elmaradna. Talán ez az egyetlen ok, mely miatt reggelente elsétál ide, és az etetés befejeztével készül a másnapi találkozásra pártfogoltjaival. A galambjain kívül bizonyára  nincs senki, akivel megoszthatná érzéseit, gondolatait. Magányos.
 
Én pedig minden nap, kora reggel, fertőtlenítős szivaccsal a kezemben, morgolódva ugyan, de kitartóan törölgetem a galambpiszkot az erkélyről és az ablakpárkányról.

Évikati

 

 


Címkék: évikati

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr611224620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H4R 2009.07.04. 09:58:57

Ez a látszat ellenére egy komoly etikai probléma. Nekem sincs szívem lebaszni az ilyen öregasszonyokat, de van olyan vérmérsékletű ember, aki hirtelen felindulásból megteszi. Persze a többség tűr. Én arra gondolok, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha az ilyen galambetetők a saját otthonukban hódolnának a szenvedélyüknek. Esetleg megelégedhetnének kevesebb madárral is. Személy szerint durrogtatni szoktam néha az erkényemen, nehogy épp ide szálljanak. Bevált, a galambok elszoktak innen, és a szomszédokat sem zavartam, mert nem olyan időpontban tettem.

Évikati 2009.07.04. 11:48:59

@Harvolf!: Igen, én is sajnálom az idős galambetetőket, de itt nálunk kifejezetten miatta szaporodtak el a galambok. Ma reggel, hatkor erre ébredtem. Az etetésre és a becézgetésre. Kezdek besokalni, azt hiszem mégis szólni fogok a nőnek. Én még durrogtatni sem tudok, nincs mivel:-))

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.07.04. 22:00:47

Én nagyon rühellem a galambokat. Alapvetően a madarakról nem tudom elképzelni, hogy mi tartja össze azt a sok tollat. A tollra pedig allergiás voltam. A galambok sok fertőzést terjesztenek, ráadásul Amerikában összedőlt miattuk egy felüljáró is. A múltkor is egy játszótéren etették a galambokat, szólni kellett volna, de nem szóltam, mert problémakerülő vagyok.

Viszont a múltkor találkoztam egy nénivel, aki galambokat etetett, és tudta a nevüket, hogy melyikkel mikor mi történt.

Jobb lenne, ha ezek a nénik találnának maguknak jobb elfoglaltságot. Ebben segíthetnénk mi is. Hogy ők is fontosak, nem csak a galamboknak, hanem az embereknek is.

Évikati 2009.07.04. 22:24:25

@sajt: Azt gondolom, hogy ezeket a "galambetetőket" (láttam már férfit is) hivatalból kellene megdorgálni. Visszaesőket bírságolni, ill. érvényt szerezni a törvénynek.
Sokan (mint én is) nem szólnak szánalomból, sajnálatból, közben pedig szenvedünk a galambok által terjesztett mocsoktól.
Sokat utazunk és látom, hogy külföldön mennyire óvják a galamboktól az épületeket, szobrokat. Dróthálókkal, szögekkel kivert párkányokkal, stb. Ja, és büntetik az etetést. Nálunk erre sincs pénz:-(

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.07.04. 22:43:54

Ha jól tudom 40 ezer forint a bírság a galambetetésért, Budapesten. Talán volt is egy eset, hogy büntettek. Milyen hír lesz belőle? Elveszik a néni nyugdíját. Nem akarnak ezek a nénik (bácsik) rosszat, de hát a pokol útjai jósszándékkal vannak kikövezve. De azt ne felejtsük el, hogy ezek a galambok szarnak bele a homokozóba, amiben a kisgyerekek homokoznak és néha bele is esznek. Sajnáljuk a beteg gyerekeket, és felháborodunk a megbüntetett nyugdíjasokon.

Évikati 2009.07.04. 22:55:02

@sajt: igazad van, ezért nincs elfogadható megoldás. Én sem szóltam még (bár nagyon gondolkodom)mert sajnálom a nénit. Meg kellene vele értetni, szép szóval, hogy mennyi embernek okoz bosszúságot a jó cselekedetével. Érzésem szerint ez nehezen menne.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.07.04. 23:06:10

Legszívesebben én is felrúgnám az ilyet, de akkor jön a többi nyugger, meg "jóérzésű" "épelméjű" fiatal, hogy hogy lehet szegény nénivel/bácsival így bánni. Sosem fogják megérteni, ha magyarázni próbálsz.
Pont ugyanígy rühellem a másik elmeroggyant szerencsétlen klánt, a macskaetetőket, akik a lakótelepeken szaporítják a rohadt dögöket, ahelyett, hogy otthon tartanák. (Mert persze ivartalanítani smafu, de olyan jó, amikor jönnek a hálás cicák...)

Évikati 2009.07.05. 07:02:32

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: ebben is igazad van. A macskák bennünket elkerültek eddig, de az egyik nagy élelmiszerbolt előtt hányingert kapok a koszos fagyis dobozoktól. Ebben rakják ki a macskáknak a kaját a dolgozók. Lehet, hogy utána kezet sem mosnak! Nem is nagyon megyek be az üzletbe. Azt nem értem, hogy nem látják milyen gusztustalan az egész. A macska is és az etetés módja is. Vinnék inkább egy menhelyre szegényt, vagy haza.

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.07.05. 15:27:50

megvan a következő projektötletem:
virtuális galambnevelde egyedülélő vénasszonyoknak, iPhone-ra is, hogy kiülhessen a padra vele. nyugdíjas kedvezménnyel és részletfizetési lehetőséggel.
befektetőket keresek! hívjatok vagy írjatok.

süti beállítások módosítása