Skip to content


Mit jelent magyarnak lenni?

Szerző: Slanger - 2009.08.04. 09:03

Bookmark and Share

Sokaknak bizonyára közhelyként hat a kérdés, de felteszem, mivel én magam nem igazán tudom rá a választ. Nagy valószínűséggel társadalom tudósok, és szociológusok tudnának valami frappáns, jól csengő választ adni, bár ez sem biztos.

Mert mit is jelent magyarnak lenni?
 
Az nem igaz, hogy mindannyian a Kárpát-medencében élünk és azért vagyunk magyarok, hiszen sok honfitársunk a világ más pontjain éli az életét.
 
Az sem hinném, hogy az a jó válasz, hogy az a magyar, aki magyarul beszél. Hiszen itt vannak például az ’56-os emigránsok, akik adott esetben már nem is tudnak magyarul, mégis magyarnak vallják magukat.
 
Az a magyar, aki ismeri a Himnuszunkat? Ez sem igaz, gondoljunk csak Király Lindára, aki anno egy előadása közben elfelejtette a Himnuszt. Pedig valószínűleg ő is magyarnak vallja magát.
 
Akkor ki a magyar? Aki kétpofára zabálja a gulyást, vagy aki nem szereti a romákat?
 
Ugye nem is olyan könnyű megválaszolni, ezt az egyszerűnek tűnő kérdést. Akkor most megkérdezlek benneteket:
 
Mit jelent magyarnak lenni?

 

 


Címkék: magyar

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr461287494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gesa2 2009.08.04. 09:47:44

Aki képes vérét és verejtékét húllajtani az országáért.Aki tudásával és viselkedésével építőköve hazánknak. Aki mindenhol büszkén vállalja, hogy magyar.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.08.04. 10:11:55

Az a magyar aki annak érzi magát. Semmiképen sem az, akiről a megmondóemberek megmondják.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2009.08.04. 11:41:21

@sajt: Ez sem biztos. Mondjuk alapesetben kijelenthetjük persze. De amint megjelennek a sokturulosok inkább érzem magam üzbégnek. Viszont ha külföldön vagyok, vagy külföldiekkel beszélek, akkor Magyarnak érzem magam. Jó Magyar társáságban szintén.

Amúgy jó kérdés, nagyjából ugyanúgy megmagyarázhatatlan, mint a mit jelent a punk.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.04. 13:35:02

De hiszen meg is válaszoltad a postban, Király Lindánál. Az a magyar, aki magyarnak vallja magát. Ennyi.

Évikati 2009.08.04. 19:16:57

Családfa kutatásnál (évekkel ezelőtt) kiderült, hogy apai és anyai ágon is "ősmagyar" leszármazott vagyok. Gyökereim évszázadok óta ide kötnek a Kárpát- medencéhez. Nem emiatt éreztem soha azt a nagyvilágban, hogy magyar vagyok. Ahol nem tudták, hogy hol van Magyarország, ott elmeséltem, aki ismerte történelmünket, földrajzunkat, azzal szívesen elbeszélgettem. Külföldön, bárhol, büszke magyar vagyok, de az utóbbi időben itthon már nem mondanám el ugyanezt.

talánegyszer 2009.08.05. 20:51:41

Magyar vagyok mert:-itt születtem
-anyám,apám etetett,itatott,magyarnyelvre tanított
-tanultam,tapasztaltam,nevettem ,sírtam
-dolgoztam,megaláztak,megdicsértek
-megházasodtam,boldogultam,gyerekeim születtek
-két évig katona voltam....
de sok mindent sorolhatnék még!
A legfontosabb:igyekeztem a sorstársaimért tenni valamit együtt megbeszélve.Tisztelve és tiszteletett kapva.Együtt sörözni, örülni és sírni.Félteni egymást és tenni egy másért, mert magyarok és emberek vagyunk.Kerülni a haragot,írígységet,lenézést, lekezelést.Egyenragúként mert magyar és ember.

attila1 (törölt) 2009.08.05. 22:45:13

magyar vagyok mert: Petőfi Sándor, Az Egri Csillagok, A Pál Utcai fiúk, Indul a Bakterház, Rejtő Jenő, a Rubik kocka, Budapest, A Mézga család, a mákos rétes, stb. stb. stb.

süti beállítások módosítása