Skip to content


Vegyünk buszjegyet!

Szerző: Droli - 2009.08.11. 13:14

Bookmark and Share

Úgy alakult, hogy jövő héten Dublinba kell mennem. Elmesélem, hogyan vettem rá buszjegyet.

Felléptem az ír busztársaság honlapjára, ahol örömmel értesítettek, hogy ha neten keresztül foglalom a jegyet, akkor 2€ kedvezményt adnak. Szépen le is foglaltam, kaptam egy kódot, melyet a sofőrnek kell odaadnom, s ő a "fedélzeti jegykiadón" keresztül ellenőrzi az érvényességet, s megkapom a jegyem. Ennyi. Nem nagy történet, az összes légitársaság így működik lassan, meg egy csomó más cég is. Nincs sorbanállás a "kutyabódénál", nincs kalauznál szerencsétlenkedés (mert a jegypénztár hajnalban nincs nyitva), nincs olyan, hogy a sofőr zsebre rakja a pénzt, s nem ad jegyet. Néha arról álmodom, hogy Magyarországon is így vesszük meg a  bérletet, s nem kell beállni a hat kilométeres sorba, s nem kell utána nagyítóval tanulmányozni, hogy vajh' eredeti-e a bérlet?

Vajon nálunk mikor fog így működni a dolog?


A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr191294853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.08.11. 17:34:31

Rám nézett már lesújtóan buszsofőr azért mert kértem a jegyet. Ha szemmel lehetne ölni már nem élnék. A bírságot amit a jegy nélküli utazásért kapnék tutira nem fizetné ki, kösz, inkább a tisztességes út.

Évikati 2009.08.11. 20:35:13

Júniusban a székesfehérvári kórház előtt szálltam fel a buszra. A fiatal (egyébként szimpatikus) sofőr egy hosszában kettévágott jegyet adott. Rákérdeztem, hogy mi ez, megnyugtatott, hogy ha jön az ellenőr, nyugodtan mondjam azt, hogy nála vettem:-) Fél jegy teljes árért, tehát egy jegyért kettő árát kell fizetni. Mindenki ott ügyeskedik, ahol tud.

talánegyszer 2009.08.11. 21:05:53

Írországban sem lehet minden járatra így jegyet venni.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.08.11. 21:13:39

@talánegyszer: A honlapon ez van:
If the stop required is not available online, the ticket may be purchased direct from the bus driver.

S ahogy elnézem, a legkisebb falvak is rajta vannak a listán. Szóval helyközi utazásnál szinte tuti, hogy meg tudod így venni a jegyet.

A dublini tömegközlekedést nem tudom, nem néztem.

talánegyszer 2009.08.11. 21:17:35

Hogyan vegyek úgy jegyet,ha nincs internetem?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.08.11. 21:36:05

@talánegyszer: mondjuk ez jogos kérdés :-) de erre is van válaszom, mint mindig :-)

Sok állomáson van jegyautomata. Olyan, mint egy ATM, csak ez jegyet ad. Kiválasztod az uticélt, s hogy hány jegyet kérsz, aztán bedugod a bankkártyát, vagy adsz neki pénzt (papír vagy érme, mindegy, elfogadja), az meg adja a jegyet, s vissza is ad. S ezek a barom írek nem verik szét ezeket, hanem használják. Ezt elképzelem mondjuk Budapesten... kb. egy nap múlva le lenne amortizálva a gép. :-(

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.08.11. 22:28:32

@Évikati: És hát nem szóltál, hogy bocs, de a pénzemért rendes jegyet kérek? Én a gyerekemnek is, aki hét és fél éves, adtam 220 ft-ot, hogy vegye meg a buszon a jegyet, elég nagy fiú már hozzá :) Persze, ott álltam mögötte. Nem is trükközött a sofőr. Próbálta volna meg elhülyéskedni, hogy ő még nem is néz ki hétnek, nem kell jegy stb, elmehet a fenébe, akkora szégyenben lettünk volna a drágámmal egy ellenőr előtt. Ráadásul nem tanítom csalásra.

Évikati 2009.08.12. 06:26:13

@Vorg a Halhatatlan Báró: nem szóltam, örültem, hogy élek egy kézműtét után. A barátnőm, aki elkísért kapta a jegy másik felét. Budapesten élek, macerás lett volna ott vitatkozni.

Adófizető 2009.08.15. 00:06:38

@Droli:
A Népliget autóbusz állomáson több automatából is lehet jegyet venni. Tapasztalatom szerint szinte senki nem használja! Hogy miért, azt sajnos nem tudom, de nekem soha nem volt vele problémám, gyors, nem kell sorban állni, papír pénzt is elfogad, visszaad stb.(Na jó a fém kétszázast még nem értékeli, hogy valami negatívat is mondjak :) ) A népek inkább a pénztárnál tolakodnak - ki érti ezt?

Évikati 2009.08.15. 07:57:56

@Adófizető: az emberek általában nehezen fogadják el az újdonságot, főleg, ha egy kicsit oda kell figyelni. A BKV nem fordít hangsúlyt a jegyváltó automaták reklámozására, pedig a mai pörgős életünkben ezek már kiválthatnák a sorban állást és gördülékenyebbé tehetnék az utazást. Én is felfigyeltem erre, szinte senki nem használja. Münchenben szinte csak ilyeneket lehet használni utazáskor.

2009.08.15. 22:00:46

Jegyváltó automaták: én addig használtam, amíg zsinórban több hétig-hónapig megbízhatatlanok (gy.k. nem működik) nem lettek...

süti beállítások módosítása