Skip to content


Mi legyen a drogosokkal?

Szerző: Slanger - 2009.09.23. 10:57

Bookmark and Share

A Szociális és Munkaügyi Minisztérium társadalmi vitát hirdet, a 2010-2018 közötti időszakra vonatkozó Nemzeti Drogstratégia kapcsán. A minisztérium állítólag a társadalom véleményére is kíváncsi. Az említett Nemzeti Stratégia a www.drogstrategia.hu honlapon érhető el.

Egyébként Ti mit gondoltok, hogyan lehetne csökkenteni a szer rabjává vált emberek számát? Zárjuk őket börtönbe, vagy lőjük fejbe a dílereket? Esetleg kövessük a Holland mintát, vagyis legalizáljuk a könnyű drogokat?

 

 


Címkék: drog

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr221400231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eberti 2009.09.23. 11:24:51

Nehéz ügy,mert aki nem akarja,hogy segítsenek rajta,azon nem is tudnak segíteni...

Sátán meg a Jocó 2009.09.23. 13:29:40

első kettő.

senkit sem kergettek az asztal körül otthon, hogy "nekedmostaztánmuszájfrogoznodkisfiam"

a sok fasz alkesztől a hülyedivatmajom füvesig(no meg a propagálókig!!) mind mehetne autópályát építeni.

még, hogy az én pénzemből rehab...

b..ák meg, már bocs.

anarcho78 2009.09.23. 13:41:52

egyet sose értettem: rendőr elkap egy felhasználót, vádat emeltet, mittomén.

megfélemlítés után miért nem kezdik el követni, esetleg kiverni belőle az infót (hol vette stb.), garantálom, hogy 1 év alatt fel lehetne göngyölíteni az egész hálózatot...

nia72 2009.09.23. 14:06:55

A sokat emlegetett prevenció , ha pedig már vki.rászokott, nem tudom mennyit ér egy drogelvonó, v.pszichiáterrel való együttmüködés? -Dealereket szigoruan büntetni!!!!

Sátán meg a Jocó 2009.09.23. 14:23:08

vagy másik ötlet, a szaúdi vízumigénylőlap alján olvasható:

"The penalty for drug trafficking in Saudi Arabia is death"

problem solved.

daniferi 2009.09.23. 15:11:14

Szerintem hagyni kéne, hogy mindenki azt tegyen magával, amit akar.

- Aki iszik néha alkoholt, azzal nincs baj. Ha rászokott, az ő baja.
- Aki néha rágyújt, azzal sincs baj. Ha rászokott, az ő baja.
- Aki néha megiszik egy kávét, azzal sincs baj...
- Aki néha eszik egy csokit...
- Legyen ez más drognál is így.

Azonban van egy fontos dolog:
Legyen megoldva, hogy 18 (vagy inkább 21) év alatt ne jusson hozzá senki sem. Se pia, se cigi, se más. Kőkemény büntetés legyen. Ha valaki már elég idős, el tudja dönteni, hogy milyen káros hatásai lehetnek a jövőben. Persze ehhez egyelőre a jelenleg legális dolgokat kellene így szabályozni és megfelelően betartatni... ami nem megy :)

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.09.23. 17:56:53

Ezt már nagyon sokan nagyon sok helyen kivesézték. Szerintem a legalizálás lenne a megoldás, csak ezt egy ellenérdekelt csoport miatt nem lehetett megvalósítani. Ez ugyanaz a csoport, akik miatt nem lehet felgöngyölíteni a dealer-hálózatot sem.

Majdnem 20 éve figyelem az ezzel kapcsolatos érveket-ellenérveket, de a legalizáció elleni legnagyobb érv eddig az volt. hogy "akkor kevesebb szavazatot kapnánk".

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.09.23. 19:36:51

Gondoljátok, hogy ha legalizálva lennének a könnyű drogok, azok már nem lennének annyira vonzóak a fogyasztók számára? Tehát a tiltott gyümölcs a legjobb? Persze, mint az embernek mindig. Nem tudom, ez megoldás-e. Én kipróbáltam, nem szoktam rá, csak néhány cigi stb és hát egyáltalán nem éreztem jónak. A gyerekeimnek meg el tudom mondani, hogy miért nem jó, meg egyáltalán, mit lehet érezni közben stb. És csak remélhetem, hogy bíznak annyira bennem, a véleményemben, hogy ne kapjanak hozzá kedvet.
Ezek mi vagyunk.
Ez nem oldja meg a társadalmi problémát nyilván. Már sokat gondolkodtam a problémán, az tuti, hogy nagyon megbüntetném azt is, akit fogyasztáson kapok, nem egy év múlva tárgyalás, hanem ott, helyben elvinni az elvonóba. És hát igen, pocsék érzés, hogy más baromságát én fizetem.
Mellesleg, voltam az akkor még létező pszichiátriai intézetben terheléses eeg-n, éjjel végig fent kellett maradnom, hallottam, ahogy kínlódnak a drogosok, le kellett kötözni őket. Rémes.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.09.23. 19:47:19

Én is legalizálás párti vagyok, holott tudom, hogy itthon ez az életben nem fog megvalósulni. Egyébként egyetértek @sajt-al is, és @daniferi-vel is.

Veronikamama 2009.09.23. 22:38:38

Ha legalizálják a drogokat, még több beteg lesz, ami az amúgy is kevés büdzsét még jobban megterheli.
Arról nem is beszélve, idővel hajléktalanok lesznek, melynek nagyon komoly következményei vannak.Nem kapnak munkát, jövedelmük nincs, mindent elkövetnek csak meglegyen a napi adag.
Idegi, lelki bajok, totál tönkremenetel.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.09.24. 07:45:26

Amúgymeg a könnyű drogok nem mérgezőek? Úgy értem, elég nekünk a cigi meg az alkohol, minek még engedélyezni valamit, ami pusztít? Szerintem ez egyáltalán nem megoldás. A kemény anyagok ugyanúgy tiltottak lesznek, ugyanúgy használni fogják őket, sőt, azoknak is csábítóvá válhat, akik eddig nem használtak.
-Ú csajok, elmegyünk abba a jó kis haskabárba ott a sarkon?
-Ja, persze, megyünk, bár már annyira uncsi, kéne valami más.
Erre jön a drogdíler.....
Legalábbis ez az én mozim :D

xuxu (törölt) 2009.09.24. 18:51:36

Hagyják Őket szépen, csendben repülni! Ha madártanász lennék nagyon sokakat röptetnék sürgősen!

idosb · http://valodi.blog.hu 2009.09.27. 22:42:49

Tudj isten nekem az a sajátos véleményem, hogy senkit sem kényszerítenek álltalában, s ha innen közelítem speciel nem igen tudom sajnálni őket. Arról nem beszélve, hogy a kezelésük sem húsz filléres téma, s igencsak a józan gondolkodásuak fizetik meg közvetetten.

süti beállítások módosítása