Skip to content


Kötelező a mikrochip a kutyába

Szerző: Droli - 2010.03.29. 06:50

Bookmark and Share

Július elsejétől kötelező lesz a kutyák mikrochipes megjelölése a kormány 41/2010. (II.26.) rendelete alapján. Ez azt jelenti, hogy a kutya bőre alá egy szövetbarát üvegből készült eszközt ültetnek be egy tűszúrással. A chipben pedig egy szénszál van, mely egy 15 jegyű azonosító kódot tartalmaz, és a megfelelő adatbázisban ehhez a kódhoz rögzítik a gazdi adatait is. Így jelentősen könnyebb lesz a kutyus azonosítása ha például elkóborol, vagy a gazda kiteszi az utcára. A chipet az állatorvos ülteti be, és párezer forintba kerül - rendelőtől függően. Egyelőre annyi biztos, hogy amelyik kutyát eladják, azon el kell végezni ezt a műveletet, de a rendelet szerint az eb "tulajdonjogát forgalmazásnak nem minősülő módon átruházásnál" is hasonlóképpen kell cselekedni. 

Érdekes elképzelés, habár ha belegondolunk, hogyan tartják be az emberek a mai rendeleteket - lásd állatkínzás -, nem látom sok esélyét annak, hogy ez a valóban jószándékú kezdeményezés megvalósuljon. Egyrészt sokakat már a beültetés összege is elriaszt, másrészt meg aki "utcára dobja az állatot", az meg hülye lesz előtte azonosítóval ellátni. Kóbor kutyáknál meg nincs is értelme a rendeletnek, igaz, oda külön jogszabályt terveznek. És nemcsak a kutya "tulajdonjog-változásakor) érdemes ezt megcsinálni, hanem már meglévő kutyáknál is, hiszen ha elveszik, elkóborol, így könnyebb lesz azonosítani. Az állatorvosok különösen örülnek a rendeletnek, mert így egyértelműbb lesz a "kutya-betegéletút" megállapítása, ellentétben a mostani, kissé általános adatokkal.

Én is jó ötletnek tartom, de három kérdést azért feltennék: Egyrészt ettől kevesebb lesz a kóbor kutya? Hiszen aki pénzt szán erre, az általában nem dobja ki, nem zavarja el a kutyát. Másrészt: vajon mennyire fogja érdekelni ez a rendelet a gazdikat? Egyelőre még a szankció sincs meghatározva, másrészt meg ha valaki elajándékoz egy kutyát, azt a legritkább esetben jelentik be az államnak. A harmadik kérdésem technikai jellegű: hogyan olvassák le a kódot? Kisebb műtét során kiszedik a chipet, és leolvassák a kódot? Vagy van olyan készülék, mely műtét nélkül is alkalmas erre? "Leszkennelik" a blökit? :-)

Mindenesetre érdeklődve várom, mi lesz ebből.

 


Címkék: bulvár kutyusok

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr201873149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daniferi 2010.03.29. 10:45:29

Itt többet meg lehet tudni erről a technológiáról:
hu.wikipedia.org/wiki/Mikrochip_%28%C3%A1llatmegjel%C3%B6l%C3%A9s%29

Lényegében ez egy passzív RFID chip, aminek az olvasó berendezés által generált rádiójel adja azt a minimális energiát, hogy válaszoljon. Mivel nincs benne áramforrás és mozgó alkatrész, ezért gond nélkül akár évekig is üzemelhet. A mostanában készített biometrikus útlevelek is ilyen chipet tartalmaznak. Bár lehetne emberbe is tenni, hogy esetleg egy baleset vagy akár más orvosi beavatkozásnál adatokkal segítsen, személyiségi jogok miatt nem terjed, ami érthető is. A múltkor a tévében volt egy műsor, ott mutatták, hogy Hollandiában van egy club, ahol ha az ember kéri, kap egy ilyet a karjába, amivel felgyorsul a bejutás és a kiszolgálás (csak odateszi a karját a leolvasóhoz egy pillanatra), nem kell pénzezni, se más cuccot cipelni, majd utólag kifizeti a számlát. Érdekes :)

Sátán meg a Jocó 2010.03.29. 16:01:52

a chip energiaellátását a leolvasó rádiófrekvenciás mezeje szolgáltatja, így persze, hogy nem kell kivenni, te :))

bár, szvsz, ha ki akarnak dobni egy kutyát, akkor kivágják belőle? :(

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.03.29. 17:38:31

@Sátán meg a Jocó: @daniferi: Köszönöm a frlvilágosítást :-)

Igen, elég veszélyes lehet, ha szakszerűtlenül kivágják a kutyuból ezt az izét, kidobják blökit az utcára, és mondjuk a seb elfertőződik. Sajnos vannak emberek, akik képesek megcsinálni ezt :-(

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.03.29. 19:58:56

Már sokkal korábban meg kellett volna lépni, és nagyon komolyan szigorítani a büntetési tételeket. Sok ember nincs tisztában azzal hogy nem egy tárgyat tart, és hogy mekkora felelősség az állattartás. Persze sajnos válságidőkben különösen senki sem akar pénzht költeni ilyesmire, de azt APEH által behajthatóan büntetném, ha pedig emiatt nem kell a kutya, akkor van lehetősége leadni egy államilag támogatott menhelyre. Én a nem tenyésztőként vásárlot kutyákat kötelezően ivartalaníttatnám! A tenéysztőknek pedig komoly vizsga és folyamatos felügyelet alatt lehetne csak dolgozniuk. 10 éven belül radikálisan csökkenne a kóbor állatok száma, a menhelyeké pedig minimálissá redukálódna! Végre be kéne keményen tartatani a törvényket. Az állatok nem tudnak magukért kiállni!
A vidéken rövid láncon tartott, vagy megkötött kutyák gazdái pedig jelen pillanatban is megvalósítják az állatkínzás minden formáját! Nagyon nagyon durván büntetném! Ez a helyi rendőrség feladata! Hajrá. Kár hogy leszarják magasról!

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.03.29. 20:04:08

Hát igen. A szokásos "jó szándékú" de a tényleges következményekkel nem számoló állami szabályozás. Eljönne már végre, hogy az embereket nem egy szabályozás szándéka, hanem tényleges következményei érdekelnék.

Egyrészt a chip növeli az állattartás költségeit. Tehát lesz egy rakás potenciális szegényebb gazdi, aki nem fog kutyát tartani, mert már így nem éri meg neki, ezáltal elesik a kutyatartásból származó örömöktől. Ez a kutyatenyésztőknek is okozhat bevételkiesést, bár inkább a korcs kutyák iránti keresletet fogja visszavetni. A kóbor kutyák számát természetesen alig fogja csökkenteni a szabályozás, hiszen aki elhúz otthonról egy kutyát az most is törvénytelenül cselekszik, nem fogja zavarni a chip, valószínűleg kivágja, vagy azt hazudja, hogy a kutya magától szökött el, oszt jó napot. Sőt, még az is valószínű, hogy emiatt sokan elaltatják, vagy otthon házilag teszik el láb alól a kedvencet, mert nem kívánják vállalni a macerát. A legiszonyúbb viszont, az újszülött korcs kiskutyák számára lesz a szabályozás, hiszen eddig a "meglepetés kölyköket" egy darabig etették a gazdik, és vártak vele, hogy hátha valaki elviszi őket a rokonok közül, vagy hirdettek. Most viszont minden újszülött korcs kutya olyan költséget jelent azonnal, amely valószínűleg nem térül meg, így még születésük napján eltemetik őket szépen csendben a kert végében. Állatvédelem mi?

Rebegő ajkak 2010.03.29. 20:23:25

@jvizkeleti: Akinek ez összeg, az inkább ne is tartson kutyát, aki egy nyakörv árát sem képes kifizeteni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.03.29. 20:27:06

@jvizkeleti: ne haragudj de ekkora baromságot még sosem olvastam! 2200 HUF egyszeri költség sok akkor, amikor az alapvető oltások és a megfelelő tápok ennek többszörösei havonta? POnt ez a lényeg, hogy nem kell mindenkinek mindenáron kutyát tartani, mert ha valaki nem képes finanszírozni, akkor ne tegye -. az a kutyának is jobb lesz, mert ugyan szeretik, de nem tudják biztosítani neki a minimumot! Azok az emberek, akik 2200 huf miatt elteszik láb alól a kutyáikat, azoknak már korábban sem kellett volna hogy egyáltalán állat közelébe jusson. nem mellékesen pedig milyen újszülött korcs kutyákról beszélsz? Konkrétan a menhelyeken ivartalanítva adnak csak már ki kutyát. Az a gazdi pedigm, aki nem vigyáz a kutyájára és nem kívánt almot szerez, az gondoskodjon róla. De leginkább előre, mert az ivartalanítás az igazi út! Ahogyan azt minden normális országban teszik, Emelett pedig az oktatásban komolyan segíteni a gyermekeket hogy az állattartás nem egy hobby, hanem sokszor 15 évre szóló felelősség. Hollandiában pl. olyan alapos az oktatás ezen a téren, hogy csak az a foatal vállal állatot, aki valóban elhatározta magát, mert gyermekkortól az állatok tiszteletét ismerik meg a környezetükből.
Nagyon nagyon félelmetes irányból közelíted meg. Nem lehet sajnálni az embereket azért mert felelőtlenek és hagyják a keverék kutyájukat almot hozni. Egy felelős állattartó életében nincs meglepetés. MErt vagy figyel a kutyájára, vagy ivartalanít ha nem szeretne törzykönyvezett utódokat, Nem fajtatiszta állatok pedig ne szaporodjanak addig, amíg tele vannak a menhelyek, ez nagyon rosszul hagzik, de sajnos ez az ő érdekük is.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2010.03.29. 20:33:32

A chipet nem kell kiszedni, a kód egy ketyerével gond nélkül olvasható.
Szerencsére minden EU ország ugyanazt a chip-formátumot használja. (Az Egyesült Államokban viszont eltérő chipet 'szerelnek' az ebekbe.)

anyu 2010.03.29. 20:38:49

Kedves blogiro. Ne sértődj meg, de egy picit körülnézhettél-utánaolvashattál volna mielőtt nagy butaságokat irsz. A chipet természetesne nem vágják ki, hanem leolvassák. Odatartják a nyakához a kütyüt és az kiirja.

Az ára pedig kb 3 Big Mac ára, aki ennyit nem szán a kutyájára, az szerintem oltatni se oltatja rendesen, mert a kutya kombinált&veszettség elleni oltása, féreghajtása kétszer annyiba kerül évente mint a chipbeültetés, ami egyébként is csak egyszeri költség.

Szerintem akinek nics pénze arra, hogy a kutyáját oltassa-etesse-gyógyittassa stb az NE TARTSON kutyát. A hajléktalanoktól is elkoboznám, a fél kerületet végigfertőzheti ha férges szegény állat. Különbe is megérdemlik a normális életkörülményeket.

Nekem fajtiszta kutyáim vannak és minden előirást betartva ( oltások, szürővizsgálatok, tenyésztési alkalmasság, törzskönyv, chip ) vállaltam almot, de 10 érdeklődőből 8 azt mondta, hogy a chip meg a törzskönyv felesleges sznobság, nekik olcsó kutya kell, akár oltások nélkül. Épp ezért nem tenyésztek. Ha viszont lesz még kutyám, akkor vagy menhelyi lesz ivartalanitva vagy egészséges, hibátlan fajtatiszta. Középút nincs, aki beteg kutyákat szaporit a haszon miatt az állatkinzó.

Tehát a chip nagyon is szükséges a kutyák számontartása és egészsége végett.

anyu 2010.03.29. 20:52:48

ja és a pontosság végett fajtatiszta, nem pedig fajtiszta :-)

Köszi Legelő Őse, remélem mások is egyetértenek. Mi szerelmesek vagyunk a kutyáinkba, az egész család rajong értük, de azérta kutya alapjáraton 5-10 ezer ft költség havonta + felelősség, ezt végig kell gondolnia annak aki háziállatot vállal.

mikka 2010.03.29. 20:54:12

Most eloszor nagy ivben szarok ra hogy ki mit gondol vagy reagal a kommentemre..mert barki barmit mond ugy lenne jo ahogy en szeretnem :) Sajnalom ez nem vita targya..

Minden kutyat es macskat el kell latni elektronikus azonositoval. Miert?
Csak. Szegyen ahogy banunk az allatainkkal. Szegyen. Mindannyiunkon szegyen. Azoknak akik nem tartjak allataikat megfeleloen azert, akik meg ertelmesek es tehetnenek erte hogy valtozzanak a dolgok de nem tesznek semmit..nos ok pedig azert szegyellhetik magukat.
Ez a rendszer ha megfeleloen van alkalmazva segithet felszamolni a problemat.
Az allat tulajdonosokat ra kell szoritani arra hogy torodjenek az allataikkal, ha kell akkor szigorral. Szuntessuk meg az aldatlan allapotokat a kobor kutyakkal , macskakkal kapcsolatban. Legyen engedelykoteles az allattartas,legyen ellenorizheto minden allattarto, legyen ellenorizheto hogy oltatjak e az allataikat. Az allattartas legyen szigoritva es ellenorizve. Ismetlem, ez egy jo modszer arra hogy jo iranyba induljanak a dolgok. Nem kell hogy ezert politikai part uljon a parlamentben. Ez egy olyan dolog amit mindenkinek fol kell vallalnia, a fiataloktol az idosekig, keresztenyektol az ateistakig. Gondolom nem kell peldalozni kulfoldi peldakkal.. RSPCA-UK ,RSPCA-NZ, RSPCA-AU, Canadian SPCA.. AWIC USA (Animal Welfare Information Center ) de azert nem art.. Egy hatarozott es eros torvenyre van szukseg az allataink vedelmeben.. Ne kelljen ehezo lovakat kutyakat macskakat latni a hirekben..Az allatokat kinzo emberek pedig kapjanak peldas es szigoru buntetest. ( a penzbirsag nem megfelelo es nem peldas buntetes ) Mielott meg valaki elkezdene..( bar fent mar kifejtettem hogy nem erdekel ha van ellenvelemeny ) ez nem penz kerdes. Ez akarat kerdese, oktatas kerdese. Mi ma nem teszunk semmit az allatainkert, sot a gyermekeinkert sem teszunk eleget ha nem tanitjuk oket a helyes utra..

Naphoz holddal 2010.03.29. 20:55:08

Szerintem ez a chip jó ötlet. Ezentúl ha valakinek elkóborol a kutyája sokkal könnyebben kaphatja vissza, hiszen ha megtalálja valaki csak beviszi egy állatorvoshoz, leolvassák a chipet és már meg is van a gazdi, lehet értesíteni, hogy megtalálták a kutyáját.

Viszont abban egyetértek, hogy ezt a törvényt is csak a felelős gazdik fogják betartani, ahogy a veszettség elleni oltást is. Az is kötelező, aztán egy csomó ember mégsem oltatja be a kutyáját és nem is ellenőrzi senki sem, pedig ez egy emberre is veszélyes betegség. Nem hinném, hogy ez fogja lecsökkenteni a kóborkutyák számát, mert pont azok képesek kidobni egy ártatlan állatot az utcára, akik egyébként sem törődnek túl sokat a kutyájukkal ergo a chipet sem fogják beültettetni.

Tudom, hogy ez sok pénzbe kerülne valószínűleg, de az pl. egy jó megoldás lenne ha évente embereket küldenének ki minden házba és lakásba, hogy regisztrálják/felmérjék kinek mennyi kutyája van. Így nyomon lehetne követni illetve felelősségre vonni, aki nem oltatja be, nem ülteti be a chipet stb. Mondjuk ezt önkéntesekkel is meg lehetne oldani, 1x én is részt vettem egy ilyenben.

2010.03.29. 21:35:02

@Naphoz holddal: Ez vidéken ma is így működik. Minden évben oltás előtt 3 héttel, az önkormányzat alkalmazottai végigjárják a falut és összeírják a kutyákat. Amelyiket máshol oltatják, ott be kell mutatni az oltási könyvet. Ha a kutya elpusztul, kérik a bejelentését. Ettől függetlenül novemberben is fogadtam be kutyust, mert a nagy mínuszokban ki volt dobva. Ami ott, megy, nna az nagyon durva. (Mezőgazdaságiban végeztem, láttam szörnyű dolgokat.)

Alikam 2010.03.29. 21:36:34

Most én nem értem, miért kell becsippeltetni a kutyát? Ez valami előkísérlet az ember csippeltetésére, vagy mi?

Nekem még egy kutyám sem kóborolt el, pedig volt, hogy kiszöktek, de sosem tudtak olyan távol kerülni, hogy meg ne találjam őket, értsd a nyakukba loholtam.

Ha a kóbor kutyák megtalálásáról van szó, arra ott van a gps-es nyakörv, de akár egy ilyen típusú nyakörv is jó.

Miért kell testbe ültetni? Ez nekem bizarr..., és szerintem egészségügyi kockázatokat is rejt magában, ha csak egy millióból egy allergiás erre, akkor annak az egy kutya gazdájának lehet mondani, hogy hát bocs, csak egy millióból egy.

Azt meg hétvégén hallottam a hírekbe, hogy állítólag a marhákba is be kell ültetni, még akkor is, ha 1 hónap múlva levágják. Na ennek meg aztán végképp nincs értelme...

anyu 2010.03.29. 21:45:32

@Alikam: a chip az egyetlen módja annak, hogy pontosan számon lehessen tartani, hol és hány kutyát tartanak, azok mind megkapták-e a kötelező oltásaikat, féreghajtást, ha megharap valakit vagy épp ellopják, elcsavarog, biztosan azonositható legyen. A fajtatiszta kutyáknál csak igy lehet korrekt módon követni a tenyésztést. Mivel fajtatiszta kutyáknál a törzsköny kiadása is együtt megy a chipeltetéssel ( nem a gazda kapja meg, hanem az állatorvos adja át chipbeültetés után és le is jelenti a beültetést, ezért egész biztosan vissza fogja szoritani a kutyaszaporitást is.

Egyébként az EU-n belül kötelező kutyaútlevél is előirja a mikrochip beültetését.

persze lehetne a kutyáknak fényképes igazolványt is csináltatni, csak nincs zsebük ahol magukkal hordhatnák :-)

kacsa. 2010.03.29. 21:53:19

Nekem az ilyen rendeletekkel az a bajom, hogy én 1 hónappal a bevezetés előtt véletlenül tudtam meg, hogy a XI. kerületben tartott, vagy az ottani közterületen tartózkodó kutyáknak kötelező lesz jan. 1-től a chip. Az rendben van, hogy kirakják a hirdetőtáblára, de valahogy máshogy is tájékoztatni kellene az embereket. Meg azt is terjeszteni kellene, hogy mi fán terem ez az egész.
A chipet jó dolognak tartom és aki az ára miatt válna meg a kutyájától, az... de annak idején én is gondolkodtam rajta, hogy legyen-e az is a biléta mellé és az áraknak is próbáltam utána érdeklődni (sajnos a neten kevés infó van, személyesen meg hosszadalmas), mert nem mindegy, hogy u.azért mennyit kell fizetni (amikről hallottam, ott 1000-10000 Ft között volt az ára).
@Legelő Őse: Sok dologban igazad van, de a fajtatiszta-keverék témához: Amíg a tenyésztők egy része nem megbízható, addig én problémásnak tartom tulajdonképpen kötelezni az embereket, hogy tőlük vásároljanak. Mert egy részük úgyis az árat fogja nézni és tenyésztő helyett szaporítótól fogja venni. Aki meg figyelne arra, hogy jó tenyésztőtől hozza a kutyust, az is belefuthat csalóba, pl. az egyik ismerősöm járt úgy, hogy megbízható tenyésztőtől szerette volna a kölyköt, döntés előtt megnézte, hogy diszpláziaszűrtek-e a felmenők stb. Papíron azok is voltak, a valóságban viszont a kutyáját azóta többször műtötték súlyos diszpláziával. A tenyésztő trükközött a papírokkal. Fene tudja, hogy hány beteg kutya jött a világra egy pénzéhes és felelőtlen tenyésztő miatt, mire kizárták a tenyésztői egyesületből. Nem tudom, hogy egyszerre gondoltad-e bevezetni az ivartalanítást és a megbízható tenyésztőket, de én először az utóbbi problémát oldanám meg.
Az előző kutyánkkal hasonlóképpen jártunk, csak mi kaptuk a tenyésztőtől (mert nem volt rá vevő és "korosodott"). Beltenyésztett volt, 8 évesen eü. problémák miatt el kellett altatni. A mostani kutyánkat egy ismerőstől kaptuk, állítólag az állatorvosuk javasolta, hogy ivartalanítás előtt legyen egy alma, mert akkor kisebb az álvemhesség valószínűsége. Ingyen kaptuk, de előtte a gazdája alaposan végigkérdezett mindent (hova kerül, hogy tartanánk, hogyan viszonyul a család az állatokhoz, stb.) Vagy fajtatiszta, vagy nem, erről a hozzáértők körében is megoszlanak a vélemények. De egészséges és remélem sokáig az is marad! Egyébként nem csak szerintem gyönyörű kutya :)
Az ivartalanítással kapcsolatban sokaknak fenntartásai vannak. A szomszédomét meg is értem: Az előző szuka kutyájukat ivartalanították, elfertőződött a seb, arra antibiotikumot és más gyógyszereket kapott, az hazavágta a bélrendszerét és ~1év múlva elpusztult. Ez után nem csodálkozom, hogy most gondolkodnak azon, hogy mi legyen a mostani szuka kutyájukkal.
@anyu: Sok dologban egyetértek veled, de pl. én sem ragaszkodom a törzskönyvhöz. Tenyészteni nem akarnám, kiállításra nem vinném, ha olyanok lennének a képességei, akkor amatőr versenyekre talán. A fajtatiszta kutyáknak egy nagy előnyét látom, hogy kiszámíthatóbb, hogy milyen lesz felnőtt korában (persze a gazdán rengeteg múlik!).

Naphoz holddal 2010.03.29. 22:21:24

@Meastick_1: én bp-i vagyok és itt nincs ilyen, legalábbis ide még sose jött senki, hogy leellenőrizze a kutyákat, pedig az utcánkban szinte mindenkinek van és jó pár kutyáról feltételezem, hogy még sosem vitték el az állatorvoshoz. De örülök, hogy nálatok ezt ilyen jól megvalósították. Csak azt nem értem, hogy lehet hogy minden kutyának ugyanakkor van az oltási ideje.

Alikam 2010.03.29. 22:26:17

@anyu: hát nem tudom, a kutya szerintem már vagy 15.000 éve van az emberrel, eddig mindenféle chippeltetés nélkül megvoltak egymással.

A fajtiszta kutyák tenyésztését én betiltanám. Ha akarnak párzani akkor pározzanak, de ilyen "gyári" tenyésztést beszüntetnék, mert olyan degenerációk alakulnak ki, ami szerintem ilyen globális állatkínzás.

Annyi menhelyes kutya van, nekem mindig kóbor vagy menhelyes kutyáim voltak. És akkor jönnek a sznobok, hogy jaj nekem ilyen meg olyan kell....

Majd ha elfogynak a menhelyekről a kutyák akkor lehet tenyészteni őket. Meg akkor lehet ilyen csipes izébizén gondolkodni.

Bartoki 2010.03.29. 22:59:12

"Hiszen aki pénzt szán erre, az általában nem dobja ki, nem zavarja el a kutyát."

Nem kell ahhoz elzavarni - a miénk rendszeresen elszökdösik, és mire észbe kap, már azt sem tudja hol jár (egyszer még a vonatra is felszállt). Igaz, eddig még sosem a chip miatt hozták vissza, hanem vagy azért mert a helyi állatorvos már messziről felismeri. Meg újabban a bilétája miatt amit a szökdösésre kapott...

gramercy 2010.03.29. 23:17:52

mennyi hulye naiv ember van
beleetve a szabalyozot is

f@sznak kell tulszabalyozni, az ilyen f@szsagok miatt nem veszik komolyan az emberek a torvenyeket es gondoljak teljesen jogosan, hogy ez megint egy ujabb bor lehuzasa

ki fizetett le kit? kisebb fogadasom van, hogy a chipgyarto vett maganak egy torvenyt

tenyleg ez ma magyarorszag legnagyobb gondja?

miről van itt nagybasz0 2010.03.29. 23:56:32

@gramercy: Úgy látszik tényleg nincs semmi fontosabb ennél, pl. a lassan nem létező iparunk, mezőgazdaságunk, erkölcsünk, országunk...

Unter Bahn (törölt) 2010.03.30. 00:53:08

Min kutya-tulaj, én is roppant fontosnak tartom a csippelést...

Igaz hogy válság lett, december óta alig van meló, jöttek az ünnep és ugyanúgy mentek is, aztán alig ért véget a tél, máris itt a húsvét, aztán adóbevallás, vagyonadó a 400 eFt-os 17 éves nagyvasra (azt is csippelni kéne, nehogy a bunkaja kidobja), és aztán júniusra oltasd a kutyát, igaz hogy már naponta túrjuk a lakást, hogy mit lehetne még eladni, vagy szolgáltatást lemondani, de áram, gáz, víz kell, viszont ha tényleg eladnánk mindent (szaré-hugyé, mert az embereknek sincsen pénze), akkor már a kutya se kéne, mert nincs mire vigyázni, akkor meg pont most mielőtt kivágom a főút mellé, még csippet is rakjak bele???

(Remélem lejött, hogy a gazdaság állapota most egy kicsit jobban érdekel, mint hogy ha kitör a betonkerítésen a kutya, majd a csip megkeresi (vagy nem) és ha mégis igen, akkor nyilván le is tagadhatom, hogy ja, már "átruháztam"... de akkor meg kell jen rá adót fizetni, hogy a kiskapukat lezárjuk, meg átírási illetéket is, hogy a nagyot meg kinyissuk... szóval vicc, hogy MOST ez a legnagyobb gond:-(((

Kis ember 2010.03.30. 01:15:43

@Alikam:
Tudod, arany szívem, a hozzászólásod alapján a kutyám egy fokkal értelmesebb nálad, de egy nagy hátránya mégiscsak van: nem tud beszélni. Éppen ezért baromi hasznos, ha mondjuk én szívrohamot kapok az ilyen hülye kommentektől egy netkávézóban és elvisz a mentő, akkor a kávézó előtt üldögélő kutyámat haza tudják vinni a családhoz.
Ő ui. nem tudja közölni, amit neked már 3 éves korodban megtanítottak, hogy: "Kovács Pistike vagyok a Kossuth utca 14-ből"
És mielőtt okosan kifejtenéd, hogy szerinted a biléta is elég, nos nem. Azt ugyanis az első cigány leszedi róla (ha hagyja).

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.30. 02:06:44

Haladunk a gyémántdiktatúra fele. Nemsokárra emberre is kötelező lesz az RFID.
Hadd tippeljem meg, hogy nem az én cégem fogja legyártani és beültetni nehéz pénzekért. És a nyomkövető és nyilvántartó rendszert sem én fogom üzemeltetni. Elsőre a kutyusra is megteszi. A nap jól meghatározott időszakában kitünően lehet monitorozni a gazdi mozgását. Minden gazdi után szoftveresen felépítenek egy egyedi path-t(görbe) amihez kölönböző napszakértékeket rendelnek. Kutyasétáltatás stabilan bejáratott útvonalon reggel, oviba vinni gyereket stabilan bejáratott útvonalon, melóba, oviba, haza, kutyasétáltatás és kész is van egy ember napi mozgásának monitorozása. Egy-két szűrési feltétel beállításával könyen rá lehet keresni, hogy mely napokon lógott ki a sorból a gazdi. Az ilyen napokat feltárva kitünő zsarolási potenciál bárki ellen. Pl., hogy döntéshozatali pozicióban milyen beszállítótól rendeljen árut, vagy melyik nemzetközi gyógyszergyártó cég termékét vegye be a TB kassza által finanszírozott termékek közé.
Melyik döntéshozó nem tenne lépéseket, hogy ne derüljön ki, szerda délelőtt épp XXX-es terméket fogyasztott valamelyik luxusprostinál.

english grandma in use 2010.03.30. 02:09:39

varrjanak minden kutyára zsebet

english grandma in use 2010.03.30. 02:10:11

a propos...mi lesz a macskákkal?

pg2 2010.03.30. 03:15:35

És az adatvédelmi ombudsman mit szól ehhez?

guga 2010.03.30. 07:29:58

...kutyákat kötelező
...marhákat kötelező lesz
...hamarosan az eu-ban a birkákat is kötelező lesz

Majd mivel ilyen sikeres és megbízható, akkor jönnek első körben az életfogytosok. Ugyan ki ne venné jónéven? Hisz mind gyilkos, hol probléma ez nekünk? Műholdról követhető chip, maradjon csak a börtön falai között. Aztán jönnek az amnéziások, a családnak fontos, hogy ne kóboroljanak el, jó az ha a rendőrség megtalálja egy órán belül. Majd jönnek a súlyos betegek, cukorbetegek, elmeroggyantak, stb. Hogy idejében megtalálják őket, ha jelez a chip, hogy rosszul vannak.

De jól jönne ez mindenkinek, mert nincs személyi igazolvány, amit elhagyhatnál, nincs pénz, amit elrabolhatnának tőled, tankolni elég úgy, hogy oda tartod tankolás után egy leolvasóhoz a kezed, be sem kell menni a kútra.
Jó ez, mert ha balesetet szenvedsz, akkor látják a vércsoportod, gyógyszerérzékenységet, egészségügyi múltad. Nincs elcserélt halott, téves gyógyszerezés, mert összekeverték a betegeket. Nincs elkóborolt tini, elcserélt csecsemő, elrabolt gyerek.

Ha állásra jelentkezel már nem kell körmölni önéletrajzot, benned van, csak leszkennelik, stb.
Érdemes meggondolni.

7. Jel 13,16
Azt is teszi mindenkivel, kicsinyekkel és nagyokkal, gazdagokkal és szegényekkel, szabadokkal és szolgákkal, hogy az ő jobb kezökre vagy a homlokukra bélyeget tegyenek;
8. Jel 13,17
És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak a kin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma.

A kiváltó ok pedig az elszaporodó terrorizmus lesz, a terrorizmus nevében a kormányok már most is sok olyasmit tesznek, ami az embereknek nem tetszik, de nem tudnak ellene tenni semmit.
A kormányok rákényszerülnek, hogy minden egyes embert követni tudjanak műholdról. Mert már nem hadseregek ellen harcolnak, hanem az egyén ellen. Az egyén hatalmas veszélyeket rejt magában. Tervez, bemegy a tömegbe és végrehajtja.
Ez ellen csak úgy lehet védekezni, ha pontosan tudjuk, hogy hol jár.

Az áruforgalmat már most így követik műholdról világszerte, a technikai apparátus készen áll.
És ti?

guga 2010.03.30. 07:38:35

Földrengés, természeti katasztrófa esetén nem kell keresni a túlélőket, csak kiásni, mert a scip pontosan jelzi, hogy életben van, és azt is, hogy centiméterre pontosan hol.

Ez ellen nincs indok, mert ez jó.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.03.30. 07:39:05

Nálunk kötelező. Levelet is kaptam erről az önkormányzattól - XI.ker.
4-10 000-Ft között van az ára.
Szerintem csak arra lesz jó, hogy úgy, mint az autósokat - büntetgessék a kutyásokat.
Mennek majd az utcán a rendőrök, vagy közterületesek és mindenféle indokkal megbüntetnek 10 000-40 000 - Ft-ra.
Legalábbis ezt helyezik kilátásba.
Eddig csak azért nem büntettek, mert nem volt adat a kutyákon.

És nyilván azt akarják megbüntetni, akinek pénze is van - mint az autósokat.
Erre való a méregdrága csip.
Hogy kiszúrják a pénzesmadarat a csórók közül.

Kis ember 2010.03.30. 08:22:47

Úristen, ennyi hülyét...
Túl sokat néztétek a Zeitgeistet, mi?
Mintha pl. a marhák fülében nem lenne már régóta billog (amit ugye azelőtt a seggükre sütöttek).
Hát hogy a lópikulában lehetne másképp azonosítani egy állatot? Nem fogja megmondani.
A fajtatiszta kutyákat évtizedek óta tetoválják. Eddig miért nem hőzöngött egyikőtök sem, hogy "tisztára, mint a náci haláltáborban"
Képzeljétek, a kutyákat meg is lehet kötni. Sőt kötelező néhány helyen, mióta világ a világ. Az embert meg nem szabad (kivéve, ha bűnöző). Na ehhez mit szóltok.
Komolyan és még ti mentek el szavazni, bármelyik gazemberre?

Kis ember 2010.03.30. 08:24:06

@guga:
A chip csak egész közelről olvasható. Látszik, hogy gőzöd sincs az egészről - ahogy a posztolónak sem.
Bölcsészek-e vagytok? Nem értetek hozzá, de véleményetek az van.

guga 2010.03.30. 09:54:19

@Kis ember:

Eléggé tájékozatlan vagy.
Régebben még az is elképzelhetetlen volt, hogy a holdra utazzunk, ma meg már nem az a probléma, hogy valamit műholdról nem lehet követni, hanem az, hogy miként lehet bőr alá juttatni és biometrikus energiával üzemeltetni :))
Szerinted nem tudják megoldani? Ezt te magad sem hiszed el.

lüke 2010.03.30. 12:34:27

csak várjatok:)
emberbe is kötelezö lesz!

Alikam 2010.03.30. 18:39:28

@Kis ember: Ja, tehát az Uniós törvény a cigók ellen készült...

Amúgy mert a csipet nem vágja ki egy perc alatt, ha hagyja...

Ui.: nem baj ha cinikus vagy, csak akkor legalább legyeb mire:(

qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2010.03.30. 23:23:56

Lehet már írta valaki de az V. kerületben tavaly óta kötelező. Ott mondjuk ingyen beültették a chipet. A kutyának semmi baja, az orvos egy készülékkel leolvassa az adatait. Elvileg a közteresek is fel vannak szerelve ilyennel de még találkoztam vele.

NIL7 2010.08.13. 17:42:13

Remélhetőleg a fogyasztásra tenyésztett ebekbe nem lesz kötelező, hiszen már levágott állapotban kerülnek eladásra.

AZ ISTEN BASSZON MEG MINDENKIT 2012.12.14. 22:09:18

Nagyanyám szerint chips-et kell rakni a kutyába jövő évtől!
Sokkolt a hír a reggeli kávé+cigi rituálé közben.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.02.10. 02:33:18

@Kis ember: angliában ilyen hátizsákszerűen felrakható pórázzal sétáltatják a gyerekeket...

süti beállítások módosítása