Skip to content


Máris kezdődik a parlagfű allergia szezon? - Fórum a pollenszezonról - Te hogy bírod?

Szerző: bogancs - 2010.07.23. 06:14

Bookmark and Share

Néhány napja csavarja valami az orromat. Először arra gondoltam, hogy megfáztam a sok légkonditól, de aztán eszembe jutott: lehet, hogy ez már a parlagfű első támadása. A tünetek alapján kezd gyanús lenni, hogy lassan elkezdődik a tíz hét kínlódás.

https://m.blog.hu/tu/tudtad/parlagfu_04.jpg

Mit lehet tenni ellene? Gyógyszerekhez eddig még sosem nyúltam. A szezon elején még segít, ha esténként megiszik az ember egy-egy kalcium pezsgőtablettát, később marad az orrcsepp, és persze imádkozom az esőért (szél nélkül) mert az lecsökkenti a levegőben szálló pollenmennyiséget.

Belátható, hogy ez így elég strapás volt egy idő után. Elkezdtem kutatni, hogy mit lehet még tenni. Tavaly júliusban kipróbáltam a sóterápiát egy sóbarlangban. Heti három alkalom öt héten át, alkalmanként negyvenöt perc. Jó relax program volt, csak ülni egy székben a jó hűvös szobában..

És azt lehet mondani, hogy hatott. Utána az egész szezont tök jól viseltem. Persze végig éreztem a kellemetlen tüneteket, de sokkal kevésbé erősen a megelőző évekénél. Nagyon durva alkalmak pedig egyáltalán nem voltak. Orrcsepp is sokkal kevesebb fogyott. Összességében a tavalyi szezon tűrhető volt, de még messze nem az igazi.

Idén a Rinolight fénykezelést tervezem kipróbálni. A sóterápiát most kihagyom, csak hogy lássam a fénykezelés hatását. Ha ez is beválik valamennyire, akkor jövőre nyomom majd mindkettőt, hátha erősítik egymás hatását.

A fénykezelés maga - bár még nem kezdtem el, csak olvastam a neten – abból áll, hogy valami erős fénnyel világítanak néhány percig az orrlyukakba. Tapasztalatokról néhány hét múlva tudok beszámolni.

Szóval a doki azt mondta, hogy akkor kell kezdeni a hat alkalmas kezelést, amikor jelentkeznek az első tünetek. Ezért is kérdezem, érzi már más is a parlagfüvet, vagy ez egyenlőre tényleg csak egy kis megfázás nálam?


Címkék: allergia parlagfű sóbarlang sóterápia rinolight

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr202167298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwerti (törölt) 2010.07.23. 11:35:07

Nekem nagyon jó orrom van a parlagfűhöz, de szerencsére egyenlőre semmi. De hamarosan... "Apa, kezdődik! " :(. Én gyógyszereket szedtem, és még avval sem leányálom, szemviszketés különösen nem kedvenc. Sószobát idén én is kipróbálom. Jó lenne valami ami nem tüneti kezelés. A héten kaptam ezt az érdekes linket: www.magyarokszovetsege.hu/content/parlagfu-leghasznosabb-gyogyito-noevenyuenk

daniferi 2010.07.23. 15:59:38

Én régen a sima fűfélékre voltam allergiás, de szerencsére néhány év alatt elmúlt. A rossz az volt, hogy nekem nem csak 8-10 hétről volt szó, hanem egész nyárról. Mostanában már semmi bajom, megbékéltem a természettel :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.23. 17:02:56

@daniferi: Hű! Ez jó módszer! Összeismertethetnél vele engem is. Velem csak nem akar kibékülni. :)

@qwerti: Jó az írás, csak az a bökkenő, hogy én vidéken lakom, mégis irritál...

Horizont 2010.07.23. 21:12:54

Gyógymód: kiirthatnák az összes parlagfüvet !!
Nemrég jártam Stájerországban. Egy árva gazt nem láttunk sehol sem. (szemetet se)
30-40 évvel ezelőtt nem ismertük azt a szót, hogy allergia. Azért mert nem volt allergiás senki, semmire. Most meg tragédia ami van. Én is szénanáthás lettem 40 felett. Jó tudom nem lehet belehalni, de szörnyű betegség. Ma már javulóban vagyok.Lehet, hogy az öregedés jótékony hatása?:)
Pollenmentes levegőt mindenkinek!

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2010.07.23. 22:06:38

Gyorsan le is kopogom, de én semmire nem vagyok allergiás. Na jó a hülye emberekre igen, de arra sokan.
Egyfelől igazat adok Horizontnak, hogy irtani, irtani és irtani. Meg nem szemetelni, meg kevésbé szennyezni a levegőt (régen nem volt több százmillió gépjármű, úgyhogy ez utóbbi inkább az utópia kategóriába esik már sajnos).
Van viszont egy másik remek módszer, de ehhez az emberek, elsősorban a nők gondolkodásmódját kellene megváltoztatni. Arról beszélek, hogy szegény kisbabákat nem kellene állandóan tápszerrel telenyomni anyatej helyett, hiszen az anyatejben minden benne van, ami egy később jól ellenálló szervezethez szükséges, míg a mesterséges babaételekről ez egyáltalán nem mondható el. Most lehet azt mondani, hogy mi van akkor ha egy anyának kevés a teje. Régen (ha jól tudom) voltak elosztóhelyek a kórházakban, vagy valami ilyesmi. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez sem 100%-os védelem, de nagyon csökkentené az allergiát. Persze ehhez az kellene, hogy a nők ne azt hozzák fel érvként a szoptatás megtagadására, hogy ha szoptat, akkor megereszkedik a melle. És? A gyereke viszont egészséges lesz.

Horizont 2010.07.24. 08:18:07

@Wendiii: Igazad van, ezt a témát is körbe lehetne járni! Most is vannak anyatejgyűjtő állomások. De oda el kell menni, és egyszerűbb megvenni a tápszert és nyomatni a gyerekbe. A melle egyébként akkor is megereszkedik ha nem szoptat. Korral jár. Annyi mindent tehetnénk egészségünk érdekében, de hát gyarló az ember. Jól kéne táplálkozni, mozogni, nyaralni járni, nem idegeskedni, nem szedni gyógyszert, nem cigizni, nem piálni rendszeresen, szeretni a körülöttünk élőket, hogy minket is szerethessenek, kibeszélni magunkból mindent, jó szex ( legjobb lelki gyógymódok)igényeket és pénztárcát egyensúlyba hozni, és úgy mindent általában kicsit betartani az életben. De ez csak álom, körül lehet nézni mi van helyette. És milyen az emberek lelke, teste!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.24. 20:48:12

@Horizont: A kölcsön anyatejről is annyi rosszat lehet hallani. Nem biztosított a higiénikus begyűjtés, és az eredetvizsgálat. Mi van, ha valaki bepiálva/begyógyszerezve/bedrogozva... ad le tejet. Vagy már nem friss. Nem biztos, hogy szívesen volna ilyet a gyerekemnek. Szerencsére nem is volt rá szükség.

A tápszer legalább ellenőrzött előállítású, és a maiak már elég jók szerintem.

Horizont 2010.07.25. 15:42:53

@bogancs: én úgy tudom nagyon szigorú ellenőrzés van az anyatejgyűjtő állomásokon. Meg azt gondolom aki olyan hogy piás, drogos,gyógyszerező nem kínlódik a lefejtéssel és még el is vigye. Nem olyan nagy biznisz:( Én sem adtam más anya tejét a gyerekeimnek. De mondjuk egy koraszülöttnek csak jobb lenne az anyatej mint bármilyen tápszer. Vagy tudja a fene mi lenne jó.....

Laci99 2010.07.28. 16:54:13

A Rhinolight kezelés szerintem nagyon hatásos parlagfű ellen, de egy 6 alkalmas kezelés kb. 30ezer Ft körül van, ami elég sok, főleg, hogy a Claritin és más tabletták mellett (párezer Ft-ért) is elviselhető szintre csökkenek a tünetek.
Van egy Medinose készülékem is (fényterápia), ami kismértékben csökkenti a tüneteket, de például ez érdekes módon a netes fórumok alapján csak kb. az emberek felére hat.
Nekem az elmúlt 10 évben jelentősen csökkentek az allergiás tüneteim, pedig az orvosok azzal biztattak, hogy ez csak rosszabbodni szokott. Én ezt annak tudom be, hogy próbálok egészségesen élni.
Vannak gyümölcsök, zöldségek, (pld. a görögdinnye, sárgadinnye, paradicsom) amit ilyenkor nem ajánlanak, mert felerősiti az allergia hatását (keresztallergia), de azért a dinnyéről nem mondok le.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.28. 21:26:23

@Laci99: Szerencsére úgy tűnik, hogy megfázás volt a múltkori. Nem szedek semmilyen gyógyszert, de még semmi parlagfüvet nem érzek. :-))

A Rinolight-ban nagy reményeim vannak, inkább kifizetem érte a 30ezret a gyógyszer helyett. Akkor kell kezdeni a kezelést, ha megjelennek az első tünetek. Úgyhogy most várok...

Laci99 2010.07.30. 15:40:36

@bogancs: Azt az előbb nem írtam, hogy voltam is Rhinolight kezelésen és onnan tudom, hogy nagyon hatásos. Az első 2 kezelés után csak kicsi volt a javulás, majd a 3.alkalom után lehetett egy gyors, erős javulást érezni. A rákövetkező évben is még egész alacsony szinten maradtak a tünetek, úgyhogy a hatás nekem 1 évig (2 parlagfűszezon) kitartott.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.07.30. 22:14:00

@Laci99: Akkor miért váltottál mégis Claritinre, ha egyszer hatásos volt a Rinolight? A költsége miatt? Nekem megérné az árát, ha használna!

Laci99 2010.08.02. 13:42:26

@bogancs: Igen, alapvetően a költsége miatt. Egyébként a csúcsidőszakban (aug.20-szept. eleje) a Rhinolight kezelés mellett is szedtem a Claritint (vagy az Ariust), mert ez azért kellett a teljes tünetmentességhez.
Tablettaszedés mellett (Rhinolight kezelés nélkül) csak ez az augusztus végi 2 hét az, amikor vannak tünetek, a maradék időszakban már majdnem semmi tünet nincs. Ezért a kérdés úgy merül fel, megér-e 30ezer Ft-ot, hogy 2 hétig egyáltalán ne legyenek tünetek, vagy 2 hétig elviselem, hogy néha tüsszentek, meg fújom az orrom.
Az is egy szempont, hogy sajnálom rá az időt is, hogy 6-szor elmenjek egy ilyen kezelésre, hiszen utazással együtt ez alkalmanként 1-1,5 óra.
Használni viszont nekem használt a Rhinolight éa még több ismerősömnek is. Az árak nem egyformák a Rhinolight kezelésre, ezért érdemes keresni, hol a legolcsóbb.

Légtisztító · http://legtisztito-levegotisztito.hu/ 2010.08.09. 11:22:25

Gyószerek és mellékhatásaik helyett én inkább a légtisztító készülékeket ajánlom, mert kiszűrik a levegőből az allergiát okozó anyagokat: legtisztito-levegotisztito.hu/

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.08.09. 18:42:35

@Légtisztító: Hát igen. Ahogy nézem a honlapon, ár/érték arányban ez sem a legversenyképesebb ajánlat. De nyilván csökkenti az esti tüneteket, ha a szobából kiszűri a polleneket.

frankis38 2010.08.16. 17:34:58

A parlagfu temahoz, en gyermekkorom ota ingazok magyar es mas orszagok kozott.
mindig is volt, letezet parlagfu (pf roviden) s miota megy ez az orulet direkt nezem hol latok es van europaban mindenfele.
ez egy arcatlan hazugsag, lasd sertes infl. es tarsai amiket az arcunkba kopnek hogy ne lassuk az igazi kivalto okokat.
soha nem latott mennyisegu vegyszer amt megeszunk az etelekben tartositok, adalekok, permetek, mutragyak es meg ki tudja mi amirol nem is tudunk, hogy mert nem?
Rabizom ezt a gondolkodo emberekre s nem a birkakra akiket az orruknal fogva vezetgetnek
veg nelkul.
Ezer mas fu, fa, virag pollenja szall a levegoben, tovabba a jarmuvek felkeverik a port, esoben a permet olyan mikroszemcsek nem is lathato, de belegezzuk minden masodpercben.
Ki mondja meg mit eszunk mit szivunk be naponta?
Szerintem a szervezetunk csak kapkodja a fejet a nagy mennyisegu nem kivant idegen anyagok miatt. Nem ismerem a szamokat de a rakos elhalalozasok soha nem latott szama mitol van?
Lehet holnap nalad mutajak ki, hogy rakos vagy es akkor a parlagfure fogod?
S, hogy miert utottam el idaig, hogy ezt irom? Az egy hir volt ma reggel, akar 5 milliora is buntethetik aki nem kaszal, ez aztan mindennek a csucsa 5 mill? Kinek a zsebebe megy?
Nevetseges, de nagyon szomoru annak akit erint.
Ez is az agymosas egy fajtaja amivel bombaznak bennunket nagyon kitartoan.
Vegezetul, nemregen lattam/ olvastam egy cikket "a parlagfu vedelmeben" cimmel.
Ezen iras "az egeszsegunk vedelmeben es az agymosas ellen" teremtodott.
EGY GONDOLKODO.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.08.16. 21:39:51

@frankis38: Azt hiszem, mindenki egyetért veled, hogy az alapvető okokat kellene feltárni, de:

Senki nem tudja biztosan, hogy mik a kiváltó okok. Azt is csak tapasztalati úton lehet mondani, hogy az allergia civilizációs betegség, de ez még nem bizonyított tény.

Másik, hogy amíg az alapvető okokat nem tudjuk kétséget kizáróan feltárni és megszüntetni, addig legalább jó lenne a pollenkoncentrációt csökkenteni.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.08.16. 21:43:55

Ja, és jelentem, augusztus 16-a van, és eddig kutya bajom. Illetve egyszer-egyszer már éreztem valamit, de soha rosszabbat.

Megkezdtem a Rinolight kezelést, eddig két alkalom ment le. Azt mondták, hogy az első néhány kezelés felerősíti a tüneteket. Nos eddig működik a dolog, az első alkalom után fél napig folyt az orrom, a második után kb. negyed óráig.

Amúgy vigyázzatok, ha más is rászánná magát a terápiára, valahol ötezer forint egy kezelés, máshol csak háromezer. Mivel hat alkalomról van szó, elég nagy a költségkülönbség.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.08.17. 21:55:14

Augusztus 17. Eddig ez a nap volt a legszarabb, de még mindig jóval a tűréshatáron belül. Ma telefújtam kb. 4 zsebkendőt. Reggel most először éreztem a bajt, majd egyszer-kétszer napközben is rám jött. Este füvet nyírtam, utána is kb fél órát az orrom fújtam. Most már jó.

Szerencsére a szememet idén még nem bántotta. Gyógyszert továbbra sem szedek, kb másfélnaponta nyomok egy kalciumos pezsgőtablettál. Tegnap megvolt a második Rinolight kezelés, holnap megyek a harmadikra. Lassan azért elkezdhetne már hatni.

Szeptember 4-én lagziba vagyok hivatalos, ez pont a szezon csúcsa lesz. Kíváncsi vagyok, milyen állapotban leszek.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.08.19. 19:53:04

Augusztus 19. Hát szóval nem az igazi továbbra sem. A 4 zsepi ma is elment. Túl vagyok már 3 Rinolight-on, ahhoz képest lehetne jobb is a helyzet. Mondjuk végül is nem panaszkodom. Orrom tiszta, csak folyik, szemem ép, torkom is OK.

Mondják, hogy a Rinolight egyetlen mellékhatása az orrnyálkahártya szárazság. Nos ez bejött.

Amúgy egy tragédia az idei pollenjelentés. A legtöbb helyen még mindig csak a három héttel ezelőtti állapotot olvasni.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.08.20. 22:34:18

Augusztus 20. Amerre nézek, mindenhol virágzik a parlagfű, úgyhogy szerintem jó magas lehet már a pollenterhelés. Ahogy az időjárásjelentéseket nézem, ez csak rosszabb lesz. Esőt nem nagyon mondanak a következő napokra.

Én továbbra is megvagyok. Ami a furcsa, hogy a Rhinolight honlapján azt írják, hogy a kezelés számottevően javít az orrfolyáson, a tüsszögésen és az orrviszketésen, és kismértékben az orrduguláson. Ezzel szemben nekem viszket az orrom, ebben nem sok javulást látok tavalyhoz képest, és folyik is rendesen, ma vagy 6 zsepi megint elfogyott.

Ezzel szemben tüsszögés nem nagyon van, ez tehát bejött, orrdugulás meg egyáltalán nincs. Ami akar, az kifolyik, de kicsit sem dugul. Ennek mondjuk örülök. Orrcseppet/orrsprayt még egyáltalán nem használtam idén.

Ami még számottevő javulás, hogy a torkom sem fáj-viszket egyáltalán. Pedig korábbi években ez nagyon szokott.

Összességében tehát lehet mondani, hogy nem rossz a helyzet, bár távol állok a tünetmentességtől. A kezeléseknek még csak a fele ment le sajnos kicsit későn kezdtem, a jövő héten még 3x megyek, úgyhogy bízom benne, hogy az orrfolyás és orrviszketés még mérséklődni fog. Jelenleg ez a legkellemetlenebb.

Amit még hozzátennék: Étkezés tekintetében teljesen leálltam a paradicsommal a dinnyével és az alkohollal, és minimalizáltam a tejtermék és az uborka fogyasztását.

Ma is viszonylag sokat voltam a szabadban. Délelőtt kb 2 órát, meg most este kb 2 órát. A tünetek egyébként ekkor voltak a legerősebbek.

süti beállítások módosítása