Skip to content


Amit szabad Jupiternek…

Szerző: mememellen - 2010.06.05. 07:49

Bookmark and Share

Aranyos jelenetnek voltam ma szemtanúja az egyetem belső udvarán: egy srác bejött kocsival, betolatott az egyik parkolóba, kiszállt, s ment volna be az épületbe, mire a kijövő portás tájékoztatta: „elnézést, az iskola parkolóját csak tanárok használhatják”. Anyád.

Tudtam én ezt már régóta, csak most kapóra jött ez a szituáció, így gondoltam, írok róla. Ahogy megfigyeltem, a dolog az iskola berkein belül sem lehet új keletű, hisz a reggeli álmosságban szinte mindenki helyre, fokra pontosan odaáll nap, mint nap az autójával. Ez idáig rendben van, csak akkor az egyetemista hol parkoljon? A suli előtt a járdára nem lehet, a környező utcák parkolói pedig mind fizetősek. S ha jobban belegondolunk, általában 2-3 órát mindenki bent van, az meg már nem két fillér a belvárosban. Elsőre néhányakban lehet, hogy feléled a fals indulat: mégis miből telik egy egyetemistának autóra, meg amúgy is, járjon az csak busszal. A válasz erre egyszerű. Levelezősként, akár 30-40 évesen is lehet kezdeni, s e korban már jó eséllyel lehet valakinek saját autója, aki mellesleg lehet, hogy 50-100 km-ről jár be, így pedig már érhető a választás.

De menjünk tovább. Ha a szomszédos közintézményeknek lehet „táblával védett”, csak „xy részére fenntartva” névre hallgató parkolója, akkor egy oktatási intézménynek miért ne lehetne? Gondolom, mert drága az önkormányzattól egy ilyet igényelni. Aha, de, ha az iskola felújítására –szerencsére- futja, akkor miért ne lehetne ezt is a tervbe illeszteni? Mondjuk, ha a dékáni étkező (egyáltalán, minek az?) bútora százezerrel kevesebb lenne, akkor máris futná néhány útra festett vonalra, melyek effektíve jóval több embernek lehetnének a hasznára. Nem de?
 

Címkék: parkolás iskola pofátlanság

A bejegyzés trackback címe:

https://tudtad.blog.hu/api/trackback/id/tr922053753

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: webdesign antwerp 2018.04.14. 01:05:28

Schwinn Csepel kerékpár - Bicikli bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.05. 11:46:03

És ezennel hadd' köszöntsem új szerzőtársunkat, Mellent! Fogadjátok sok szeretettel írásait és sajátos stílusát, mellyel új színt hoz a blog életébe!

OFF: Szeretnénk megköszönni, hogy tegnap ennyien velünk tartottatok a blog trianoni megemlékezése alkalmából. Összesen 16558 egyedi látogatónk volt, és 28020 oldalletöltésünk. Hogy ez mit jelent? Tegnap alighanem a Tudtad volt a legolvasottabb blog :-) Még egyszer köszönjük, és tartsatok velünk máskor is :-)

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.06.05. 22:04:34

Klassz volt az emlékezésetek...

Most erre csak annyit írok, hogy ez ugyanúgy igaz azokra az intézményekre, melyeknél kevesebb parkoló van a környéken, mint a dolgozók + tulajdonosok + látogatók + partnerek + ügyfelek.

Általában igaz az autózásra is, hogy vannak költségei és következményei: benzin, szervíz, parkolás, értékcsökkenés, hitel/lízing díjak, stb. Aki autózik, vállalja mindezek felelősségét, jelen felvetett esetben a parkolás fizikai (van-e hely), erkölcsi (beállok-e foglalt, pl. mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolóba), és anyagi ) parkolási költségek, vagy garázsvétel ára.

Én 75 km-ről járok Pestre, és vagy P+R-ben megállok + 2-4 BKV jegy, vagy vállalom a drága parkolási díjat néhány órára. Ez utóbbi SMS-ben oldom meg, hogy pont annyit fizettessenek, amennyit parkolok, és meg se büntessenek, ha kevesebb időre dobtam be aprót, mint amennyit ott álltam.

A foglalt parkolót nem véletlenül tartják foglalva. Ugyanakkor megoldható, hogy az ember a kocsi kulcsait ott hagyja a (megfelelő jogosítvánnyú) őrnek, esetleg beszóljon a tanáriba, vagy a portára, hogy hol lesz elérhető, ha mégis kellene a hely, amit elfoglalt sürgős esetben...

Minden helyzet megoldható, erre nevelem a gyerekeimet is.

mememellen 2010.06.06. 08:43:08

@Droli: Köszi az üdvözlést, jól esett, igyekszem jókat írni.
@maholnap: Tanulságos komment, talán az utolsó mondat az, amit követni kéne nekem is mindig, mert bizony hamar legyintek, hogy á, ez úgysem fog menni.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.06.06. 21:38:06

@maholnap:
Minden helyzet megoldható, persze. (kellő mennyiségű hatalommal)
Beállok egy magyar nagyvállalat központjának utcáról elérhető üres helyeinek egyikére. Azonnal megjelenik az őrség és elzavar a búsba onnan, holott a céghez jöttem az ő érdekükben. A beszélgetésből kiderült, hogy a 6 db üres hely az igazgatóknak van fenntartva, kérdésemre továbbá elmondta, hogy soha nem látta még az összeset egyszerre foglaltnak, de a szabály az szabály.
Na akkor ezt oldd fel kompromisszummal! Én eljöttem és nem végeztem el, amire nekik volt szükségük.

mememellen 2010.06.06. 21:51:52

Iskolapéldája a magyar esztelenségnek. S majd hidd el az a vezérigazgató lesz a legjobban felháborodva :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.06.06. 22:31:09

mellen, üdv a blogban. Nekem is vesszőparipám a téma.

Az írásodhoz:
A probléma általánosabb az általad leírtaknál:
1. A cégek többségénél is csak a vezetőknek dukál parkoló, az alkalmazottaknak nem.
2. A fizetős zónákban az ottlakóknak dukál az ingyen parkoló, az ott dolgozóknak/tanulóknak nem.
3. az (ál)mozgássérülteknek jár az ingyen parkoló, a kiérkező háziorvosnak nem.

.... stb.

Két problémát látok:
1. Nagyon sok érdek van, hiszen mindenki máshol szeretne ingyen parkolni, és mindenki máshol ért nagyon egyet a fizessen az autós elvvel. Így az autós társadalom nagyon megosztott, könnyen alkalmazható az oszd meg és uralkodj elv. És alkalmazzák is.
2. Szerintem hülyeség, hogy a helyi önkormányzat egyedüli privilégiuma, hogy kijelölje a fizetős övezeteket. Így a döntéseknél nem vesznek figyelembe minden szempontot. Az önkormányzatot a helyi lakók választják meg. Hát persze, hogy az ő érdekükben járnak el, mindenki más (ott dolgozók, ott tanulók...stb) le vannak ejtve.

Két posztot már írtam én is a témában, ide belinkelem:
tudtad.blog.hu/2010/05/05/budapesti_kozlekedes_megint_a_dolgozo_embert_szivatjak
tudtad.blog.hu/2010/06/03/jo_nekunk_az_uj_fovarosi_parkolasi_rend

mememellen 2010.06.07. 06:55:52

@bogancs: Neked is köszi a fogadtatást! Sajnos, az írásodohoz rész 3. pontja elmondja, hogy mennyire beteg ez a rendszer és nem csak ilyen apróság, hanem az egész magyar morál lemodellezhető egy ilyenről. Persze, elhallgatni és beletörődően bólogatni nem szabad, foglalkozni kell a témával.

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2010.06.07. 12:42:44

@maholnap: Debrecenben is van P + R parkoló: a Kassai úton ki van téve a jelzőtábla, hogy a Főnix csarnok mögött lehet ingyér parkolni. Ha nincs valami akció a csarnokban, akkor van bőven szabad hely itt. Ráadásul itt jár a 3E egyetemi trolijárat. Tehát 2 DKV jeggyel meg lehet úszni a parkolást. Azt nem tudom, hogy a DKV jegy ára hogyan aránylik a parkolójegy árához.

süti beállítások módosítása